بررسی بازی Resident Evil Village / روستای وحشت

رزیدنت ایوِل روستا /  Resident Evil Village که با نام ایوِل ۸ شناخته می‌شود، بازی در سبک اکشن ماجراجویی وحشت است و توسط کپکام سازنده و انتشار دهنده این فرانچایز در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ منتشر شده است. این بازی دارای دوربین اول شخص است و داستان ایتن وینترز بعد از اتفافات ایوِل ۷ را دنبال می‌کند و شما را در ماجراجویی‌هایش به روستاهایی در رومانی می‌برد. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Resident Evil Village همراه شما هستیم.

دیگر مطلب مرتبط با دنیای Resident evil در ساعت هفت

معرفی بازی Resident Evil 4 Remake {تاریخ انتشار و اولین تریلر} (نسخه آینده)

بهترین بازی سری Resident Evil (جدید)

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake /خیز دوباره وحشت

تاریخچه سری بازی Resident Evil / وحشت و بقا (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 2 (کامل)

راهنمای بازی Resident Evil Village (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 3 (کامل)

اطلاعات کامل در مورد گیم‌پلی بازی در مطلب همه چیز در مورد بازی ایوِل 8 موجود است، در این مطلب بیشتر به نکاتی که در آن مطلب ذکر نشده اشاره می‌شود و بازی مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی بازی Resident Evil Village / روستای وحشت

طی سال‌ها رزیدنت ایوِل با استفاده از فرمول‌های خاص خودش سبک وحشت و بقا را در دنیای بازی‌ها زنده نگه داشته است. می‌توان گفت کپکام تنها شرکت دنیای گیم است که در ژانر وحشت این همه سال یعنی چیزی حدود ۲۵ سال، توانست در مسیر پر پیچ و خمی که پیش رویش بود دوام بیاورد و هر بار با دست زدن به ریسک‌های خاص خودش روح تازه‌ای به کالبد سری رزیدنت ایوِل و سبک وحشت و بقا بدمد.

مسلما تغییرات برای همه راضی کننده نیست. همه ما دوست داریم در چارچوب‌هایی که از نظر شخصی خودمان بهتر است بمانیم اما واقعیت اینجاست که کپکام نمی‌تواند و نباید فقط تک بعدی به رزیدنت ایوِل نگاه کند و بازی را فقط محدود به یک نوع سبک وحشت و بقای کُند و عمیق کند. بدین شکل ممکن است گیمر‌های زیادی را از دست بدهد و بازی‌هایشان حس تازگی و نوآورانه خود را از دست بدهند. برای همین موضوع  آنها هر دفعه از فرمول‌های متفاوتی استفاده می‌کنند تا همیشه ایوِل تازه نفس باشد و علاوه بر طرفداران همیشگی، افراد جدیدی نیز به سمت این بازی پرطرفدار ترغیب شوند.

بررسی بازی Resident Evil Village

رزیدنت ایوِل روستا یا به قول معروف ایوِل ۸ بازی است که از دو بازی برتر این فرانچایز برای ساخت بازی جدیدش الگوبرداری کرده است. دید اول شخص دوربین و اتفاقات سینمایی، هولناک و ترسناک در لابه‌لای داستانش را از ایوِل ۷ وام گرفته است و اکشن‌ها و مبارزات هیجان انگیزش را از بازی ایوِل۴ الگوبرداری کرده است. اگر هریک از بازی‌های گفته شده را دوست دارید مسلما از ایوِل ۸ لذت خواهید برد.

ایوِل ۸ شما را به دل روستایی سرد و رمز‌آلود می‌برد، جایی که اتفاقات وحشتناکی در آنجا در حال وقوع است. مهمترین‌ترین ویژگی مثبت ایوِل ۸ همین اتمسفر جنون‌آمیزش است که هر لحظه شما را به محیط‌های خاص می‌کشاند. از همان لحظات ابتداییِ بازی، شما خشونت و مرگ را در داستان حس می‌کنید. اتفاقات کوبنده و بدون رحم رخ می‌دهد. شخصیت اصلی داستان ایتن وینترز است و بازی سه سال بعد از داستان شماره هفتم و رخداد Dulvey در لوئیزیانا دنبال می‌شود. طی اتفاقاتی که در اول بازی برای ایتن رخ می‌دهد، او از روستایی مرموز در رومانی سر در می‌آورد و متوجه می‌شود که دخترش رُز در این روستا اسیر شده و باید بدنبال راهی برای پیدا کردن و نجات او باشد. از همان لحظات آغازین ورود او به روستا اتفافاتِ وحشتناکِ زیادی پشت سرهم برای او رخ می‌دهد که شما را به شدت درگیر خود می‌کند.

بررسی بازی Resident Evil Village

روایت داستانی رزیدنت ایوِل روستا قدرتمند و پر از صحنه‌های سینمایی است. بازی به واسطه اول شخص بودنش شما را در میان جریان اتفاقات داستانی قرار داده و به عمق داستانش هل می‌دهد و گره‌های داستانی زیادی برایتان بوجود می‌آورد. از نظر Encounter‌ها و صحنه‌های سینمایی که در لابه‌لای بازی تجربه می‌کنید خیالتان راحت باشد. برخی بسیار جذاب و غافلگیرکننده درست شده و به راحتی از ذهنتان بیرون نمی‌روند و جزو مهمترین نکات مثبت بازی هستند و از عوامل اصلی رخنه کردن وحشت در درون شما محسوب می‌شوند.

 اول شخص بودن بازی کاری کرده که اتفاقات را از نزدیک‌تر حس کنید‌ و ترس بیشتر در وجودتان رخنه کند. مثلا در سردابه‌ای در حال بررسی محیط هستید و یک موش از زیر پایتان گذر می‌کند و شما را به وحشت می‌اندازد. مسلما در حالت سوم شخص این جزئیات نمی‌توانستند در شما تنش ایجاد کنند. اما اول شخص بودن در بازی ایوِل ۸ جدای از نکات مثبتش آن را بیش از حد اکشن کرده است. رزیدنت ایوِل روستا در برخی بخش‌ها به راحتی در اکشن‌ها میدان نبردی همچون کال آف دیوتی برایتان درست خواهد کرد! که نکته بدی برای یک بازی اکشن ماجراجویی نیست اما این مسئله وقتی شما را دل‌سرد می‌کند که حس رزیدنت ایوِل بودن بازی را برایتان کم رنگ کرده و به حس کلی بازی آسیب بزند.

بررسی بازی Resident Evil Village

در بازی رزیدنت ایوِل روستا هیچ مشکلی از بابت مهمات و سلاح‌های متنوعی که بدست می‌آورید، نخواهید داشت. در هر گوشه و کنار بازی در کشوها، درون جعبه‌ها، صندوق‌ها و… شما می‌توانید مهمات پیدا کنید و در لابه‌لای داستان به سلاح‌های جدید دسترسی پیدا خواهید کرد. در طول بازی از بابت مدیریت مهمات نباید نگرانی به خود راه بدهید. حتی با پیدا کردن آیتم‌های مخصوصی در طول بازی، می‌توانید در بخش Crafting به ساخت مهمات و شفادهنده‌ها و… بپردازید. با کشتن دشمنان مختلف آیتم‌ها(گنج‌ها) و پول بدست می‌آورید و در طول بازی با بدست آوردن وسایل با ارزش می‌توانید به داد و ستد با The Duke بپردازید. او فقط یک تاجر ساده در طول بازی نخواهد بود و در بسیاری از بخش‌های بازی تاثیرگذار است. با کمک او می‌توانید اسلحه‌های خود را ارتقا داده و باز اگر مهماتتان رو به کاهش است از او خرید کنید. گنج‌هایی که در طول بخش‌های مخفی بدست آوردید را با او مبادله کنید. بعدها می‌توانید به بخش‌های قبلی روستا بازگردید به کشتن حیواناتی بپردازید و  گوشت یا پوست این حیوانات را با Duke مبادله کنید تا او دفاع و میزان خون شما را افزایش دهد. در کل او نقش بسیار اساسی در بازی و گیم‌پلی آن ایفا می‌کند.

اگر بازی ایوِل 7 را بازی کرده باشید می‌دانید که بلاهای زیادی در شماره قبلی سر ایتان آمد و علت اینکه او تا این حد در برابر تمام این بلاها مقاوم است تقریبا در داستان شماره قبل توضیح داده شده و در این مطلب قصد اسپویل چیزی را نداریم. اما همین بیش از حد مقاوم بودن او در برابر صدمات یکی از دلایلی است که بازی را از سبک وحشت دور کرده است. وقتی ایتان با دست جلوی صورتش را می‌گیرد و به نوعی گارد می‌گیرد آسیب پذیری‌اش به شدت کاهش پیدا می‌کند. همین مسئله در طول بازی باعث شده یک حس ضدضربگی در بازیکن ایجاد کند و ژانر بازی را دچار تناقض کند. هرچند طبق ژانر این نکته منفی در بازی محسوب می‌شود. اما همین مورد مبارزات بازی را به شدت جذابتر کرده است. اکنون می‌توانید از خود دفاع کنید و اکشن‌های بازی خلاصه به تیراندازی محض نمی‌شود و این تنوع بازی را افزایش داده است اما مسلما این مسئله و مهمات تقریبا نامحدود بازی میزان ترس بازی را به شدت کاسته است.

بررسی بازی Resident Evil Village

طراحی محیط یکی از بهترین بخش‌های بازی محسوب می‌شود. از روستای بزرگ اول بازی گرفته تا قلعه مرموز Dimitrescu و کارخانه Heisenberg که پر از غافلگیری است و دشمنان بسیار متنوعی را پیش روی شما قرار می‌دهد. در بخشی به جنگل‌های مه گرفته می‌روید و در بخشی دیگر باید از وسط محیط‌های آب گرفته و غارهای تاریک و…. گذر کنید. محیط‌های بازی دارای بخش‌های مخفی مختلفی هستند و تنوع بسیار جذابی در آنها دیده می‌شود. این تنوع در اتمسفر منحصربه فرد هر منطقه و همینطور دشمنان متفاوتی که در هر بخش وجود دارند دیده می‌شود، علاوه بر این پاز‌ل‌های گوناگون و خاصی در هر منطقه وجود دارند که برای عبور از بخش‌های مختلف حل‌ آنها ضروریست و در بین نبردهای بازی حس ماجراجویی و رمزآلود بودن محیط را افزایش داده‌اند. مثلا در قلعه Dimitrescu با پاز‌ل‌های خاص این قلعه رو به رو خواهید شد. دشمنان این قلعه نیز متفاوت هستند آنها بیشتر خون آشام هستند و در کل حس متفاوتی در این قلعه به شما دست خواهد داد و بیشتر اتفاقات این قلعه به خون آشام بودن ساکنین آن بازمی‌گردد. این حس در بخش‌های دیگر نقشه کاملا متفاوت است و همین تنوع از دلایلی است که بازی را بیش از یک بار تجربه کنید. با این حال در بازی، با معماهای بسیار پیچیده رو به رو نیستیم و بیشتر معماها در پیدا کردن آیتمی خاص و گذاشتن در سرجای خودش خلاصه می‌شوند.

بررسی بازی Resident Evil Village

در این بازی با زامبی‌های متفاوتی به نام Lycan رو به رو هستیم که از آلودگی انگلی به نام Cadou به این حال و روز دچار شده‌اند. آنها می‌توانند از وسایل مختلف استفاده کنند، برخی از آنها دارای تبر هستند و برخی دیگر با تیرکمان از دور به سمت شما شلیک می‌کنند یا دست خالی به شما یورش می‌آورند. آنها باهوش هستند و می‌توانند در محیط کمین کرده و در لحظات مختلف شما را غافلگیر کنند. تنوع دشمنان در طول مراحل پیش رو بیشتر و بیشتر شده و با موجودات خطرناک‌تری رو به رو خواهید شد. تنوع دشنمان بازی جذاب است و یکی از نکات مثبت بازی محسوب می‌شود اما نکته منفی، مبارزاتِ کوتاه و بسیار ساده با برخی باس‌های بازی است که شما را ناامید می‌کند. بعد از پایان مبارزه با برخی باس‌ها که به خاطر جلوگیری از اسپویل از گفتن نام آنها خودداری کردیم، شما باور نخواهید کرد که اکنون یک باس بازی را شکست داده‌اید و این حس حتی در درجه سختی هارد-کور که در ابتدای بازی سخترین درجه بازی است نیز صدق می‌کند و هیچ چالشی ندارند و بسیار کوتاه و سطحی در بازی اثر می‌گذارند. با این حال برخی مبارزات باس‌ها نیز جذابیت‌ها و نوآوری‌های خاص خود را دارند که کمی سرذوقتان می‌آورد و نمی‌توان گفت مطلق تمام مبارزات شما را راضی نخواهد کرد.

 ایوِل ۸ از لحاظ فنی کم نقص است و یک بازی خوش ساخت محسوب می‌شود. کمتر باگ یا نقصی در طول بازی دیده می‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید بیشترین لذت را از این بازیِ کامل ببرید. از نظر گرافیکی با تکسچر‌های بسیار باکیفیت و نورپردازی کم نقص و افکت‌های تصویری بسیار واقعی طرف هستیم. جزئیات محیط به شدت زیاد و طبیعی ساخته شده است. از همان ابتدا در روستا می‌توانید از دیدن تک تک جزئیات محیط لذت ببرید. مسلما وقت زیادی روی طراحی این همه جزئیات ریز و درشت گذاشته شده است. حتی شاید برخی از این جزئیات را در طول بازی متوجه نشوید اما سازندگان به آنها نیز توجه کرده‌اند تا به مخاطب‌های تیزبین احترام بگذارند. از این نظر بازی سنگ تمام گذاشته و نقصی در آن دیده نمی‌شود. صداگذاری سلاح‌ها، محیط و همه چیز شنیدنی است و به گرافیک زیبای بازی کمک کرده که طبیعی‌‌تر جلو کند و به راحتی شما را غرق در اتمسفر منحصر به فرد رزیدنت ایوِل روستا کند. آهنگ‌های به کارگرفته شده در بازی نیز جذاب هستند و به جریان بازی کمک کرده تا بازی در مسیر درستش قرار بگیرد و در مواقع ضروری حس تنش، استرس و دیگر احساسات را در درون شما تشدید می‌کنند.

بررسی بازی Resident Evil Village / صحبت پایانی

بازی Resident Evil Village یک اثر کم نقص و جذاب است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. حتی بعد از پایان بازی بخش Mercenaries را داریم که ساعت‌ها می‌توانید به کشتن سریع دشمنان بازی و کسب امتیاز بپردازید که بسیار طوفانی درست شده است. با این حال ایوِل 8 شاید نتواند تمام طرفداران سری را راضی نگه‌دارد و حس ترس کم‌رنگ‌تری در درون خود دارد. مبارزه با باس‌ها نیز بخش ناامیدکننده دیگر بازی محسوب می‌شود که حسابی حس بازی را می‌کشد. روایت داستانی بازی جذاب و قابل قبول است و می‌توانید از صحنه‌های سینمایی بیشترین لذت را ببرید و در طول اثر با شخصیت‌های آشنای قدیمی و کاراکترهای جدیدِ جذاب آشنا شوید و از ملاقاتشان و گره‌های داستانی که ایجاد می‌کنند لذت ببرید. با این حال خود داستان بازی نیز ممکن است برای برخی افراد گیج کننده باشد پس بهتر است قبل از تجربه اثر داستان ایوِل هفت را بدانید تا بهتر با بازی ارتباط برقرار کنید. بازی را بین 8 تا 12 ساعت و حتی بیشتر(یا کمتر) بستگی به نوع بازیتان می‌توانید انجام دهید و این یکی از بازی‌های ایوِل طولانی محسوب می‌شود که با بخش‌های اضافی که دارد ارزش اثر را بالاتر برده است و تکرار پذیری بازی به علت محیط‌های مخفی، گنج‌ها و سلاح‌های قابل ارتقاء و درجات سختی متنوع به شدت بالا رفته است.

رزیدنت ایوِل روستا ترکیبی جذاب از شماره هفتم و چهارم این سری است و به شکل کاملا ماهرانه‌ای با اتصال نقاط قوت هرکدام از این بازی‌ها یک اثر منحصر به فرد خلق کرده که حس خاص خود را درونش دارد و می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌هایتان در بین بازی‌های ایوِل تبدیل شود. با این حال این به سلیقه شما بستگی دارد که از یک بازی با نام Resident Evil چه توقعی دارید و چه حسی می‌خواهید در انتهای بازی نسیبتان شود. در کل این بازی یک “رزیدنت ایوِل” ترسناک و جاه‌طلبانه نیست اما یک بازی اکشن ماجراجویانه قدرتمند، منحصربه فرد و سینمایی است که از بازی کردنش لذت خواهید برد.

بازی Resident Evil Village

بررسی بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

 

(عالی)

(عالی)

روستای وحشت

رزیدنت اویل روستا ترکیبی جذاب از شماره هفتم و چهارم این سری است و به شکل کاملا ماهرانه‌ای با اتصال نقاط قوت هرکدام از این بازی‌ها یک اثر منحصر به فرد خلق کرده که حس خاص خود را درونش دارد و می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌هایتان در بین بازی‌های اویل تبدیل شود. با این حال این به سلیقه شما بستگی دارد که از یک بازی با نام Resident Evil چه توقعی دارید و چه حسی می‌خواهید در انتهای بازی نسیبتان شود. در کل این بازی یک “رزیدنت اویل” ترسناک و جاه‌طلبانه نیست اما یک بازی اکشن ماجراجویانه قدرتمند، منحصربه فرد و سینمایی است که از بازی کردنش لذت خواهید برد.

امیدواریم از مطلب “بررسی بازی Resident Evil Village” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها