هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با بهترین فیلم های تام هاردی 

در این قسمت با بیوگرافی و هفت فیلم برتر تام هاردی بازیگر دوست داشتنی و جذاب سینما و تلویزیون در خدمت شما هستیم. با سایت ساعت هفت با  ” هفت فیلم برتر تام هاردی ” (بهترین فیلم های تام هاردی) در خدمت شما هستیم.

برای خواندن مطالب بیشتر از دیگر بازیگران و کارگردان‌های مطرح به لیست محبوب‌ترین بازیگران و کارگردان های هالیوود مراجعه کنید…

به روز شده: به مناسبت تولد 44 سالگی(15 سپتامبر 1977) تام هاردی این مطلب به روز شد

کمی در مورد تام هاردی

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ در شهر لندن تام هاردی با نامِ کاملِ ادوارد توماس هاردی به دنیا آمد. توانایی و استعداد بی‌نظیر تام هاردی در بازیگری اثبات شده و او با ایفای نقش در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی به خوبی در دل سینما دوستان جا باز کرده است. تام هاردی تنها فرزند خانواده هنرمند خود می‌باشد، پدر او نویسنده‌ی رمان و مادرش نقاش است. اولین فعالیت تلویزیونی او بازی در سریال جوخه برادران (بررسی سریال جوخه برادران) به کارگردانی استیفن اسپیلبرگ و اولین حضور سینمایی او بازی در فیلم سقوط شاهین سیاه اثری از ریدلی اسکات می‌باشد. تام هاردی را از جمله بازیگرانی می‌توان نامید که در سینما به اندازه توانایی و استحقاقش به موفقیت نرسیده اما به خوبی در دل هواداران جا باز کرده است و از پرطرفدارترین بازیگران حال حاضر سینمای جهان محسوب می‌شود. تام در زندگی شخصی خود فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است و سال‌های ابتدایی جوانی‌اش با اعتیاد به کوکائین و الکل دست و پنجه نرم می‌کرد که در نهایت در سال ۲۰۰۳ موفق به ترک اعتیاد شد. همچنین او اعلام کرده که دوجنس گراست که البته این موضوع به قبل از ازدواج او بر می‌گردد. در ادامه بالا و پایین‌های زندگی و پس از چند رابطه عاطفی ناموفق در نهایت در سال ۲۰۰۹ تام با شارلوت رایلی رابطه برقرار کرد و در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند. تام صاحب ۳ فرزند می‌باشد که یکی از آنها حاصل ازدواجش با شارلوت است. شارلوت رایلی در چند مجموعه از جمله پیکی بلایندرز (بررسی سریال پیکی بلایندرز فصل پنجم) با همسرش تام هم‌بازی بوده است . توانایی بازیگری تام و سبک متد اکتینگ او باعث شده است که از او با عنوان مارلون براندو (هفت فیلم برتر مارلون براندو) نسل جدید یاد شود.

(این لیست بهترین نقش آفرینی‌های تام هاردی می باشد.)

هفت فیلم برتر تام هاردی

7. Venom (2018)

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

Metacritic:35 Rotten:30% IMDB:6.7

فیلم ونوم یک فیلم ابرقهرمانی از کمپانی مارول می‌باشد که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. تام هاردی در این فیلم در نقش ادی براک / ونوم به ایفای نقش پرداخت. همچنین قسمت دوم این فیلم نیز در دست تهیه می‌باشد. فیلم ونوم فیلم قدرتمندی نیست اما هرچه دارد از نمایش تام هاردی دارد. تام توانست با توانایی مثال زدنی‌اش در ایفای نقش ونوم، نه تنها بیننده را به تماشای این فیلم مجاب کند حتی در انتهای فیلم نیز لبخند کوچکی از رضایت بر گوشه لب‌های بیننده بنشاند. او در این فیلم نقش روزنامه نگار سمجی را به عهده دارد که سماجتش برای او دردسر ساز می‌شود و… منتقدین علی رغم انتقاد از فیلم، نمایشِ تام هاردی را مورد تحسین قرار دادند. فیلم در گیشه نیز به موفقیت دست پیدا کرد و توانست ۸۵۶ میلیون دلار در جهان فروش داشته باشد.

6. Locke (2013)

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

Metacritic:81 Rotten:91% IMDB:7.1

فیلم لاک ساخته استیفن نایت محصول ۲۰۱۳ می‌باشد و از جمله فیلم‌هایی‌ست که کمتر دیده و شناخته شده است، اما اگر از علاقمندان تام هاردی باشید و به دنبال تماشای تمامی فیلم‌های او رفته باشید قطعا لاک شما را تحت تاثیر قرار داده است. فیلم لاک یکی از فیلم‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان سند توانایی و قدرت بازیگری تام هاردی نام برد. تام تنها بازیگر فیلم می‌باشد. او در نقش آیون لاک مدیر پروژه ایفای نقش می‌کند. او در مهمترین شب کاری خود یک روز قبل از بتن ریزی بزرگ و در حالی که همسر و فرزندان او در منزل منتظر رفتن آیون جهت تماشای مسابقه فوتبال هستند، خبردار می‌شود که زنی که با آن رابطه نامشروع داشته، باردار بوده و در بیمارستان جهت زایمان زودرس بستری شده است. تمامی فیلم در حالی که او در جاده عازم بیمارستان لندن است، در ماشین آیون می‌گذرد و تمامی اتفاقات فیلم به صورت مکالمات تلفنی او با سایرین رخ می‌دهد. تام هاردی، ماشین و تلفنی که مدام زنگ میخورد کافیست تا فیلمی جذاب برای بیننده ساخته شود و تام آنچنان قوی نقشش را بازی می‌کند که شما تا پایان مبهوت تماشای فیلم شوید.

5. Bronson (2008)

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

Metacritic:71 Rotten:76% IMDB:7.1

برانسون را می‌توان الماس درخشان تاریخچه بازیگری تام هاردی تا به امروز دانست، فیلم ساخته شده تا تام هاردی بدرخشد و شما را با بازی بی‌نظیرش به وجد بیاورد.  فیلم برانسون داستان زندگی چارلز برانسون است که زندگی خود را با خشونت و یاغی‌گری در زندان سپری کرده است و چه کسی بهتر از تام هاردی و چه فرصتی بهتر از این که تام هیولای بازیگری درون خود را رها کند و بدرخشد و بدرخشد و بدرخشد. فیلم محصول ۲۰۰۸ و ساخته نیکلاس ویندینگ رفن می‌باشد. تام هاردی در این فیلم نقش شخصیتی روان پریش، نامتعادل، عجیب و غریب و چند شخصیتی را ایفا کرده و این شخصیت معجون کاملی از فرصت‌ها برای نمایان شدن توانایی خیره کننده بازیگری تام بوده است و به قدری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که حتما پس از اتمام فیلم به جستجوی این که چارلز برانسون واقعی که بوده است خواهید پرداخت!

4. The Dark Knight Rises (2012)

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

Metacritic:78 Rotten:87% IMDB:8.4

تام هاردی سال ۲۰۱۲ در فیلم شوالیه تاریکی برمیخیزد سومین قسمت از سه‌گانه بی‌نظیر بتمن اثر کریستوفر نولان (هفت فیلم برتر کریستوفر نولان) در نقش “بین”(Bane) ظاهر شد و توانست هنرمندانه نقشی خاص و به یاد ماندنی را ایفا کند. تام به خاطر فیزیک بدنی و صدای خاصی که دارد و با استفاده از هنر بازیگری خود به خوبی نقش “بین” را به همان میزان که انتظار می‌رفت ترسناک و با ابهت باشد به نمایش درآورد و ماسک خاصی که در تمام مدت فیلم بر چهره داشت نتوانست مانعی برای خودنمایی او شود و می‌توان به جرات تام هاردی و کاراکتر “بین” را نقطه قوت سومین قسمت از سه‌گانه نولان دانست. بین شخصیتی تاریک که به خاطر عشقش حاضر است جهان را به ویرانه‌ای تبدیل کند او را می‌توان بی‌رحم ترین عاشق جهان نامید و تام هاردی در این نقش می‌درخشد. شوالیه تاریکی برمیخیزد در گیشه نیز بسیار موفق بود و بیش از یک میلیارد دلار کسب کرد.

3. Mad Max: Fury Road (2015)

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

Metacritic:90 Rotten:97% IMDB:8.1

مکس دیوانه فیلمی جذاب و اکشن به کارگردانی جرج میلر است و تام هاردی در این فیلم در نقش مکس در کنار شارلیز ترون در نقش ایمپورتر فیوریزا (Imperator Furiosa) به ایفای نقش پرداخته است. در صورتی که شما هم کارگردان بودید و می‌خواستید بازیگری برای ایفای نقش مکس دیوانه انتخاب کنید مسلما تام هاردی انتخاب شما بود مگر دیوانه‌تر از تام هم داریم؟! مکس مبارزی است تنها و ساکت که در تلاش است از اجتماع دوری کند اما تقدیر او چیز دیگری است و ناخواسته درگیر مسائل فیوریزا با بازی شارلیز ترون می‌شود و به کمک او می‌پردازد. تام هاردی با توجه به اینکه شخصیت مکس اهل صحبت نیست و ترجیح می‌دهد زیاد صحبت نکند با میمیک صورت و بدن خود به خوبی توانست نقش مکس را ایفا کند. فیلم Mad Max بازخوردهای بسیار مثبتی از طرف منتقدین دریافت کرد و مخصوصا بازیگران فیلم مورد تمجید قرار گرفتند. به علت موفقیت فیلم در نسخه اول ادامه این فیلم در حال برنامه‌ریزی برای ساخت می‌باشد هرچند تاریخ دقیقی برای شروع و پایان پروژه مشخص نشده است. برخی از منتقدین Mad Max را یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما می‌دانند. این فیلم در مراسم اسکار نیز درخشید و در ۱۰ رشته نامزد اسکار شد و 6 جایزه اسکار را نیز از آن خود کرد. در باکس آفیس نیز فیلم موفق عمل کرد و توانست 375 میلیون دلار فروش داشته باشد.

2. Warrior (2001)

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

Metacritic:71 Rotten:83% IMDB:8.2

مبارز محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی کوین اکونر می‌باشد و تام هاردی در این فیلم در نقش تامی ظاهر شده‌ است. نقش تامی در فیلم مبارز را می‌توان یکی از موثرترین نقش‌ها در شهرت و شناخته شدن تام هاردی دانست، او بی‌نظیر است و این را در فیلم مبارز به رخ می‌کشد. هاردی نقش تامی را به گونه‌ای بازی کرده که می‌توان گفت: تام هاردی برای این نقش به دنیا آمده است. تامی تفنگدار سابق نیروی دریایی است، جوانی بداخلاق، لجوج، لطمه دیده و متنفر از گذشته خود و هرآنچه که به گذشته‌اش مربوط است. او به خانه بر می‌گردد و نفرتش را در مشت‌های خود گره کرده و وارد مسابقات مشت‌زنی می‌شود. او باید با برادرش در رینگ به مبارزه بپردازد درحالی که با پدری دست و پنجه نرم می‌کند که اعتیادش به الکل زندگی او را نابود کرده بود و حالا پدر سر به راه شده اما این موضوع نمی‌تواند از تنفر تامی کم کند. تام هاردی در مبارز کوبنده بازی کرده است، او به قدرت یک تانک در میدان جنگ وارد رینگ می‌شود و حریفانش را له می‌کند و بدون کوچکترین احساسی خارج می‌شود. تامی بغض‌های دوران کودکی خود را قورت داده و بی‌احساسی را جهت ادامه زندگی خود انتخاب کرده است. اگر از طرفداران تام هاردی نیستید و فیلم مبارز را ندیده‌اید نمایشی بی‌نظیر از او را از دست داده‌اید و تماشای فیلم شما را عاشق تام هاردی خواهد کرد.

1. The Revenant (2015)

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

Metacritic:76 Rotten:78% IMDB:8

فیلم از گور برخواسته ساخته “الخاندرو گونسالس اینیاریتو” ساخته سال ۲۰۱۵ است و این فیلم بیشتر به خاطر نمایش خارق العاده لئوناردو دی کاپریو (هفت فیلم برتر لئوناردو دی کاپریو) در نقش هیو گلاس و شکستن طلسم اسکار نگرفتن‌هایش و کسب اسکار برای این نقش می‌شناسند، اما نکته‌ای که خود دی کاپریو نیز به آن اشاره و تاکید داشت بازی خیره‌کننده و قدرتمندِ تام هاردی در نقش جان فیتزجرالد شخصیت منفی داستان است. لئو اشاره کرده که ندادن جایزه به تام هاردی برای ایفای نقشش در فیلم از گوربرخواسته کم لطفی به او بوده و تام علی رغم نامزدی اسکار نتوانست اسکار بازیگر مکمل را کسب کند که به هیچ عنوان از ارزش‌های او و نمایش بی‌نظیرش کم نمی‌کند. تام به گونه‌ای در نقش خود فرورفته که گویی تمام عمر آدم کشی وحشی بوده است و هیچ صفت انسانی ندارد، ترکیب بازی دی کاپریو و تام هاری فیلم از گوربرخواسته را فیلمی دلنشین برای طرفداران سینما تبدیل کرده است. نقش آفرینی این دو در یک فیلم پس از فیلم تلقین دومین همکاری این دو به شمار می‌رفت. بازی در نقش جان فیتزجرالد را می‌توان یکی از پخته‌ترین نقش‌های تام دانست که برای آن نامزد جایزه اسکار شد.

تام هاردی در تلوزیون…

هفت فیلم برتر تام هاردی / آشنایی با او و بهترین فیلم‌هایش

بعد از معرفی هفت فیلم برتر تام هاردی این نکته لازم به ذکر است که تام هاردی در عرصه تلویزیون نیز نقش‌هایی ایفا کرده که نمی‌توان از آنها گذشت، مانند بازی در نقش الفی سالامونز در سریال پیکی بلایندرز که به شدت دوست داشتنی و تو دل برو بود و در قسمت‌هایی که حضور داشت بیننده را مجذوب خود کرد. تام درنقش James Delaney در سریال Taboo نیز همه را حیرت زده کرد و یک کلاس بازیگری را به نمایش درآورد و همچنان علاقمندان خود را چشم انتظار فصل دوم این مجموعه نگه داشته است. و یکی از نقش های کمتر دیده شده از تام هاردی که حتما توصیه می‌کنم نگاه کنید مینی سریال ۴ قسمتی The Take است که تام هاردی در نقش “فردی”(Freddie) شما را انگشت به دهان خواهد کرد. امیدوارم مطلب تهیه شده برای علاقمندان سینما و به خصوص تام هاردی دوست داشتنی مفید بوده باشد.


امیدواریم از مطلب ” هفت فیلم برتر تام هاردی / بهترین های تام هاردی ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

جذابترینه تام هاردی