بررسی فیلم Brahms The Boy 2 /عروسکی تسخیر شده

فیلم سینمایی Brahms The Boy 2 در تاریخ 21 فوریه 2020 در امریکا به نمایش در آمده است. Brahms The Boy 2 که در ژانر وحشت شاخته شده، از نظر بسیاری از منتقدین یکی از ضعیف ترین فیلم های امسال است و نمرات و امتیازهای بسیار پایینی از وب سایت های معروف دریافت کرده است. کارگردانی اثر توسط William Brent Bell انجام شده و نویسندگی آن را Stacey Menear بر عهده داشته است. با ما در سایت ساعت هفت  با بررسی فیلم Brahms The Boy 2 همراه باشید.

نچندان سرگرم کننده

فیلم Brahms The Boy 2 با اینکه در ادامه فیلم قبلی است اما از لحاظ زمانی و داستانی ربطی به فیلم اول ندارد و اگر فیلم اول که The Boy نام داشت را ندیده باشید چیزِ زیادی را از دست ندادید. فیلم نامه اثر در ژانر وحشت نوشته شده است و یکی از اولین ایراد های فیلم نامه این است که خالی از خلاقیت است. صحنه های ترسناک فیلم در تاریکی اتفاق می افتد و هر زمان که موسیقی را می شنوید متوجه می شوید که اتفاقی قرار است بیافتد. کارگردان برای ترسناندن از کلیشه های فیلم های ترسناک استفاده کرده است. استفاده از کلوز آپ برای به تصویر کشیدن مرموز بودن عروسک قصه، چرخش های ناگهانی دوربین، نشان دادن سایه افراد و بلافاصله محو شدن آنها و یا حرکت آنها مثل چیزی که در سری Paranormal Activity شاهد آن بودیم. از آنطرف فیلم نامه اثر نیز نمی تواند شما را تا آخر نگه دارد و فاقد گره داستانی است و نقطه اوج قضیه را می توانید حدس بزنید. در ضمن شخصیت های فرعی داستان به شدت ضعیف هستند و نویسنده آنها را سرسری گرفته است.

ایرادهای اساسی

داستان فیلم درباره خانواده ای معمولی است، در یک شب پدر خانواده شون (با بازی Owain Yeoman) بخاطر مشغله کاری نمی تواند به خانه بیاید، لیزا (با بازی Katie Holmes) و پسرش جود (با بازی Christopher Convery) مجبور می شوند شب را بدون او سپری کنند اما آن شب اتفاق ناخوشایندی برای آنها می افتد. بعد از آن لیزا دچار کابوس های شبانه می شود و پسر خانواده دچار بیماری روانی می شود و دیگر با هیچکس صحبت نمی کند. در این بین پدر خانواه تصمیم می گیرد آنها را به بیرون شهر ببرد تا شاید بتوانند دوباره یک خانواده معمولی مثل قبل بشوند. هر چند کارگردان اثر بسیار تلاش کرده تا فیلمش خاص باشد اما سینما توگرافی فیلم آنچنان دلچسب نیست و جلوه های ویژه بسیار معمولی و ضعیف هستند و اصلاً شما را به وجد نمی آورند. در فیلم اول نیز همین ضعف های کارگردانی وجود داشت اما حداقل بازی خوبِ Lauren Cohan توانست کمی فیلم را از حوصله سر بر بودن نجات دهد. این در حالی است که بازی کتی هولمز به شدت ضعیف است و همان حداقل های فیلم اول را در شماره دوم نمی بینیم. البته نویسنده پایان فیلم را باز گذاشت تا بتواند این بی حوصلگی را ادامه دهد و ما را به جنون برساند، کارگردان هم که از طرف دیگر در کلیشه دست و پا می زند تا شما را خسته کند.

جنبه های مثبت

البته Brahms The Boy 2 خالی از نکات مثبت نیست، ولی این قسمت فیلم تنها یک نکته مثبت دارد و آن به تصویر کشیدن تسخیر افراد و نفوذ در ذهن کاراکترها توسط عروسک است. البته همین نکته هم بخاطر پرداخت بد داستان پردازی در بعضی صحنه ها ناموجه جلوه می کند ولی در کل این قضیه برایم جالب بود.

نتیجه گیری

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم Brahms the boy 2

بررسی فیلم Brahms The Boy 2 /عروسکی تسخیر شده 1

در پایان باید گفت فیلم Brahms The Boy 2 یک شکست برای عوامل فیلم است و به قول منتقد گاردین Benjamin Lee بهتر است این فیلم را نگاه نکنید و بهتر بود که عوامل فیلم هم بی‌خیال ساخت این قسمت می شدند! البته این دیدگاه کمی ظالمانه است، توصیه من این است که هنوز در ابتدای سال 2020 قرار داریم و فیلم‌های بهتری مخصوصاً در ژانر وحشت در انتظار ما هستند و البته این فیلم نیز لحظات خاص خودش را دارد.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها