بررسی فیلم Ready or Not / شکار نوعروس

“آماده‌ای یا نه” (Ready or Not) یک فیلم مهیج-کمدی سیاهِ آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ می‌باشد. این فیلم توسط “مت بتینلی اولپین” (Matt Bettinelli-Olpin) و “تایلر جیلت” (Tyler Gillett) کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن با قلم “گای بوسیک” (Guy Busick) و “آر.کریستوفر مورفی” (R. Christopher Murphy) به نگارش درآمده است. از جمله بازیگران این فیلم میتوان به “سامارا ویوینگ” (Samara Weaving)، “آدام برودی” (Adam Brody)،”مارک اوبرین” (Mark O’Brien)،”هنری چرنی” (Henry Czerny) و “اندی مک‌دوال” (Andie MacDowell) اشاره کرد. این فیلم در تاریخ ۲۱ اوت ۲۰۱۹ در سینماهای آمریکا به اکران رسید. درحالی که بودجه‌ی ساخت این فیلم تنها ۶ میلیون دلار بود، موفق شد در گیشه چیزی بالغ بر ۵۷ میلیون فروش کند. این نشان می‌دهد که فیلم در راضی نگه داشتن مخاطبان موفق بوده است. فیلم “Ready or Not” در جلب نظر منتقدین نیز تاحدودی موفق عمل کرده و نقدهای عموماً مثبتی را دریافت کرده است. با سایت ساعت هفت با ” بررسی فیلم Ready or Not ” همراه باشید.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019  میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

هوشمندانه ، خرابکارانه و کاملا خنده دار! فیلمِ ترسناکِREADY OR NOT میکسی موفق از ژانر وحشت و طنز است که می تواند در عین اینکه دلهره آور باشد لحظات بامزه و سرگرم کننده ای را برایتان تداعی کند.

خلاصه داستان:

درست در شبی که الکس و گریس باهم ازدواج می‌کنند و گریس که نزد چندین خانواده به عنوان فرزندخوانده بزرگ شده برای پیدا کردن یک “خانواده دائم” بسیار خوشحال است. الکس به او می‌گوید که برای اینکه بعنوان عضو جدید در خانواده او پذیرفته شود،باید در یک بازی که به شکلی مرموز انتخاب میشود، شرکت کند. این بازی ممکن است شطرنج،هاکی،تنیس و …باشد. اما بازی‌ای که برای گریس انتخاب می‌شود قایم موشک است و این بازی هیچ شباهتی به بازیِ قایم موشکی که او بلد است ندارد زیرا .‌.‌.

بررسی فیلم Ready or Not / شکار نوعروس 1

بررسی فیلم Ready or Not “شکار نوعروس”

فیلم “Ready or Not” سوژه‌ای جذاب و منحصر به فرد را برای روایت داستانش انتخاب کرده است. این فیلم را میتوان نمونه‌ای موفق از فیلم‌هایی دانست که بخاطر سوژه‌ی بکرشان و بدون ریخت و پاش اضافی میتوانند تماشاگران را راضی کنند. شاید اینطور به نظر برسد که این فیلم بیش‌تر با هدف سرگرم‌کردن مخاطبان ساخته شده است که البته کاملاً درست می‌باشد. اما در این فیلم طعنه‌ها و متلک‌های بجایی در نقدِ آداب و رسوم فسیل شده‌ای که در برخی اقوام وجود دارد،زده می‌شود. اینکه سنت‌های اشتباه چگونه می‌توانند تک‌تک اعضای یک خانواده و یا حتی در ابعادی بزرگتر یک ملت را به بی‌راهه بکشانند. درست است که برخی از رسوم و سنت‌ها ریشه‌ای عمیق و کهن دارند و بسیاری از آنها با اهدافی درست و نیتی پاک بنا نهاده شدند. اما اینکه ما نتوانیم در مقابل سنت‌های پوچ و بی‌حاصل بایستیم امری کاملاً اشتباه است. در این فیلم می‌بینیم که دختری ساده و یا به قول پدر خانواده یک بلوند بی‌عرضه چگونه در مقابل افرادِ افراطی ایستادگی می‌کند. که نشان می‌دهد تنها راه مبارزه با عقاید پوچ و دروغین، ایستادگی و شجاعت است.

“آماده‌ای یا نه” یک فیلم تک لوکیشنی است که شخصیت‌هایش همگی در داخل یک عمارت اتفاقات و حوادث فیلم را رقم می‌زنند. معمولاً در فیلم‌هایی که دارای یک لوکیشن می‌باشد، فیلم دارای سرعتی کم و شخصیت‌پردازی طولانی و مناسب است. اما در فیلم “Ready or Not” این موضوع کاملاً برعکس می‌باشد. در این فیلم از همان ابتدای داستان ماجراها با سرعتی زیاد و پشت سرهم روایت می‌شوند و شخصیت‌پردازی فیلم‌نامه بسیار کم‌رنگ است. شاید اساسی‌ترین نقدی که بتوان به این فیلم وارد نمود همین شخصیت‌پردازیِ نصف و نیمه و ضعیفش باشد. درواقع “آماده‌ای یا نه” یک فیلم تک شخصیتی است که تمام حوادث و ماجراهای آن پیرامون شخصیت گریس با بازیِ “سامارا ویوینگ” میچرخد. مابقی بازیگران و کاراکترهای داستان همچون مهره‌هایی بی‌ارزش و نچندان مهم در یک بازی می‌باشند. اما همانطور که گفته شد این فیلم در ژانر کُمدی-مهیج ساخته شده است و همین موضوع باعث می‌شود تا شما تمرکز زیادی برروی شخصیت‌پردازی فیلم نداشته باشید. استفاده‌ی مناسبی از طنز و موقعیت‌های کُمدی در این فیلم شده است و شوخی‌های آن بسیار جالب و خنده‌دار است. سابقه‌ای که “مت بتینلی” و “تایلر جیلت” در ساخت فیلم‌های ژانر وحشت و ماورائی داشته‌اند، در ساخت این فیلم کمک زیادی به آنها کرده است. زیرا لحظات مهیج و دلهره‌آور فیلم بسیار زیبا و باظرافت کار شده است. “سامارا ویوینگ” به عنوان شخصیت کلیدی و اصلی این فیلم بسیار دوست‌داشتنی و جذاب نقش‌آفرینی کرده است. سایر بازیگران فیلم و به ویژه “آدام برودی” در ایفای نقش‌هایشان موفق بوده و تنها دلیل کم‌رنگ بودن نقش‌هایشان، شخصیت‌پردازی نچندان مناسب فیلم‌نامه است.

نتیجه گیری…

فیلم “Ready or Not” تریلر جالب و پرهیجانی است که اوقات مفرحی را برایتان فراهم می‌کند. این فیلم می‌تواند در لیست فیلم‌های افراد گوناگونی قرار بگیرد و همگی آنها را تاحدودی راضی نگه دارد. زیرا در این فیلم هیجان،خنده و لحظات دراماتیک را در کنار هم تجربه خواهید کرد. مسلماً اگر در این فیلم شاهد شخصیت‌پردازی بهتر و روابط مستحکم‌تری میان کاراکترها بودیم،میتوانست رضایت فیلم دوستانِ بیشتری را جلب کند. اما مهم‌تر از همه‌ی اینها “آماده‌ای یا نه” فیلمی‌ست سرگرم‌کننده و جذاب که از لحظه‌ی شروعش تا تیتراژ پایانی فیلم شما را درگیر داستانش می‌کند. ساخت تریلرهای کُمدی کاری بسیار دشوار است، زیرا در اینگونه فیلم‌ها مرز باریکی میان خلق اثری دلنشین و خلاقانه و یا فیلمی لوس و مضحکانه وجود دارد. خوشبختانه “Ready or Not” دارای داستانی قوی و متفاوت است که از آن فیلمی تماشایی و جذاب بدست آمده است.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم READY OR NOT

بررسی فیلم Ready or Not / شکار نوعروس 2

 “آماده‌ای یا نه” فیلمی‌ست سرگرم‌کننده و جذاب که از لحظه‌ی شروعش تا تیتراژ پایانی فیلم شما را درگیر داستانش می‌کند. ساخت تریلرهای کُمدی کاری بسیار دشوار است، زیرا در اینگونه فیلم‌ها مرز باریکی میان خلق اثری دلنشین و خلاقانه و یا فیلمی لوس و مضحکانه وجود دارد. خوشبختانه “Ready or Not” دارای داستانی قوی و متفاوت است که از آن فیلمی تماشایی و جذاب بدست آمده است.

امیدواریم از مطلب ” بررسی فیلم Ready or Not ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها