بررسی فیلم Alita: Battle Angel

فیلم Alita: Battle Angel در ژانر علمی تخیلی در سال 2019 منتشر شده است. فیلم ALITA بر اساس یک مانگا (کمیک ژاپنی) که دهه ۱۹۹۰ منتشر شده بود ساخته شده است. شما را به خواندن بررسی فیلم Alita: Battle Angel دعوت می کنیم.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019  میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

فیلم Alita: Battle Angel

از هالیوود چیزی به جز جلوه های ویژه باقی نمانده است !!

تنها عنصر و نقطه قوت باقی مانده در سینمای هالیوود که در سال های اخیر در آثارش به وفور دیده شده جلوه های ویژه می باشد .شاید حتی بتوان گفت که از هالیوود چیزی به جز جلوه های ویژه باقی نمانده است !هالیوود به سینمایی رویایی برای نوجوانان و افرادی که از سینما فقط سرگرمی و اکشن رو میخواهند تبدیل شده است و افرادی که درون مایه و محتوای فیلم برایشان مهم است پس از پایان قالب فیلم های این سال های هالیوود نا امید شده و مجذوب سینمای سایر کشور ها مانند کره جنوبی شده اند !

در این سال ها هالیوود با همکاری کمپانی های کمیک همچون marvel و dc و همچنین مانگاهای ژاپنی دست به ساخت پروژه ها و آثار بزرگ اکشن با جلوه های ویژه خارق العاده پرداخته است آثاری که محتوا بخش ناچیزی از آن را تشکیل داده و فیلمنامه در پس جلوه های ویژه و پر زرق و برق گم میشود .

بر گرفته از یک مانگای ژاپنی…

فیلم Alita: Battle Angel

فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) از این قاعده مستثنا نیست و هم مسیر سیاست فیلم سازی این سال های سینمای هالیوود است . در طی سال های اخیر هالیوود از مانگاهای ژاپنی که داستان های جذاب و گیرایی دارند استفاده کرده و موفقیت قابل قبولی نیز کسب کرده است . البته هیچکس مانند خود ژاپنی ها نمیتواند این آثار رو بسازد و کار را باید دست کاردان سپرد !

فیلم آلیتا برگرفته شده از داستان نویسنده ژاپنی یوکیتو کیشیرو می باشد و ۹ جلد نیز از این اثر به چاپ رسیده است .داستان فیلم آلیتا مربوط به زمان آینده است و سیصد سال پس از سقوط ناشی از یک نبرد بزرگ را نمایش می دهد . بخش عظیمی از انسان ها و جهان نابود شده و انسان ها به دو بخش تقسیم شده اند . عده ای در “زالم” شهری که در آسمان قرار گرفته در رفاه زندگی می کنند و عده ی اعظمی نیز در روی زمین در شرایط سخت و با مشکلات فراوان به زندگی خود ادامه می دهند و همه به گونه ای آرزوی مهاجرت به زالم رو دارند .

فیلم آلیتا یک فیلم علمی تخیلی است

خلاصه ی داستان

داستان فیلم آلیتا به این گونه آغاز می شود که دکتر ایدو ( با بازی کریستوف والتز ) در میان خرابه ها و اوراقی ها دختر سایبورگی رو می یابد که بدن خود را کاملا از دست داده اما مغزش کاملا سالم و زنده است او را به آزمایشگاه خود برده بدن و زندگی دوباره ای به او می بخشد و او را آلیتا می نامد .آلیتا گذشته خود را کاملا فراموش کرده و نمی داند کیست . او با هوگو (کیان جانسون ) آشنا می شود پسری که آرزوی سفر به زالم رو دارد و برای وکتور( ماهرشالا علی ) کار می کند مردی که قدرت و نفوذ برای فرستادن افراد به زالم رو دارد و . .‌ .

بررسی کلی

فیلم آلیتا در زمینه جلوه های ویژه و اکشن اثری دیدنی و بسیار سرگرم کننده است و کاملا در این زمینه می تواند نظر شما رو به عنوان بیننده جلب کند ، اتفاقات جذاب و مسابقاتی که در طول فیلم برگذار می شود و تلفیق بخش انسانی بازیگران با جلوه های ویژه کامپیتری بالا و پیشرفته کاملا چشم نواز است .

اما فیلم آلیتا دارای فیلم نامه ضعیفی است شخصیت پردازی ضعیفی دارد و در واقع یک داستان کاملا کلیشه ای و تکراری دارد که شباهت زیادی به فیلم elysium دارد. فیلم انتقاد کلیشه ای به اختلافات طبقاتی جامعه ، تضاد در رفاهِ طبقه ی کمتر و خاص جامعه نسبت به طبقه ی بیشتر و عام مردم دارد. اما این شعارها تاثیری روی بیننده ندارد و این موارد را بار ها به شکل قوی تری دیده ایم.

فیلم آلیتا در سال 2019 منتشر شده است

بازیگران هم نقطه منفی دیگر فیلم آلیتا هستند . از کریستوف والتز چیز خاصی نمیبینید . جنیفر کانلی در فیلم آلیتا حضوری نا امید کننده دارد و به نظر می رسد حضورش جنبه تبلیغاتی دارد. و ماهرشالا علی نیز یکی از نمایش های ضعیف خود را به نمایش گذاشته که مقصر اصلی این امر شخصیت پردازی ضعیف فیلمنامه می باشد و در واقع وکتور تکراری ترین شخصیت داستان است.در مورد کارگردانی فیلم آلیتا رابرت رودریگز نسبت به آثار اخیر خود توانسته موفق تر عمل کند ناگفته نماند که از همکاری جیمز کامرون نیز در این اثر بهره مند بوده است.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم آلیتا : فرشته جنگ

بررسی فیلم Alita: Battle Angel 1

در نهایت اگر فیلمنامه، شخصیت پردازی، پیچیدگی داستان و پایان بندی برای شما مهم نیست و می‌خواهید فیلمی سرگرم کننده تماشا کنید فیلم آلیتا : فرشته جنگ را توصیه می‌کنم و اثری جذاب برای شما خواهد بود اما به زودی از ذهن‌تان پاک خواهد شد و فکر شما را درگیر نخواهد کرد!

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها