نقد و بررسی بازی SpongeBob SquarePants : Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

بازی SpongeBob SquarePants : Battle for Bikini Bottom – Rehydrated (باب اسفنجیِ شلوار مکعبی : نبرد برای بیکینی باتم نسخه هیدراته شده! (بازسازی شده)) یک عنوان بازسازی شده از روی بازیی با همین نام محصول سال ۲۰۰۳ می‌باشد. این بازسازی توسط Purple Lamp Studios ساخته شده و برای پلتفورم های PC –  Switch – PlayStation 4 و Xbox One در تاریخ 26 ژوئن 2020 توسط THQ Nordic منتشر شده است. با سایت ساعت هفت با نقد و بررسی بازی SpongeBob SquarePants Rehydrated همراه شما عزیزان هستیم.

نقد و بررسی SpongeBob SquarePants Rehydrated

خلاصه داستان…

“پلانگتون” با ساخت ارتشی رباتی با استفاده از دستگاهی به نام “Duplicatotron 3000” قصد دارد تا فرمول همبرگر خرچنگی (krabby patty secret formula) را بدست بیاورد اما بر خلاف خواسته هاش با اشتباهی که پیش می آید ، ارتش ربات‌ها بر علیه او قیام می‌کند و از کنترل خارج می‌شوند. حال این باب اسفنجی و دوستانش است که باید “بیکینی باتم” (جهان زیر آب در دنیای باب اسفنجی) را از شر ربات‌ها نجات دهد.

نقد و بررسی SpongeBob SquarePants Rehydrated

نقد و بررسی بازی SpongeBob SquarePants Rehydrated

هدف بازی سفر به دل بخش‌های مختلف سرزمینِ “بیکینی باتم” (Bikini Bottom) ، نابود کردن ربات‌ها و بدست آوردن آیتم های مختلف برای باز کردن محیطِ جدید است. هر محیط دارای دشمنان خاص (به همراه برخی دشمنان تکراری) که هر کدام روش منحصربه‌فردی برای شکست دارند و پازل‌های ساده‌ی خاص خود و محیط‌های پلتفورمر برای سرگرم کردن شما می‌باشد. در این بین شما می‌توانید کنترل باب اسفنجی ، پاتریک و سندی را در دست بگیرید که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند در برخی موارد می‌توانید در محل مشخص شده (ایستگاه) بین آنها جابه‌جا شوید تا بتوانید از برخی بخش‌های بازی عبور کنید. باب اسنفجی توانایی پرتاب حباب از راه دور به دشمنان را دارد ، پاتریک می‌تواند اجسامِ سنگین را بلند کند و به سمت هدف پرت کند و سندی می تواند با تنابش اجسام را از راه دور نابود کرده یا در هوا برای چند ثانیه معلق بماند.

نقد و بررسی SpongeBob SquarePants Rehydrated

    بازی کاملا مراحل ساده‌ای را داراست و حتی برای بزرگ‌سالان که به دنبال بازی های ساده و آرامش بخش هستند نیز، می تواند لذت بخش باشد

اگر شما گیم پلی نسخه قبل را تجربه کرده باشید این تقریبا همان بازی است. بازی همان حسِ سادگی و زیبایی را در دل خود دارد. همان نوع شوخی‌ها و همان گیم پلیِ سرراست و بدون پیچیدگی که کاملا برای کودکان مناسب است‌. بازی کاملا مراحل ساده‌ای را داراست و حتی برای بزرگ‌سالان که به دنبال بازی های ساده و آرامش بخش هستند نیز، می تواند لذت بخش باشد. هر چه در بازی پیش بروید شاهد باس‌هایی نیز خواهیدبود که چالشِ بازی را بیشتر می‌کنند. هر چند هر کدام دارای مکانیزم‌های ساده و قابل پیش‌بینی هستند و برای رو به رو شدن با آنها کار سختی در پیش نخواهید داشت. با این حال برخی مراحل ممکن است شما را به چالش بکشند که برای بازیی در این سبک می‌تواند جذاب باشد. هر چه در بازی پیشروی کنید توانایی های جدیدی برای هر کاراکتر خود بدست می‌آورید که می‌توانید با آنها به مراحل قبل برگردید و بخش هایی که قبلا به آنها دسترسی نداشتید را باز کنید و کامل کنید. که این ها نیز به تکرارپذیری بیشتر بازی کمک می کند.

در بازی می توانید در محیط های نیمه باز آن به ماجراجویی بپردازید. از موانع با پرش های یکی یا دوتایی رد شوید به روی فنرهایی بپرید و آیتم های گل مانند بازی را جمع آوری کنید. با این آیتم‌ها می‌توانید بخش های جدیدِ هر مرحله را باز کنید یا با دادن آنها به آقای خرچنگ “کفگیر طلایی” (Golden Spatula) بگیرید تا بتوانید محیط های جدید را با آن‌ها باز کنید. در کل 75 تا از این کفگیرها برای باز کردن باس نهایی لازم خواهید داشت که در طول مراحل آنها را پیدا خواهید کرد که برخی در قسمت‌های خاص مخفی شده‌اند.

نقد و بررسی SpongeBob SquarePants Rehydrated

    مراحل متنوعی در بازی وجود دارد و همین تنوع به بازیکن کمک می‌کند تا از گیم‌پلیِ ساده‌ و قدیمیِ بازی دیرتر خسته شود‌.

در طول هر مرحله ربات‌های کوچکی به شما حمله می‌کنند در ابتدا آن‌ها بسیار ساده هستند ولی رفته رفته دشمنانِ سخت‌تر و پیچیده‌تر ظاهر می‌شوند. برخی ربات‌های خاص، ربات‌های کوچک‌تری را بی‌وقفه تولید می‌کنند. در کل توقع دشمنان بسیار قوی را نباید داشته باشید چراکه با یک بازی ساده ولی دوست داشتنی طرف هستید.. از موانع بگذرید و با هوشتان پازل‌های کوچک بازی را حل کنید یا چیزهایی را منفجر کنید ، وسایلی را حمل کنید و به هدف بزنید و … نباید توقع مراحل ، کنترل و گیم‌پلی‌های عمیق و پیچیده‌ی بازی‌های پلتفومرِ برتر مانند Super Mario را از این بازی داشته باشید اما مطمئنا سادگی و رنگارنگی محیط برای کودکان دوست داشتنی است.

مراحل متنوعی در بازی وجود دارد و همین تنوع به بازیکن کمک می کند تا از گیم پلی ساده‌ و قدیمی بازی دیرتر خسته شود‌. هر محیط خصوصیات ظاهری ، موسیقی ، پازل ها ، دشمنان و باس های مخصوص خودش را دارد. بازی دارای محیطی شاد و رنگارنگی می باشد و به طور کامل می‌تواند هر سن و سالی را سرگرم کند‌. اولین نکته‌ی مهم بازی حالت نوستالژی (بخش نوستالژی سایت) و بامزه آن است. که اگر با کارتون های باب اسفنجی آشنایی داشته باشید، وقتی بازی را شروع کردید کاملا با شخصیت‌ها و محیطِ دوست داشتنیِ زیر دریا در “بیکینی باتم” آشنایی دارید. در این بازی نیز شما با باب اسفنجی ، بختاپوس، پاتریک ، سندی ، لری خرچنگه و … در طول بازی رو به می شوید و می توانید ماجراهای آنها را در دل دریا دنبال کنید. هر کدام شوخی های خاص خود را دارند و اتمسفر جذابی را به بازی داده‌اند. بازی حالت طنز و فانتزی دارد که کاملا به حال و هوای دنیای آن می‌آید و به خوبی به سریال باب اسفنجی از لحاظ دیالوگی و محیطی پایبند است و این می‌تواند برای کودکان و بزرگسالانِ علاقه‌مند به این انیمیشن، بازی را دوست داشتنی‌تر بکند.

نقد و بررسی SpongeBob SquarePants Rehydrated

یکی از مشکلات بازی ساده بودن بیش از حد مکانیزم‌های گیم‌پلی و  معماهای آن است که برای نسل فعلی بازی‌ها کمی قدیمی و از رده خارج به نظر می‌رسد. برداشتن و پرت کردن آیتم‌ها ، بالا رفتن از بلندی‌ها برای جمع آوریِ آیتمی خاص یا لیز خوردن و پایین رفتن از محیط ، باس های بسیار ساده با مکانیزم سطحی این‌ها چیز جدیدی در خود ندارد اما برای بسیاری که به دنبال یک بازی کودکانه برای فرزندان یا عزیزانشان هستند می‌تواند بازی گزینه‌ی خوبی باشد ولی برای گیمرهای امروزی گیم‌پلیِ بازی کشش لازم را برای اینکه شما را درگیر خود کند ندارد. با این حال این طور نیست که بگوییم اصلا از بازی لذت نخواهید برد بلکه با یک بازی شاد و رنگارنگ و دوست داشتنی طرف هستید که حسابی برایتان لذت بخش خواهد بود ولی توقع یک بازی با مکانیزم های جدید و نوآورانه نداشته باشید. همچنین بازی دارای بخش چند نفره نیز می باشد که باید در یک گروه چهار نفره به همراه دوستانتان به مبارزه با دشمنان بی‌انتهای این بخش در موج‌های متمادی بپردازید که می‌تواند برای برخی بازیکنان جذاب باشد.

بازی نسبت به نسخه قبل دارای گرافیک بهبودیافته و مدرن شده می باشد و برخی مکانیزم‌های گیم پلی آن نیز ارتقا پیدا کرده و همینطور شاهد رزولوشن های بهتر و جدید ، کات سین های زیباتر هستیم و حتی تمام صداها و آهنگ های بازی نیز به طور کامل ریمستر شده‌است. هر چند در برخی موارد شاهد باگ‌ها ، گلیچ‌ها و افت فریم نیز بودیم که ممکن است حتی تجربه شما را تحت تاثیر قرار دهد مخصوصا لودینگ های طولانی که ممکن است شما را اذیت کند اما نمی‌توان از آنها به عنوان یک مشکل اساسی در بازی یاد کرد. در مورد آهنگ ها باید گفت دوست داشتنی و جذاب هستند و با حال و هوای بازی کاملا هم‌خوانی دارند و از شنیدن آنها لذت خواهید برد. 

نتیجه گیری…

اگر به دنبال یک بازی جذاب و خانوادگی با شخصیت های دوست داشتنی بر روی کامپیوتر یا کنسول خانگی می گردید ، بازی SpongeBob SquarePants : Battle for Bikini Bottom – Rehydrated می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما باشد تا هم کودکان و هم بزرگترها را برای ساعاتی سرگرم کند. بازی دارای شخصیت های دوست داشتنی ، محیط های رنگارنگ و زیبا، اتفاقات شاد و بامزه و آهنگ های شنیدنی می باشد. هرچند توقع یک گیم پلی جدید و نوآورانه نداشته باشید؛ مکانیزم های گیم‌پلی ساده و ابتدایی هستند تا همه با هر سطحی بتوانند از آن لذت ببرند اما مطمئنا با یک بازی خوب برای همه‌ی دوست‌داران باب اسفنجی طرف هستیم.

بازی SpongeBob SquarePants : Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

نقد و بررسی SpongeBob SquarePants Rehydrated
بازی SpongeBob SquarePants Rehydrated

نمره سایت ساعت 7

(خوب)

(خوب)

بازی دارای شخصیت های دوست داشتنی ، محیط های رنگارنگ و زیبا، اتفاقات شاد و بامزه و آهنگ های شنیدنی می باشد. هرچند توقع یک گیم پلی جدید و نوآورانه نداشته باشید؛ مکانیزم های گیم‌پلی ساده و ابتدایی هستند تا همه با هر سطحی بتوانند از آن لذت ببرند اما مطمئنا با یک بازی خوب برای همه‌ی دوست‌داران انیمیشن باب اسفنجی طرف هستیم.

امیدواریم از مطلب ” نقد و بررسی بازی SpongeBob SquarePants Rehydrated ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها