بررسی فیلم The Call of the Wild / باکِ قهرمان

آوای وحش (the call of the Wild) فیلمی در ژانر ماجراجویی، درام است به کارگردانی Chris Sanders , کارگردان انیمیشن های محبوب لیلو و استیچ و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، که اخرین تجربه ی خود را از تلفیقی بین انیمیشن و رئال در فیلم آوای وحش گذرانده است. این فیلم برداشتی از رمان آوای وحش Jack London است که سالهاست به دلیل محبوبیتش از سال 1923 مورد استقبال قرار گرفته و حالا جدیدترین اقتباس ان به نویسندگی Michael Green با بازی Harrison Ford منتشر شده است. Harrison ford چهره ای قدیمی که ما او را از فیلم جنگ ستارگان می شناسیم و سابقه فعالیت در فیلم های اکشن را دارد که در سال های اخیر به ژانرهای متفاوتی روی آورده و اینبار در فیلمی فانتزی به هنرنمایی پرداخته است. این فیلم ساخته کمپانی 20th century fox که از زیر مجموعه های استودیو فیلمسازی والتدیزنی و محصول کشور امریکا است که در 21 فوریه 2020 به نمایش درامد. با سایت ساعت هفت با بررسی سریال The Call of the Wild  همراه باشید.

بررسی فیلم The Call of the Wild

خلاصه فیلم

زندگی ارام سگ خانگی به نام باک با ربوده شدنش از خانواده ی مرفه توسط فردی سودجو ، دستخوش تغییراتی می شود او که حالا در قالب سگ سورتمه ای فروخته شده است ،باید خودش را با شرایط جدید وفق دهد و در این میان با پیرمردی به نام جان (Harrison ford) اشنا و همراه می شود تا به دنبال ماجراجویی سرنوشت تقدیرش را رقم بزند.

بررسی فیلم The Call of the Wild 

پیوند عاطفی میان سگ و انسان به سالیان دور باز می گردد. زمانی که اجدادمان در کنار سگ ها به شکار می پرداختند و روزگار می گذراندند. با تکامل انسان ها و جدایی از طبیعت این ارتباط هنوز به شکل دیگری ادامه دارد اما، به صورتی متفاوت از سرشت ذاتی این حیوانات. دراین بین فیلم های زیادی در باب ارتباط بین انسان و سگ سانان ساخته شده و آوای وحش از جمله ان هاست که به سرگذشت سگ باهوش ، بازیگوش با جثه ای بزرگ می پردازد که صاحبش قاضی شهر است و او ازادنه هرکاری را که می خواهد انجام می دهد. اما بعد از دزدیده شدنش و قرار گرفتن در سورتمه سگ ها وارد دنیای واقعی می شود و باید به زندگی سخت و دشواری که دیگر هم نوعانش دارند عادت کند و در مقابل کاری که انجام می دهد غذا دریافت کند.در طول داستان شاهد روند تکامل باک می باشیم او دیگر سگی لوس نیست و با دنیای واقعی روبرو شده، خصوصیاتی که در طول فیلم به او می دهند جنبه ی انسانی دارد او همه چیز را درک می کند باهوش، مهربان، دلسوز، فداکار است و تاب ناحقی را ندارد و حتی صاحبانش با او همانند یک انسان رفتار می کنند و او با حالات چهره اغراق امیز نیاز ها و حرف های خود را القا می کند.

بررسی فیلم The Call of the Wild

تصویر سازی باک در ظاهر از واقعیت فاصله دارد و تقلبی بودنش را در بیشتر صحنههای فیلم متوجه می شویم به نظر می رسد سندرز حساسیتی برای واقعی بودن ماهیت جسمی باک ندارد اما در شخصیت پردازی اش موفق شده و باک از نگاه مخاطب سگی خوش قلب و دوست داشتنی تبدیل شده است. آوای وحش سوار بر جلوه های ویژه است و بخش زیادی را به ارائه کردن مناظر و طبیعت اختصاص می دهد. فیلم از چاشنی های کمدی بی بهره نیست سندرز سعی در پوشاندن لحظات ناراحت کننده و رنج اور برای حیوانات داستانش کرده تا جایی که ما صحنه ی از چماق و شلاق خوردن باک به صورت واضح نداریم تا فیلم فضای فانتزی اش را برای مخاطب حفظ کند.

فیلم در میانه با جان همراه می شود و شخصیت مکمل باک را می سازد با این تفاوت که به شخصیت جان پرداخته نشده در جایی او را در حال جمع اوری طلاهای رودخانه میبینیم اما به ناگهان تصمیم به دور ریختن انها می کند و دلیل قانع کننده ای برای این رفتار از اونمی بینیم . در حالی که سندرز تصمیم دارد همراه با تغییر شخصیت باک ، جان هم از این قضیه مستثنی نباشد و هر دو از بند وابستگی هایشان رها بشوند ، بار دیگر هریسون فورد بازی بی نقصی را از خود به جا می گذارد به طوری که ما باک را در کنار فورد حس میکنیم. فیلم شروع دلنشین و پایان محکمی دارد اما از اواسط ان دچار سیر ایستا می شود، اتفاقات در طول فیلم قابل حدس هستند و مخاطب می داند قرار نیست خطری متوجه باک باشد حتی با وجود داشتن انتاگونیستی روانی و خشن در مسیر داستان و راه باک.

نتیجه گیری

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم The Call of the Wild

متوسط

آوای وحش اثری سرگرم کننده و دلنشین است و نریشن‌ها و جلوه‌های ویژه، آن را لذت بخش‌تر کرده است و می‌تواند اوقات خوبی را در کنار خانواده برای شما رقم بزند. به راستی که داستان “جک برنل” هنوز بعد از گذشت یک قرن و اقتباس‌های متعدد به کلیشه‌ای خسته کننده تبدیل نشده است.

امیدواریم از مطلب ” بررسی فیلم The Call of the Wild ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] بررسی فیلم The Call of the Wild / باکِ قهرمان (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) […]