بررسی فیلم کره ای A Taxi Driver

فیلم سینمایی A Taxi Driver محصول سال ۲۰۱۷ کره جنوبی است که توسط Hun Jang کارگردانی شده و بر اساس یک داستان واقعی است. نویسندگی این فیلم را Yu-na Eom بر عهده داشته است و از جمله بازیگران این فیلم می توان به Kang-ho Song ، Thomas Kretschmann و Hae-Jin Yoo اشاره کرد. با سایت ساعت هفت با بررسی فیلم کره ای A Taxi Driver همراه باشید.

مطلب مرتبط: بهترین فیلم های سینمایی کره جنوبی / بهترین فیلم های کره ای تاریخ

خلاصه داستان…

فیلم A Taxi Driver داستان یک راننده تاکسی که همسرش را از دست داده و با دختر ۱۱ ساله اش زندگی می کند را روایت می کند که به غیر از دخترش و تاکسی خود به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی دهد و در شرایط مالی سختی به سر می برد ، او به طور کاملا تصادفی در رستورانی می شنود که یک خبرنگار قصد رفتن به شهر گوانجو را دارد و پول بسیار خوبی هم برای این سفر به ظاهر آسان می دهد بلافاصله بدون اطلاع از محتوای سفر به سر قرار رفته و خود را به جای راننده تاکسی استخدامی جا زده و با خبرنگار راهی سفر به گوانجو میشود.

بررسی فیلم کره ای A Taxi Driver

سینمای قدرتمند کره جنوبی اینبار با فیلمی درام و تاریخی بار دیگر خودنمایی کرده است. فیلم A Taxi Driver مملو از احساسات انسانی است و علاوه بر روایت یک داستان واقعی می تواند قلب شما را به خاطر جنایت و کشتاری که دولت ها در طول تاریخ بر مردم روا داشته اند به درد آورد.

خبرنگار شخصیت اصلی دیگر داستان A Taxi Driver است که به خاطر شورشی که در کره جنوبی و مخصوصا شهر گوانجو شده است به کره سفر کرده و قصد دور زدن ممنوعیت خبری و دروغ های خبری دولت کره را دارد و میخواهد فیلم و اخبار شورش را تهیه و از کشور خارج کند و این اتفاقات به صورتی آغاز می شود که راننده تاکسی روحش هم از این موضوع خبر ندارد و فقط کرایه و پول زیاد این سفر برایش اهمیت دارد .

راننده تاکسی و خبرنگار که حتی زبان همدیگر را به خوبی متوجه نمی شوند رابطه خود را پر تنش آعار می کنند و نمی توانند با یکدیگر کنار بیایند که این امر حتی به درگیری نیز کشیده می شود اما به مرور زمان وقتی که راننده تاکسی با مشاهده ظلم و کشتاری که اتفاق می افتد متحول شده و هدف خود و خبرنگار را در یک راستا می بیند و به اینصورت دو انسان کاملا متفاوت ، با زبان و شخصیت های کاملا متفاوت به ارتباط عمیقی دست پیدا می کنند و به مبارزه با ظلمِ حاکم می پردازند.

بررسی فیلم کره ای A Taxi Driver 1

این دوستی عجیب و واقعی با ویدئوی پایان فیلم که از خبرنگار واقعی این داستان گرفته شده است و خبرنگار با چشمانی اشک آلود از دلتنگی خود برای دوست راننده تاکسی خود می گوید بیش از پیش احساسی می شود. فیلم a taxi driver دارای فیلمنامه خوبی است و این موضوع که روایتگر یک داستان واقعی و زیبا از شجاعت دو انسان است نیز در این امر بی تاثیر نبوده و با اینکه فیلم طولانی است اما بیننده دچار خستگی نمی شود و داستان به خوبی روایت شده است.

موسیقی متن A Taxi Driver یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم می باشد و فوق العاده عمل کرده است و کاملا همسو با فیلمنامه پیش می رود و به نحوی جالب و شنیدنی با تغییر شخصیت تدریجی راننده تاکسی در طول فیلم موسیقی متن نیز تغییر می کند . شما در ابتدا موسیقی طنز گونه را می شنوید که نشانه ی شخصیت بیخیال و تقریبا پوچ راننده تاکسی است اما به مرور زمان با تغییر او موسیقی فیلم حماسی و اندوهناک می شود و به خوبی غم درونی شخصیت های داستان رو منتقل می کند.

بررسی فیلم کره ای A Taxi Driver 2

اما می رسیم به نقطه قوت اصلی فیلم A Taxi Driver و به مانند فیلم های قدرتمند دیگر چند سال اخیر کره جنوبی این بازیگری فوق العاده و بی نظیر Song Kang-ho است که شما را انگشت به دهان و متحیر به تماشای فیلم سوق می دهد.  حتما نمایش بی نظیر این بازیگر توانا و ۵۳ ساله را در فیلم های parasite و memories of murder را به خاطر دارید و حتی اگر خیلی هم سینمای کره جنوبی را دنبال نمی کنید حتما این دو فیلم را تماشا کرده اید و لذت برده اید.  در فیلم A Taxi Driver نیز Song Kang-ho به زیبایی هرچه تمام تر نمایش بی نظیر از خود به جای گذاشته است و این داستان دیدنی را تماشایی تر کرده است .

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم کره‌ای A Taxi Driver

خیلی خوب

فیلم A taxi driver کاملا ارزش زمانی را که برای تماشای آن صرف می‌کنید را خواهد داشت و دارای داستان قدرتمند، شخصیت پردازی مناسب و همراه با بازی بسیار جذاب بازیگرانش می‌باشد. 

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها