بررسی فصل اول سریال Gangs of London / میراث خونین پدرخوانده

“خلافکاران لندن” یک سریال بریتانیاییِ درام و اکشن-جنایی محصول شبکه Sky Atlantic است. سازندگان این سریال “گرت ایوانز”(Gareth Evans) و “مت فلانری”(Matt Flannery) هستند که خودشان نویسندگی و کارگردانی چندین قسمت را بعهده دارند. “جو کول” (Joe Cole)، “سوپ جیریس” (Sope Dirisu)، “لوسیان مسماتی” (Lucian Msamati)، “نرگس رشیدی” (Narges Rashidi) و “میشل فیرلی”(Michelle Fairley) برخی از بازیگران این سریال می‌باشند. سریال Gangs of London با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و منتقدین مواجه شد. همچنین قسمت نخست آن با ۲.۲۳ میلیون بیننده در هفت روز به دومین افتتاحیه پرتماشاگر شبکه Sky Atlantic تاکنون تبدیل گردید. فصل اول این سریال در ۹ قسمت و در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۰ منتشر گردید. سپس شبکه‌ی آمریکایی AMC امتیاز پخش این سریال را گرفته و بلافاصله سفارش ساخت فصل دوم سریال را داد. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی فصل اول سریال Gangs of London همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می‌گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

مطلب مرتبط: معرفی بهترین سریال های سال 2020

بررسی فصل اول سریال Gangs of London

خلاصه داستان  سریال خلافکاران لندن….

ماجراهای این سریال با به قتل رسیدن “فین والاس” رئیس سندیکای خلافکاران در شهر لندن آغاز می‌شود. فین قدرتمندترین مافیای لندن و صاحب یک امپراطوری چند میلیارد پوندی بوده است. اکنون پسر بزرگش شان که قرار است جای خالی او را پر کند به دنبال شخص یا اشخاصی است که دستور قتل پدرش را صادر کرده‌اند. شان تمام فعالیت‌ها و معاملات گروه‌های خلافکاری را برای پیدا کردن قاتلین پدرش تعطیل می‌کند که اینکار باعث تنش‌های بیشتری می‌شود. در همین حین یک مامور مخفی پلیس به نام الیوت فینچ که به مدت دو سال در رده‌های پائین سازمان والاس مشغول به فعالیت بوده است. فرصت را برای نزدیک شدن به شان والاس مناسب دیده و وارد عمل می‌شود اما …

بررسی فصل اول سریال Gangs of London

بررسی فصل اول سریال Gangs of London : “میراث خونین پدرخوانده”

سریال “Gangs of London” را می‌توان یکی از بهترین سریال‌های اکشن در سال ۲۰۲۰ و یا حتی بطورکلی یکی از بهترین سریال‌هایی که در این سال پخش‌شان آغاز گردیده به حساب آورد. “گرت ایوانز” که عمده شهرتش را مدیون سری فیلم‌های یورش(“The Raid”) می‌باشد. اینبار با همکاری “مت فلانری” که فیلم‌برداری تمام آثارش را برعهده داشته اقدام به ساخت سریالی اکشن-جنایی با گروهی فوق‌العاده قوی کرده است. چیزی که در ساخت این سریال به وضوح دیده می‌شود، اعتماد به نفس زیاد سازندگانش می‌باشد. آنها سریال را با اپیزودی ۹۰ دقیقه‌ای آغاز کردند و در همان ابتدای کار موفق به ثبت رکوردی باورنکردنی (منظور رکورد تعداد بینندگان است) شدند. وقتی سریالی که برای نخستین بار بر روی آنتن می‌رود با چنین استقبالی روبرو می‌شود. این بدین معنی است که سازندگان اثر اطمینان زیادی به موفقیت آن داشته‌اند. مهم‌ترین ویژگی این سریال را می‌توان فیلم‌نامه قوی و چند لایه آن در نظر گرفت که نظم خاصی در شیوه روایت آن دیده می‌شود. داستان سریال مملو از پرش‌هایی میان صحنه‌های دراماتیک، اکشن، جاسوسی و جنایی است که بخوبی ترکیب شده‌اند.

بررسی فصل اول سریال Gangs of London

داستان سریال به این معقوله می‌پردازد که گاهی کارهایی که آدم‌ها مجبور به انجام‌شان می‌شوند با کاری که واقعاً دوست دارند انجام بدهند فاصله بسیار زیادی دارد. در بسیاری از موارد هم این والدین هستند که با دخالت‌هایشان راهی مشخص را به فرزندانشان دیکته می‌کنند. متاسفانه همواره خانواده، پول، قدرت و… انسان‌ها را به راه‌هایی می‌برند که حتی فکرش را هم نمی‌کرده‌اند. شان والاس شخصیت اصلی این سریال نیز وضعیتی مشابه به همین را دارد و نمی‌داند چگونه باید از چیزی (منظور امپراطوری بزرگ خلافکاریست که بعد مرگ پدرش او مسئول آن شده است) محافظت و نگهداری کند که آن را نمی‌خواهد. چندین کاراکتر دیگر نیز در سریال هستند که وضعیتی مشابه را تجربه می‌کنند که این مسلماً تصادفی نبوده و یکی از اصلی‌ترین پیام‌های سریال می‌باشد.

بازیگران سریال همگی اجراهای خوبی را از خود بجا گذاشته‌اند. اما به طور حتم “جو کول” که بخاطر ایفای نقش “جان شلبی” در سریال پرطرفدار “Peaky Blinders” (بررسی فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز) شناخته شده و همینطور “میشل فیرلی” یا همان “کاتلین استارک” در سریال “Game of Thrones” (بررسی سریال گیم آف ترون) معروف‌ترین بازیگران این سریال هستند. در جمع بازیگران اصلی این سریال یک بازیگر ایرانی الاصل به نام “نرگس رشیدی” نیز حضور دارد که در نقش رئیس یک گروه خلافکار ایفای نقش کرده است.

بررسی فصل اول سریال Gangs of London

البته سریال “خلافکاران لندن” بدون ایراد هم نبوده و در برخی موارد و به ویژه صحنه‌های اکشن کمی زیاده‌روی کرده است. همیشه وقتی فکر می‌کنیم دیگر دورانی که در فیلم‌ها و سریال‌ها یک نفر از وسط شلیک هزار گلوله جان سالم به در می‌برد تموم شده بازهم با دیدن این صحنه‌ها غافلگیر می‌شویم! باید قبول کرد که دیگر یک ردیف آدمِ مسلسل به دست که برای کشتن یک نفر وارد محلی می‌شوند و همه را به جز اون هدف اصلی می‌کشند، خیلی کلیشه‌ای و تکراری شده است. شکی نیست که طراحی صحنه‌های اکشن و فیلم‌برداری در این سریال تاحدودی با فیلم‌های هالیوودی برابری می‌کند. اما در برخی موارد طولانی بودن این صحنه‌ها و تکرار مداوم‌شان سریال را به یکنواختی می‌کشاند. همینطور اگر کمی مدت زمان هر قسمت کمتر بود و در عوض به جای ۹ قسمت شاهد ۱۰ قسمت بودیم بسیار سریال بهتر و ملموس‌تر می‌شد. چراکه این یک سریال بوده و مینی‌سریال نیست. پس کسی نمی‌تواند برای یک قسمت بیشتر به آن خورده بگیرد. اما این طولانی بودن اپیزودها در برخی موارد خسته‌کننده می‌شود. این طولانی بودن زمانی بیشتر به چشم می‌آید که در یک قسمت سریال (قسمت پنجم) شاهد جنگی تمام عیار هستیم که بسیار عالی و حرفه‌ای کار شده است. اما هیچگونه شخصیت‌پردازی و صحنه‌ی درام در آن دیده نمی‌شود که باعث شده این سکانس‌ها بسیار بی‌روح و غیرواقعی جلوه کنند. به هر طریق ساخت سریال‌هایی از این دست و به این درخشانی و وسعت می‌تواند نویدبخش تولید آثار قدرتمند غیرهالیوودی باشد.

بررسی فصل اول سریال Gangs of London

نتیجه گیری…

در پایان میتوان گفت “Gangs of London” سریالی‌ست که مطمئناً در جلب رضایت اکشن دوستان و طرفداران سریال‌های جنایی و جاسوسی موفق عمل خواهد کرد. سریال دارای پایان‌بندی مناسبی است که علاوه بر هیجان و غافلگیری‌های خاصش، شما را به فصل‌های بعدی‌اش امیدوار می‌کند. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم که شبکه AMC چه برنامه‌هایی برای بهبود بخشیدن به روند داستانی، تولید و همچنین تبلیغاتی این سریال دارد. مسلماً “خلافکاران لندن” پتانسیل تبدیل شدن به یک سریال محبوب و پرطرفدار را دارد. چیزی که با تبلیغات مناسب و قرار گرفتن در مارکتی بزرگتر به طور قطع به آن خواهد رسید. فقط باید امیدوار بود که این تهیه‌کنندگان جدید در راستای بهبود کیفیت و حفظ نکات مثبت سریال گام بردارند و به یکباره همه‌چیز را دگرگون نکنند.

سریال Gangs of London

بررسی فصل اول سریال Gangs of London
سریال Gangs of London

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

میراث خونین پدرخوانده

 مسلماً “خلافکاران لندن” پتانسیل تبدیل شدن به یک سریال محبوب و پرطرفدار را دارد. چیزی که با تبلیغات مناسب و قرار گرفتن در مارکتی بزرگتر به طور قطع به آن خواهد رسید. فقط باید امیدوار بود که این تهیه‌کنندگان جدید در راستای بهبود کیفیت و حفظ نکات مثبت سریال گام بردارند و به یکباره همه‌چیز را دگرگون نکنند.

امیدواریم از مطلب ” بررسی فصل اول سریال Gangs of London ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی جهرمی
علی جهرمی

واقعا آخر سریال اکشن و گتگستری هست. فصل اول شدیدا قشنگ و فصل دوم که معرکس. سریال بسیار خفن برای دوستداران اکشن

محمد امین
محمد امین

سلام به نظرم نباید نقش اصلیش که شان بود رو حذف میکردن از سریال … واقعا عصابم خورد شد

احسان
احسان

بنظر سریال خوبی میاد

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

این سریالو ندیدم اما شنیدم که موضوعش تکراریه

بهرام
بهرام

سریال رو دوست داشتم و واقعا لذت بردم اکشن‌های جذابی داشت به کسانی که سریال‌های اکشن دوست دارن پیشنهاد می‌کنم