همه چیز در مورد بازی Assassin’s Creed Mirage / اساسینز کرید بعدی

بازی Assassin’s Creed Mirage در نمایش Ubisoft Forward در تاریخ 10 سپتامبر 2022 به طور رسمی رونمایی شد. این رویداد پانزدهمین سالگرد انتشار اولیه اساسینز کرید را جشن گرفت و آینده این فرانچایز را مورد بررسی قرار داد. در این نمایش علاوه بر معرفی و نگاه کوتاهی به Assassin’s Creed Mirage چندین اساسینز کرید دیگر نیز معرفی شد که قرار است در سال‌های آینده به شکل متفاوتی از طریق پلتفورمی که Infinity نام دارد منتشر شوند (بعدا در مورد آنها در مطالب جداگانه صحبت خواهیم کرد) ، اما نزدیک‌ترین بازی به انتشار بازی اساسینز کرید میراج است که قرار است در تاریخ 5 اکتبر 2023 (۱۳ مهر ۱۴۰۲) برای پلتفورم‌های ویندوز، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس و آمازون لونا منتشر شود.

به روز شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ (اطلاعات جدید + تریلر گیم پلی اضافه شد)

تریلر گیم‌پلی بازی Assassin’s Creed Mirage

اطلاعات جدید:

  • گیم پلی بازی به بازیکن یادآور می‌شود که همیشه یک راه مخفیانه یا یواشکی برای از بین بردن اهدافشان وجود دارد.
  • امکانات Basim شامل تیغه پنهان، شمشیر، خنجر، بمب‌های دودزا، دارت‌های پرتابی از دور و چاقوهای پرتابی است که می‌توان آنها را به طریق مختلف ارتقا داد.
  • سازندگان می‌گویند که مبارزه مستقیم باید یک راه حل پشتیبانی باشد. آن هم زمانی که تمام راه‌های مخفیانه از پیش بردن دشمنان شکست خورده باشد.
  • این نوع پیشبرد گیم‌پلی کاملا به بازی‌های اولیه سری یعنی Assassin’s Creed و Assassin’s Creed 2 شباهت دارد.
  • از نظر داستانی، Mirage در قرن نوزدهم در بغداد اتفاق می‌افتد و Basim را در «داستانی تراژیک» دنبال می‌کند. او یک دزد خیابانی است که تبدیل به یک قاتل می‌شود.
  • Assassin’s Creed: Mirage در حال حاضر در “آخرین مرحله تولید” قرار دارد و تیم +400 نفر به رهبری Ubisoft Bordeax در حال کار بر روی رفع اشکالات بازی هستند.

تریلر سینمایی جدید Assassin’s Creed Mirage

همه چیز در مورد Assassin's Creed Mirage / جدیدترین اساسینز کرید

Assassin’s Creed Mirage چیست؟

در Assassin’s Creed Mirage در نقش نسخه‌ی جوانتر بسیم (Basim) که در Assassin’s Creed Valhalla با او آشنا شدیم ایفای نقش می‌کنید. چیزی که واقعاً هیجان‌انگیز است، این موضوع است که Assassin’s Creed بعد از پنج سال و سه بازیِ جهان باز و نقش آفرینی، قرار است به ریشه‌های مخفیانه‌اش بازگردد. این بازی یک تجربه‌ی اکشن-ماجراجوییِ داستان‌محور است که داستان یک مرد جوانِ سرکش و جاه‌طلب که از دزدی خیابانی به یک قاتل حرفه‌ای بدل می‌شود را روایت می‌کند. در طول داستانِ بازی با تعداد زیادی از شخصیت‌های مختلف آشنا می‌شوید که سرنوشت بسیم بن اسحاق را شکل می‌دهند و او را به انسانِ متفاوتی تبدیل می‌کنند… در طول داستان بازی شما به یک قاتل همه فن حریف بدل خواهید شد، ابتدا با دفاتر Assassin قرار داد ببندید، بعد سرنخ‌های حیاتی را جمع‌آوری کنید و در آخر به شکل مخفیانه به ترور اهداف‌تان بپردازید.

همه چیز در مورد Assassin's Creed Mirage / جدیدترین اساسینز کرید

بازی Assassin’s Creed Mirage در چه منطقه‌ای و چه دوره‌ی زمانی اتفاق می‌افتد؟ 

بازی Assassin’s Creed Mirage در بغداد قرن نهم اتفاق می‌افتد و این تغییر بزرگی نسبت به محیط والهالا خواهد بود. بازی دوباره به خاورمیانه بازگشته تا مانند شماره اولش در این مکان اتفاق بیفتد. Assassin’s Creed Mirage یک بازی اکشن-ماجراجویی است و شباهت‌های زیادی با نسخه‌های اولیه (مخصوصا نسخه اولیه سال 2007) بازی دارد و قیمت آن تنها ۵۰ دلار خواهد بود.

معاون تهیه کننده اجرایی سری Assassin’s Creed، آقای Marc-Alexis Côté در مصاحبه با IGN توضیح داد که قیمت نشان دهنده مقیاس پروژه است و در ادامه اظهار داشت: “این یک پروژه Assassin’s Creed کوچکتر است.” «این بازی برای گرامی داشتِ پانزدهمین سالگرد بازی ساخته شده است. به همین دلیل ما از موتورِ مدرنِ والهالا برای ساختن یک بازی کوچک‌تر استفاده کردیم، بازی‌ای که با تمرکز بیشتر روی مخفی کاری، مبارزات نزدیک و پارکور ساخته شده است. در بازی شهری متراکم‌تر که به ریشه‌های سری بازمی‌گردد وجود دارد، که [این موضوع] ادای احترام ما به بازی اصلی محسوب می‌شود.»

در بازی با شهری متراکم و کوچکتر نسبت به چند شماره قبلی رو به رو هستید. شهری پر جنب و جوش که ساکنانش به هر حرکت شما واکنش نشان می‌دهند. شهری پر رمز و راز که می‌توانید به کشف شگفتی‌های آن بپردازید. اسرار چهار منطقه منحصر به فرد، از منطقه صنعتی کرخ تا باغ‌های سرسبز راندسیتی (Round City) را کشف کنید و با شخصیت‌های تاریخی که در عصر طلایی بغداد حضور داشتند تعامل کنید و داستان‌ها و ماموریت‌های آنها را دنبال کنید. بغداد در آن سال‌ها مکانی کلیدی برای دانش، هنر، نوآوری و علم بود و به همین دلیل سازندگان جزئیات بی‌شماری از این دوره‌ی زمانی را در بازی بازسازی کرده‌اند.

برخی خصوصیات گیم‌پلی بازی Assassin’s Creed Mirage 

اطلاعاتی که تاکنون تایید شده است:

  1. بیشتر دقایق بازی را باید صرف مخفی‌کاری و فرار از دشمنان بکنید. (البته نه تمام دقایق بعضی وقت‌ها باید از خشونت نیز استفاده کنید!)
  2. ابزارهایی که شما را در این زمینه یاری می‌کنند: بمب دودزا، انواع تله‌ها، انواع تیرهای دارتی بدون صدا و… که قابلیت ارتقا نیز دارند.
  3. سرعت پارکور کردن شخصیت بالاتر رفته و به راحتی می‌توانید در بین ساختمان‌ها به شکل چالاک‌تری جا به جا شوید.
  4. با اینکه بازی خطی است اما می‌توانید انتخاب کنید برخی مراحل را زودتر از دیگری تکمیل کنید.
  5. در ماموریت‌های ترور آزادی عمل کامل در مورد چگونگی پیشروی و کشتن هدف در اختیار بازیکن است.
  6. عقاب بسیم انکیدو (Enkidu) (نامی برگرفته از اسطوره‌های سامری) نام دارد و می‌توانید برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات قبل از نزدیک شدن به هدف از آن استفاده کنید. استفاده از عقاب در این شماره به معنای واقعی کلمه بسیار موثر است و در طول مراحل بسیار کاربردی است.
  7. نکته جالب اینکه برخی دشمنان تیرانداز می‌توانند عقاب شما را شناسایی کنند و او را از کار بیندازند، پس مراقب باشید!
  8. پنهان شدن در میانه گروهی از جمعیت در این شماره نیز وجود دارد.
  9. با استفاده از توانایی Assassin’s Focus می‌توانید زمان را کند کنید تا بتوانید دشمنان را علامت گذاری کرده و همزمان چند هدف را از پیش رو بردارید.
  10. هدف اصلی بازی: بدست آوردن اطلاعات، شناسایی هدف، تعقیب، از بین بردن هدف و سپس ناپدید شدن است!

…اطلاعات بیشتر اضافه خواهد شد…

همه چیز در مورد Assassin's Creed Mirage / جدیدترین اساسینز کرید

مدت زمان بازی چقدر است؟

وقتی از کوته پرسیده شد که آیا میراج از نظر زمانی شبیه به بازی‌های قدیمی‌تر این سری است که برای به پایان رساندن داستان اصلی حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت زمان لازم بود، کوته گفت: «بله، باید انتظار چیزی را داشته باشید که به بازی‌های اصلی ما نزدیک‌تر است».

شخصیت‌هایی که تاکنون معرفی شده‌اند

همه چیز در مورد Assassin's Creed Mirage / جدیدترین اساسینز کرید

باسیم: در Assassin’s Creed Mirage، شما در ابتدا باسیم، یک دزد خیابانی حیله‌گر که با دیدگاه خود به دنبال عدالت است را می‌یابید. در ادامه او به یک سازمان باستانی (Hidden Ones) می‌پیوندد و عقاید جدیدی را درک می‌کند. اعتقاداتی که سرنوشت باسیم را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که او هرگز تصورش را هم نمی‌کرد…

همه چیز در مورد Assassin's Creed Mirage / جدیدترین اساسینز کرید

روشن: روشن پس از گریز از ظلم و ستم، تبدیل به یک قاتل چیره دست در قلعه Hidden Ones، یعنی الموت شد. اکنون او باسیم را به عنوان اولین شاگرد واقعی خود زیر بال خود می‌گیرد و راه و رسم تبدیل شدن به یک Assassin را به او می‌آموزد. شهره آغداشلو بازیگر ایرانی-آمریکایی صداپیشگی این کاراکتر را برعهده دارد.

همه چیز در مورد Assassin's Creed Mirage / جدیدترین اساسینز کرید

بازی Assassin’s Creed Mirage چه زمانی منتشر می‌شود؟

بازی در تاریخ 5 اکتبر 2023 (۱۳ مهر ۱۴۰۲) برای پلتفورم‌های ویندوز، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس و آمازون لونا منتشر شود.

تریلر سینمایی رسمی بازی Assassin’s Creed Mirage

منابع: IGN، سایت رسمی یوبی‌سافت و مجله Play

مطلب همه چیز در مورد Assassin’s Creed Mirage با انتشار اطلاعات بیشتر از بازی به روز خواهد شد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس

به قول اون دوستمون مثلاً 4 ساله که پلی استیشن پنج اومده ولی هنوز هیچ بازی درست و حسابی و خوبی برای این کنسول هنوز منتشر نشده

سجاد
سجاد

این طور که پیداست مثل بازی قبلی شون یعنی origins هستش و هیچ فرقی نداره که یعنی بعد از نیم ساعت بازی کسالت آور و تکراری است
با این تفاوت که فقط سیستم مبارزات کمی پیشرفت داشته و مبارزه آسان تر شده فقط همین
نمره متاش هم بین ۷۰ تا ۸۰ خواهد بود
نتیجه :یک بازی عادی و تا حدودی در حاشیه و بی اهمیت

بهزاد
بهزاد

سایتتون فوق‌العاده خوبه
به جرات یکی از بهترین سایت هایی که دیدم
خسته نباشید

امین علیرضائی
پاسخ به  بهزاد

خوشحالم که سایت ما بدردتون خورد
امیدوارم باز به ما سر بزنید
ممنون از نظرتون 🙂

Armin
Armin

داداش شما راهنمای بازی اکشن انجام میدید فقط آخه یک سوالی غیر بازی اکشن دارم بازی تن‌تن سال ۲۰۱۱ انجام دادی

امین علیرضائی
پاسخ به  Armin

سلام داداش فقط بازی‌های بسیار محبوب و معروف که واقعا ارزش راهنمایی نوشتن داشته باشه رو درست می‌کنیم و فعلا راهنمای بازی بعدی مشخص نیست تصمیم خواهیم گرفت که جدید باشه یا قدیمی ولی احتمال زیاد جدید خواهد بود
بازی‌های خیلی قدیمی چون خواهان نداره فعلا تصمیمی براشون نداریم ولی سری هیتمن رو شاید

Armin
Armin

یک بازی بودش به اسم تن‌تن ۲۰۱۱ میخواستم بدونم جایی راهنمایی داره

Armin
Armin

سلام میگم این بازی کی منتشر میشه

ارمین
ارمین

سلام این بازی کی منشتر میشه

امین علیرضائی
پاسخ به  ارمین

سلام آرمین جان تاریخ انتشارش دقیق مشخص نیست ولی سال ۲۰۲۳ منتشر میشه