معرفی شخصیت Green Arrow / آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC

در این مقاله از سری مقالات آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC  می‌خواهیم شما را با کماندار سبز یعنی Green Arrow (گرین ارو) و داستانِ چگونگیِ خلقِ این شخصیت و حقایق مربوط به او آشنا کنیم، پس با مجله اینترنتی ساعت 7  با “ معرفی شخصیت Green Arrow ” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

معرفی شخصیت Greena Arrow

رابین هود شهر Star City

شخصیت Green Arrow از ابرقهرمانان دنیای DC است که توسط Mort Weisinger خلق و توسط George Papp طراحی شد. او اولین بار در شماره 73 مجله More Fun Comics در نوامبر 1941 وارد دنیای کامیک ها شد. نام واقعی او Oliver Jonas Queen است، او یک مرد پولدار است که صاحب شرکت Queen می‌باشد. او یکی از celebrityهای شناخته شده شهر Star City می‌باشد. او از این موقعیت برای پوشاندن هویت Green Arrow استفاده می‌کند. او گهگداری لباسی شبیه Robin Hood بر تن می‌کند و شبها به دنبال جنایکاران و تبهکاران شهر خودش می‌رود. او در کنار دوستانش در Jusitice League هدفی جز مبارزه با جرم و جنایت ندارد. در نسخه های امروزی او تیرهای مختلفی دارد که هر کدام در شرایط بخصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در آن اوایل که او و داستان‌هایش برای مخاطبان عرضه شد، زیاد مورد استقبال قرار نگرفت. مخصوصاً زمانی که تِم داستانی و شخصیت پردازی شبیه Batman (معرفی شخصیت بتمن) داشت. او در طی دهه‌های مختلف تغییراتی را به خود دید و داستان‌هایی متفاوت برایش نوشتند تا بتواند نظر مثبت مخاطبان را بدست آورد. در انتها در دهه‌ی نود کاراکتر Oliver Queen کشته می‌شود و پسر Connor Hawk جای او را می‌گیرد. این امر باعثِ افتِ شدیدِ فروش کامیک‌های مربوط Green Arrow شد. بنابراین Kevin Smith ماموریت پیدا کرد تا داستان‌های Green Arrow را دوباره بنویسد و شخصیت Oliver Queen را به زندگی برگرداند. در سال 2000 شخصیت Green Arrow و Black Canary در کامیک همان سال با هم ازدواج کردند. کاراکتر Green Arrow خارج از دنیای Comic آنقدر شناخته شده نیست و در کمتر انمیشن‌هایی از DC حضور داشته است. تا اینکه در سال 2012 با سریال Arrow توانست موفقیت زیادی در عرصه سریال‌های تلویزیونی بدست آورد.

معرفی شخصیت Greena Arrow

کماندار سبز

منبع الهام خالقین این شخصیت یک فیلم دنباله دار تلویزیونی به نام The Green Archer بود که براساس رمان‌هایی به همین نام، تولید شده‌بود. نحوه‌ی ساخت این شخصیت با الهام از Batman به نگارش درآمد. مثلاً محل مخفیگاه او Arrow-Cave نام دارد و یا ماشینی دارد که Arrow Car نامیده می‌شود. حتی دشمن او نیز از جوکر (معرفی شخصیت جوکر) الهام گرفته شد که نامش Bull’s Eye است، او حتی یک نوچه به نام Speedy داشت که شبیه رابین در کامیک‌های بتمن بود.

معرفی شخصیت Greena Arrow

حقایقی از شخصیت Green Arrow

01. Green Arrow تعلیمات رزمی خود را پیش همان کسی فراگرفت که به Deathstroke (معرفی شخصیت دث استروک) یاد داده بود، فردی به نام Natas.

02. او دوربین‌های کوچکی بر روی تیرهای کمانش دارد تا بفهمد چه کسی از آنها استفاده کرده و کجا قرار گرفته‌اند.

03. او از اراده بسیار قوی برخوردار است به طوری که میتواند در برابر حلقه های GreenLantern دوام بیاورد.

04. Green Arrow نیز می تواند مانند Captain America که سپرش بعد از برخورد با اجسام کمانه می کند، تیرهایش را آنگونه پرتاب کند.

05. او لیگ عدالت را به ورشکستگی رساند در حالی که عضوش نبود.

06. او در 2.5 ثانیه می‌تواند تیر بزند و دوباره کمانش را آماده تیراندازی کند.

07. Sinestro دشمن Green Lantern گفته است که از Green Arrow متنفر است به علت آنکه همرنگ Willpower است.

08. او به بتمن و سوپرمن (معرفی شخصیت سوپرمن) هیتلرهای دوقلو می‌گوید.

09. او می تواند با پرتاب تیر به دستگیره آب آن را بچرخاند تا از آب بیرون بیاید.

10. یکبار او برای اعضای لیگ عدالت یک غذای به شدت تند آماده کرد. جدا از اینکه اعضای لیگ عدالت را به فنا داد، آنقدر این غذا تند بود که سوپرمن را به گریه انداخت، تنها بتمن توانست آن را بخورد و خم به ابرو نیاورد.

11. (این فکت کمی پیچیده است) اولیور کویین در حالی که پشتک می زد، دو تیر را همزمان به دو هدف که اسلحه به دست داشتند و در جهاتی مخالف هم بودند شلیک کرد!

12. در وقایع Injustice مرگ او الهام بخش شورشیان شد و آنها را مصمم‌تر از قبل کرد. او دیگر قهرمان نبود بلکه یک افسانه شد.

13. بعضی از اعضای لیگ عدالت او را ابرانسان خطاب می‌کنند زیرا مهارتش در تیراندازی خارق العاده است.

14. او می تواند 29 تیر در هر دقیقه پرتاب کند.

15. خلق شخصیت Oliver Queen بیشتر به منظور آن بود که DC کمی از شخصیت های Superman و Batman فاصله بگیرید و شخصیت های متنوعی خلق کند، بنابراین آنها سعی کردند Green Arrow را نیز مانند آن شخصیت ها محبوب کنند تا موقعیتی مانند آنها پیدا کند. اما شخصیت Green Arrow همواره زیر سایه Superman و Batman باقی ماند.

16. Oliver خود را برای مردم Metropolice فدا کرد تا آنها را نجات دهد این کار از او یک شهید ساخت. پسرش Connor لباس‌های پدر را بر تن کرد تا راه او را ادامه دهد.

17. یکی از مهمترین وجه‌های Green Arrow این است که او همواره می‌کوشد تا از آنهایی که نمی‌توانند از خود دفاع کنند، محافظت کند.

18. اولیور از اینکه به لیگ عدالت بپیوندد بسیار بی‌میل بود زیرا فکر می‌کرد که وجود باعث می‌شود که آنها از قربانیانی که هر روز در خیابان‌ها مورد آزار و اذیت واقع می‌شوند چشم پوشی کنند.

19. وقتی Oliver دوباره به زندگی برگشت، بتمن از اینکه بپذیرد که چنین اتفاقی افتاده مقاومت می‌کرد.

20. او با کشیدن زه کمان وزنی حدوداً 46.72 کیلوگرم را به مدت نیم ساعت می‌تواند تحمل کند.

21. او زمانی در نظر داشت که زندگی عادی را کنار بگذارد و به طور تمام وقت در لباس Green Arrow فعالیت کند.

22. هارلی کویین (معرفی شخصیت هارلی کویین) روی Green Arrow کراش دارد.

23. حتی زمانی که بازویش توسط Superman کنده شد باز هم با استفاده از دندانهایش قادر بود تا تیر پرتاب کند!

24. او از بچگی شیفته Robin Hood بود، او به مدت 5 سال در یک جزیره بر روی مهارت‌های تیراندازی خود کار کرد.

معرفی شخصیت Greena Arrow

امیدوارم از مطلب “معرفی شخصیت Green Arrow ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fatemeh
Fatemeh

ممنون از مقاله خوبتون.
خیلی جالبه که بتمن تو زندگی همه این قهرمانان نقش داره. ینی یک بار نشد من یه مقاله از ابر قهرمانان دیسی بخونم و بتمن اسمش در ان برده نشده باشه.