بررسی فیلم The Silencing/ سریع و خشن

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی، اینبار با بررسی فیلم The Silencing در خدمت شما هستیم. فیلم The Silencing محصول مشترک آمریکا و کانادا در تاریخ 18 جولای 2020 توسط Saban Films منتشر شده است. کارگردانی فیلم را Robin Pront و نویسندگی اثر را Micah Ranum بر عهده داشته است. از بازیگران فیلم نیز می توان به Nikolaj Coster-Waldau و Annabelle Wallis اشاره کرد. با ما در سایت ساعت 7 با بررسی فیلم The Silencing همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

نقد و بررسی فیلم The Silencing

سریع و خشن

اگر فیلم را دیده باشید حتماً از اینکه عنوان سریع و خشن را برای نقدم انتخاب کردم تعجب می‌کنید. اگر فیلم Irishman (نقد فیلم Irishman) از مارتین اسکورسیزی را دیده باشید و نقد های این فیلم را در اینترنت خوانده باشید می دانید که اکثر منتقدین حتماً به ریتم بسیار کند اثر گله کرده‌اند. در فیلم The Silencing شما با ریتم بسیار تند روبرو هستید. فیلم نامه به شما امان نمی‌دهد تا بتوانید یک شخصیت را بشناسید، با کاراکترها آشنا شوید، اخلاقیات آنها را بشناسید. مدت زمان فیلم 1:30 بیشتر نیست، اصلاً وقت شما را نمی گیرد و با سرعت زیادش حتی مجال فکرکرن نیز نمی دهد. شما شخصیت ریبورن با بازی Nikolaj Coster-Waldau را می‌بینید که تنهاست، به الکل اعتیاد دارد، دخترش گم شده، از یک منطقه حفاظت شده نگهداری می‌کند که کسی حق شکار حیوانات را در آن منطقه ندارد. سپس با شخصیت کلانتر Gustafson با بازی Annabelle Wallis آشنا می‌شوید که برادرش معتاد است و خلافکاریست که مایع شرمساری اوست. کلانتر به ریبورن می‌گوید که باز هم یک دختر نوجوان گم شده که درست هم سن و سال دختر خود اوست. او می‌گوید که در حال جستجو است تا رد آدم ربا را بگیرد. وقتی ریبورن از طریق دوربین‌هایی که در جنگل کار گذاشته متوجه فردی مشکوک می‌شود، وارد جنگل شده و در آنجا توسط آن فرد مشکوک زخمی می شود.

نقد و بررسی فیلم The Silencing

قاتل خاموش / فیلم خاموش

یکی از نکات بد فیلم نامه، انگیزه قاتل است که بی‌معنا است و همینطور نحوه آشکار شدن چهره واقعی قاتل نیز ضعیف است. شاید بهتر بود نویسنده از چند پرونده مشابه جناییِ پلیس استفاده می‌کرد تا کمی داستانی قابل باورتر خلق می‌کرد. بازی Annabelle Wallis غیر قابل قبول و در یک کلام بد است. این بد بودن زمانی خود را نشان می‌دهد که او پایش بروی تله حیوانات می‌رود و بازیش بدتر از قبل می‌شود. کلیت اثر بسیار شبیه فیلم Wind River اثر Taylor Sheridan است، که حتماً این فیلم را تماشا کنید. در شخصیت پردازی، نویسنده بسیار عجله کرده و تقریباً نمی‌توان کسی را  به درستی شناخت. بازیگران فرعی نقش زیادی در سناریو ندارند. حتی الکلی بودن یا نبودن ریبورن، هیچ تفاوتی در کارکتر او ایجاد نمی‌کند. از نکات جالب فیلم‌نامه سورپرایز‌های آن است که در دو مورد خیلی خوب می‌تواند شما را غافل گیر کند. البته اگر از طرفداران Nikolaj Coster-Waldau و بازی او در Game of Thrones (بررسی فیلم Game of Thrones) باشید همه این موارد را می‌توانید نادیده بگیرید و از بازی خوب او (حداقل) لذت ببرید. در آخر باید بگویم چهره پردازی و گریم Nikolaj Coster-Waldau در شخصیت ریبورن بسیار شبیه Joel در سری The Last of Us (بررسی فیلم The Last of Us 2 ) است، که این نکته نیز شاید برایتان جالب باشد‌.

نتیجه گیری

فیلم The Silencing نکته بیشتری برای نوشتن ندارد، در کل جدای از ایرادات و نقد‌هایی که به فیلم وارد است ، کلیت اثر می‌تواند شما را سرگرم کند و از لحاظ تکنیکی همه آن چیزی که یک فیلم جنایی باید در خود داشته باشد را این فیلم برایتان به ارمغان می‌آورد. همانطور که گفتم فیلم نامه با اینکه دارای ایراداتی است اما غافلگیری‌های خوبی دارد که می‌تواند شما را پای اثر نگه دارد و البته در انتها با یک پایان بندی قابل قبول رو به رو هستید.

فیلم The Silencing

نقد و بررسی فیلم The Silencing
فیلم The Silencing

نمره سایت ساعت 7

(خوب)

(خوب)

قاتل خاموش

فیلم The Silencing با همه ایراداتی که دارد، باز هم در برآورده کردن خواسته های مخاطب ، که همانا هیجان و سوپرایز شدن است، می تواند شما را راضی نگه دارد، البته بازی خوب Nikolaj Coster-Waldau نیز شما را تا آخر پای اثر نگه خواهد داشت.

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی تک
علی تک

چطور اینقدر ساده ازاین اثر میگذرید و اذعان میکنید چیز زیادی برای نوشتن نداره
پیشنهاد میکنم فیلم را یک بار دیگه ببینید این فیلم شاهکار نبود ولی فیلم فوق العاده خوبی بود