بررسی فیلم Run / عشق جنون آمیز

 فیلم Run محصول سال 2020 از شبکه Hulu می‌باشد و میتوان از آنبه عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات آن شبکه آن یاد کرد. فیلم نقدها و امتیازات نسبتا خوبی را از منتقدین و وب سایت‌ها دریافت کرده و از پربیننده ترین محصولات شبکه Hulu می‌باشد. کارگردان این اثر Aneesh Chaganty است که نویسندگی آن را نیز همراه با Sev Ohanian بر عهده داشته است از جمله مهمترین بازیگران این فیلم میتوان به Sarah Paulson و Kiera Allen اشاره کرد. با ما در سایت ساعت هفت با بررسی فیلم Run همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط: بهترین فیلم های سال 2020 تا کنون…

“خطر اسپویل داستان”

run5

خلاصه داستان

داستان از داخل یک بیمارستان جایی که شخصیت اصلی داستان یعنی Diane Sherman فرزندش را زودتر از 9 ماهگی به دنیا می‌آورد، آغاز می‌شود. هفده سال بعد او به تنهایی از فرزند خود مراقبت می‌کند و کلویی که قادر به راه رفتن نیست، آسم دارد، ضربان قلبش را با قرص کنترل می‌کند، دیابت دارد و خلاصه که با معجزه زنده است! را پشتیبانی می‌کند. کلویی باید در طول روز با مشتی دارو که باید در دقایق مختلف روز مصرف کند زنده بماند…اما او دارای روحیه‌ای قویی می‌باشد و به سختی برای رفتن به دانشگاه در تلاش است. تا اینکه یک روز مادرش دارویی جدید به خانه می‌آورد که کلویی کمی به آن کپسول سبز و سفید مشکوک می‌شود و…

run2

بررسی فیلم Run / عشق جنون آمیز

و این سال نحس

سال 2020 و ویروس کرونا زندگی همه ما تحت شعاع خود قرار داد. در این بین تنها کتاب‌ها، اینترنت، سریالها و بازی‌های رایانه‌ای تنها محصولاتی بودند که کرونا نتوانست آنها را تحت شعاع قرار دهد. صنعت بازی‌های رایانه‌ای با رشد خود توانست صنعت فیلم سازی را تحت الشعاع قرار دهد و رقابتی به شدت تنگاتنگ با آن داشته باشد. اما صنعت سینما بخاطر کرونا بسیار ضرر کرد و تقریباً در سال 2020 فیلم‌های بسیاری به تعویق افتادند، از آنطرف هم بسیاری از شرکت‌های تولید فیلم ساخت فیلم‌های خود را به زمانی بعدتر موکول کردند تا شرِ ویروس کرونا از سرمان کنده شود. در این میان اما فیلم Run از خوب‌های امسال بود و توانست لحظاتی بسیار خوب و هیجانی را برایمان در این سال نحس رقم بزند…

run4

بسیار ساده اما دلهره آور

داستان فیلم Run دارای پیچیدگی‌ خاصی نیست و بسیار ساده و خطی طراحی شده اما گره‌های داستانی در جای درست قرار گرفته‌اند و بازیگران فیلم نیز بسیار عالی در نقش‌های خود ظاهر شده‌اند. Sarah Paulson تنها بازیگر مطرح فیلم است و این فیلم تنها متکی به او و بازی ماهرانه‌اش است. بازی بسیار خوب او یکی از دلایلیست که شما را تا آخر پای فیلم نگه می‌دارد. او در ابتدا بسیار معمولی ظاهر می‌شود اما بعد از سکانس مربوط به کنجکاوی کلویی درباره کپسولش در کامپیوترِ مادرش، متوجه ضمیر شیطانی او می‌شوید. کارگردان این سکانس را با اینکه‌ کاملا کلیشه‌ایست اما بسیار هیجانی و خوب آن را درست کرده و نمی‌توانید آن را به راحتی از یاد ببرید و به یکی از صحنه ‌های ماندگار فیلم برایتان تبدیل می‌شود.

از آن طرف Kiera Allen بازیگر نقش کلویی نیز توانسته نقش بسیار سخت خود به عنوان فردی که با انواع و اقسام بیماریها درگیر است را خیلی خوب ایفا کند و از پس تمام جنبه‌های روانی و احساسی شخصیتش در فیلم برآمده است. او دلهره، اضطراب و تعلیق را به مخاطب در لحظات مختلف فیلم عرضه می‌کند. بازی او شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و واکنش‌هایی که او از خود در صحنه‌های دراماتیکِ داستان نشان می‌دهد را می‌توانید کاملاً درک کنید و با او در یک جبهه خود را ببینید.

فیلم Run اثر پر دیالوگی نیست و باید اتفاقات فیلم را برای درک داستان دنبال کنید و کارگردان فیلم‌نامه را طوری نوشته است که دوربین راوی داستان باشد و هرآنچه که می‌خواهد را به ما نشان می‌دهد و خبری از دیالوگ‌ها در مسیر داستان نیست. کارگردانی اثر نه بدون نقص اما به شکل قابل قبول از پس خلق صحنه‌ها و روایت داستانش برآمده است. کاملاً مشخص است که فیلم با بودجه اندک ساخته شده اما آنچنان خوب به بدان پرداخته‌اند که فیلم تقریباً خالی از ایراد است و اگر نخواهم سخت‌گیری کنم جز تعدادی موارد محدود به نحوه دسترسی کاراکتر کلویی به سرنخ‌های مربوط به گذشته‌ و مادرش، یا اتفاقاتی که مسبب این سیر حوادث در فیلم می‌شوند که بسیار سریع اتفاق می‌افتند؛ ایراد دیگری نمی‌توان به فیلم وارد کرد. Aneesh Chaganty جز داستان خوبی که با کمک Sev Ohanian نوشته در کارگردانی متوسط عمل کرده و از کلیشه‌های مربوط به این ژانر به شکل زیادی در اثرش استفاده کرده است. این کمی صحنه‌های مختلف فیلم را قابل پیش بینی کرده اما در مقابل به فیلمش انسجام لازم برای دیده شدن را داده است و بیینده تمام سکانس‌ها و صحنه‌ها را درک کرده و دنبال می‌کند.

نتیجه گیری…

در پایان باید گفت فیلم Run یکی از بهترین فیلم‌های هیحانی سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. داستان یکدست و اتفاقات قابل درک و شخصیت پردازی مناسب، فیلم را به یک اثر قابل قبول و مناسب تبدیل کرده است که حداقل ارزش یکبار دیدن را دارد. در سالی که فیلمِ خوبِ کمی منتشر شده فیلم Run میتواند انتخاب خوبی برای دیدن باشد.

فیلم RUN

run
فیلم Run 2020

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خوب)

(خوب)

عشق جنون آمیز…

در پایان باید گفت فیلم Run یکی از بهترین فیلم‌های هیحانی سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. داستان یکدست و اتفاقات قابل درک و شخصیت پردازی مناسب، فیلم را به یک اثر قابل قبول و مناسب تبدیل کرده است که حداقل ارزش یکبار دیدن را دارد. در سالی که فیلمِ خوبِ کمی منتشر شده فیلم Run میتواند انتخاب خوبی برای دیدن باشد.

 

امیدواریم از مطلب ” بررسی فیلم Run ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

میبینمش حتما