بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian

سریال The Mandalorian از سال ۲۰۱۹ و همزمان با معرفی شبکه اینترنتی والت دیزنی یعنی “دیزنی پلاس” انتشارش را آغاز کرد. سریالی که در مدت زمان بسیار کوتاهی به خاطر شخصیت‌های دوست داشتنی و داستان جذابش طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا بدست آورد و یکی از دلایل اصلی موفقیت شبکه دیزنی پلاس محسوب می‌شود.  فصل دوم سریال The Mandalorian از تاریخ 30 اکتبر 2020 منتشر شده و دیروز یعنی ۱۸ دسامبر 2020 قسمت هشتم و نهایی فصل دوم منتشر شد. بواسطه پایان سریال در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی و البته بدور از اسپویل به فصل دوم سریال داشته باشیم. با سایت ساعت هفت با بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian همراه باشید.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

مطلب مرتبط: معرفی بهترین سریال های سال 2020

اگر می‌خواهید کمی بیشتر با شخصیتهای سریال (البته همراه با اسپویل) آشنا شوید به مطلب معرفی شخصیت‌های سریال The Mandalorian مراجعه کنید. (تا چند روز آینده آن مطلب نیز با اطلاعات جدید سریال به‌روز خواهد شد.)

خلاصه و پیش زمینه‌ی داستان فصل اول …

در ابتدای بررسی سریال The Mandalorian باید کمی در مورد اینکه این اسم در مورد چه شخص یا چه گروهی است صحبت کنیم تا بیشتر با حال و هوای سریال آشنا شوید. مندلورین‌ها گروهی در دنیای جنگ ستارگان هستند که در سیاره‌ی ماندلور ساکن بودند. آنها در حقیقت جایزه بگیران دنیای جنگ ستارگان محسوب می‌شوند. آنها به ازای انجام ماموریت پول و یا آلیاژهای نادر (بیشتر بسکار مقاومترین آلیاژ دنیای جنگ ستارگان) دریافت می‌کنند. اما اکنون چند سالی است که Galactic Empire (که فرمانروایی دیکتارگونه تمام کهکشان را در دست داشتند) متلاشی شده و مندلورین‌ها نیز دیگر قدرت سابق خود را ندارند و در زیرِ زمین به شکل مخفیانه زندگی می‌کنند و با انجام ماموریت‌های کوچک زندگی را می‌گذرانند. اکنون قدرت دست گروهی جدید به نام New Republic افتاده که می‌خواهد مسیر صلح آمیز جدیدی را برود و صلح را به کهکشان بازگرداند. داستان در دل کهکشان‌های دور و در مورد یک جایزه بگیر تنها و ماجراجوست… او یک مندلورین‌ بسیار ماهر است. او اسمی ندارد و همه او را مندلورین‌ یا مَندو صدا می‌کنند. وقتی به او یک ماموریت داده می‌شود که یک موجود ۵۰ ساله را پیدا و تحویل دهد او با Baby Yoda آشنا می‌شود. موجودی عجیب و کوچک که تمام داستان و ماجراجویی‌های او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و…

بررسی فصل اول

بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian / فصلی تکرارنشدنی

بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian

بگذارید در همین ابتدای بررسی اصل موضوع را بیان کنیم! سریال مندلورین از هر نظر در فصل دوم قدرتمندتر از فصل قبل ظاهر شده و در چند قسمت پایانی به قدری قدرتمند است که مطمئنا شما را متحیر خواهد کرد. مطمئنا یکی از دلایل اصلی موفقیت سریال، فصل اول قدرتمندش می‌باشد چراکه در این فصل ما با شناختی کافی نسبت به شخصیت‌های مختلف داستان و از همه مهمتر دو شخصیت اصلی به دنبال ماجراهایشان می‌رویم. این دانش اولیه باعث شده تا با دید درست‌تری نسبت به ماجرا‌ها و اتفاقات داستان بنگریم و داستان در مسیر منسجم‌تری قرار بگیرد. همین شناخت به سریال زمان بیشتری برای معرفی شخصیت‌های جدید و معرفی بیشتر دنیای جنگ ستارگان را داده و سریال را در فصل دوم بسیار ویژه کرده است.

        سریال مندلورین یک سریال سرگرم کننده و جذاب است و در فصل دوم این موضوع را با قدرت بیشتر بواسطه شخصیت‌های فرعی جذاب‌تر پیش‌ برده است.

در فصل دوم بیشتر با مندو به واسطه ملاقات با شخصیت‌های جدید و همینطور اتفاقات تلخ و شیرین داستان آشنا می‌شویم. شخصیت او اکنون عمیق‌تر و دلایل اقدامات او منطقی‌تر شده است‌. در این فصل او با چالش‌های بیشتری مواجه است. این چالش‌ها در هر دو جبهه درونی و برونی در سریال به نمایش در می‌آید‌. در لحظاتی از سریال او باید با اعتقادات افراطی خود برای رسیدن به هدفی والاتر بجنگد که لحظات احساسی و ماندگار سریال را تشکیل می‌دهند. همینطور اتفاقات متنوع و ماموریت‌های سختی که در طول داستان فصل دوم با آنها رو به رو می‌شود، چالش‌های برونی را برای او خلق می‌کنند و او دردسرها و ماجراجویی‌های زیادی در طول سریال تجربه می‌کند. از آن طرف بچه را داریم که در فصل دوم بیشتر با او آشنا می‌شویم و حتی اسم او را نیز خواهیم دانست. حضور او دلگرم کننده و بسیار جذاب درست شده است. هیچ حس مصنوعی بودن یا ماکت بودن در او دیده نمی‌شود و کاملا پرروح است. بچه بدون دیالوگ و مَندو بدون دیده شدن صورتش، شخصیت‌های ماندگاری را خلق کرده‌اند. آنها هر دو در کنار هم معنی می‌دهند و یک ترکیب فوق العاده را در فصل دوم تشکیل داده‌اند، آنها ترکیب جدایی ناپذیر سریال و جادوی موفقیت فصل دوم محسوب می‌شوند‌…

داستان و ماجراهایی که برای این دو شخصیتِ دوست داشتنی یعنی مندو و بچه اتفاق می‌افتد، فراتر از دنیای جنگ ستارگان به یک داستان شخصی برای بیننده بدل شده است. رابطه‌ای که آنها با هم دارند و ماجراهایی که درگیرش می‌شوند شما را مجذوب ساختار سریال می‌کند. سریال مندلورین یک سریال سرگرم کننده و جذاب است و در فصل دوم این موضوع را با قدرت بیشتر بواسطه شخصیت‌های فرعی جذاب‌تر پیش‌ برده است.

بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian / فصلی تکرارنشدنی

       بودن همیشگی او در صحنه‌ها باعث هرچه بامزه‌تر شدن سریال شده و به نوعی کودک نمک سریال محسوب می‌شود.

ماموریت مَندو در این فصل رساندن کودک به گروه جدای و پیدا کردن هم‌نوعان خودش است و سریال مندولورین با این موضوع و درست بعد از اتفاقات پایانی فصل اول آغاز می‌شود. چیزی که از همان ابتدای سریال و تا لحظه پایانی آن شما را مجذوب می‌کند، طراحی صحنه‌ها و محیط سریال و همینطور حضور نژادهای مختلف و سفر به سیارات گوناگون است که در همان ابتدای سریال این موضوع را برایمان روشن می‌‌کند که با یک فصل پرخرج دیگر از این سریال محبوب طرف هستیم.

کودک هنوز بامزه و دوست داشتنی در صندلی گردانش به این طرف و آن طرف به دنبال مَندو می‌رود و او قول داده لحظه‌ای کودک را از خود دور نکند. بودن همیشگی او در صحنه‌ها باعث هرچه بامزه‌تر شدن سریال شده و به نوعی کودک نمک سریال محسوب می‌شود. سکانس‌ها بلافاصله بعد از هر اتفاق مهم روی او می‌رود تا عکس العمل‌های او نسبت به وقایع مختلف را به مخاطب نشان بدهد که بخش طنز سریال را تشکیل می‌دهد و مسلما با شناختی که در فصل اول از او داریم حرکات او برایتان دوست داشتتی‌تر از قبل شده است.

در طول فصل دوم سریال با دسیسه‌ها و غافلگیر‌های زیادی طرف هستیم که این‌ها عواملیست که این فصل را به شدت عمیق‌تر از فصل قبلی کرده‌است. از دیگر عوامل موفقیت سریال آهنگ‌های بسیار زیبا و تاثیرگذار آن است که مسلما جزو جدایی ناپذیری از این سریال هستند و شما را وارد جو سریال می‌کنند به اتمسفر سریال روح دمیده‌اند و به سریال مندولورین حس و حال جذاب و دوست داشتنی بخشیده‌اند.

جلوه‌های ویژه بسیار زیبا در حد فیلم‌های سینمایی، طراحی صحنه‌، طراحی لباس، فیلم‌برداری و آهنگ‌های فوق العاده از عواملی‌اند که سریال را در فصل دوم قدرتمند کرده‌اند. همینطور جهان سازی سریال بسیار پرعمق است به طوری که  در هر بخش از سیارات مختلف داستان‌ها، اتفاقات مختلف و شخصیت‌های خاصی نشان داده می‌شود که به راحتی شما را با داستانشان همراه می‌کند. کاب ونث شخصیت جدیدی است که در قسمت اول معرفی می‌شود. او خیلی زود به درستی شکل می‌گیرد و داستان پس زمینه‌اش در کوتاهترین شکل ممکن بازگو شده و باعث شکل‌گیری شخصیتش برایتان می‌شود یا شخصیت بوگاتان یا آهسوکا تانو که در همان دقایق کوتاهی که ظاهر شده‌اند بسیار دوست داشتنی و قدرتمند هستند.

نبردهای فصل دوم بسیار جذاب و پر هیجان همراه با انفجار و جلوه‌های ویژه بسیار قدرتمند است. اما هنوز بالانس قدرت در سریال بهم نخورده و می‌توان در اکثر مواقع حدس زد که چه اتفاقی قرار است بیفتد و اغراق در صحنه‌های نبرد به شدت وجود دارد اما آنطور نیست که باعث دلزدگی شود و هنوز اکثر نبردها و اکشنها را به واسطه شخصیت‌های دوست داشتنی سریال دوست خواهید داشت. یکی دیگر از دلایلی که فصل دوم قدرتمندتر شده حضور و ساخته شدن یک شخصیت منفی قدرتمند به نام گیدیئن است که در طول داستان همیشه در حال دسیسه چینی و نقشه بر علیه دو شخصیت دوست داشتنی سریال است.

بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian / فصلی تکرارنشدنی

اما چیزی که باعث می‌شود فصل دوم سریال مندلورین را به یک عنوانِ در حدِ شاهکار بدل کند احساسات بی‌نظیری است که بین دو شخصیت اصلی سریال بوجود آمده است. این احساسات در سراسر مسیر سریال بیننده را پی در پی تحت تاثیر قرار می‌دهد و اوج آن را در دقایق پایانی فصل دوم تجربه خواهید کرد. مندو در این دقایق اوج سریال را با زیرپا گذاشتن غرور مندلوری خود نشان می‌دهد و احساسات و عمق را به شدت در سریال جاری می‌کند و به شدت بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حقیقت قسمت هشتم فصل دوم یکی از عمیقترین و ماندگارترین لحظات دنیای سریالها را خلق کرده و مطمئنا این لحظات را تا مدت‌ها از یاد نخواهید برد. لحظاتی که بعید است در فصلهای آینده سریال نیز تکرار شوند…

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان این فصل را شاهکار نامید، نبود حتی یک قسمت متوسط یا حوصله سر بر در طول هشت قسمت سریال است و میتوان گفت تمام قسمت‌ها یا عالی و فوق العاده بودند یا مانند قسمت آخر یک شاهکار به تمام معنا محسوب می‌شدند. این نشان می‌دهد نه تنها با بهترین فصل سریال تاکنون، بلکه با یکی از بهترین فصل‌های تاریخ سریالهای تلوزیونی رو به رو هستیم!

نتیجه گیری…

فصل دوم سریال The Mandalorian را می‌توان شنیدنی، دیدنی، هیجان انگیز و به شدت پراحساس دانست. اگر هیچ اطلاعات یا علاقه‌ای به دنیای جنگ ستارگان ندارید مهم نیست! چراکه سریال مندلورین یک سریال کاملا مستقل و قدرتمند است. سریالی که ارزش وقت گذاشتن دارد و مسلما به خاطر مدت زمان کوتاه هر قسمتش می‌تواند برایتان به یک خاطره بسیار شیرین بدل شود. در سال 2020 ما به هیچ سریالی لقب شاهکار ندادیم ولی مسلما فصل دوم سریال مندلورین یک استثنا محسوب می‌شود و فصلی شاهکار است! در حالی که در فصل اول با یک سریال عالی به همراه قسمتهای خوب و بد طرف بودیم اما دیزنی به شدت غافلگیرمان کرد و یک فصل کم نقص با یک شروع طوفانی و با یک پایان بندی احساسی و به شدت تاثیرگذار را برایمان خلق کرد و فصل دوم سریال مندلورین را در صدر سریالهای برتر تلوزیونیِ در حالِ پخش قرار داد…

فصل دوم سریال The Mandalorian

بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian / فصلی تکرارنشدنی
سریال مندلورین فصل دوم

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(شاهکار)

(شاهکار)

فصلی تکرارنشدنی…

فصل دوم سریال The Mandalorian را می‌توان شنیدنی، دیدنی، هیجان انگیز و به شدت پر احساس دانست. اگر هیچ اطلاعات یا علاقه‌ای به دنیای جنگ ستارگان ندارید مهم نیست! چراکه سریال مندلورین یک سریال کاملا مستقل و قدرتمند است. سریالی که ارزش وقت گذاشتن دارد و مسلما به خاطر مدت زمان کوتاه هر قسمتش می‌تواند برایتان به یک خاطره بسیار شیرین بدل شود. در سال 2020 ما به هیچ سریالی لقب شاهکار ندادیم ولی مسلما فصل دوم سریال مندلورین یک استثنا محسوب می‌شود و فصلی شاهکار است! در حالی که در فصل اول با یک سریال عالی به همراه قسمتهای خوب و بد طرف بودیم اما دیزنی به شدت غافلگیرمان کرد و یک فصل کم نقص با یک شروع طوفانی و با یک پایان بندی احساسی و به شدت تاثیرگذار را برایمان خلق کرد و فصل دوم سریال مندلورین را در صدر سریالهای برتر تلوزیونی در حال پخش قرار داد…

امیدواریم از مطلب ” بررسی فصل دوم سریال The Mandalorian  ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی
مجتبی

این فصل واقعا عالی بود و به نکات خیلی خوبی تو متن اشاره کردید