نقد و بررسی فیلم The Half Of It / نیمه گمشده

با نقد و بررسی فیلم The Half Of It، محصول سال 2020، به کارگردانی Alice Wu در خدمت شما عزیزان هستیم. فیلم The Half Of It محصول شبکه Netflix که اول ماه می منتشر شده است، بازیگران این فیلم Leah Lewis، Daniel Diemer، Alexxis Lemire هستند، این از فستیوال فیلم 2020 Tribeca Film Festival موفق به کسب جایزه بهترین روایت داستانی شده است.(Best Narrative) با نقد و بررسی فیلم The Half Of Itدر سایت ساعت 7 همراه ما باشید.

اگر به دنبال فیلم های بیشتر 2020 می گردید به  لیست فیلم های سال 2020 مراجعه کنید…

فیلم The Half Of It

داستانِ عشقیِ متفاوت

عبارت بالا بروی پوستر فیلم نوشته شده است، چیزی که از پوستر فیلم می شود فهمید شاید نه دقیقاً اما بیش از نیمی از داستان را لو می دهد. دو شخصیت اصلی ماجرا هر دو بر روی Aster کراش دارند ولی در این میان Ellie Chu دختر چینی دبیرستان که تکالیف تمام اعضای کلاس را با گرفتن مبلغی از آنها انجام می دهد، تافته ای جدا بافته است. نحوه روایت قصه که در این بخش موفق به کسب جایزه شده است، بسیار شیرین نوشته شده، نویسنده فیلم که از قضا کارگردان آن نیز می باشد و به هیچ عنوان سعی نکرده حاشیه برود و گزافه گویی کند و فیلمنامه عاری از هرگونه داستان فرعی است. برای اینکه بیشتر بتوانید با شخصیت ها آشنا شوید و بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید، نویسنده به نوشتن دیالوگ هایی کوتاه بسنده کرده و بیشتر به روابط میان این سه نفر پرداخته است، مثلثی عشقی (نه مانند سریال های ترکیه ای پیچیده) شیرین و دوست داشتنی. در ابتدا ریتم بسیار کند فیلم (واقعاً کند) شما را آزار می دهد اما اگر صبور باشید کمدی فیلم که در لایه زیرین این داستان عاشقانه نهفته شده است شما را پای اثر نگه می دارد. در اصل فیلم نامه فیلم یک داستان کمدی عشقی است.

داستانی ساده، بازیگرانی خوب

بازیگر نقش آستر (آلکسیس لمیر) از نکات منفی (خیلی سخت گیرانه بخواهم قضاوت کنم) فیلم The Half Of It است. بیشتر از آنکه از او Act ببینیم، او را در حال اینطرف و آنطرف رفتن میبینیم. مشخصاً تهیه کنندگان قصد ولخرجی نداشته اند یا شاید خانوم لمیر گذری داشته از صحنه فیلم برداری رد می شده که Alice Wu او را دیده و خوشش آمده و گفته بیا جلوی دوربین و این دیالوگ ها را بگو! از آنطرف Leah Lewis (اِلی چو) و Daniel Diemer (پائول مونسکی) با بازی خوب خودشان فیلم را قابل تحمل کرده اند. در سکانسی که آستر اِلی را به یک حوضچه آب می برد بازی اِلی بیشتر از پیش به چشم می آید در حالی که شما بیشتر به بازی نچندان جذاب آلکسیس لمیر (آستر) پی می برید. همینطور بازی دانیل دیمر روی دیگر ماجراست که بسیار خوب از پس نقش پسری ساده و کمرو برآمده است، سکانسی که در رستوران به ناگهان بلند می شود و با مِنومِن کردن حرف دلش را به آستر می زند، جذاب بود.

نقدهای خوب

در بسیاری از مجلات و سایت های معروف نقد فیلم از The Half Of It بسیار تعریف و تمجید کرده اند و قصه فیلم را ستوده اند. از جمله وب سایت Rotten Tomatoes به آن امتیاز 96 از 77 نقد را داده است. این وب سایت بیان کرده ” برای آنهایی که دنبال آدمهایی باهوش، حساس و بامزه می گردند فیلم The Half Of It همه چیز دارد”. Decider هم فیلمنامه فیلم را ستوده است و بیان کرده است که داستان عشقی پیچیده و بامزه آن نقطه قوت فیلم است و در تعجب مانده که چرا تا حالا کسی چینن فیلمی نساخته بود. وب سایت متاکریتیک هم امتیاز 74 از 100 را به آن داده است.

اما کارگردانی اثر روش بسیار ساده ای، برای پیشبرد داستان به کار گرفته است. کارگردان بیشتر چهره ها را نشانمان می دهد و سعی دارد احساسات آنها را واکاوی کند. غیر از بازیگر استر دو نفر دیگر بسیار خوب از میمیک صورتشان بهره می برند تا احساسات خود را بروز دهند و داستان فیلم پایانی خوش ندارد بلکه اگر در عمیق به آن بنگرید درد و اندوه را حس می کنید زیرا که اِلی دختری تنها و منزوی بود تا پائول و استر وارد زندگی اش شدند. این موضوع باعث شد او بیشتر به خودشناسی برسد و بفهمد که عشق چیست و نیمه گمشده چه معنایی دارد.

دیگر دیدگاه (امین)

فیلم The Half Of It از آن دست فیلم هاست که با یک داستان ساده می تواند معنی واقعی عشق را برایمان تعریف کند. این فیلم همانطور که در اولِ فیلم نیز به آن اشاره می شود یک داستان عاشقانه نیست. بلکه می خواهد کمی عمیق تر به معنی عشق بپردازد. پائول که با یک نگاه یک دل نه صد دل عاشق ” آستر” (Aster Flores) می شود به دنبال به دست آوردن او از یکی از همکلاسی هایش که در نوشتن تبحر دارد استفاده می کند. پس Ellie  شروع به نوشتن نامه ها برای پائول می کند و همین نامه های ساده باعث می شود که آستر از پائول خوشش بیاید اما قضیه از اینکه فکر می کنید پیچیده تر می شود. در ادامه ی داستان پائول طعم واقعی عشق را می چشد و دقیقا این اتفاق برای الی و استر نیز می افتد! هر سه در یک چرخه ی داستان تازه معنی عشق را می چشند و تازه متوجه می شوند باید فراتر از ظواهر ظاهری و …. به دنبال نیمه گمشده خود بگردند…

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم The Half Of It

در آخر اگر ریتم کند فیلم را تحمل کنید شاید بتوانید طعم شیرین آن را حس کنید و اندکی لبخند نیز گوشه لبانتان بنشیند و این توصیه را جدی بگیرید، فیلم را تنهایی نگاه نکنید دوستانتان را هم دعوت کنید تا در کنار هم فیلم را نگاه کنید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…]  خواندن نقد کامل: نقد و بررسی فیلم The Half Of It / نیمه گمشده […]