نقد و بررسی بازی Neoverse /کارت بازی

با سلام خدمت شما همراهان گرامی با نقد و بررسی بازی Neoverse که در 18 فوریه سال 2020 برای Microsoft Windows و MacOS منتشر شده است، همراه شما هستیم. Neoverse را Tinogames Inc ساخته و انتشار آن را نیز خود برعهده داشته است. بازی های Indie در این چند سال اخیر برروی استورهای مختلف عرضه می شوند و عناوین بزرگی در سال های اخیر نیز در بین آنها دیده شده است. بازی Neoverse هم یکی از این همین بازی ها بود که توجه من رو به خودش جلب کرد. با ما در سایت ساعت 7 با نقد و بررسی بازی Neoverse همراه باشید.

اکشن کارتی

بازی Neoverse همان طور که در عنوان هم اشاره کردم یک بازی اکشن کارتی است. به مانند بازی های سبک JRPG شما یک طرف و دشمن (دشمنان) در طرف دیگر صحنه قرار دارد. بر حسب اینکه کدام کاراکتر را انتخاب کرده باشید کلاس کاراکتر شما متفاوت است. در ابتدا میزان سلامتی (HP) شما بسیار پایین است پس باید در وحله اول مراقب سلامتی خود باشید مبارزه ها بلافاصله شروع می شود. اولین حرکت را شما انجام می دهید پس به نوعی شما در مبارزات یک قدم از حریف پیش هستید. بازی بسیار کوتاه  است بعد از 15 الی 20 مبارزه بازی تمام می شود و تیتراژ پایانی نمایش داده می شود. اما رسیدن به تیتراژ پایانی بسیار بسیار مشکل است، زیرا بازی شما را وادار می کند تا با استراتژی وارد هر مبارزه بشوید.

بازی داستان ندارد که البته این مدل بازی ها احتیاجی به داستان گویی ندارند، اما از آنطرف بزرگترین ایراد بازی نبود سیستم مبارزات Online در بازی است که به شدت نبود حالت چند نفره و PvP در بازی حس می شود. به Gameplay بازی برگردیم، در ابتدا تنها می توانید یک کاراکتر را انتخاب کنید. کاراکتر شما هم اسلحه دارد هم شمشیر، ظاهر کاراکترها بسیار جذاب هستند و دشمنان هم ظاهر جالبی دارند اما تنوع اندکی دارند.

کاراکتر شما Agent Naya نام دارد، 3 مدل دک (Deck) می توانید انتخاب کنید دک اول مبارزه ای است و کارت های این دک بیشتر Attack ای هستند، برای دفاع از خود هم کارتهای Armor در این دک قرار گرفته اند که دور شما Shield ایجاد می کنند، تعداد این کارت ها نسبتاً کم است. دک دوم که Radioactivity نام دارد، دارای کارت های حمله و دفاع بعلاوه ی کارت حمله که حاوی رادیواکتیو هستند و دشمنان را آلوده می کنند. با آلوده شدن دشمنان (شما هم توسط ضربات رادیواکتیو آلوده می شوید) در پایان هر Turn مقداری از سلامتیشان کاسته می شود. دک سوم، Hybrid است که مخلوط دوتا دک اول است. کاراکتر بعدی Paladin Clarie بیشتر دفاعی است، بیشتر کارت های او Armor شما را افزایش می دهند و کارت های Instant او ایمان (Faith) و Hp شما را بالا می برند. البته این شوالبه دارای قدرت های Vampire نیز می باشد دک دوم او دارای Attack های قوی تر است همچنین با مکیدن Hp دیگران شما را Heal می کند. دک سوم او ترکیبی از دک اول و دوم است. آخرین کاراکتر Summoner Helena همانطور که از نامش مشخص است، موجودی را کنار خود احضار می کند. همچون دو کاراکتر قبلی او نیز سه مدل دک دارد، دک اول او Offensive نام دارد که کارت های احضار و دستور بیشتری دارد. سه موجود را می توانید احضار کنید (تنها یکی از آنها کنار شما می ایستد و قادر به احضار همزمان آنها نیستید). Tiger که دارای حملات Enhance می باشد، اژدها که در پایان هر Turn به دشمنان حمله می کند و Griffin که Armor شما را افزایش می دهد. بازی با Helena چالشی تر است اما اگر استراتژی خوبی داشته باشید و بدانید که دارید چه کار می کنید بازی برایتان بسیار راحت می شود. دک Defensive شامل کارتهای  Armor بیشتری است و بیشتر باید از خودتان در برابر حملات دشمن محافظت کنید. دک Hybrid هم مخلوط دک اول و دوم است. انتخاب من دک Offensive بود زیرا با داشتن گریفین تقریباً می توانید میزان Armor خود را تضمین کنید.

کارت های رنگارنگ

علاوه بر کارت های حمله که رنگ آنها قرمز است و کارتهای دفاع که رنگشان آبی است، کارت های دیگری نیز در بازی هستند که حالت یا عمل به خصوصی را انجام می دهند. در این بین کارتهای Instant حالت یا Stat خاصی را برایتان اعمال می کنند. کارتهی Constant حکم Legendary را دارند و بسیار قوی هستند. گیم پلی بازی بسیار ساده است، بازی همانطور که گفتم نوبتی است و شما شروع کننده ی دعوا هستید! به صورت اتفاقی 5 کارت به شما داده می شود (Random)، بستگی به دکی که اول انتخاب کردید میزان کارت های قرمز و آبی شما متغیر است. بعد از اعمال یک کارت بلافاصله کارت دیگری جایگزین می شود تا زمانی که شما Mana داشته باشید می توانید کارت بیاندازید یا زمانی که کارت هایتان تمام شود. با انداختن 3 کارت قرمز یا بیشتر شما یک Combo اجرا کردید، کلید بازی در این است که بتوانید بین Parry و Combo کردن بالانس ایجاد کنید و استراتژی خود را تنظیم کنید. مثلاً در سِت اول کمبو میزنم دست بعد پری انجام میدهم یا بر عکس یا ترکیب این دو با هم در یک دست. شما قادر هستید حرکت بعدی بعضی از دشمنانتان را ببینید پس بنابراین می فهمید کی باید کمبو بزنید کی پری کنید اما وقتی تعداد دشمنان زیاد می شود آنوقت است که بازی جالب می شود. اگر آنقدر Armor داشته باشید که دشمن نتواند به شما صدمه بزند در انتها دشمن Stun  می شود و اگر 3 کارت اتک را پشت سر هم بزنید کارت اتک بعدی Enhance می شود و Damage اش افزایش می یابد. در صورتی که در برابر دشمنان گیر کنید و نتوانید شکستشان بدهید نگران نباشید. بلافاصله می توانید از Shop بازی کارت های مورد نیاز را تهیه کنید و یا Item های مورد نیاز را بخرید. با شکست دشمنان یا زدن کمبو می توانید از آنها سکه بگیرید که برای خرج کردن در Shop به آنها نیاز دارید. همچنین در هر مبارزه بازی برایتان یک Quest هم ترتیب داده و از شما می خواهد کاری بخصوص انجام دهید مثلاً فلانقَدَر Damage به دشمنان در یک Turn بزنید. با انجام این قبیل Quest ها در پایان آن مبارزه به شما جایزه ای درخور داده می شود. همچنین قبل از مبارزه و دو مدل Battle برای شما وجود دارد Normal Battle که دشمنان در این مدل تعدادشان کم است و جایزه این مبارزه ها هم زیاد نیست و Elite Battle که هم دشمنان قوی و زیاد هستند و هم جایزه بسیار خوبی در انتظارتان است.

چالشهای متفاوت

همانطور که در بازی پیشرفت می کنید به شما الماس داده می شود که مهارت های شما را در بازی افزایش می دهد. با خرج کردن این الماس ها قابلیت های جدید کسب می کنید که به شما در مبارزات کمک می کند. این قابلیت ها در پیشبرد بازی بدرتان می خورند پس آنها را نادیده نگیرید. تقریباً Effect هر Attack با دیگر متفاوت است و گرافیک در این قسمت به خوبی عمل کرده است و شما را ناامید نمی کند. اما Background زمین مبارزه به طور کامل Static است و پویایی ندارد که رضایت بخش نیست. بعد از اتمام بازی حالت Hunter Mode آزاد می شود که شامل 20 مرحله چالشی است و باید حسابی از تمام تواناییتان استفاده کنید. از آنطرف Multiverse های متفاوت با چالش ها مختلف در انتظارتان هستند که رُستان را بکشند. بازی در حال حاضر در حالت Early Access است و باید منتظر آپدیت ها و آپگریدهای بیشتری از سازندگان آن را داشته باشیم. در کل اگر با بازی های نوبتی مشکلی ندارید و اتفاقاً تلفیق این سبک بازی با Deckbuilder را نیز می پسندید و اگر بازی Slay the Spire را نیز قبلاً انجام داده اید، این بازی برای شماست.

در انتها باید گفت بازی از لحاظ گرافیکی ضعف هایی دارد و همینطور نداشتن بخش آنلاین به شدت احساس می شود، اما می تواند شما را برای مدتی طولانی سرگرم کند اگر و تنها اگر با بازی های Deckbuilder و نقش آفرینی های نوبتی مشکلی نداشته باشید.

نکات منفی

Background ثابت در مبارزات، نداشتن سیستم آنلاین و PvP

نکات مثبت

Gameplay اعتیاد آور، Effect های جذاب و دیدنی، موسیقی خوب

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Neoverse

نقد و بررسی بازی Neoverse 1

 Neoverse این قابلیت را دارد که شما را برای مدتی سرگرم کند و اگر به بازی علاقه‌مند شوید این را بدانید که آپگریدها و آپدیت‌های زیادی برای این بازی منتشر خواهد شد.

امیدوارم از مطلب “نقد و بررسی بازی Neoverse” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها