بررسی فیلم Black Mirror Bandersnatch

Bandersnatch یک اپیزود تعاملی از سریال Black.mirror محصول شبکه Netflix می باشد.این یعنی اینکه تماشاگران خود میتوانند اتفاقات و پایان بندی داستان را انتخاب کنند.آنها میتوانند هرکجای مسیر داستان که میخواهند به عقب برگشته و اتفاقات را دستخوش تغییر کنند تا به پایانی که بیشتر به نظرشان مناسب می آید برسند. در ادامه با بررسی فیلم Black Mirror Bandersnatch همراه شما هستیم.

“ما در لحظه درون چندین واقعیت موازی قرار داریم.برای هر مسیری که ممکنه در زندگی دنبال کنیم یک واقعیت وجود دارد.هر مسیری که انتخاب میکنیم میتونیم هم زمان در مسیری دیگه عکسشو انجام بدیم.که باعث میشه اراده بی معنی بشه و چیزی جز یک توهم نباشه.”

Bandersnatch یک اپیزود تعاملی از سریال Black.mirror محصول شبکه Netflix می باشد.این یعنی اینکه تماشاگران خود میتوانند اتفاقات و پایان بندی داستان را انتخاب کنند.آنها میتوانند هرکجای مسیر داستان که میخواهند به عقب برگشته و اتفاقات را دستخوش تغییر کنند تا به پایانی که بیشتر به نظرشان مناسب می آید برسند.

خلاصه داستان:

فیلم Bandersnatch داستانِ برنامه نویسِ جوانی به نام استفن باتلر را روایت میکند که در حال طراحی یک بازی کامپیوتری از روی یک کتابِ معمایی به نام “بندر اسنچ” می باشد.استفن برای اینکه بتواند بازی خود را پس از آماده شدن تکثیر و پخش کند با یک کمپانی معروف بنام تاکر سافت وارد مذاکره میشود.حال قرار است تا او این بازی معمایی را تا قبل کریسمس آماده کند اما…

چالش هایی در پس هر انتخاب

بررسی فیلم Black Mirror Bandersnatch 1

فیلم Bandersnatch چالش های پس از هر انتخاب استفن باتلر را به ما نشان میدهد.اینکه او پس از هر تصمیمش چه مسیری را برای رسیدن به هدفش طی میکند.مسیرهای مختلفی برای رسیدن به هدف وجود دارد اما هدف تغییری نمی کند پس این به خود او بستگی دارد که چگونه با چالش هایش در این مسیرها رو برو شود. اینکه چه کسی یا چه چیزی او را کنترل می کند یا اینکه کنترل اوضاع در دست خود اوست و اعمالش تنها وابسته به خودش میباشد‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

فیلم Bandersnatch نیز مانند دیگر اپیزودهای سریال Black.mirror بیش از هرچیزی به مفاهیم روانشناسی میپردازد.

در واقع سازندگان این مجموعه در به تصویر کشیدن این مفاهیم تبحر دارند.Bandersnatch نیز مملو از این مفاهیم روانشناسی میباشد.اینکه انتخاب های ما چقدر در روند زندگیمان تاثیرگذار است،یا اینکه یک انتخاب غلط چقدر میتواند ما را از هدفمان دور کند.

اما تمرکز اصلی فیلم بروی این است که ما تا چه میزان بر این انتخاب ها کنترل داریم.در واقع به طور کلی این فیلم قدرت اراده انسان را به چالش میکشد.این فیلم نسبت به سایر قسمتهای مجموعهBlack.mirror به شکل ساده تری مفهوم خود را بیان میکند. اما فیلم بشکل آزاردهنده ای خسته کننده و کسالت بار میباشد که البته این میتواند به دلیل شکل ساخت و نحوه پخش شدن آن به صورت تعاملی می باشد.

Bandersnatch یک اپیزود تعاملی از سریال Black.mirror محصول شبکه Netflix می باشد.این یعنی اینکه تماشاگران خود میتوانند اتفاقات و پایان بندی داستان را انتخاب کنند.آنها میتوانند هرکجای مسیر داستان که میخواهند به عقب برگشته و اتفاقات را دستخوش تغییر کنند تا به پایانی که بیشتر به نظرشان مناسب می آید برسند.

در آخر میتوان گفت اگر از طرفداران سریال تلویزیونیBlack.mirror میباشید مسلما از دیدن این اپیزود هم لذت خواهید برد.اما اگر بیشتر به جلوه های بصری فیلم اهمیت میدهید دیدن این فیلم به شما توصیه نمیشود.زیرا این فیلم پر از مفاهیم ذهنی و روانی میباشد و البته سرشار از کنایه و چالش های ذهنی که شما را حسابی درگیر خودش میکند.برای ما دیدن هر فیلم به مانند یک ماجراجویی میباشد.اما دیدن این فیلم مانند دیدن ماجراجویی فردی دیگر است.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم Black Mirror Bandersnatch

بررسی فیلم Black Mirror Bandersnatch 2

دیدن این فیلم برای ما که در ایران به نسخه اورجینال شبکه Netflix دسترسی نداریم جذابیت چندانی ندارد. اما همانگونه که قبلا اشاره کردم این فیلم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شاید همین موضوع باعث شد تا بتواند جایزه امی بهترین فیلم تلویزیونی را تصاحب کند.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها