شکه کننده ترین پایان بندی‌ های دنیای سینما (16 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما)

برخی فیلم‌ها در دنیای سینما به قدری شکه کننده و تاثیرگذار به پایان می‌رسند که هیچ وقت نمی‌توانیم آنها را از یاد ببریم. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از بهترین و به یادماندنی‌ترین پایان های دنیای سینما آشنا کنیم. فیلم‌هایی که به قدری غافلگیرکننده و شکه کننده به پایان می‌رسند که تا همیشه خاطرات آنها در ذهنمان ماندگار می‌شوند. (مخصوصا وقتی برای اولین بار آنها را مشاهده کردیم) این مطلب با فیلم‌های بیشتر از این نوع در آینده به روز خواهد شد. در ادامه با ساعت هفت با مطلب اختصاصی شکه کننده ترین پایان بندی‌های دنیای سینما در خدمت شما هستیم.

در این مطلب به پایان بندی فیلم‌ها اشاره‌ای نشده است تا اگر هرکدام از فیلم‌های لیست را ندیده‌اید، خودتان با تجربه فیلم متوجه منظور ما از شوکه‌کننده‌ترین پایان بندی‌های دنیای سینما شوید!

(هیچ رتبه‌ بندی‌ای در کار نیست و تمام فیلم‌های این لیست در پایان شما را به شدت متحیر یا متاثر خواهند کرد!)

Se7en (1995)

فیلم Seven اثر دیوید فینچر

مخصوص طرفداران سبک درام – جنایی

هفت فیلم برتر برد پیت

فیلم Seven نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های ژانر درام جنایی تاریخ سینماست بلکه به خاطر پایان غافلگیرکننده‌ و تلخش در انتها هیچگاه از ذهنتان پاک نخواهد شد. سِوِن یکی از بهترین فیلم‌های دیوید فینچر است. در این فیلم یک سری از بهترین بازیگران مرد دنیای سینما یعنی برد پیت و مورگان فریمن به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان قاتلی که بر اساس هفت گناه کبیره دست به قتل‌های خاص و پیچده‌ای می‌زند را روایت می‌کند. با ورود برگ برنده داستان یعنی جان دوو با بازی تاثیرگذار کوین اسپیسی همه چیز تغییر می‌کند و در انتها پایان‌بندیِ به یادماندنی، دردناک و شاهکارِ فیلم در ذهن تمام دوست داران سینما ابدی می‌شود. «Se7en» به خاطر فیلمبرداری تاریک، داستان پرتنش و پر تعلیقش و البته پایان به یادماندنی‌اش در قلب سینما دوستان جای دارد.

The Sixth Sense (1999)

The Sixth Sense (1999)

مخصوص طرفداران سبک رمزآلود

“حس ششم” یک فیلم هیجان انگیز ماوراء طبیعی آمریکایی محصول سال 1999 به نویسندگی و کارگردانی ام. نایت شیامالان است. این فیلم به خاطر پایان‌ غافلگیرکننده‌ و همچنین داستان‌گویی و بازی‌های قدرتمند بازیگرانش مورد توجه سینمادوستان قرار گرفت. بروس ویلیس در نقش دکتر مالکوم کرو، روانشناس کودک و هیلی جوئل اوسمنت در نقش کول سیر، پسر بچه‌ای که ادعا می‌کند مردگان را می‌بیند و با آنها ارتباط برقرار می‌کند، به ایفای نقش پرداخته است. داستان حول محور شخصیت کول می‌چرخد که با افراد متوفی که به دنبال کمک هستند، هم صحبت می‌شود. دکتر کرو در حالی که با چالش‌های شخصی و حرفه‌ای خود دست و پنجه نرم می‌کند، پرونده کول را به عهده می‌گیرد و وارد داستان پیچیده‌ای می‌شود! «حس ششم» به خاطر توانایی‌اش در درگیر نگه‌داشتن تماشاگران در تمام طول داستان، که منجر به یکی از معروف‌ترین پایان‌های پیچشی در تاریخ سینما شد، تحسین می‌شود. پایان فیلم به عنوان یکی از خاطره انگیزترین لحظات تاریخ سینما در نظر گرفته شده است، این فیلم با یک پیچش داستانی ویران کننده به پایان می‌رسد و شما را در گیجی عجیبی تنها می‌گذارد!

Psycho (1960)

16 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک وحشت

معرفی بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک

فیلم روانی یکی از متفاوت‌ترین و بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما اثر یکی از جاودانه‌ترین و پرمغزترین کارگردان‌های سینما یعنی “آلفرد هیچکاک” است. روانی با ظرافت و جزئیات کم‌نظیری خلق شده است و اضطراب و حس تعلیق را در جریان داستانش تا به انتها حفظ می‌کند و حتی پایانش تا مدت‌ها و شاید تا همیشه در ذهن‌تان جاودان شود! آلفرد هیچکاک یکی از بهترین کارگردان‌های تاریخ سینما در فیلم روانی سنگ تمام گذاشته است. چندین و چند بار در طول فیلم شخصیت‌های اصلی عوض شده و مسیر داستانی تغییر می‌کند. هیچ چیز فیلم و داستان قابل پیش بینی نیست و در انتها نیز یک شک عظیم و تاثیرگذار شما را تا همیشه به یاد این فیلم شاهکار خواهد انداخت.

Fight Club (1999)

هفت فیلم برتر برد پیت / Brad Pitt

مخصوص طرفداران سبک رمزآلود

بهترین فیلم های دیوید فینچر

“باشگاه مبارزه” یک فیلم آمریکایی محصول سال 1999 به کارگردانی دیوید فینچر و بر اساس رمانی به همین نام از چاک پالانیوک محصول سال 1996 است. این فیلم به خاطر مضامین تاریک و همچنین روایت پیچیده و تامل برانگیزش معروف است. در این فیلم ادوارد نورتون در نقش قهرمان ناشناس، معروف به «راوی» و برد پیت در نقش تایلر دوردن به ایفای نقش پرداختند. داستان «باشگاه مبارزه» زندگی راوی را دنبال می‌کند، یک کارمند که از بی‌خواب رنج می‌برد. در طول داستان او با تایلر دوردن، فروشنده معمایی صابون با فلسفه‌ای رادیکال و نیهیلیستی، آشنا می‌شود. آنها با هم یک باشگاه مبارزه زیرزمینی را به عنوان شکلی از پیوند مردانه و شورش علیه هنجارهای اجتماعی تشکیل می‌دهند. جلوتر این باشگاه به یک جنبش شوم‌تر تبدیل می‌شود که در نهایت منجر به یک سری اتفاقات غیرمنتظره در پایان فیلم می‌شود. پایان بندی «باشگاه مبارزه» عمدا مبهم و قابل تفسیر ساخته شده است و به همین دلیل به یک تجربه سینمایی قابل تامل و به یاد ماندنی تبدیل شده است.

Oldboy (2003)

16 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما (بهترین پایان بندی‌ها) 1

مخصوص طرفداران سبک اکشن- درام – رمزآلود

بررسی فیلم OLDBOY / اسیرِ یک دوست‌ِ قدیمی

در این لیست ما یک فیلم کره‌ای را نیز برایتان قرار دادیم چراکه Oldboy یکی از غیر منتظره‌ترین پایان‌ بندی‌های تاریخ سینما را در دل خود جا داده است. پیچش‌های داستانی دقایق انتهایی فیلم شما را به شکل عجیب و غریبی گیج می‌کند و در انتها شما را در بهت و حیرت وصف ناپذیری قرار می‌دهد. Oldboy” یک فیلم اکشن نئو نوآر محصول سال 2003 کره جنوبی به کارگردانی پارک چان ووک است. این فیلم به دلیل داستان پیچیده و پیچش‌های داستانی‌اش معروف است و از این فیلم به عنوان نقطه عطفی در سینمای کره جنوبی یاد می‌کنند. داستان “Oldboy” حول محور مردی به نام Oh Dae-su، که به شکل غیرقابل توضیحی در یک اتاق سلول مانند به مدت 15 سال زندانی می‌شود. او در دوران اسارت هیچ ارتباطی با دنیای بیرون ندارد و از جامعه جدا شده است. پس از آزاد شدن ناگهانی، او ماموریتی را آغاز می‌کند تا دلایل زندانی شدن خود را کشف کند و از اسیر کننده خود انتقام بگیرد. همانطور که او بیشتر به کند و کاو در زندگی گذشته خود مشغول می‌شود با رمز و رازهای ویران کننده‌ای رو به رو می‌شود. اما عمق ویران کننده بودن این فیلم پایان آن است که هیچگاه از ذهنتان پاک نخواهد شد…

Saw (2004)

15 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک وحشت

داستان “اره” حول محور دو مرد به نام‌های دکتر لارنس گوردون (کری الوز) و آدام فاکنر (لی وانل) می‌چرخد که در حمامی متروک و کثیف از خواب بیدار می‌شوند. هر دو مرد به دو طرف اتاق زنجیر شده‌اند و توسط یک شخصیت مرموز و سادیستی معروف به جیگساو (توبین بل) دستوراتی به آنها داده می‌شود. روش کار Jigsaw این است که قربانیان خود را در موقعیت‌های مرگ یا زندگی قرار دهد و اراده آنها برای زندگی و تمایل آنها را برای فداکاری‌های شدید برای زنده ماندن آزمایش کند… این فیلم مضامین اخلاقی، انتخاب‌های زندگی و غریزه انسان برای بقا را بررسی می‌کند. فیلم همچنین شخصیت Jigsaw یکی از نمادین‌ترین و معمایی‌ترین تبهکاران ترسناک قرن بیست و یکم را معرفی می‌کند… اره یک یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های ترسناک ساخته شده در دنیای سینما است. آنچه این فیلم را تا این حد خاطره انگیز کرده است پایان بندی شکه کننده و فراموش نشدنی آن است. شاید سبک خاص وحشت این فیلم که با خشونت زیادی آمیخته شده است مورد رضایت تمام بینندگان قرار نگیرد ولی مسلما اگر تا انتهای فیلم را ببینید در دقایق پایانی غافلگیرگیری‌های به یادماندنی‌ای منتظر شماست…

Interstellar (2014)

15 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک درام – علمی تخیلی

معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان

از نظر بسیاری از دوستداران سینما Interstellar یک اثر ویژه و یکی از بهترین آثار کریستوفر نولان محسوب می‌شود. فیلمی که دارای جزئیات عمیق و احساسات تاثیرگذار است و می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد. نولان با ترکیب علم، تخیل و جلوه‌های ویژه‌ی فوق العاده این بار نیز یک معجون کم نظیر در دنیای سینما خلق کرد. جهان در آینده نزدیک به دلیل یک سری از خرابی‌های محصول و طوفان‌های گرد و غبار، با یک بحران جهانیِ غذا روبرو می‌شود. داستان درباره کوپر (متیو مک‌کانهی)، خلبان و مهندس سابق ناسا است که برای هدایت یک ماموریت از طریق یک کرم‌چاله تازه کشف‌شده در نزدیکی زحل استخدام می‌شود. این کرم چاله به سیارات دوردست در کهکشان‌های دیگر منتهی می‌شود که ممکن است محل‌های قابل سکونت جدیدی را برای بشریت ارائه دهد. هدف این ماموریت یافتن سیاره‌ای مناسب برای استفاده انسان است، زیرا زمین به طور فزاینده‌ای غیرقابل سکونت شده است. «میان ستاره‌ای» به موضوعات مختلفی از جمله ماهیت زمان، رابطه عشق و علم و بقای بشریت در مواجهه با تهدیدات محیطی می‌پردازد. این فیلم مفاهیم علمی مانند نسبیت عام و سیاهچاله‌ها را در بر می‌گیرد و در عین حال جنبه‌های احساسی و شخصی شخصیت‌های داستان را نیز بررسی می‌کند. «بین ستاره‌ای» به خاطر جاه‌طلبی، اجراهای تاثیرگذار بازیگران و جلوه‌های بصری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. پایان «میان ستاره‌ای» آمیزه‌ای از داستان علمی تخیلی و درامِ احساسی است و مضامین عشق، فداکاری را در بر می‌گیرد. این پایان حس امید و شگفتی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد و در عین حال تفکر در مورد ماهیت وجود انسان و قدرت عشق و ارتباط را برانگیزد…

Avengers: Infinity War (2018)

15 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک ابرقهرمانی

معرفی تمام شخصیت های مهم Marvel/ آشنایی با قهرمانان و شروران دنیای مارول 

یکی از بهترین دوره‌های فیلم‌های ابرقهرمانی با پایان فیلم Avengers: Infinity War به انتهای خود رسید. اما برای کسانی که فیلم‌های دنیای مارول را دنبال کرده‌اند هیچگاه پایان فیلم Avengers: Infinity War از یاد نخواهد رفت. در پایان همه چیز به قدری شوکه کننده و حیرت آور تمام می‌شود که باورش را هم نمی‌کنید. علاوه بر پایان جذابش این فیلم یکی از بهترین آثار ابرقهرمانی ساخته شده در دنیای سینما محسوب می‌شود. آنتاگونیست قدرتمند و چندلایه که هدف خاص خودش را از اعمال شومش دنبال می‌کند، قهرمانانی که برای مقابله به او دست به هرکاری می‌زنند و پایانی که تا مدت‌ها از ذهن‌تان بیرون نخواهد رفت از دلایل موفقیت این فیلم ابرقهرمانی محسوب می‌شود.

Primal Fear (1996)

15 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک درام – جنایی

فیلم Primal Fear یک فیلم جنایی و دادگاهی است که به یکباره در دقایق پایانی حسابی شما را شکه می‌کند. بازی ادوارد نورتون در این فیلم یکی از بهترین نقش آفرینی‌های دوره هنری او محسوب می‌شود و همین نقش آفرینی نیز باعث می‌شود این فیلم به یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های جنایی زندگی‌تان تبدیل شود. فیلم داستان یک وکیل مدافع به نام مارتین ویل (با بازی ریچارد گیر) را روایت می‌کند که پرونده آرون استمپلر (ادوارد نورتون)، پسر جوانی را که متهم به قتل وحشیانه یک اسقف اعظمِ با نفوذ شیکاگو است، به عهده می‌گیرد. استمپلر از لکنت شدید رنج می‌برد و در ابتدا مردی بی‌گناه و ترسو به نظر می‌رسد. ویل معتقد است که این پرونده برای او تبلیغات و اعتبار به ارمغان می‌آورد پس با تمام وجود برای پیروزی در این پرونده تلاش می‌کند اما…

The Game (1997)

15 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک رمزآلود

خیلی سخت است که فیلم The Game را برای اولین بار و بدون اسپویل ببینید و در انتها از حیرت دهانتان چند لحظه‌ای باز نماند! «بازی» یک فیلم مهیج روان‌شناختی آمریکایی به کارگردانی دیوید فینچر و نویسندگی جان برانکاتو و مایکل فریس است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این فیلم به خاطر روایت پر تعلیق خود که نشان تجاری سبک فیلمسازی دیوید فینچر است، شهرت دارد. فیلم “بازی” داستان نیکلاس ون اورتون (با بازی مایکل داگلاس)، یک بانکدار سرمایه گذار و ثروتمند را روایت می‌کند. در تولد 48 سالگی او، برادر کوچکترش کنراد (با بازی شان پن) یک هدیه خاص برای تجربه‌ای منحصر به فرد و مرموز از شرکتی به نام خدمات تفریحیِ مصرف کننده (CRS) به او می‌دهد. نیکلاس علیرغم بدبینی اولیه‌اش، تصمیم می‌گیرد از این هدیه استفاده کند و زندگی خود را به شکلی کابوس‌وار و سورئال بدل می‌کند! پایان «بازی» یک پیچش داستانی بسیار مهم است و عنصر کلیدی جذابیت فیلم محسوب می‌شود.

The Shawshank Redemption (1994)

15 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک درام

شاید یکی از دلایل مهمی که فیلم رستگاری در شاوشنک به عنوان بهترین فیلم سایت IMDB از دید مردم انتخاب شده است پایان بندی کم نظیر آن باشد. وقتی برای اولین بار فیلم را می‌بینید (و البته اگر قبلا کتاب استیون کینگ را نخوانده باشید) در لحظات پایانی فیلم به قدری شکه می‌شوید که این فیلم برایتان به یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل می‌شود. این فیلم به خاطر داستان سرایی قدرتمند، شخصیت‌های به یاد ماندنی و مضامین عمیقش به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. فیلم داستان اندی دوفرن، یک بانکدار را روایت می‌کند که به قتل همسر و معشوقه‌اش محکوم می‌شود و به دو حبس ابد متوالی در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می‌شود و در ابتدا با آزار و اذیت‌های بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کند. اما اندی در داخل زندان با یکی از زندانیان به نام الیس “ردینگ” با بازی مورگان فریمن دوست می‌شود و از مهارت‌های بانکی خود برای جلب رضایت کارکنان زندان و سرپرست زندان با کمک به آنها در امور مالی استفاده می‌کند. پیامِ امید و استقامت فیلم در برابر ناملایمات، آن را به اثری جاودانه و ماندگار در سینما تبدیل کرده است…

The Departed (2006)

بررسی فیلم The Departed

مخصوص طرفداران سبک درام – جنایی

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

معرفی هفت فیلم برتر جک نیکلسون

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

«رفتگان» یک فیلم جنایی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است. این فیلم بازسازی فیلم “Infernal Affairs” محصول سال 2002 هنگ کنگ است و به دلیل روایت پیچیده و همچنین ستاره‌هایی که در این فیلم به نقش آفرینی پرداخته‌اند معروف است. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و اولین اسکار بهترین کارگردانی را برای مارتین اسکورسیزی به ارمغان آورد. پایان فیلم «رفتگان» دراماتیک و پر تنش است و به خطوط داستانی پیچیده و به هم پیوسته فیلم جلا می‌دهد. «رفتگان» به خاطر بازی‌های خیره کننده، داستان سرایی جذاب، پایان بندی به یادماندنی و کارگردانی قدرتمند اغلب به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جنایی قرن بیست و یکم شناخته می‌شود…

The Prestige (2006)

15 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک رمزآلود

معرفی هفت فیلم برتر کریستین بیل

حیثیت یکی دیگر از فیلم‌های کریستوفر نولان است که در انتها شما را به حیرت وا می‌دارد. فیلمی کاملا متمایز که رمز و جادوی شعبده بازان را به شکلی کاملا درگیرکننده به نمایش درآورده و با داستانی منسجم بارها بیننده را در مسیر داستانش غافل‌گیر و متحیر می‌کند. داستان «حیثیت» در اواخر قرن نوزدهم در لندن می‌گذرد و زندگی دو شعبده باز به نام‌های رابرت آنژیر (هیو جکمن) و آلفرد بوردن (کریستین بیل) را دنبال می‌کند. همانطور که رقابت بین دو شعبده باز افزایش می‌یابد، هر دوی آنها درگیر یک سری حقه‌ها و تردستی‌های پیچیده برای پیشی گرفتن از یکدیگر می‌شوند. رمز و راز اصلی فیلم حول بزرگترین ترفند بوردن، “The Transported Man” (که باعث انتقال فرد از مکانی به مکان دیگر می‌شود) و وسواس انژیر برای کشف راز آن می‌چرخد. این فیلم مضامین فداکاری، هزینه جاه طلبی و مرز مبهم بین توهم و واقعیت را بررسی می‌کند. در پایان فیلم «پرستیژ» رمز و رازهای عجیبی فاش می‌شود و باعث می‌شود که این فیلم به یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های زندگی‌تان بدل شود…

The Others (2001)

16 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک وحشت

در فیلم دیگران به یکباره در چند دقیقه پایانی تمام مسیر داستانی دگرگونی می‌شود. هرآنچه که در مورد شخصیت‌ها و داستانشان روایت می‌شود تغییر می‌کند و یک شوک واقعی به بیننده وارد می‌شود… داستان فیلم «دیگران» در انگلستان پس از جنگ جهانی دوم می‌گذرد و گریس استوارت (نیکول کیدمن)، زنی مذهبی را دنبال می‌کند که با دو فرزند خردسالش، آن و نیکلاس، در یک عمارت بزرگ و جدا افتاده در جزیره جرسی زندگی می‌کند. کودکان از یک بیماری نادر حساسیت به نور رنج می‌برند پس از این رو مادر هرکاری برای جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل خانه انجام می‌دهد، در نتیجه خانه در تاریکی نگه داشته می‌شود. با ورود تیمی از خدمتکاران برای مراقبت از فرزندان و نگهداری از خانه داستان شکل و شمایل متفاوتی به خود می‌گیرد و اتفاقات مرموزی رخ می‌دهد و…

The Mist (2007)

16 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک وحشت

فیلم مه شاید آنقدرها قدرتمند نباشد و مشکلات زیادی در شخصیت‌ پردازی و داستان سرایی فیلم وجود دارد که می‌توان در مورد آنها بحث کرد. اما پایان بندی کم‌نظیر آن کاری می‌کند که این فیلم را هیچ وقت از یاد نبرید. در پایان به قدری از اتفاقات پیش آمده شکه خواهید شد که به هیچ عنوان نمی‌دانید چه عکس العمی باید نشان دهید! این پایان به قدری تلخ، میخکوب کننده و تاثیرگذار است که تمام عیب و ایرادات فیلم را نادیده می‌گیرید و فیلم مه را در گوشه ذهنتان برای همیشه ماندگار می‌کنید. این پایان به ما گوشزد می‌کند در همه حال حتی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط نیز نباید امیدمان را نسبت به زندگی از دست بدهیم…

The Usual Suspects (1995)

16 پایان بندی‌ شکه کننده در دنیای سینما

مخصوص طرفداران سبک درام- جنایی

معرفی هفت فیلم برتر کوین اسپیسی

«مظنونان همیشگی» یک فیلم جنایی نئو نوآر آمریکایی محصول سال ۱۹۹۵ به کارگردانی برایان سینگر و نویسندگی کریستوفر مک کواری است. این فیلم به عنوان یکی از نمادین‌ترین و تاثیرگذارترین تریلرهای جنایی دهه 1990 شناخته می‌شود که به دلیل طرح پیچیده، شخصیت‌های به یادماندنی و پایانی فراموش نشدنی شناخته می‌شود. «مظنونان همیشگی» موضوعاتی چون فریب، خیانت و پیامدهای انتخاب‌های فرد را بررسی می‌کند و درک مخاطب از رویدادها را به چالش می‌کشد. پایان بندی «مظنونین همیشگی» یکی از معروف‌ترین و مشهورترین پایان‌های پیچشی تاریخ سینماست، به طوری که هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد!

در آینده فیلم‌های بیشتر با پایان بندی شکه کننده اضافه خواهد شد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عسل
عسل

مرسی از سایتتون

sina
sina

برخی از این فیلم ها رو ندیدم. حتما سعی میکنم نگاه کنم. مرسی