بررسی مینی سریال Mrs.America / نبرد با دشمنان خودی

مینی‌سریال “خانم آمریکا” (Mrs.America) یک درام-تاریخی و سیاسی محصول شبکه Hulu و کشور آمریکا می‌باشد. سازنده و سرپرست نویسندگان این مینی‌سریالِ جذاب “داهوی والر” (Dahvi Waller) می‌باشد. از جمله بازیگران این سریال میتوان به “کیت بلانشت”(Cate Blanchett) ،”رز بیرن”(Rose Byrne) ،”اوزو ادوبا”(Uzo Aduba)،”الیزابت بنکس” (Elizabeth Banks) و “سارا پُلسِن” (Sarah Paulson) اشاره کرد. این مینی‌سریال ۹ قسمتی که در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ منتشر گردید،تاکنون نظرات عمدتاً مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرده است. همچنین Mrs.America توانسته ۱۰ نامزدی در بخش جوایز امی (نامزدهای امی ۲۰۲۰ ) کسب کند که شامل بهترین مینی‌سریال و بهترین بازیگر نقش اصلی زن در مینی‌سریال نیز می‌شود. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی مینی سریال Mrs.America همراه شما عزیزان هستیم.

اگر به دنبال خواندن مطالب بیشتر در مورد سریال های برتر می گردید به لیست بهترین سریال ها مراجعه کنید…

بررسی مینی سریال Mrs.America

     مینی‌سریال “خانم آمریکا” یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ درباره‌ی جامعه‌ی فمنیستی و در راس آن زنان است.

خلاصه داستان

داستان این مینی‌سریال به اتفاقات واقعیِ “جنبش اصلاحات حقوق برابر” بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹ میلادی در آمریکا می‌پردازد. این جنبش که توسط عده‌ای از چهره‌های مهم و سرشناس در دفاع از حقوق زنان و گروه‌های فمنیستی هدایت می‌گردید. آنها توسط گروهی از زنانِ خانه‌دار به رهبری “فیلیس شلفلی” (با بازی کیت بلانشت) که تحت عنوان “اصلاحات حقوق برابر را متوقف کنید” فعالیت می‌کردند، مورد حمله رسانه‌ای و انتقاد قرار گرفتند. تقابل این دو جناح با یکدیگر و مشکلاتی که هرکدام در راه رسیدن به اهدافشان با آن سروکار دارند،درون مایه اصلی این سریال را تشکیل می‌دهد. نبردی که در نهایت….

بررسی مینی سریال Mrs.America

    در این سریال زنان را پشت‌ هم،در کنار هم و روبروی یکدیگر می‌بینیم.

بررسی مینی سریال Mrs.America  “نبرد با دشمنان خودی”

در مینی‌سریال Mrs.America در هر قسمت با یکی از بانوان در دو جناح همراه می‌شویم که تفاوت،شباهت و تناقض‌هایی که با آن مواجه می‌شوند را به ما نشان می‌دهد. داستان زنانی که هرکدام با شیوه‌ی خاص خود به دنبال رسیدن به جایگاه واقعی خودشان در جامعه هستند. در این سریال زنان را پشت‌ هم،در کنار هم و روبروی یکدیگر می‌بینیم. زنانی با طرز فکری متفاوت اما از درون یکسان که برای بدست آوردن اتحاد و همدلی تلاش می‌کنند. هرچند در ظاهر اهداف هریک متفاوت بنظر می‌رسد،اما در نهایت همگی بدنبال یک‌چیز هستند. نبردی که در این سریال مشاهده می‌کنیم مصداقی واقعی بر این مثل معروف است که “تفرقه بینداز و حکومت کن”،در پایان نیز این نبرد پیروزی ندارد بجز کسانی که این فتنه را آغاز کرده‌اند.

بررسی مینی سریال Mrs.America

شاید بتوان گفت مینی‌سریال “خانم آمریکا” یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ درباره‌ی جامعه‌ی فمنیستی و در راس آن زنان است. در ظاهر هر دو گروه برای دفاع از حقوق زنان تلاش می‌کنند، اما در طول مسیرشان با عقاید و طرز فکرهای گوناگونی روبرو می‌شوند که کنترل کردن آنها و هدایتشان در یک مسیر مشخص کاری سخت و دشوار است. در سریال می‌بینیم که بزرگترین مشکلات و چالش‌ها در برابر تصویب متمم حقوق برابر توسط خودشان بوجود می‌آید که یادآور این جمله‌ است که گاهی باید آدمهایی که دوست داریم را از دست خودشان نجات دهیم! هرچند که مسلماً جامعه مردسالار و نژادپرستانه آن دوره در آمریکا از هیچ تلاشی برای نافرجام گذاشتن این لایحه دریغ نمی‌کرده است. البته اشتباه برداشت نکنید این سریال تنها داستان واقعیه یک رویداد سیاسی نیست. زیرا در آن به دغدغه‌های فراوان زنان در جامعه و حتی در خانواده نیز اشاره شده است.

بررسی مینی سریال Mrs.America

مینی‌سریال خانم آمریکا به ما نشان می‌دهد که دیوارهایی که به دور افکار و عقایدمان می‌کشیم میتوانند تبدیل به زندانی شوند که راه فراری از آن نخواهیم داشت

“داهوی والر” با هوشمندی خاصی نام هر قسمت را از روی اسامی کاراکترهای داستانش انتخاب کرده است و علاوه بر داستان اصلی هر قسمت را به یک شخصیت کلیدی ربط داده است. اینکار علاوه بر خارج کردن سریال از یکنواختی (که با توجه به اینکه این سریال یک داستان واقعی و سیاسی را به نمایش می‌گذارد امری اجتناب‌ناپذیر بوده است) باعث می‌شود که شما درک بهتری از معضلات اجتماعی و سیاسی آن دوران پیدا کنید. مینی‌سریال خانم آمریکا به ما نشان می‌دهد که دیوارهایی که به دور افکار و عقایدمان می‌کشیم میتوانند تبدیل به زندانی شوند که راه فراری از آن نخواهیم داشت. البته ناگفته نماند که سریال در نشان دادن شخصیت و آرمان‌های برخی از کاراکترهای داستان کمی پرابهام و متناقض عمل کرده است.

بررسی مینی سریال Mrs.America

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بلانشت یکی از سه بازیگر زن برتر در تمام تاریخ سینما می‌باشد

اما چیزی که بیش از هرچیز شما را برای دنبال کردن این مینی‌سریال ترغیب می‌کند،هنرنمایی تماشایی بازیگرانش و در راس آنها “کیت بلانشت”() است. او جزو معدود بازیگران زنی است که مهم نیست او را در چه نقشی ببینیم او قطعاً شما را شگفت زده خواهد کرد. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بلانشت یکی از سه بازیگر زن برتر در تمام تاریخ سینما می‌باشد. تبحر او در اجرای نقش‌های گوناگون آنچنان خارق‌العاده است که کمتر بازیگری می‌تواند در این زمینه با او رقابت کند. البته اجراهای دیدنی و عالی در این مینی‌سریال تنها به بلانشت ختم نمی‌شود و اینکه این فیلم تنها در این رشته نامزد دریافت چهار جایزه در مراسم امی ۲۰۲۰ شده است، نشان از یک تیم بازیگری منسجم و مثال‌زدنی دارد. اگرچه سریال در زمینه‌های دیگری همچون موسیقی، نویسندگی و طراحی صحنه و لباس نیز عملکردی بسیار خوب داشته است. اما بطور قطع گروه بازیگریه قدرتمند این سریال مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل موفقیت آن بوده است.

تغییر دادن ممکنه خیلی زمان ببره
اما با وجود اینکه ما با ده هزار سال مرد سالاری و نژادپرستی سروکار داریم
همچنان رو به جلو حرکت می‌کنیم
چیزی که باعث میشه ادامه بدیم و آنچه که میتونیم باشیم رو آشکار کنیم این است که:
افراد اطرافمون چیکار می‌تونند بکنند
بدون دیوارهای بلند و زندان‌هایی که مجبور شده‌اند آنجا باشند!

نتیجه گیری…

در پایان میتوان گفت مینی‌سریال Mrs.America از داستان خوب و درگیرکننده‌ای برخوردار است و مسائل سیاسی مطرح شده در آن بشکلی ساده و قابل فهم بیان شده است. مسلماً مشکلات و معضلاتی که در آن دوره گریبان‌گیر اصلاح‌طلبان بوده بسیار بیشتر و پیچیده‌تر بوده است. اما در سریال از پرداختن به جزئیات کم اهمیت صرفنظر شده و بیشتر برروی موضوعات اصلی و نتایج کار تمرکز شده است. بطورکلی “خانم آمریکا” سریالی خوش‌ساخت و پرمحتوا است که با اجراهای فوق‌العاده زیبای بازیگرانش میتوان آن را یکی از بهترین مینی‌سریال‌های ۲۰۲۰ نامید. پس با توجه به کیفیت خوب و مدت زمان مناسب هر قسمت این سریال می‌تواند انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به سریال‌های کوتاه و درام باشد.

مینی سریال Mrs.America

بررسی مینی سریال Mrs.America
بررسی مینی سریال Mrs.America

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(خیلی خوب)

(خیلی خوب)

نبرد با دشمنان خودی

بطورکلی “خانم آمریکا” سریالی خوش‌ساخت و پرمحتوا است که با اجراهای فوق‌العاده زیبای بازیگرانش میتوان آن را یکی از بهترین مینی‌سریال‌های ۲۰۲۰ نامید. پس با توجه به کیفیت خوب و مدت زمان مناسب هر قسمت این سریال می‌تواند انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به سریال‌های کوتاه و درام باشد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی مینی سریال Mrs.America ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها