بررسی فیلم The Peanut Butter Falcon / شاهین کَره بادام‌زمینی

فیلم “شاهین کَره بادام‌زمینی” یک درام-کمدی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی “تیلر نیلسون” و “مایکل شوارتز” است. از بازیگران اصلی این فیلم میتوان به شایا لابوف،داکوتا جانسون و زک گوتساگن اشاره کرد. فیلم The Peanut Butter Falcon با بودجه ۶/۲ میلیون دلاری ساخته شده و موفق شد ۲۰/۸ میلیون دلار در گیشه فروش کند که با توجه به اکران محدود آن فوق‌العاده می‌باشد. با سایت ساعت هفت با بررسی فیلم The Peanut Butter Falcon همراه باشید.

اگر به دنبال فیلم های بیشتر سال 2019 هستید به ؛ لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید.

فیلم the peanut butter falcon

خلاصه داستان…

پسری به نام زَک که بیماری سندروم دان دارد در یک آسایشگاه سالمندان زندگی میکند که توسط زنی به نام النور اداره می‌شود. آرزوی زک قهرمانی در مسابقات کشتی کج است و او قصد دارد با فرار از آسایشگاه در کلاس‌های آموزشی اسطوره‌اش “سالت واتر داهاتی” شرکت کند.او پس از فرار با مردی که به تازگی برادرش را در یک سانحه از دست داده و اوضاع مناسبی چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ مالی ندارد همسفر می‌شود که….

 بررسی فیلم…

مهم ترین چیزی که میتوان در فیلم “شاهین کَره بادام‌زمینی” مشاهده کرد اهمیّت دادن است. اینکه اهمیّت دادن به یک چیز یا یک شخص میتواند چقدر در زندگی ما تاثیرگذار باشد. دو شخصیت اصلی داستان دقیقا نقطه مقابل یکدیگر می‌باشند. اولی(زک) فردی‌ست با معلولیت مادرزادی(سندروم دان)و دیگری(تایلر) کاملا از لحاظ جسمی و روحی سالم است و تنها به خاطر از دست دادن برادرش از لحاظ احساسی آسیب‌پذیر می‌باشد. اما این تفاوت اصلی این دو نیست بلکه چیزی که آنها را متفاوت کرده ذهنشان و طرز فکر آنهاست. زک با وجود بیماری و تمام مشکلاتش دارای هدف،امید و سرشار از شوق زندگی است اما مشوقی ندارد. اما تایلر کاملا ناامید و بدون هدفِ مشخصی تنها در حال سرزنش کردن خودش می‌باشد.

همسفر شدن این دو با هم باعث می‌شود تا آنها به خوبی یکدیگر را کامل کرده و خیلی زود باهم صمیمی شوند.حال تایلر همان مشوقی میشود که زک به آن نیاز دارد و زک نیز باعث می‌شود تا تایلر چیزهایی که خیال میکرد پس از مرگ برادرش رسیدن به آنها غیرممکن است را امکان‌پذیر بداند. فیلم”شاهین کَره بادام زمینی” با بیانی ساده و شیرین سعی دارد تا به ما ارزش‌های زندگی را یادآوری کند. اینکه ما باید برای آرزوهایمان ارزش قائل شویم و به هر قیمتی که شده برای رسیدن به آنها تلاش کنیم.شاید زندگی تلاشی‌ست برای رسیدن به آرزوها پس نباید بگذاریم چیزی ما را متوقف کند.

فیلم پر از صحنه های واقعی و به دور از کلیشه و شعارهای همیشگیِ این گونه فیلم ها ظاهر شده است. فیلمی که نمی خواهد یک فرد معلوم را قوی تر از نسخه ی واقعیش نشان بدهد. بلکه او کسی است که خنده دار ، قوی ولی آسیب پذیر است. شخصی که زیاد در اجتماع نبوده ولی از ارتباط برقرار کردن با دیگران لذت می برد.  او زنده و واقعی است نه یک قهرمان و شخصیت خیالی که این مسئله زک را دوست داشتنی تر می کند.

فیلم the peanut butter falcon

فیلم The Peanut Butter Falcon از آن دست فیلم‌هایی است که پس از دیدنشان حال خوبی خواهید داشت.فیلم تقریباً توانسته انتظاراتی که از یک فیلم در چنین سطحی میرود را برآورده کند. فیلمی کم خرج که بیشتر تمرکزش را برروی پیامش و حرف‌هایی که برای گفتن دارد گذاشته است.”شایا لابوف” که بیشتر شهرتش را از بازی در سری فیلم‌های “تبدیل‌شوندگان”(Transformers) بدست آورده است با بازیِ خوبش در فیلم “خشم”(Fury) ثابت کرد که میتوان در نقش‌های جدی‌تر نیز روی او حساب کرد.در این فیلم نیز لابوف نمایش قابل قبولی از خود بجا گذاشته است.”زک گوتساگن” نیز در این فیلم حضوری دلنشین و دوست‌داشتنی دارد . اما در مقابل “داکوتا جانسون” بازیِ سرد و بی‌احساسی را به نمایش گذاشته که باعث میشود در تمام مدت فیلم شما کارگردانان فیلم را بخاطرش سرزنش کنید. گویی او بیشتر بدرد فیلم‌هایی میخورد که در آنها بتواند از چهره و اندامش کمک بگیرد و بدون آنها حرفی برای گفتن ندارد.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم شاهین کَره بادام‌زمینی

در آخر می‌توان گفت اگر میخواهید در این سفر ماجراجویانه با زک و تایلر همراه شوید دیدن این فیلم را از دست ندهید.”شاهین کَره بادام‌زمینی” فیلمی‌ست که حداقل یکبار دیدن آن خالی از لطف نیست. داستان سرراست و دلنشین به دور از زرق و برق زننده‌ی این روزهای هالیوود با قاب‌هایی دیدنی که تماشای فیلم را برای شما لذت‌بخش می‌کند. اگر شما هم مثل ما فیلم‌باز هستید شاید بد نباشد هرازگاهی در لابه‌لای انبوه فیلم‌های پرخرج و پرستاره هالیوود گاهی به تماشای فیلم‌هایی همانند “شاهین کَره بادام‌زمینی” بنشینید. فیلم‌هایی که در عین سادگی در درونشان حرف‌های زیادی برای شنیده شدن وجود دارد.

امیدوارم از مطلب “بررسی فیلم The Peanut Butter Falcon” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها