نقد و بررسی بازی Fast & Furious Crossroads

اگر شما از علاقه‌مندان به سری فیلم‌های سریع و خشن هستید. شاید دوست داشته باشید بازی کامپیوتری این سری را که چند روزی است منتشر شده ، تجربه کنید. اما در این پست قصد داریم تا از تجربه خود از بازی برایتان بنویسیم تا شاید شما را از دانلود چند ده گیگ فایل بیهوده نجات داده باشیم! بازی Fast & Furious Crossroads توسط Slightly Mad Studios  ساخته و در تاریخ 7 آگوست 2020 توسط Bandai Namco Entertainment انتشار یافته است. این بازی در سبک Racing  و مبارزه‌ای بین ماشین‌ها می‌باشد و در پلتفورم‌های PC ، Xbox one و PS4 منتشر شده است. در ادامه با سایت ساعت هفت با نقد و بررسی بازی Fast & Furious Crossroads همراه باشید.

بررسی بازی Fast & Furious Crossroads

بررسی بازی …

همانطور که از نام بازی پیداست شما در نقش Dominic (با صدای وین دیزل) و دیگر اعضای گروهش همچون Vienna ، Letty Ortiz و … که در فیلم سریع و خشن (رتبه بندی سریع فیلم های سریع و خشن) حضور داشتند ایفای نقش می‌کنید. در بازی باید به انجام ماموریت‌های متنوع البته به همراه ماشین‌های مختلف بپردازید. یکی از نکات مثبت بازی حال و هوای ویژه آن است که مانند سری سریع و خشن شده‌است صحنه‌های تعقیب و گریزِ هیجان انگیز که پر از انفجار و داستانی که برخی صحنه‌ها شما را غافلگیر می‌کند هر چند که داستان سطحی است و موضوع جدیدی در خود ندارد. نکته دیگر در همان دقایق ابتدایی بازی نظر شما را به خود جلب می‌کند و آن کنترل ماشین است که بسیار سطحی و با فیزیک بسیار پایین است و دقت پایینی دارد و نمی‌توانید به شکل جذابی کنترل ماشین را در دست بگیرم. نسخه PC فقط با کنترلر می‌توان بازی را کنترل کرد و توانایی سوییچ به کیبورد دیده نمی‌شود این نیز نکته منفی دیگری از بازی است. در هنگام رانندگی ماشین‌های دیگر قوطی کبریت‌هایی هستند که با برخورد به آنها هیچ اتفاقی نمی‌افتد و فیزیک بسیار ضعیفی در بازی دیده‌ می‌شود. کنترل ماشین‌ها به شکل فاجعه‌آمیزی وحشتناک است. کنترل بازی خشک و غیرقابل قبول است و لذتی در آن دیده نمی‌شود. نکته دیگر کوتاه بودن بیش از حد بازی است به طوری که بازیی با این حجم و قیمت (۵۰ گیگ و ۶۰ دلار!) در بخش داستانی تنها سه الی چهار ساعت گیم پلی (به همراه همه دمو‌ها) دارد که بسیار سطحی ، ضعیف و ناامید کننده است.

بررسی بازی Fast & Furious Crossroads

ماموریت‌ها به چند شکل بسیار محدود خلاصه می‌شود. بیشترین نوع ماموریت رفتن از نقطه الف به ب است و این بعد از مدتی کاملا برایتان تکراری می‌شود. از دیگر ماموریت‌های بازی می توان به Takedown کردن(از کار انداختن و خراب کردن) تعداد خاصی ماشین اشاره کرد که با چند ضربه به ماشین حریف بدون دردسر می‌توانید ماشین‌ها را متوقف کنید و این نوع ماموریت‌ها را از پیش رو بردارید. هرچه جلوتر می‌روید باید با ماشین‌های عجیب و غریب‌تری طبق روال داستانی سر و کله بزنید. در ماموریت‌های دیگر باید مسابقه‌ای را پیروز شوید یا از دست گروهی از افراد دشمن یا پلیس فرار کنید. در کل ماموریت‌ها تنوعِ خاصی ندارند و داستان شما را درگیر یک سری ماموریت مشابه یکدیگر می‌‌کند.

در بازی می‌توانید از امکانات مختلفی همچون Nitro (افزایش سرعت در زمانی محدود) یا Shunt (با پهلو به ماشین حریف زدن) یا Harpoon (شلیک تنابی که به قسمتی از ماشین حریف وصل می‌شود و آن را از جا می‌کند) استفاده کنید. همینطور می‌توانید بین چند ماشین جابه جا شوید چرا که هر کدام از ماشین‌ها قابلیت‌ها و امکانات خاص خود را دارا هستند. و در طول برخی ماموریت‌ها ضروری است که بین ماشین‌ها جابه‌جا کنید. این امکانات بهترین قسمت‌های بازی را تشکیل می‌دهند. هرچند وقتی بین ماشین‌ها جا به جا می‌شوید تفاوت فاحشی در کنترل آنها حس نمی‌کنید و فقط یک سری امکانات محدود جدید برایتان باز می‌شود.

بررسی بازی Fast & Furious Crossroads

در بخش صداگذاری با یک فاجعه رو به رو هستیم هیچ احساسی در صدای گویندگان در هنگام ادای دیالوگ‌ها در دموها و طول بازی دیده نمی‌شود. صدای برخی از شخصیت‌ها مثل وین دیزل کمی خوب است ولی در کل اصلا لذتی نمی‌توان از صداها برد. صدای ماشین ، محیط و… فاجعه آمیز است و هیچ حسی به شما نمی‌دهد. تکسچرهای محیط بسیار ضعیف و مدل‌های گرافیگی شما را به یاد بازی‌های قدیمی می‌اندازد. شاید تنها شاخصه خوب گرافیک افکت‌های تصویری آن باشد افکت‌های مثل آتش ، انعکاس‌های نور یا سایه‌ها که البته آنچنان پرجزییات نیستند اما می‌توان آن‌ها را قابل قبول دانست. گرافیک بازی درست شما را به نسل قبل می‌برد البته بازی با این سطح در نسل قبل بیشتر از ۵ الی ۱۰ گیگ حجم نداشت اما اینجا با ۵۰ گیگ اشغال فضا رو به رو هستیم. حال این بازی را با بازیی مثل Skyrim با آن حجم از گیم‌پلی و وسعت کم نظیر که کمتر از ۱۵ گیگ داشت، مقایسه کنید تا عمق فاجعه را متوجه شوید.

بررسی بازی Fast & Furious Crossroads

در بازی Fast & Furious Crossroads یک بخش آنلاین نیز وجود دارد که در آن سه تیم سه نفره در مقابل هم به بازی می‌پردازند. گروهی پلیس و دو گروه دیگر یکی قهرمانان بازی و دیگر دشمنان بازی هستند. بازیکنان در مقابل هم قرار می گیرند و باید ماموریت هایی را انجام دهند. هر چند به علت کم بودن تعداد بازیکنان شما به راحتی نمی توانید در بازی حریف پیدا کنید و بسیار در این بخش معطل می‌شوید. 

نتیجه گیری‌….

گیم‌پلیِ غیرجذاب، کات‌سین‌های ضعیف از لحاظ صداگذاری و بازی ، صداگذاری دیالوگ‌ها مضحک و بدون روح ، داستان سطحی ، گرافیک قدیمی ، بخش آنلاین تکراری با تعداد بازیکن بسیار کم و… در کل می‌توان گفت این بازی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است و تجربه آن به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی‌شود.

بازی Fast & Furious Crossroads

بررسی بازی Fast & Furious Crossroads
بازی Fast & Furious Crossroads

نمره سایت ساعت 7

(ضعیف)

(ضعیف)

گیم‌پلیِ غیرجذاب، کات‌سین‌های ضعیف از لحاظ صداگذاری و بازی ، صداگذاری دیالوگ‌ها مضحک و بدون روح ، داستان سطحی ، گرافیک قدیمی ، بخش آنلاین تکراری با تعداد بازیکن بسیار کم و… در کل می‌توان گفت این بازی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است و تجربه آن به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی‌شود.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنیامین
بنیامین

سلام‌
به نظر من هر کسی میخواد سری fast and furious براش جذاب باشه این بازی و نسخه Showdown رو اصلا بازی نکنه چون جفتشون فاجعه ست

امین علیرضائی
پاسخ به  بنیامین

ممنون از پیشنهادتون

ehaan

خخخ نمیساختن سنگین تر بود

امین علیرضائی
پاسخ به  ehaan

موافقم :))