رتبه بندی تمام سری بازی‌های سایلنت هیل (رتبه بندی تمام سری Silent Hill)

برای نزدیک به یک دهه، سایلنت هیل تنها در رویاهایِ بی‌قرارِ ما وجود داشت و کونامی از تامین مالی پروژه‌های جدید این سری خودداری می‌کرد و حتی انتشار مجدد بازی‌های قبلی را نیز تسهیل نکرد. مطمئنا، زمانی که هیدئو کوجیما P.T را منتشر کرد، بارقه امیدی به وجود آمد و برنامه‌های او برای بازسازی مجدد فرانچایز می‌توانست این سری را دوباره احیا کند، اما این تلاش‌ها با رفتن کوجیما از کونامی به یک رویای دست نیافتنی بدل شد.

به همین دلیل مدت‌ طولانی‌ بود که طرفداران این سری پذیرفته بودند که سری ترسناک بقای مورد علاقه آنها بالاخره مرده است! البته، همه چیز با رویکرد اخیر کونامی تغییر کرد، آنها نه یک، بلکه پنج پروژه همزمان از سری سایلنت هیل را معرفی کردند که قرار است این سری را به شکوه سابق خود بازگرداند! قبل از عرضه بازی‌های جدیدِ این سری تصمیم گرفتیم بهترین بازی‌های سری سایلنت هیل را به شما معرفی کنیم. حال بیایید برای رتبه بندی تمام نسخه‌های اصلی سری سایلنت هیل به آن خیابان‌های مه آلود و ترسناک بار دیگر قدم بگذاریم…

مطلب مرتبط: مورد انتظارترین بازی‌ های سال 2024 

9. Silent Hill: Book Of Memories 

رتبه بندی تمام سری بازی‌های سایلنت هیل

سال انتشار: 2012
توسعه دهنده: WayForward Technologies
پلتفرم‌ها: پلی استیشن ویتا

اگر نام سایلنت هیل روی این بازی نبود، شاید حتی این بازی را هم نمی‌شناختیم! سایلنت هیل در سبک دانجن کرالر برای PS Vita آن چیزی نبود که مردم از این سریِ ترسناک بقا انتظار داشتند. در این بازی، بازیکنان می‌توانند شخصیت خود را ایجاد کرده و در مراحل مختلف با موجودات گوناگون مبارزه کرده و پازل‌ها را حل کنند. شخصیت اصلی در روز تولد خود یک کتاب مرموز دریافت می‌کند، این کتاب داستان زندگی کامل او را در خود دارد و بازیکن می‌تواند در آن تغییراتی ایجاد کند که باعث ایجاد عواقب غیرقابل پیش بینی و اغلب نامطلوبی می‌شود. این بازی امتیاز بسیار کمی از منتقدین دریافت کرد و میانگین امتیازات دریافتی آن در Metacritic عدد ناامید کننده 58% است.

8. Silent Hill: Homecoming

Silent Hill: Homecoming

سال انتشار: 2008
سازنده: Double Helix Games
پلتفرم‌ها: Xbox 360 – PlayStation 3 و PC

Silent Hill: Homecoming اولین پروژه Double Helix Games (که بعدا در سال 2014 توسط آمازون خریداری شد) و اولین شماره از این فرانچایز بود که توسط یک توسعه دهنده غربی ساخته شده است. اگرچه امتیازات فوق‌العاده‌ای به دست نیاورد، اما به اندازه کافی خوب عمل کرد تا ثابت کند که یک توسعه‌دهنده غیرژاپنی هم می‌تواند یک سایلنت هیل بسازد! (هرچند به هیچ عنوان حس بازی‌های اولیه را نداشت) همچنین اولین دوربین قابل کنترل در این سری در این بازی اضافه شد.

بازی داستان سربازی به نام الکس شپرد را روایت می‌کند که از جنگ به خانه بازگشته و متوجه می‌شود که خانواده‌اش ناپدید شده‌اند و شهر Shepherd’s Glen که در آن زندگی می‌کند، به طرز عجیبی خلوت شده است. در حین بررسی شهر و سفر به Silent Hill که توسط مه احاطه شده است، الکس راز تاریک و نگران‌کننده‌ای درباره خانواده‌اش و تاریخچه شهر کشف می‌کند و… بازی با نقدهای متفاوتی از طرف منتقدان روبرو شد. برخی بازی را به خاطر اتمسفر، گرافیک و گیم‌پلی آن تمجید کردند، در حالی که برخی دیگر از داستان، ریتم و معماهای آن انتقاد کردند.

7. Silent Hill: Downpour

Silent Hill: Downpour

تاریخ انتشار: 2012
توسعه دهنده: Vatra Games
پلتفرم‌ها: Xbox 360 – PlayStation 3

یک بازی هیجان‌انگیزِ روان‌شناختی درباره یک محکومِ در حال فرار، که با برداشتی منحصربه‌فرد از شهر و تِم اصلی ساخته شده است. مطمئناً، Downpour دارای مشکلات فنی زیادی است و از برخی جهات به هیچ وجه شبیه بازی Silent Hill نیست، اما باید از تعهد سازندگان برای ساخت یک تجربه کاملاً جدید قدردانی کرد. از موسیقی متن فوق‌العاده جذاب دانیل لیخت گرفته تا بارش بی‌وقفه باران که اتمسفر خاصی به بازی بخشیده بود، برخی از بهترین چیزهایی هستند که می‌توان در مورد Downpour گفت. داستان بازی حول محور مرد مجرمی به نام مورفی پندلتون می‌چرخد او در حالی که در حال انتقال به زندان دیگری است در نزدیکی شهر سایلنت هیل پس از یک تصادف در شهر سرگردان می‌شود. در اینجا، او با معماها و ترس‌هایی مواجه می‌شود که به طور مستقیم به گذشته و جرم‌های او مرتبط هستند.

6. Silent Hill: Origins

Silent Hill: Origins

تاریخ انتشار: 2007
توسعه دهنده: Climax Action
پلتفرم‌ها: Playstation Portable و Playstation 2

این بازی پیش درآمدی بر Silent Hill اصلی است که داستان آن هفت سال قبل از وقایع بازی اول در جریان است. داستان بازی در مورد تراویس گریدی، یک کامیون دار با گذشته‌ای آشفته است که از کابوس‌های شبانه رنج می‌برد. او پس از تصادفی مرموز خود را در شهر مه آلود Silent Hill سرگردان می‌بیند. همانطور که او شهر را کاوش می‌کند، Travis شروع به دیدن توهمات عجیب و غریب ولی بسیار واقعی می‌کند و با گذشته پرآشوب خود روبرو می‌شود. او می‌تواند از انواع سلاح‌ها، از جمله لوله‌ها، تبر و اسلحه و حتی از مشت‌ها و پاهایش برای دفاع از خود در برابر هیولاهایی که با آنها روبرو می‌شود استفاده کند. سیستم مبارزه بازی نسبت به بازی‌های قبلی سری Silent Hill بیشتر بر اکشن متمرکز است. این بازی با میانگین ۷۹ درصد روی PSP توانست نظرات نسبتا مثبتی از طرف منتقدین بدست بیاورد.

5. Silent Hill: Shattered Memories

Silent Hill: Shattered Memories

تاریخ انتشار: 2009
توسعه دهنده: Climax Studios
پلتفرم‌ها: Wii، Playstation 2 و Playstation Portable

Silent Hill: Shattered Memories در حقیقت نسخه بازسازی شده قسمت اول سری Silent Hill است. شخصیت اصلی بازی همان هری میسون است که پس از یک تصادف اتومبیل به دنبال دخترش در سایلنت هیل می‌گردد، اگرچه درون داستان اتفاقات متفاوتی نسبت به نسخه اصلی رخ می‌دهد. در این بازی نقش شخصیت‌های بازی اول نیز تغییر کرده و حتی Shattered Memories شخصیت‌های جدیدی را نیز معرفی می‌کند. بازی به دو بخش تقسیم شده است، بخش اول در مطب یک روانشناس و بخش دوم در شهر سایلنت هیل جریان دارد.

در بخش اول، بازیکن با دکتر مایکل کافمن، از دیدگاه اول شخص تعامل می‌کند. بازیکن باید به سوالات کافمن پاسخ داده و تست روانشناسی او را تکمیل کند. پاسخ‌های بازیکن به این تست‌ها جنبه‌های مختلف گیم‌پلی را در بخش دوم از جمله مناطق موجود، ظاهر فیزیکی و رفتار شخصیت‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوند، و ظاهر فیزیکی هیولاها و… را تغییر می‌دهد. Shattered Memories دارای پنج پایان مختلف است که هر کدام توسط انتخاب‌ها و اعمال بازیکن در طول بازی تعیین می‌شود. پایان‌ها تفسیرهای مختلفی از انگیزه‌های هری و وقایع رخ داده در سایلنت هیل ارائه می‌دهند. Silent Hill: Shattered Memories با نقدهای متفاوتی از منتقدان روبرو شد. برخی سیستم روانشناسی و رویکرد نوآورانه بازی را تحسین کردند، در حالی که برخی دیگر از ریتم بازی، عدم وجود مبارزه و عدم وجود پایان قطعی انتقاد کردند.

 4. Silent Hill 4: The Room

Silent Hill 4: The Room

تاریخ انتشار: 2004
توسعه دهنده: Team Silent
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 2، ایکس باکس و مایکروسافت ویندوز

سایلنت هیل ۴ یک تجربه ترسناکِ جهنمی در دنیای گیم است. این بازی کمی از سبک روایتی سه شماره اول خود فاصله می‌گیرد و با اول شخص کردن بازی تجربه منحصر به فردی را برایتان رقم می‌زند. اگرچه نام فرانچایز را دارد، اما در واقع در شهر اصلی اتفاق نمی‌افتد. علاوه بر این، گیم‌پلی بازی تمرکز بیشتری بر روی مبارزه تا حل معما دارد. با این حال، آن را با یک بازی اکشن اشتباه نگیرید، زیرا جهان هنوز پر از تنش و ناراحتی است و یکی از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید در دنیای گیم آن را تجربه کنید! شخصیت اصلی بازی Silent Hill 4 هنری تاونشند، ساکن ساختمانی در شهر ساختگی اشفیلد است.

هنری توسط کونامی به عنوان فردی درونگرا در اواخر 20 سالگی توصیف شده است. هنری، خود را در آپارتمان خود گرفتار می‌بیند و باید راه فراری از این اتاق جهنمی پیدا کند! همانطور که سعی می‌کند فرار کند، سوراخی در دیوار حمام ظاهر می‌شود و متوجه می‌شود که آپارتمانش به بُعد جهنمی‌ای که هیولاها در آن می‌خرامند، متصل است. هنری باید به این بُعد وحشتناک وارد شود تا راهی برای فرار از آپارتمان و نجات خود پیدا کند اما داستان پیچیده و پیچیده‌تر شده و روان و روح شما را به بازی می‌گیرد و اتفاقات غیرقابل پیش بینی‌ای را برایتان رقم می‌زند که هرگز فراموش نخواهید کرد…

3. Silent Hill

Silent Hill

تاریخ انتشار: 1999
توسعه دهنده: Team Silent
پلتفرم‌ها: پلی استیشن

سایلنت هیل اصلی یک بازی جذاب است که صرف نظر از قدیمی‌ بودنش، ارزش زمانی که برای بازی کردنش می‌گذارید را دارد. با اینکه گرافیک بازی بسیار قدیمی شده ولی Silent Hill هنوز این توانایی را دارد که بیش از بیست سال پس از انتشارش، گیمرها را آزار دهد! بر خلاف بازی‌های ترسناک بقای قبلی که روی قهرمان‌هایی تمرکز دارد که آموزش‌های مبارزه دیده‌اند، شخصیت اصلی بازی سایلنت هیل ۱ یک انسان معمولی و به شدت آسیب پذیر است. سایلنت هیل با رانندگی “هری میسون” به شهر اصلی به همراه دختر خوانده‌اش شریل برای تعطیلات آغاز می‌شود. در حاشیه شهر او برای جلوگیری از برخورد با دختری در جاده منحرف می‌شود و در نتیجه تصادف کرده و از هوش می‌رود. هری وقتی در شهر بیدار می‌شود، متوجه می‌شود که شریل گم شده و باید به دنبال او در شهر مرموزِ سایلنت هیل بگردد.

او در سراسر شهر به دنبال او می‌گردد و در عین ناباوری با موجودات عجیب و غریب و وقایع ناخوشایند در طول مسیرش روبرو می‌شود. سیستم مبارزه بازی نسبتاً ساده است، با این که هری می‌تواند با مشت‌ها، پاها و انواع سلاح‌هایی که در محیط پیدا می‌کند مانند لوله‌ها، تبر و اسلحه مبارزه کند. با این حال، مهمات کمیاب است و هری اغلب باید منابع خود را حفظ کند. تمرکز بازی بر اکتشاف و گیر افتادن و درگیر شدن با اتمسفر عجیب شهر است نه اکشن و این یکی از مهمترین ویژگی‌های این بازی محسوب می‌شود. اتمسفر یکی از قابل توجه‌ترین جنبه‌های بازی است. شهر سایلنت هیل در مه غلیظی فرو رفته و خیابان‌ها اغلب خالی و ساکت هستند. موسیقی آکیرا یامائوکا با ملودی‌های دلهره آور و ناهمخوان خود نیز از عناصر کلیدی انتقال این حس به شما محسوب می‌شود. سایلنت هیل به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های ترسناک و بقای تمام دوران شناخته می‌شود. این بازی به دلیل گیم پلی نوآورانه، اتمسفر خاص و مضامین روانشناسانه مورد تحسین قرار گرفته است.

2. Silent Hill 3

Silent Hill 3

تاریخ انتشار: 2003
توسعه دهنده: Team Silent
پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۲ – PC

سایلنت هیل ۳ یکی از کابوس‌‌وار ترین بازی‌های تمام دوران است که با داستان خیره کننده و گیم‌پلی جذاب توانست یکی از بهترین بازی‌های وحشت بقای تمام دوران را برایمان به ارمغان بیاورد. Silent Hill 3 یک بازی ویدئویی ترسناک بقا است که در آن بازیکن کنترل هدر را در دست دارد، نوجوانی که در کابوسی در یک مرکز خرید بیدار می‌شود و سعی می‌کند به خانه نزد پدرش بازگردد. جلوتر هدر با داستان‌های گوناگونی حتی یک فرقه مذهبی رو به رو می‌شود و اتفاقات ترسناک و غیرقابل توصیفی را تجربه می‌کند. گرافیک بازی در زمان خود بسیار زیبا بود و با وجود محدودیت‌های PS2 فراتر از انتظار ظاهر شد و داستان بازی حتی اگر به اندازه نسخه قبلی خود روان‌شناختی نبود، قانع‌کننده و جذاب بود. تنها شکایتی که طرفداران داشتند نبود نوآوری در گیم پلی بازی بود. داستان Silent Hill 3 حول محور هویت و خودشناسی است و مواجهه‌ی هدر با موجودات ترسناک Silent Hill استعاره‌ای از مبارزه با هیاهوها و ترس‌های درونی او تفسیر می‌شود.

1. Silent Hill 2

Silent Hill 2

تاریخ انتشار: 2001
توسعه دهنده: Team Silent
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 2 – ایکس باکس و PC

معرفی بازی Silent Hill 2 Remake / بازسازی سایلنت هیل ۲

Silent Hill 2 نه تنها ژانر وحشت بقا را به سطح کاملاً جدیدی رساند، بلکه کل مدیوم دنیای گیم را نیز به خاطر نوع روایت روانشناسانه و داستان قدرتمند و عمیقی که داراست به سمت و سوی جدیدی سوق داد. گرافیک متفاوت بازی از هر چیزی که قبلا دیده بودیم بهتر بود و روایتی که پس از جست و جوی جیمز سودرلند برای همسر متوفی‌اش انجام می‌شود، سفرِ وحشتناک و پیچیده‌ی شخصی و درونی در مورد احساس گناه است. بازی از اولین لحظه تا آخرین لحظاتش شما را به بازی می‌گیرد و سوالات و چراهای زیادی را برایتان ایجاد می‌کند و پاسخ این سوالات شاید ترسناک‌ترین چیزی باشد که بازی برایتان مهیا کرده است.

جیمز ساندرلند پس از دریافت نامه‌ای از همسرش مری که سه سال قبل فوت شده است، به سایلنت هیل می‌آید تا به دنبال او بگردد! این طرح اصلی داستان سایلنت هیل ۲ است! مردی به دنبال دریافت نامه‌ای از همسر فوت شده‌اش وارد شهر عجیب و غریب سایلنت هیل می‌شود، شهری که انعکاسگر روان انسان‌های درونش است. او درون شهر با شخصیت‌های مختلف و هیولاهای وحشتناک رو به رو می‌شود و داستان‌های ویران‌کننده‌ای را تجربه می‌کند و جیمز در نهایت در می‌یابد که سایلنت هیل یک بُعد جهنمی است که بازتاب گناه و ناامیدی او است. سفر جیمز از طریق سایلنت هیل استعاره‌ای از تلاش او برای کنار آمدن با مرگ همسر و گذشته خود است. تصویر بازی از سایلنت هیل به عنوان تجلی روان جیمز نشان می‌دهد که ترس‌ها و پشیمانی‌های ما می‌توانند در دنیای واقعی ظاهر شوند… بازی در تمام طول مسیرش همانطور که از یک سایلنت هیل انتظار داریم ناخوشایند است و روح‌تان را آزار می‌دهد و ذهن‌تان را بارها و بارها به بازی می‌گیرد و اتفاقاتی را رقم میزند که تا آخر عمر فراموششان نخواهید کرد و البته هیولاهای نمادینی مانند Pyramid Head را معرفی می‌کند که بی‌نظیر هستند و این از دلایلی است که Silent Hill 2 را به بهترین بازی در این فرانچایز و یکی از بهترین بازی‌های وحشت بقای تمام دوران تبدیل کرده است.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها