هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو / Leonardo DiCaprio

در اين مطلب قصد داريم نگاهی به یکی از برترين ستاره‌های حال حاضر هاليوود یعنی “لئوناردو دی‌کاپریو” بيندازيم. با سایت ساعت هفت با هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو همراه باشيد.

 لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود 

تگ مرتبط: هفت برتر

به مناسبت تولد ۴۹ سالگی (۱۱ نوامبر ۱۹۷۴) لئوناردو دیکاپریو این مطلب به روز شد.

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

مختصر بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو 

در ابتدا بد نيست كمی در مورد اين بازيگر مطرح هاليوود اطلاعاتی كسب كنيم. وی در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در شهر لس‌آنجلس در کالیفرنیا به دنيا آمد. لئوناردو دی‌کاپریو نه تنها يك بازيگر، بلكه يك نويسنده و دوستدار محيط زيست نیز می‌باشد كه در سال ۲۰۱۴ به سِمَتِ سفیرِ صلحِ سازمانِ مللِ متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد. دی‌کاپریو علاقه زیادی به مسائل محیط‌ زیستی دارد و به عنوان یک فعال محیط‌ زیستی شناخته می‌شود. وی بنیان‌گذار سازمان غیرانتفاعی “سنتهام” (Leonardo DiCaprio Foundation) است که به حفاظت از محیط زیست و حیات وحش می‌پردازد.

در حقيقت لئوناردو دی‌کاپریو فعاليت خود را در ابتدا در اواخر دهه 1980 در يك تبليغ تلويزيونی آغاز كرد و طعم حضور در مقابل دوربين را چشيد. و در سال 1991 در فيلم Roseanne تنها در يك سكانس،بازی كرد و آنجا بود كه لئوناردو دی‌کاپریو قدم در عرصه سينما گذاشت و پله‌های ترقی را يك به يك پيمود.

دی‌کاپریو بازی‌های درخشانی را در طول حرفه کاری‌اش از خود به نمایش گذاشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تایتانیک، دارودسته‌های نیویورکی، جانگوی آزاد شده، بازگشته، روزی روزگاری در هالیوود (بررسی فیلم روزی روزگاری در هالیوود)، گرگ وال استریت، تلقین و الماس خونین اشاره کرد. دی کاپریو تا به حال نامزد دریافت ۱۶۱ جایزه و برنده ۵۴ جایزه شده‌است. جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جوایز فیلم بفتا و جایزه انجمن بازیگران فیلم از مهترین آن‌هاست. او بعد از سال‌ها تلاش در زمینه بازیگری در سال 2016 توانست به خاطر بازی در فیلم The Revenant برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. بعد از آن در همان سال کلمه Leo (ابتدای نام او) به معنی “بدست آوردن چیزی پس از سال‌ها تلاش” به دیکشنری آکسفورد اضافه شد…

لیست تمام فیلم‌های لئو

به ترتیب سال اکران به همراه امتیاز IMDB آنها: (فقط فیلم های سینمایی نه فیلمهای مستند یا فیلم های کوتاه)

سال انتشارعنواندر نقشامتیاز IMDB
1993This Boy’s LifeTobias “Toby” Wolff7.3
1993What’s Eating Gilbert GrapeArnold “Arnie” Grape7.8
1995The Basketball DiariesJim Carroll7.3
1995The Quick and the DeadFee “The Kid” Herod6.4
1995Total EclipseArthur Rimbaud6.6
1996Romeo + JulietRomeo Montague6.7
1996Marvin’s RoomHank6.7
1997TitanicJack Dawson7.8
1998The Man in the Iron MaskKing Louis XIV / Philippe6.5
1998CelebrityBrandon Darrow6.3
2000The BeachRichard6.7
2002Catch Me If You CanFrank Abagnale, Jr.8.1
2002Gangs of New YorkAmsterdam Vallon7.5
2004The AviatorHoward Hughes7.5
2006The DepartedWilliam “Billy” Costigan8.5
2006Blood DiamondDanny Archer8
2008Body of LiesRoger Ferris7.1
2008Revolutionary RoadFrank Wheeler7.3
2010Shutter IslandEdward “Teddy” Daniels8.2
2010InceptionDom Cobb8.8
2011J. EdgarJ. Edgar Hoover6.5
2012Django UnchainedCalvin J. Candie8.4
2013The Great GatsbyJay Gatsby7.2
2013The Wolf of Wall StreetJordan Belfort8.2
2015The RevenantHugh Glass8
2019Once Upon a Time in HollywoodRick Dalton7.6
2021Don’t Look UpDr. Randall Mindy7.2
2023Killers of the Flower Moon
Ernest Burkhart
8

تنها نگاه کوتاهی به عناوینی که او در آنها ایفای نقش کرده، برایتان ثابت خواهد کرد که “لئوناردو دی‌کاپریو” بدون اغراق یکی از بهترین بازیگران مرد تمام تاریخ هالیوود است.

(فیلم هایی که “لئوناردو دی‌کاپریو” در آنها نقش اصلی بودند بیشتر مد نظر این لیست هستند…)

معرفی “هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو / Leonardo DiCaprio ” 

7. Titanic (1997)

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

Metacritic:75 Rotten:89% IMDB:7.8

فیلم تایتانیک محصول سال 1997 ، یکی از خاطره انگیزترین فیلم‌های او و یکی از پرفروشترین فیلم‌های تاریخ سینما (با فروش ۲.۲ میلیارد دلاری) به کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron) می‌باشد.  داستان فیلم در مورد پسری جوان و فقیر اما در عین حال بسیار بااستعداد در زمینه نقاشی به نام جک می‌باشد. او به همراه دوستش در بازی پوکر برنده بلیط سفر با کشتی تایتانیک یکی از بزرگترین و مجلل‌ترین کشتی‌های تفریحی دنیا می‌شوند. از طرفی دیگر، دختری هفده ساله به نام رز در این کشتی در حال سفر به آمریکاست تا در آنجا با شخصی که اصلا علاقه‌ای به او ندارد ازدواج کند. اما اتفاقاتی که در طول این سفر می‌افتد، باعثِ عشقِ عمیقی مابین جک و رز می‌شود و مخاطرات زیادی برای آنها ایجاد می‌کند و…

دی‌کاپریو با بازی در نقش “جک”  با چهره فوق العاده کاریزماتیک خود در دوران جوانی جایگاه خود را در دنیای هالیوود محکم کرد. او با ایفای نقش “جک” توانست در دل میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا جایگاه خاطره‌انگیزی را کسب کند. درخشش دی‌کاپریو در فیلم تایتانیک اولین و شاید مهمترین قدم وی در دنیای هالیوود برای تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ بود. فیلم به خوبی شهرت دی‌کاپریو را افزایش داد و او را به عنوان یکی از بازیگران برجسته هالیوود تثبیت کرد. “تایتانیک” با ترکیب فیلم‌سازی هیجان‌انگیز، اجرای بازیگران برجسته، و توجه به جزئیات تاریخی، در ذهن تماشاگران جا ماند و هنوز هم به عنوان یکی از اثرات بزرگ سینما شناخته می‌شود.

6. Shutter Island (2010)

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

Metacritic:63 Rotten:68% IMDB:8.2

فیلم Shutter Island شاید در کسب جوایز نتوانسته باشد آن‌طور که انتظار می‌رفت چشم‌گیر باشد اما به دلیل نقش آفرینی فوق‌العاده دی‌کاپریو، خروجی بی‌نظیری را از آنِ خود کرد و سینما دوستان زیادی را به خود جذب کرد. فیلم جزیره شاتر در سال 2010 به کارگردانی “اسکورسیزی” (هفت فیلم برتر اسکورسیزی) ساخته و اکران شد و توانست 294 میلیون دلار فروش کند.

دی‌کاپریو در این فیلم در نقش “تدی دنیلز” یک مارشال ایالتی ایفای نقش می‌کند، او به همراه همکارش برای تحقیقِ فرار یک بیمار روانی به جزیره شاتر سفر می‌کنند. آنها در آنجا با داستان‌های عجیب و غریبی رو به رو می‌شوند که باعث شده تدی به سمت جنون و اوج دهی بیماری میگرنش سوق پیدا کند. این امر باعث می‌شود که تدی فرق بین واقعیت و خیال را گم کند و در دنیای وهم آلودش غرق شود و… این فیلم با بازی زیبای دی‌کاپریو و کارگردانی اسکورسیزیِ بزرگ توانست فیلم متفاوت و عمیقی را خلق کند و جز بهترین فیلم‌های دیکاپریو محسوب می‌شود. “شاتر آیلند” با ساختار درهم‌آمیخته‌ای از درام و المان‌های روان‌شناختی، تا آخرین لحظه با تخیل تماشاگر بازی می‌کند…

5. Catch Me If You Can (2002)

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

Metacritic:75 Rotten:96% IMDB:8.1

اگر میتونی من رو بگیر، از دیگر فیلم‌های زیبای دی‌کاپریو است که در سال 2002 در ژانر زندگینامه‌ای درام به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی جف ناتانسون ساخته شد و بازیگرانی هم‌چون لئوناردو دی‌کاپریو، تام هنکس (معرفی هفت فیلم برتر تام هنکس | Tom Hanks |)، مارتین شین، ناتالی بای و کریستوفر واکن در آن به ايفای نقش پرداختند.

داستان فیلم بر اساس زندگی‌نامه واقعی “فرانک ابگنیل جونیور” می‌باشد. فرانک ابگنیل جونیور قبل از ۱۹ سالگی‌اش موفق شد میلیون‌ها دلار چک را جعل کند و خود را خلبان، دکتر و همچنين وکیلی در لوئیزیانا جا بزند. کارل هنراتی با نقش آفرينی “تام هنکس” مأمور FBI، سعی دارد دی‌کاپریو را به دام بيندازد اما نمی‌داند با چه نابغه‌ای طرف است و هميشه از او عقب می‌ماند.

از نکات جالب فیلم ‌می‌توان به بازی خود فرانک ابنیگل واقعی در صحنه‌ای کوتاه در فیلم اشاره کرد، او در نقش پلیسی فرانسوی در بخش‌های کوتاهی از فیلم ظاهر شده است. طبق گفته دی‌کاپریو، او شخصا به خدمت فرانک ابگنیل رفته تا بتواند با روحیات وی بیشتر آشنا شده و بتواند بازی طبیعی‌تری را انجام دهد. خیلی از منتقدین بر این باور بودند که دی‌کاپریو تنها برای فیلم‌های رمانتیک ساخته شده اما با هنرنمایی او در این فیلم، دی‌کاپریو خود را در جایگاه بازیگری که می‌تواند نقش‌های متفاوت بازی کند به اثبات رسانيد.

4. The Aviator (2004)

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

Metacritic:77 Rotten:86% IMDB:7.5

فيلم هوانورد به كارگردانی مارتين اسكورسيزی در ۲۵ دسامبر ۲۰۰۴ در امریکا اکران شد. اين فيلم بر اساس زندگی‌نامه فيلمساز ، مهندس و هوانورد مشهور امريكايی “هوارد هیوز” ساخته شده است. فیلم مملو است از اتفاقات ساده مثل عكس گرفتن‌ها، دست شستن‌ها و جملات مكرر كه به طور عجيبی در مقابل لحظات فوق‌العاده و پر تنش و شلوغی‌های فيلم و همچنين هوانوردی‌های هیوز با آن هوانوردی‌های خاص خود، قرار گرفته‌اند. ساخت چنین سكانس‌های بينظير و دشوار دور از انتظار نيست چراکه “مارتين اسكورسيزی” كارش ميخكوب كردن مخاطبينش است.

در اين فيلم لئوناردو دی‌کاپریو در نقش “هوارد هيوز” بار ديگر توانایی خود را به نمايش گذاشت. وی با درخشیدن در این فیلم، نامزد اسکار نقش اول مرد را از آن خود كرد.  فيلم هوانورد بجای روايت لحظه به لحظه زندگينامه‌ی هيوز، تنها بر مقطع مهمی از زندگی‌اش اشاره می‌كند و آن را به بهترين شكل به نمايش میگذارد. در ابتدای‌ فیلم، مارتين اسکورسیزی تمرکز خود را بر فعاليت‌های فيلمسازی هیوز و همچنين روند ساخت فیلم فوق العاده پرخرج “جهنم فرشتگان”  گذاشته است. هوارد هیوز با تمركزی بالا و وسواسی بیمارگونه،به طور پی در پی فيلم خود را فيلمبرداری می‌كند و در ادامه فیلم به دیگر داستان‌های زندگی او می‌پردازد…

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو 

3. The Departed (2006)

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

Metacritic:85 Rotten:91% IMDB:8.5

بررسی فیلم The Departed / هویتِ از دست رفته

به جرات میتوان گفت که از بهترین فیلم هایی که دی‌کاپریو در آن ایفای نقش کرده است، فیلم The Departed است که در سال 2006 توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شده است‌.

فیلم The Departed به معناي “ازدست‌رفته” در ژانر جنایی با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، مارک والبرگ و جک نیکلسون (هفت فیلم برتر جک نیکلسون) است که برندهٔ چهار جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۰۶ از هفتاد و نهمین جشنواره اسکار شده‌است.  فیلم The Departed بر اساس فیلم “اعمال شیطانی” محصول هنگ کنگ ساختهٔ اندرو لائو و سوفای ماک ساخته شده است که حدود ۴ سال پیش از آن ساخته شده بود. فروش این فیلم در همان اولين هفته بالغ بر ۲۷ میلیون دلار شد. در حالی که ۹۰ میلیون دلار بودجه آن بود در نهایت در اکران سینمایی‌اش به فروشی معادل ۲۸۰ میلیون دلار دست یافت.

یکی از مأموران اداره پلیس شهر بوستون به اسم بیلی کاستیگان (لئوناردو دی کاپریو) به دستور دو مافوق خود مأموریت پیدا می‌کند تا به صورت مخفیانه به يك باند گانگستری بسيار خطرناك نفوذ كند و اخبار و مدارک مهمی را استخراح كند. از طرفی ديگر، فرانک کاستلو رهبر اين باند، يكی از نيروهای خود را وارد اداره پليس کرده تا برای این گروه مافیایی خبرچينی كند. پس از گذشت اتفاقات نفس‌گير و کم‌نظير هر دو فردی كه به عنوان جاسوس فعاليت می‌كنند متوجه می‌شوند كه خبرچينی در هر دو طرف يعنی اداره پليس و باند گانگستری در حال فعالیت است. اين دو جاسوس با نقش آفرينی لئوناردو دی کاپریو” بيلي” و مت دیمون ” کالین” توانستند بازی‌های ماندگاری را در این فیلم از خود برجای بگذارند…

بهترین فیلم های لئوناردو دی‌کاپریو

2. The Wolf Of Wall Street (2013)

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

Metacritic:75 Rotten:80% IMDB:8.2

فيلم گرگ وال استریت بر اساس زندگینامه‌ي “جردن بلفورت” ساخته شده است. مارتین اسکورسیزی کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت و لئوناردو دی‌کاپریو در نقش “بلفورت” به همراه بازيگران مطرحی هم‌چون مارگو رابی، جونا هیل، ژان دوژاردن، راب راینر ، در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فيلم گرگ وال استریت، داستان یک دلال سهام نیویورکی با بازی لئوناردو دی کاپریو را به تصوير می‌كشد. دلال كاركشته که اواخر دههٔ ۸۰ وارد این بازار می‌شود اما متاسفانه مجوز ورود خود را در اين بازار در روز دوشنبهٔ ننگين، روز بزرگترین سقوط اقتصادی بعد از دههٔ ۲۰، از دست می‌دهد. بعد از، از دست دادن شغلش او مجدداً به عنوان تأمین کننده‌، وارد بازار سهام کم ارزش می‌شود. از اين رو در اين بازار روبه زوال، بوی كلاهبرداری احساس می‌شود كه بلفورت هم با زيركی و توان هوش مالی و ذهنی خود قدم در اين مسير وسوسه برانگيز اما بی‌سرانجام ميگذارد و…

فيلم گرگ وال استریت با فروش 392 ميليون دلاری تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم اسکورسیزی در گیشه شد و همچنين توانست مورد تمجيد منتقدين قرار بگيرد. اين فيلم جوايز زيادی را از آن خود كرد و از مهم ترين آنها كانديد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای لئوناردو دی کاپریو بود. دی‌کاپریو در این فیلم یکی از بهترین بازی‌های کارنامه هنری خود را به جا گذاشت.

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو 

1. Inception (2010)

هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو

Metacritic:74 Rotten:87% IMDB:8.8

بهترین فیلم این ستاره هالیوودی “دی‌کاپریو” بی‌شک فیلم Inception می‌باشد که به کارگردانی کریستوفر نولان (هفت فیلم برتر کریستوفر نولان) در سال 2010 اكران شد. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار شده است.

فيلم “تلقین” در ژانر علمی-تخیلی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان و محصول سال 2010 ایالات متحدهٔ آمریکا است. بازیگر نقش اول فيلم “تلقین” لئوناردو دی‌کاپریو در کنار بازیگران مشهوری از جمله الن پیج، جوزف گوردون لویت و ماریون کوتیار، به ایفای نقش پرداخته‌ است. فیلمبرداری فیلم تلقین 19 ژوئن 2009 در توکیو آغاز شد و در 22 نوامبر 2009 در کانادا به پایان رسید. هزینهٔ تولید فیلم 160 میلیون دلار بود و بیش از 800 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم چهار جایزهٔ اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه را از آن خود کرد و با واکنش مثبت منتقدین روبه‌رو شد.

دی‌کاپریو با بازی در نقش “دام کاب” یک سارق حرفه‌ای با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد، افکار آن‌ها را می‌دزدد. او قادر است زمانی که افراد در خواب هستند و در شرایط بحرانی ذهنی به سر می‌برند، اسرار آنها را استخراج کند و در دنیای واقعی به فروش بگذارد. به همین دلیل او توسط پلیس ایالات متحده تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. از طرفی، یک سرمایه‌دار بزرگ ژاپنی بنام سایتو (کن واتانابه) پیشنهادی به او میدهد که اگر آن را انجام دهد سابقه‌اش پاک می‌شود. پیشنهادی فوق العاده سخت و به نوعی غیر ممکن. دام کاب باید با القای یک ایده یا همان تلقین به ضمیر ناخودآگاه یک شخصِ بخصوص بنام رابرت فیشر، سعی در متقاعد کردن وی در فروپاشی شرکت معتبر خود کند و …

ترکیب بازی دی‌کاپریویِ افسانه‌ای و ایده‌های عجیب و غریب و بکرِ نولان از فیلم تلقین فیلمی جادوانه در ژانر علمی تخیلی ساخت و آن را در دل علاقه‌مندان به این سبک ماندگار کرد.


امیدواریم از مطلب ” هفت فیلم برتر لئوناردو دی‌کاپریو ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

لئو فوق العاده‌ست هر چند کارهای ضعیف هم داشته ولی بازیگر خوبیه واقعا