بررسی مینی سریال The Outsider / افسانه‌ی ال‌کوکو

مینی‌سریال “بیگانه” (The Outsider) یک درام ترسناک-جنایی است که براساس رُمانی با همین نام اثر نویسنده‌ی مشهور آمریکایی “استفن کینگ” (Stephen King) ساخته شده است. این مینی‌سریالِ ده قسمتی توسط “ریچارد پرایس” (Richard Price) و برای پخش از شبکه‌ی HBO تهیه و تولید شد. از بازیگران آن میتوان به “بن مندلسون”(Ben Mendelsohn)،”سینتیا اریوو”(Cynthia Erivo)،”بیل کمپ”(Bill Camp)،”جولیان نیکلسون”(Julianne Nicholson)،”و یول وازکوئز” (Yul Vazquez) اشاره کرد.این سریال با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم و منتقدان روبرو شده است و در همین مدت کوتاهی که از پخش آن گذشته توانسته نقدهای مثبت زیادی دریافت کند. The Outsider نخستین بار در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ از شبکه HBO پخش خود را آغاز نمود. با سایت ساعت هفت با بررسی مینی سریال The Outsider در خدمت شما عزیزان هستیم.

سریال outsider

خلاصه داستان:

در چروک سیتی،ایالت جورجیا،جسد پسربچه‌ای به نام “فرانکی پترسون” در حالی که به طرزی وحشیانه‌ به قتل رسیده و بدنش متلاشی شده یافت می‌شود. کارگاه محلی “رالف اندرسون” خیلی سریع با مدارک و شواهدی موثق که همگی به مربی بیس‌بال نوجوانان “تری میتلند” ختم می شوند روبرو می‌شود. اما پس از آنکه پلیس مربی تری را بازداشت می‌کند،مدارک و شواهدی یافت می‌شود که نشان می‌دهد در زمان رخ دادن حادثه تری در یک شهر دیگر حضور داشته است. پس از یکسری اتفاقات و پیچیده شدن پرونده رالف و تیمی که همراه او برروی این پرونده کار می‌کنند تصمیم می‌گیرند تا از کمک‌های یک کارگاه خصوصیِ ماهر به نام “هالی گیبنی” بهره ببرند. هالی پس از شروع به کار با شرایطی مشابه این حادثه در چندین شهر دیگر می‌شود که او را به حقایقی وحشتناک می‌رساند و …‌

نقد و بررسی سریال:

مینی‌سریال “بیگانه” (The Outsider) جانی دوباره به سریال‌های تلویزیونی در ژانر جنایی -ترسناک بخشیده است. این مینی‌سریال مُهیج و دیدنی با فیلم‌نامه‌ای قدرتمند و اجراهای فوق‌العاده توانسته خاطره‌ی تماشای سریال‌هایی همچون “فارگو” و “کارگاهان حقیقی”(البته منظور فصل اول این سریال است) را برایمان زنده کند. البته این سریال نه به اندازه فارگو غافلگیرکننده است و نه به اندازه‌ی کارگاهان حقیقی ملموس و واقعی است. اما میتواند با داستانش و شخصیت‌های متفاوتش شما را حسابی درگیر کند. داستان این مینی‌سریال با ریتمی مناسب و شخصیت‌پردازی قوی توانسته در تمام مدت هیجانش را حفظ کند.

سریال outsider

وقتی که اسمِ “استفن کینگ” را در تیتراژ فیلم و یا سریالی مشاهده می‌کنیم میتوانیم با خیال راحت به تماشای آن اثر بنشینیم. زیرا حتی اگر سازندگان آن اثر در اجرای کارشان موفق نباشند بازهم قرار است با داستانی متفاوت و جذاب سروکار داشته باشیم. البته سازندگان مینی‌سریال “The Outsider” سعی داشته‌اند همه‌‌ی استاندارد‌های لازم را تاحدود زیادی رعایت کنند. شاید همین امر و تلاش مداوم آنها برای نزدیک کردن حال ‌و هوای داستان به واقعیت باعث شده تا پس از تماشای چند قسمت، همه‌چیز برایتان قابل پیش‌بینی گردد. اما این به هیچ عنوان باعث نمی‌شود که شما از دنبال کردن سریال منصرف شوید چراکه سازندگان آنقدر باهوش هستند که جواب سوال‌های شما را به آسانی در اختیارتان نگذارند. پس شما مجبورید برای رسیدن به جواب این سوالات تا انتها سریال را دنبال کنید. باید در نظر داشته باشید که این یک سریالِ ترسناکِ حادثه محور نمی‌باشد بلکه یک درامِ جنایی-ترسناک است. پس نباید انتظار داشته باشید که در هر قسمت با سوپرایزی جدید و اتفاقات مهیج و غیرقابل پیش بینی روبرو شوید. اتفاقاً نقطه قوت این مجموعه نیز همین درام و اجتماعی بودن آن است که باعث می‌شود شما ارتباط بهتری با داستان و شخصیت‌ها برقرار کنید. اما اگر تنها دلیل شما برای انتخاب این سریال جنایی و ترسناک بودن آن است بهتر است سریال‌های دیگری در این ژانرها را انتخاب کنید.

سریال outsider

خالق این سریال “ریچارد پرایس” رُمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی است. کسی که از آثار او میتوان به فیلم‌هایی همچون “The Color of Money” و “New York Stories” و سریال‌هایی مانند The Wire و The Night of و The Deuce اشاره نمود. انصافاً هم باید گفت که ریچارد پرایس اقتباس تلویزیونی بسیار خوبی از کتاب کینگ تولید کرده است. همچنین انتخاب بازیگران این مجموعه نیز تاحدود زیادی خوب بوده است. “بن مندلسون” نقشِ پدری افسرده که به تازگی فرزندش را از دست داده و کارآگاهی کارکشته است، را بسیار زیبا و احساسی بازی کرده است و “سینتیا اریوو” نیز در این مینی‌سریال نقش‌آفرینی خاص و متفاوتی را اجرا کرده است. بازیگری که با فیلم “Harriet” در سال گذشته قدرت بازیگریش را به رخ همگان کشید و نامزد دریافت جوایز بسیاری از جمله اسکار و گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول زن گردید. مسلماً او بازیگری است که در آینده بیشتر از او خواهیم شنید زیرا از توانایی و استعداد زیادی برخوردار است. بطورکلی تیم بازیگری این سریال قطعاً از نقاط مثبت آن محاسبه می‌شود. موسیقی و فیلم‌برداری مناسب نیز از دیگر نکاتی است که در بهتر شدن کیفیت این سریال تاثیر بسزایی داشته است. البته باید این موضوع را اضافه کرد که داستان این سریال پتانسیل لازم برای ده قسمتِ ۵۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای را نداشته است. همین امر باعث شده تا سازندگان گاهی برای کِش دادن سریال از کلیشه‌های همیشگی و آزاردهنده در فیلم‌های جنایی و ترسناک استفاده کنند.

سریال outsider

در پایان میتوان گفت اگرچه هنوز بسیار زود است که بخواهیم درمورد بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰ صحبت کنیم.اما آنچه مسلم است اینه که مینی‌سریال “The Outsider” یکی از خاص‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین سریال‌های چند سال اخیر تلویزیون است.این سریال با داستانی قوی و منسجم و عوامل حرفه‌ای و بازیگران خوب تا آخرین لحظات شما را با خود همراه می‌کند.HBO سال گذشته با مینی‌سریال فوق‌العاده‌ی “Chernobyl” و امسال با “The Outsider” نشان داد که بدنبال ساخت مینی‌سریال‌های حرفه‌ای و جذاب است. تماشای مینی‌سریال برای افرادی که وقت و حوصله‌ی دنبال کردن سریال‌های فصلی را ندارند بهترین گزینه است. پس اگر میخواهید یک مینی‌سریال جناییِ عالی و خوش‌ساخت ببینید، تماشای مینی‌سریال “بیگانه” را از دست ندهید.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز سریال The Outsider

خیلی خوب

HBO سال گذشته با مینی‌سریال فوق‌العاده‌ی “Chernobyl” و امسال با “The Outsider” نشان داد که بدنبال ساخت مینی‌سریال‌های حرفه‌ای و جذاب است. تماشای مینی‌سریال برای افرادی که وقت و حوصله‌ی دنبال کردن سریال‌های فصلی را ندارند بهترین گزینه است. پس اگر میخواهید یک مینی‌سریال جناییِ عالی و خوش‌ساخت ببینید، تماشای مینی‌سریال “بیگانه” را از دست ندهید.

 

امیدوارم از مطلب ” بررسی مینی سریال The Outsider ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

واقعا فوق العاده بود

trackback

[…] مینی‌سریال “بیگانه” (The Outsider) جانی دوباره به سریال‌های تلویزیونی در ژانر جنایی -ترسناک بخشیده‌است. این مینی‌سریال مُهیج و دیدنی با فیلم‌نامه‌ای قدرتمند و اجراهای فوق‌العاده توانسته خاطره‌ی تماشای سریال‌هایی همچون “فارگو” و “کارگاهان حقیقی”(البته منظور فصل اول این سریال است) را برایمان زنده کند. البته این سریال نه به اندازه فارگو غافلگیرکننده است و نه به اندازه‌ی کارگاهان حقیقی ملموس و واقعی است. اما میتواند با داستانش و شخصیت‌های متفاوتش شما را حسابی درگیر کند. داستان این مینی‌سریال با ریتمی مناسب و شخصیت‌پردازی قوی توانسته در تمام مدت هیجانش را حفظ کند و … (ادامه) […]