نکات جالب در مورد بازی Resident Evil 

همه‌ی گیمرها چه قدیمی چه جدید، حتماً نام Resident Evil را شنیده‌اند و حداقل یک عنوان از آن را بازی کرده‌اند. اما در این میان مواردی وجود دارد که شاید تنها طرفداران جان‌سخت مجموعه آنها را بدانند. در این مقاله که برگرفته از وب‌سایت Thegamer است درباره‌ی 24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید، می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

دیگر مطالب مرتبط با سری Resident Evil

داستان اولیه سری Resident Evil (داستان قبل از شروع بازی ها)

۱۰ فرانچایز پرفروش شرکت بازی سازی کپکام / پرفروش ترین بازی های کپکام

بررسی بازی Resident Evil 4: Separate Ways

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (کامل)

بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 کلاسیک (کامل)

بهترین بازی سری Resident Evil

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

بررسی بازی Resident Evil Village

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake /خیز دوباره وحشت

تاریخچه سری بازی Resident Evil / وحشت و بقا (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 2 (کامل)

راهنمای بازی Resident Evil Village (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 3 (کامل)

در ادامه با حقایق جالب در مورد بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید در خدمت شما هستیم…

بهترین بازی سری Resident Evil از نظر شما کدام است؟
1411 رای‌
×

نکات جالب در مورد بازی Resident Evil

۲۴- بازی Resident Evil در قالب RPG

در واقع قرار بود یا بهتر بگویم ایده‌پردازی حول بازی Resident Evil بر این اساس بود که دنباله‌ی معنوی Sweet Home باشد. بازی Sweet Home بر روی کنسول Fomicom (همان NES) در ۱۹۸۹ منتشر شد و هرگز خارج از ژاپن را ندید (فیلمی ژاپنی به همین نام نیز وجود دارد که بازی از روی آن ساخته شده است). رزیدنت ایوُل (یا به قول قدیمیا اِویل) قرار بود یک بازی Survival Horror – RPG باشد که درست حدس زدید، در یک عمارت بزرگ اتفاق می‌افتد. در این بازی قرار بود دو کاراکتر را کنترل کنید که پا به عمارتی مخوف و خالی از سکنه می‌گذارند و سعی می‌کنند پازل‌ها و معماهای آن را حل کنند. تنها چیزی که از این ایده در نهایت باقی ماند، عمارت بزرگ مخوف بود.

۲۳- پیغام روی دیوار

واقعیت های جالب در مورد بازی Resident Evil که احتمالا نمی دانستید

اولین بازی قرار بود روی دیوارها پیام‌هایی داشته باشد که با خون نوشته شده بودند (Thegamer اشاره به ماده‌ای قرمز رنگ کرده که به نظرم جز خون چیز دیگری نمی‌تواند باشد). این را می‌توانید در تریلرهای اولیه و نسخه‌های بتا در بخش‌های اولیه عمارت مشاهده کنید. البته، این مورد دیگر بسیار رایج شده و Half-Life اولین‌بار این کار را انجام داد. با این حال، Resident Evil می‌توانست اولین بازی باشد زیرا این بازی تقریباً دو سال قبل از Half-Life عرضه شده بود.

۲۲- اکشن-زامبیِ اول‌ شخص

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 1

ابتدا قرار بود RE اول شخص باشد

در ابتدا قرار بود همه چیز اول شخص باشد و شما در محیطی سه‌بعدی (نه از قبل Render گرفته شده) درون عمارت اسپنسر بچرخید. طراحی‌های مفهومی از این حالت در اینترنت موجود است که بسیار مبهم هستند. البته گیمرهای جدید شاید بگویند که بالاخره Capcom این رویکرد را با REVII اتخاذ کرد ولی اگر مطلب اختصاصی ما درباره‌ی تاریخچه‌ی سری بازی Resident Evil را بخوانید می‌فهمید که قبل از آن Resident Evil Survivor که در سال ۲۰۰۰ برای PS1 عرضه شد، در عمل یک بازی اول شخص بود.

۲۱- چه اتفاقی برای Gelzer و Dewey افتاد

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 2

در برخی از Concept Artهای بازیResident Evil می‌توانید طراحی مفهومی دو کاراکتر به نام‌های Dewey و Gelzer را ببینید، پس چرا کپکام آنها را کنار گذاشته است؟ احتمالاً بخاطر کمبود زمان بوده باشد. اما نویسنده‌ی Thegamer می‌گوید که آنها به فرنچایز دیگری به نام Dino Crisis فرستاده شدند. شخصیت‌های Gail و Rick از بازی اول را نویسنده‌ی Thegamer همان Dewey و Gelzer می‌داند.

۲۰- نسخه ژاپنی صداگذاری ژاپنی ندارد!

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 3

یک مورد عجیب درباره‌ی شماره‌ی اول این است که نسخه‌ی ژاپنی بازی Resident Evil دارای صداپیشه‌ی ژاپنی نیست، در واقع ضبط صدا انجام شد ولی شینجی میکامی از نتیجه‌ی کار راضی نبود. بجای آن برای نسخه‌ی ژاپنی از همان صداپیشه‌های انگلیسی زبان استفاده کردند. با این حال صداگذاری بازی بیشتر به فیلم‌های درجه‌ی دو یا B-Movies می‌ماند و بسیار بد و سطحی است.

۱۹- کپکام عاشق گروه موسیقی Queen است

بر روی ژاکت Alternative کریس در بازی اول عبارت “ساخته شده در بهشت” وجود دارد که اشاره به آخرین آلبوم گروه Queen است. در شماره‌ی دوم بروی ژاکت Claire نیز همین عبارت وجود دارد. همینطور در بازی دوم و سوم هم در دفتر STARS و در کنار میز Chris می‌توانید این ژاکت را ببینید. اما ژاکت Claire در Code Veronica با این که همان طرح و شکل را دارد ولی عبارت “بگذار زندگی کنم” بر روی آن وجود دارد که تِرَک سوم همان آلبوم است. در نهایت خالکوبی Billy که ترجمه‌اش می‌شود “عشق مادرانه” چهارمین تِرَک همان آلبوم است.

۱۸- بازی چند نفره‌ی حذف شده

در حالی که شواهد زیادی برای اینکه صد در صد بگویم Resident Evil دنباله‌ی معنوی Sweet Home است، وجود ندارد. با این حال یک عنصر وجود دارد که در نسخه‌های بتایِ اولیه بازی دیده می‌شود، با اینکه تقریباً مبهم است ولی جالب توجه می‌باشد‌. اینطور که پیداست قرار بود تعدادی کاراکتر شما را در طول بازی همراهی کنند و نه فقط دنبالتان بیایند بلکه بازیکن دومی آنها را در کنار کاراکتر بازیکن اول کنترل کند. تا قبل از Resident Evil Outbreak این مکانیزم وارد فرنچایز نشد.

۱۷- توسعه‌ی بازی زمان زیادی برد

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 4

در اینجا یک حقیقت کوچک را بازگو می‌کنیم. اولین بازی در سال 1993 شروع به توسعه کرد و در سال 1996 در سطح جهانی عرضه شد که برای آن دوره زمانی طولانی بود. اکثر بازی‌های SNES، حداکثر یک یا دو سال زمان برای توسعه داشتند. اما بزرگترین شگفتی اینجاست که شینجی میکامی در شش ماه اول قبل از اینکه کپکام تیم کوچکی را به او اعطا کند (که به آرامی طی سه سال آینده رشد کرد)، خودش به تنهایی روی بازی کار می‌کرد!

۱۶- نسخه‌یِ نمونه‌یِ اولیه‌یِ Game Boy Color

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 5

 

 

نسخه‌ی Game boy Color بازی Resident Evil

بازی اول بارها و بارها و تقریباً در هر کنسولی پورت، بازسازی و انتشار دوباره یافته است. با این حال، یک مورد وجود دارد که Capcom آن را از دست داد: Game Boy Color. گفتنی است که آنها واقعاً قصد داشتند آن را در این سیستم پورت کنند و شما حتی می‌توانید Build آن را که به پایان رسانده‌اند پیدا کرده و بازی کنید. حتی اگر این نسخه به نحوی درهم ریخته باشد ولی باز می‌توانید در نگاه اول بگویید این Resident Evil است.

۱۵- دیسک گمشده

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 6

نسخه‌یِ ژاپنی Resident Evil: Director’s Cut: Dualshock Version یک مجموعه‌ی کامل بود و شامل دیسک Bonusای می‌شد که درباره‌ی Resident Evil 2 اطلاعات زیادی می‌داد، در واقع شامل نسخه‌ی ۱.۵ بود که در اینترنت موجود است. علت این کار اینطور عنوان شده است که بازی Resident Evil 2 تاخیر خورده بود و Capcom اینکار را برای گرم نگه‌داشتن تنور فرانچایز انجام داده بود. البته نویسنده‌ی TheGamer بیان می‌کند که کاش شرکت‌های دیگر هم همینکار را می‌کردند.

۱۴- مصیبت نهایی

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 7

وقتی صحبت از Resident Evil 2 شد، شینجی میکامی می‌خواست این نسخه، یا بهتر است بگوییم، Build اصلی، آخرین بازی این سری باشد. با این حال، Co-Creator، توکورو فوجی‌وارا، می‌خواست فرنچایز را ادامه دهد و نه تنها دنباله‌های متعدد، بلکه اسپین‌آف‌های بسیاری از آن تولید شود. ما می‌دانیم که چه کسی در نهایت پیروز این بحث شد و اگر Resident Evil بعد از شماره‌ی دوم متوقف می‌شد، معلوم نبود چه کسی یا چه شرکتی بازی مشابه تولید می‌کرد. این مورد نیز یکی از جذاب‌ترین “What If”های تاریخ صنعت Gaming است، چی می‌شد اگر Resident Evil بعد از شماره‌ی دوم هرگز ادامه پیدا نمی‌کرد؟!

(اگر بخواهم به این سوال نویسنده‌ی Thegamer پاسخ دهم جواب این است که Rockstar بازی مشابهی تولید می‌کرد، چرا؟ به دو دلیل، دلیل اول آنکه شرکت Rockstar که در آن زمان نامی دیگر داشت (Angel Studio) مسئول پورت کردن شماره‌ی دوم بازی برای Nintendo 64 بود، خود این مورد Factئی فَک‌برانداز است که اگر بدانید شرکت راک‌استار توانست بازی‌ای که تقریباً ۱.۳Gb حجمش بود (RE2 در کنسول PS1 دو دیسک داشت) را بر روی کارتریج ۶۴ Mbئه Nintendo 64 پورت کند، دود از کله‌اتان بلند خواهد شد (تمام سناریوهای Leon و Claire قابل بازی کردن بودند). چون تمام Cutsceneهای CGI بازی بر روی نسخه‌ی Nintendo 64 نیز موجود است، پس کار راکستار بسیار بزرگ و قابل توجه بوده است (راک‌استار برای پایین آوردن حجم بازی علاوه بر متدهای فشرده‌سازی، از رنگ Blue در پردازش تصاویر استفاده کرد، با اینکه رنگ آبی به نسخه‌ی Nintendo 64 بازیِ RE2 ویژگی خاصی بخشید ولی باعث شد حجم تصاویر و Cutsceneها به شدت کاهش یابد. توضیح بیشتر این امر از حوصله‌ی این بحث خارج است ولی در Youtube می‌توانید آن را پیگیری کنید). جالب است بدانید که در نسخه‌ی Nintendo 64 بازی RE2، راک‌استار حرکتی قابل توجه زده است و آن اضافه کردن حالت بازی Randomizer بود. در این حالت تمام آیتم‌های بازی به غیر از آیتم‌های کلیدی به صورت تصادفی در بازی قرار می‌گرفتند و حس متفاوتی از بازی به مخاطب القا می‌کردند. دلیل دوم آنکه Capcom با Rockstar بعد از این پورت فضایی RE2، رفیق جون جونی شد و می‌دانیم که بازی Red Dead Revolver از همین رفاقت سرچشمه گرفت و باعث شد که بعدها عنوان Red Dead Redemption خلق شود. جالب است که نسخه‌ اول بازی RDR دارای DLCایی است که در آن زامبی‌ها به غرب وحشی حمله می‌کنند).

۱۳- تمایلات مرموزانه‌ی وسکر

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 8

چنانچه در بازی RE2 (نسخه‌ی کلاسیک) روبروی میز وسکر بایستید و ۵۰بار یا همین حدود، دکمه‌ی ضربدر را فشار داده و میز وسکر را بررسی کنید یک قوطی فیلم عکاسی بدست می‌آورید که با ظاهر کردن آن عکس، تصویری از Rebecca Chambers عضو تازه‌وارد STARS و پزشک تیم را با لباس ورزشی و توپ بسکتبال مشاهده می‌کنید. اینکه وسکر به ربکا علاقه دارد یا او را تحت نظر دارد یا در کل چه تمایلاتی نسبت به او دارد، اصلاً مشخص نیست. نه وسکر حرفی در این‌باره زده و نه Claire و Leon چیزی از او پرسیده‌اند! کپکام هم هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

۱۲- چه اتفاقی برای Brad می‌افتد؟

کاراکتر Brad Vickers که اسم فامیلش در تلفظ شبیه واژه‌ی Weak (یعنی ضعیف) است، عضو ترسوی گروه STARS بود که در شماره‌ی اول با شنیدن صدای چندتا سگ با هلکوپتر فرار کرد و گروه را در جنگل‌های اطراف عمارت اسپنسر باقی گذاشت. در شماره‌ی دوم بازی RE2 (نسخه‌ی کلاسیک) اگر از شروع بازی در خیابان تا رسیدن به اداره‌ی پلیس RPD هیچ آیتمی برندارید، با رسیدن به ایستگاه پلیس، یک زامبی را مشاهده می‌کنید که بسیار سگ جون است و با کشتن آن کلید قفسه‌ی لباس‌های Alternative را بدست می‌آورید. البته در پایان شماره‌ی اول، او گروه را نجات می‌دهد و صحیح و سالم به مقر بر می‌گرداند ولی در شماره‌ی دوم و بعداً سوم زیاد خوش‌شانس نبود.

۱۱- سروکله زدن کپکام با Game Boy

همانطور که قبل‌تر اشاره کردم بازی اول برای Game Boy (کنسول دستی نینتندو) بنا به دلایلی حذف شد ولی جالب است که شماره‌ی دوم بازی نیز قرار بود برای کنسول دستی نینتندو منتشر شود. تصاویری از نسخه‌ی Game Boy بازی در اینترنت موجود است که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

۱۰- ریشه‌های پنهان Onimusha

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 9

شماره اول بازی Onimusha قرار بود Biohazard را به دوره‌ی سنگوکو در ژاپن ببرد و بجای عمارت اسپنسر، در یک قصر ژاپنی در آن دوره‌ی تاریخی اتفاق بیافتد. تعدادی فیلم و عکس از این ایده در اینترنت وجود دارد که می‌توانید به آنها سر بزنید.

۹- نوزادان جابه‌جا شده!

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 10

بازی‌های Resident Evil 3 و Resident Evil: Code Veronica قرار بود وضعیت متفاوتی داشته باشند و تقریباً همه‌ی دوستداران مجموعه می‌دانند که در حقیقت RE: Code Veronica قرار بود شماره‌ی سوم بازی باشد و نسخه‌ی Nemesis یک اسپین‌آف برای شماره‌ی دوم بود. حال چرا کپکام این کار کرد و عنوان سومین بازی را به نسخه‌ی Nemesis داد؟ چون طبق قراردادی که با Sony داشتند، آنها مجبور بودند یک نسخه‌ی شماره‌دار دیگر برای PS1 منتشر کنند.

۸- گیاهان انسان‌نما

کپکام واژه‌ی Dash را دوست دارد، در ژاپن به Mega Man: Legends می‌گفتند، Rockman Dash. با این حال قبل از آن قرار بود از این ایده در یک بازی Resident Evil استفاده کنند. Biohazard Dash یک مفهوم لغو شده برای اسپین‌آفی بود که سه سال پس از اولین بازی مطرح شد. در این بازی به جای زامبی بایستی با گیاهانی انسان‌نما که با شاخک‌هایشان شما را گوشمالی می‌دادند مبارزه می‌کردید. البته هیچ نسخه‌ای از این عنوان در دست نیست و Conceptایی هم برای آن وجود ندارد ولی می‌دانیم در نسخه‌‌ی RE2 (کلاسیک و همینطور Remake) موجوداتی گیاهی با شاخک‌های بلند وجود داشتند. حالا می‌دانید ایده‌ی خلق آنها از کجا آمده است.

۷- ریشه‌های Devil May Cry

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 11

این Fact نیز دیگر به قول خودمان قدیمی شده است (مطلب Thegamer در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است). بازی Devil May Cry که از محبوبیت بالایی در میان عناوین ساخته‌ی Capcom برخوردار است در واقع از دل Resident Evil 4 بیرون آمده است. اگر به نسخه‌های اولیه Devil May Cry نگاهی بیاندازید می‌بینید که Background بازی از تصاویر Pre-Rendered و دوربین ثابت استفاده کرده است که برای یک بازی اکشن در آن سطح کمی عجیب است.

۶- اون کیه تو خرابه؟

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 12

اگر در بازی RE4 نسخه‌ی کلاسیک بعد از آنکه هلیکوپتر مایک سقوط می‌کند با Rifle به اطراف محل سقوط هلیکوپتر نگاه کنید، فردی را می‌بینید که در خرابه‌ای بی‌حرکت ایستاده است. این مورد ۱۲ سال بعد از عرضه‌ی بازی توسط Youtuberایی به نام SR212787 کشف شد. بسیاری در اینترنت بر این عقیده هستند که این فرد ناشناس یکی از سازندگان بازی است.

۵- عمارت ارواح

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 13

بازی RE4 (نسخه‌ی کلاسیک) قبل از عرضه فازهای مختلفی را پشت‌سر گذاشته است. در ابتدا قرار بود Leon در عمارتی بزرگ و عجیب و غریب با اشباح بجنگد و پی به راز و رمزهای آن ببرد. بعد از آن کپ‌کام از این ایده خوشش نیامد و یک هیولای Nemesis مانند به بازی افزود که به دنبال Leon می‌گردد و او را تعقیب می‌کند. نام این هیولا براساس ترجمه‌ی Conceptها “Hook Man” بوده است. در این لینک می‌توانید به تمام اطلاعات نسخه‌های Betaی RE4 کلاسیک دست یابید. چنانچه حوصله خواندن و ترجمه‌ی مقاله‌ی انگلیسی را ندارید در اینجا خلاصه‌ی آن را برایتان بازگو می‌کنم.

با مطالعه‌ی این مقاله متوجه می‌شویم، اولین فاز ساخت بازی که در سال ۲۰۰۱ بر روی آن کار می‌شد، تبدیل به Devil May Cry شد زیرا تاکید زیادی بر اکشن داشت.فاز بعدی بعد از آنکه Capcom بازی RE4 را انحصاری Gamecube معرفی کرد وارد مرحله‌ی توسعه شد، در رویداد TGS 2002 کپکام تریلری از بازی نشان داد که در آن لئون را می‌دیدیم که در سازه‌ای آهنی بود که بعداً گفتند آن سازه یک Airship است و با هیولایی مه مانند مبارزه می‌کرد. اینطور که از تریلر مشخص شد قصه در اروپا در جریان بود که قرار بود قهرمانان Resident Evil به شعبه اروپایی Umbrella حمله کنند. در این نسخه Leon آلوده شده و قدرت‌های فراطبیعی بدست می‌آورد. در سال ۲۰۰۳ کپ‌کام چیز کاملاً جدیدی از بازی به نمایش گذاشت. نسخه‌ای که به Silent Hill شبیه‌تر بود. در این نسخه Leon که هنوز هم قدرت‌های ماورایی داشت با موجوداتی مثل روح و شبح مبارزه می‌کرد و در عمارتی عجیب سرگردان بود (از این نسخه اطلاعات بیشتری موجود است). در نهایت در E3 2004 آن نسخه‌ای که همه می‌شناسیم به نمایش درآمد.

۴- صفر برای شصت‌وچهار

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 14

اگر چنانچه از مورد شماره پنجم متوجه شدید، قرار بود RE4 کلاسیک بازی انحصاری Gamecube باشد. جالب است بدانید که کپکام قول چهار بازی انحصاری به نینتندو را داده بود ولی بعد از یک سال خیانت کرد و RE4 را برای PS2 نیز پورت کرد و چیزهای بیشتری هم به آن افزود. بازی دیگری که قرار بود انحصاری باشد، Resident Evil Zero بود. این نسخه پیش‌درآمدی بر اولین شماره‌ی بازی بود و داستان Rebecca Chambers را بیان می‌کرد. حال جالب می‌شود بدانید که در ابتدا قرار بود RE:Zero انحصاری نینتندو ۶۴ باشد نه کنسول Gamecube. در این لینک می‌توانید از نسخه‌ی نینتندو ۶۴ بازی RE:Zero اطلاعات زیادی کسب کنید. به طور خلاصه آنچه در مقاله‌ی وب‌سایت Unseen بیان می‌شود این است که سازندگان RE:Zero به جهت آنکه قرار بود از ایده‌ی Drop Item استفاده کنند، این‌طور برآورد کردند که کارتریج N64 بخاطر سرعت بیشتر در بارگذاری (Load)، به صرفه‌تر از هزینه گذاشتن بر روی کنسول‌های مبتنی بر دیسک است. اما با ظهور Gamecube که دیسک‌خور بود، کپکام همه چیز را به نسل ششم کنسول‌ها منتقل کرد.

۳- حضور در بازی‌های دیگر

فرنچایزی به بزرگی Resident Evil که برای خود در عالم سینما و تلویزیون نیز دستی دارد، هیچ دور از ذهن نیست که در بازی‌های دیگر هم کاراکترهایش را ببینیم. جدای از Fortnite که دیگر شورش را درآورده و کریتوس خندان و رقاص را به ما معرفی کرد و بعدها به سراغ Jill Valentine رفت، کاراکترهای Resident Evil در بازی‌های Fighting و RPG نیز حضور داشته‌اند، Marvel vs Capcom و Project X Zone از جمله‌ی این موارد هستند.

۲- فایل گمشده‌ی Outbreak

اسپین‌آف Outbreak شماره‌ی اول و دوم‌اش بازی‌های نسبتاً جذابی بودند، با این حال بخاطر آنکه در اصل بازی Co-op بود ولی می‌خواست بازیکنان به صورت آفلاین نیز آن را تجربه کنند، نتوانسته بود بالانس خوبی ایجاد کند. اما تجربه‌ی چند نفره‌ی آن لذت‌بخش بود و اگر ایرادات گیم‌پلی و غیره را کنار بگذاریم به نظر من اسپین‌آف درخوری بود‌. این بازی نیز شامل نسخه‌ی سومی می‌شد که بخاطر استقبال کم از شماره‌ی دوم و فروش پایین Outbreak لغو شد.

۱- بوی آشفتگی

24 نکته جالب در مورد سری بازی Resident Evil که احتمالا نمی‌دانستید 15

هر وقت فرنچایزی به محبوبیت و موفقیت بزرگ دست می‌یابد، محصولات جانبی آن نیز به بازار عرضه می‌شوند. مثلاً وقتی کامیک‌های TMNT به شهرت رسیدند، اسباب‌بازی‌های آنها به بازار عرضه شدند که فروشی سرسام‌آوری داشتند و دارند. در یکی از عجیب‌ترین موارد از نظر من، بعد از انتشار شماره‌ی هفتم بازی، Numskull یک مجموعه شمع از این عنوان تهیه کرد. اینطور که معلوم شد این شمع با روشن شدن، بوی خاصی از خود ساطع می‌کند که باعث غوطه‌ور کردن بازیکن در فضای بازی شود (برای نسخه‌ی VR). جالب است که Numskull برای بازی‌های دیگر نیز محصولی مشابه دارد.

منبع: Thegamer

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی

عالی دمتون گرم…

صدرا
صدرا

عالی بود خسته نباشید

احمد
احمد

دمتون گرم عالی بود