بررسی فیلم Train to Busan /بازگشت شان و منزلت به زامبی‌ها !

امروز می خواهیم به بررسی اثر ماندگارِ دیگری از سینمای کره جنوبی به نام قطار بوسان بپردازیم. Train to Busan به کارگردانی Yeon Sang-ho که قرار است ادامه ی این فیلم را با نام Peninsula امسال (آگوست 2020) اکران کند و از همین رو نگاهی به نسخه ی قبلی این فیلم در این پست می اندازیم. از جمله بازیگران فیلم می توان به Yoo Gong (در نقش سِوک وو) ، Yu-mi Jung (در نقش سونگ کیونگ) و Dong-seok Ma (در نقش سانگ هووا) اشاره کرد. با سایت ساعت هفت با بررسی فیلم Train to Busan همراه باشید.

مطلب مرتبط: بهترین فیلم های سینمایی کره جنوبی / بهترین فیلم های کره ای تاریخ

بررسی فیلم Train to Busan

بررسی فیلم Train to Busan …

شاید تماشای این فیلم در این حال و روز جهان، یاد آور مسائلی روزمره و آشنا باشد . شاید اگر در شرایط عادی قطار بوسان را تماشا می کردم فقط از آن لذت می بردم اما در حال حاضر با توجه به شرایط شیوع بیماری در سطح جهان ، نه تنها تماشای قطار بوسان تجربه ای لذت بخش به حساب آمد آن را با تمام وجود احساس کردم ، حتی از رگ‌گردن نزدیکتر! قبل از شروع به صحبت راجع به فیلم چند لحظه ای به سوال بزرگ این فیلم فکر کنیم ، در شرایط بحرانی ما انسان ها با هم چیکار خواهیم کرد ؟!

فیلم قطار بوسان ساخته یان سنگ هو می باشد که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و باز هم طبق معمول سال های اخیر ، کره جنوبی با فیلم هایش ما را انگشت به دهان گذاشت! اگر نیاز به هیجان دارید و میخواهید حدود ۲ ساعت خیره به مانیتور بمانید ، قطار بوسان گزینه ای کاملا مناسب برای شماست. قطار بوسان با هیجان خالصی که دارد شما را میخکوب خواهد کرد، در طول تماشای فیلم لحظه ای آرام نخواهید گرفت و گذر زمان را احساس نخواهید کرد!

بررسی فیلم Train to Busan

قطار بوسان مملو از احساسات است و به خوبی با کاراکترهای مختلف و شخصیت پردازی خوب احساسات شما را درگیر شخصیت های داستان می کند، طوری که به همراه کاراکترها خواهید خندید، خواهید گریست و خواهید ترسید. روابط و احساسات نکته بارز قطار بوسان می باشد و برای درگیر نشدن در احساسات کاراکترهای فیلم باید انسان بی احساسی باشید!

قطار بوسان فیلم نیست ، جدال بر سر زندگی است. قطار بوسان حقیقتی است که همیشه و هر روز در زندگی ما وجود دارد و انسان ها با خودخواهی یکدیگر را نابود می کنند و از نابودی همدیگر پله ای برای موفقیت خود می سازند. فقط گاهی اوقات ، گاهی اوقات با شیوع یک ویروس تخیلی ساخته شده برای داستان ها و فیلم ها که می تواند انسان ها را زامبی کند، یا ویروسی قابل لمس تر در این روزها مانند کرونا شکل حقیقی ذات انسان ها پدیدار می شود! همه ی ما خودمان را انسانی خوب قلمداد می کنیم اما اگر واقعا پای جانمان وسط باشد تا چه میزان انسان های خوبی خواهیم بود ؟ آری قطار بوسان فقط یک فیلم نیست ، حقیقت تلخ زندگی هر روز انسان هاست!

بررسی فیلم Train to Busan

در داستان فیلم قطار بوسان شخصیت خودخواهی را می بینیم که جز خود به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی دهد به حدی که همسرش از او جدا شده، مراسم آواز خوانی دخترش را فراموش کرده و حتی هدیه تولدی که برای دخترش تهیه می کند عینا هدیه ای است که پارسال به او داده و این موضوع را نیز فراموش کرده است! دختر او به عنوان هدیه تولد از او می خواهد که او را به پیش مادرش ببرد و اینگونه سفر پدر و دختر آغاز می شود . . .

نکته قابل ذکر و به شدت مهم فیلم قطار بوسان بازگشت زامبی ها در سینما به چیزی که در واقع باید باشند، است! موجوداتی خطرناک ، دلهره آور و ترسناک. در طی سال های اخیر ساخته شدن فیلم های طنز در مورد زامبی ها مانند زامبیلند و . . . و همچنین بلایی که سریال walking dead بر سر زامبی ها آورده است و حکم دکور را دارند و تقریبا نقش صفر درصدی در داستان ایفا می کنند باعث شده است که زامبی ها دیگر آن تاثیری که باید در بیننده داشته باشند را نداشته و موجود ترسناکی نباشند. قطار بوسان جانی دوباره به زامبی ها بخشیده است و اگر زامبی ها قدرت تکلم داشتند قطعا از یان سنگ هو به خاطر برگرداندنشان به روزهای زوج تشکر می کردند!

بررسی فیلم Train to Busan

قدرت بازیگران و درآوردن شخصیت ها به همانگونه است که باید باشد و قدرت انتقال احساسات فوق العاده توسط بازیگران قطار بوسان نکته قوت دیگر فیلم است و بازیگران تقریبا در تمامی اوقات فیلم به خوبی از ایفای نقش برآمده اند و شما را راضی نگه می دارند . موسیقی متن فیلم به خوبی به صحنه های فیلم اضافه شده است و در طول تماشای فیلم، نه شلوغکاری و نه کم کاری در این امر احساس نمی شود .

یکی از معدود نکات منفی قطار بوسان که در برخی از صحنه ها قابل مشاهده است ضعف و تو ذوق زدن جلوه های ویژه کامپیوتری است که حالت مصنوعی دارد و از چشم پنهان نمی ماند. صحبت در مورد فیلم قطار بوسان را با دیالوگی از فیلم به اتمام می رسانیم که توسط خواهر یکی از شخصیت ها به او که تبدیل به زامبی شده است نقل می گردد:

بررسی فیلم Train to Busan

” همیشه به جای خودت به این و اون کمک کردی ، چرا اینطوری زندگی کردی ؟ چه فایده ای داشت ؟ خیلی احمقی !! یه مشت عوضی!!! و . . .”

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم Train to Busan

عالی

در صورت نیاز به هیجان و افزایش آدرنالین و همچنین مشاهده مجموعه‌ای از عواطف مثبت و منفی انسانی انتخاب ویژه این روزها می‌تواند برای شما به تماشا نشستن فیلم قطار بوسان باشد… فیلمی متفاوت، هیجان انگیز و پر از حرف…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
آرمان

ممنون از مقاله زیبای شما
چون از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
صرفا جهت تصحیح
شان درسته نه شعن

امین علیرضائی
پاسخ به  آرمان

اصلاح شد ممنون از نظر زیبات دوست خوبم