بررسی فیلم Shazam

فیلم Shazam یک فیلم ابرقهرمانی دیگر از کتابهای کمیک محصول کمپانی DC میباشد که برای نخستین بار در یک فیلم مستقل ظاهر میشود.این فیلم در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ در آمریکا به اکران رسید.کارگردانی این فیلم را دیوید اف.سندبرگ بعهده دارد و نویسندگان آن هنری گیدن و دارن لمکه میباشند.از بازیگران فیلم Shazam میتوان به زکری لی وای (Zachary Levi)اشر آنجل (Asher Angel)و مارک استرانگ (Mark Strong)اشاره کرد.فیلم Shazam با استقبال نسبتا خوبی از سوی تماشاگران و منتقدین روبرو شد.شما را به خواندن بررسی فیلم Shazam دعوت میکنیم.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019  میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

داستان فیلم Shazam از جایی آغاز میشود که جادوگری به نام شِزَم بدنبال فردی پاک و درستکار میگردد تا بتواند تمام جادوی خود و خاندانش را به او منتقل کند.

خلاصه داستان…

داستان فیلم Shazam از جایی آغاز میشود که جادوگری به نام شِزَم بدنبال فردی پاک و درستکار میگردد تا بتواند تمام جادوی خود و خاندانش را به او منتقل کند.این جادوگر که اکنون بدلیل کهولت سن دیگر قادر به مبارزه و کنترل هفت اهریمن گناهان کبیره نمیباشد به دنبال یک فرد برگزیده ی پاکدل و شجاع میباشد.او پس از تلاش های فراوان و بی سرانجام بالاخره یک نوجوان یتیم بنام بیلی بَتسون را انتخاب می کند و تمام قدرتش را به او منتقل میکند. بیلی پس از فرارهای مکرر برای پیدا کردن مادرش بتازگی توسط یک زوج مهربان به فرزند خوندگی پذیرفته شده است.اما او روحش هم خبر ندارد که وارد چه ماجراجویی عجیبی شده است تا اینکه…

بررسی..

Shazam یک فیلم ابرقهرمانی با درون مایه طنز است که لحظات شاد و مفرحی را برای تماشاگر رقم میزند.این فیلم مشخصاً برای نوجوانان ساخته شده اما دیدن آن برای همه افراد با هر سنی لذت بخش خواهد بود

Shazam یک فیلم ابرقهرمانی با درون مایه طنز است که لحظات شاد و مفرحی را برای تماشاگر رقم میزند.این فیلم مشخصاً برای نوجوانان ساخته شده اما دیدن آن برای همه افراد با هر سنی لذت بخش خواهد بود.اگرچه فیلم در شخصیت پردازی کاراکترها تاحدودی ضعیف عمل کرده است.اما وقتی از طنز و شوخی در فیلم های ابرقهرمانی استفاده میشود این خوبی را دارد که دیگر لازم نیست نگران داستان و شخصیت پردازی ضعیف فیلم باشیم.البته شاید این سوال برای بعضی از بینندگان پیش بیاید که چگونه یک نوجوان میتواند با بار سنگین مسئولیت هایی که قدرتهای ابرقهرمانی برای یک انسان ایجاد میکند کنار بیاید.

در فیلم این مسئله درست در جایی که بیلی پس از مدتها جستجو موفق به دیدن مادرش میشود نمود پیدا میکند.مادری که او در تمام این سالها او را در نزدیکترین نقطه به قلبش نگاه داشته و او را حتی برای ثانیه ای فراموش نکرده مدتهاست که بیلی را از یاد برده است.اما خانواده ای که مدت کوتاهی از آشنایی او با آنها نمیگذرد با تمام وجودشان او را دوست میدارند و بشدت نگرانش میباشند.همین مسئله ناگهان مانند جرقه ای در ذهن بیلی زده میشود و او از خواب خوش کودکی اش بیدار میشود.بیلی درمیابد که این قدرتهای ابرقهرمانی مسئولیتی بزرگ برای او در قبال خانواده و افراد درستکار جامعه ایجاد میکند. افرادی که فراتر از رابطه خونی به روابط و اصول انسانی پایبندند.

فیلم Shazam از دنیای تاریک و پر از خشونت فیلم های ابرقهرمانی که جدیداً در سینماها اکران شده اند فاصله گرفته است.

اما چیزی که اصلاً در فیلم به آن پرداخته نمیشود این است که چرا شِزَم پیر بیلی بتسون را بعنوان جانشینش و کسی که میخواهد تمام قدرتش را به آن منتقل کند انتخاب میکند.فیلم Shazam از دنیای تاریک و پر از خشونت فیلم های ابرقهرمانی که جدیداً در سینماها اکران شده اند فاصله گرفته است.هرچند شاید خیلی ها فیلم Deadpool ساخته رقیب سنتی DC یعنی کمپانی Marvel را که آن هم یک فیلم ابرقهرمانی همراه با طنز و شوخی است را ترجیح بدهند.ولی باید به این نکته توجه کرد که فیلم ددپول بدلیل خشونت زیاد و استفاده از کلمات رکیک تنها مناسب بزرگسالان میباشد.اما فیلم Shazam را میتوان همراه خانواده تماشا کرد و از شوخی ها و صحنه های اکشن و فانتزی آن لذت برد.

فیلم Shazam یک فیلم ابرقهرمانی دیگر از کتابهای کمیک محصول کمپانی DC میباشد که برای نخستین بار در یک فیلم مستقل ظاهر میشود.این فیلم در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ در آمریکا به اکران رسید.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم شزم

خوب

در پایان میتوان گفت اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های ابرقهرمانی هستید و می‌خواهید یک فیلم خوب و سرگرم کننده تماشا کنید دیدن فیلم Shazam رو در برنامه خود قرار دهید. دیدن این فیلم برای کودکان و نوجوانانی که علاقه‌مند به اینگونه فیلم‌ها می‌باشند بسیار مناسب‌تر از دنیای پر از خشونت و تاریک فیلم‌های مارول است.

امیدواریم از مطلب بررسی فیلم Shazam لذت برده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها