بررسی فیلم اکشن (Anna (2019

در این مطلب قصد داریم به بررسی فیلم اکشن (Anna (2019 بپردازیم .فیلم (Anna (2019 محصول کشور فرانسه یک فیلم اکشن -هیجانی است که توسط لوک بِسون نویسندگی،تهیه کنندگی و کارگردانی شده است. زمان این فیلم 118 دقیقه می باشد . بازیگرانی همچون ساشا لوس، لوک ایوانز، سیلیِن مورفی و هلن میرن در این فیلم ایفای نقش کرده اند. تاریخ انتشار این فیلم در 21 ژوئن 2019 بوده است  و در ابتدا در امریکا بر روی پرده سینماها رفته است و سپس در تاریخ 10 جولای 2019 در فرانسه نمایش داده شد.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019 میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

بررسی فیلم اکشن Anna 2019

خلاصه داستان…

دختری روس بنام آنا که نقش آن را ساشا لوس بازی می کند در بچگی والدین خود را در یک سانحه تصادف از دست میدهد. آنا دختری است که توانایی های زیادی دارد. در ابتدا او وارد دانشکده افسری میشود ولی متوجه می شود که نمیتواند استعداد های خود را شکوفا کند و به نوعی در یک دایره ای از روزگار محدود شده است. در ابتدا زمانی که چهره ی او را مشاهده می کنید اینطور فکر میکنید که این دختر بسیار آرام و ساده است ولی در درون این دختر آتشفشانی فعال در حال طغیان است. او مجبور است برای امرار و معاش  با گروهی که از دیگران اخاذی میکنند کار کند ولی متوجه می شود که نه تنها در مسیر نادرستی قرار دارد و پولی نمیتواند بدست بیاورد بلکه نمیتواند توانایی های خود را به نمایش بگذارد . یکی از دوستانِ زمان دانشگاه آنا بنام الکس او را پیدا می کند و به او پیشنهاد کاری می دهد که در کمیته ی امنیتی(KGB) شروع به فعالیت کند. این پیشنهاد کاری با اینکه پول خیلی خوبی را پوشش می دهد اما خارج شدن از آن کار حضرت فیل است. چرا که آنا باید به یک آدم کش حرفه ای تبدیل شود و برای افرادِ رده بالا فعالیت کند و در صورت هر نوع خطا به نوعی سرش را زیر آب می کنند. او در ابتدا تعلیم می بیند و سپس ماموریت های مهمش آغاز می شود.اما چندی بعد متوجه می شود که هیچ چیزی در این دنیا باارزش تر از آزادی نیست. اما برای رسیدن به این مهم باید به گروه اصلی خودش خیانت کند اما…

کارگردان این فیلم با توجه به شخصیت ایده آل گرایی که دارد اما نتوانسته است نظر مخاطبانش را بعد از چندین آثار به عنوان نویسنده از جمله لئون (که یکی از بهترین فیلم هاست) و عنصر پنجم جلب کند. در این فیلم شما شاهد خواهید بود که یکی از دلایلی که این کارگردان از شخصیتی بنام ساشا لوس استفاده کرده است این است که ایشان یک مدل مشهورفرانسوی است که همین عامل باعث میشود ، بینندگان به اندام این بازیگر بیشتر از دیگر جنبه های فیلم توجه کنند. این بازیگر در صنعت بازیگری درخشش چندانی نداشته است.همچنین فنونی که در راستای این فیلم برای اجرای حرکات اکشن به ساشا آموزش داده اند قطعا با اندام ورزیده و استخوانی ساشا برابری می کند و هماهنگی دارد. پس فیلم به جای اینکه به جنبه های داستانی و شخصیت پردازی فیلم اهمیت بدهد بیشتر در پی جذب مخاطب بواسطه ی اندام و حرکات نه چندان جذاب اکشن ساشا لوس است.

معرفی کوتاه دو بازیگر کلیدی این فیلم

حال اگر مایل باشید اشاره ای هم به  دو بازیگر مطرح  این فیلم داشته باشیم: در نگاه اول بازیگر نقش اصلی این فیلم ساشا لوس که شخصیت آنا را بازی میکند یک مدل فرانسوی است که بسیار در صنعت مدلینگ مشهور است و در کار خود تبحر دارد. او در تبلیغات مدلینگ برندهایی همچون Chanel, Dior, Valentino, Lanvin, Dior Beauty, Balmain, Oscar de la Renta, Max Mara  فعالیت داشته است و در سال 2017 در فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets به عنوان یک پرنسس ایفای نقش کرده است.

دیگر بازیگری که نقش مکمل این فیلم است لوک ایوانز میباشد که در این فیلم با نام الکس به ایفای نقش می پردازد. او یک خواننده و یک بازیگر موفق می باشد ولی طبق گفته خود به دلیل مسائل شخصی زندگیش! او کمی در حرفه هایش دچار مشکل شده است. او در فیلم های همچون سریع و خشمگین 6 و 7 و دیو و دلبر ایفای نقش کرده است.

بررسی فیلم اکشن Anna 2019

نقاط مثبت و منفی

از نقاط مثبت فیلم (Anna (2019 میتوان به انتخاب بازیگران فیلم اشاره کرد که تا حدودی خوب بوده است. همچنین درون مایه ی این فیلم میخواهد درباره ی نعمت بزرگی بنام آزادی صحبت کند.  که انسان هرچند هم کمالگرا باشد اما در مقاطعی از زندگی چنان روزگار با او جبهه می گیرد که انسان تک تک نعمت های ارزشمند از جمله سلامتی و آزادی را آرزو می کند. اما فیلم در رساندن این درون مایه با قدرت عمل نکرده است و نقص های زیادی در به تصور کشیدن درد و رنج لازم برای رسیدن به آزادی در آن وجود دارند.

 فیلم اکشن -هیجانی Anna 2019

از جمله نقاط منفی فیلم (Anna (2019 می توان به موضوع قابل پیش بینی بودن فیلم اشاره کرد ،که متاسفانه تقریبا اواسط فیلم می توانید آخر فیلم را حدس بزنید که این امر از جذابیت فیلم بسیار می کاهد چرا که فیلم نامه ی آن پیچ و تاب لازم برای پیش بردن داستان را ندارد.از دیگر نقاط ضعف این فیلم این است که سکانس های زیادی صرف زوم کردن بر روی اندام ساشا شده است و همین امر باعث میشود که صحنه های اکشن زیاد به چشم نیایند.

در حقیقت تماشای فیلم های اکشن با صحنه های خشونت آمیز تاثیر منفی بر روی تک تک اعضای جامعه دارد. مخصوصا برای افرادی که مستعد هستند و سعی بر تخلیه ذهنی خود توسط حرکات های خشن فیلم دارند.اما مسئله اینجاست که هدف اصلی فیلمساز ها از این نوع صحنه های خشن این است که واقعیت های موجود در جامعه را به تصویر بکشد. هرچند یکسری افراد بر این باور هستند که اخلاقیات بر خشونت حاکم است. در پاسخ باید بیان کرد ،بله درست اما ایا با کتمان کردن واقعیت های جامعه و به تصویر نکشیدن انها ایا جرایم و فجایح کاهش پیدا کرده است؟؟

[su_box title=”امتیاز سایت ساعت هفت” style=”glass” box_color=”#85c1bf”]

امتیاز فیلم اکشن (Anna (2019

مخلص کلام اینکه این فیلم شاید جذابیت خاصی برای دیدن نداشته باشد و صحنه‌های اکشن و خشن زیادی در خود دارا باشد اما تماشای یکسری ناهنجاری‌های جامعه برای کسب تجربه نیاز است و ارزش یک بار دیدن را دارد.  در کل صحنه های خشن این فیلم تنها موردی است که برای مخاطب جذابیت دارد وگرنه این فیلم چیزی به سینما اضافه نکرده است.

[/su_box]

امیدواریم از بررسی فیلم اکشن (Anna (2019 لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید