بررسی فیلم اکشن Kate / کیت

“کیت” (Kate) یک فیلم اکشن-مهیج آمریکایی به کارگردانی “سدریک نیکلاس-ترویان” و نویسندگی “عمر عالیم” می‌باشد. از بازیگران این فیلم میتوان به “مری الیزابت وینستد”، “میکو مارتینو” و “وودی هارلسون” اشاره نمود. “Kate” در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ از شبکه Netflix منتشر گردید. این فیلم تاکنون با واکنش‌‌های مختلفی از سوی منتقدین روبرو شده است. درواقع اکثر آنها درحالیکه هنرنمایی قابل قبول “مری الیزابت وینستد” را مورد ستایش قرار داده‌اند، اما داستان و صحنه‌های اکشن فیلم را تکراری و ناامیدکننده توصیف کرده‌اند. در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد این فیلم صحبت کنیم پس با بررسی فیلم اکشن Kate همراه باشید.

بررسی فیلم اکشن Kate / کیت

خلاصه داستان فیلم کیت

این فیلم داستان یک آدمکش حرفه‌ای به نام کیت (با بازیِ وینستد) را دنبال می‌کند. کسی‌ که از طرف مرشد و مربی‌اش واریک (با بازیِ هارلسون) برای کشتن یکی از اعضای بلند مرتبه یاکوزا انتخاب می‌شود. اما کیت قبل از به اتمام رساندن این ماموریت بوسیله‌ی یک ماده خطرناک مسموم می‌گردد، که ظرف ۲۴ ساعت او را خواهد کشت. پس او تصمیم می‌گیرد که از این آخرین ساعت‌های زندگی‌اش برای گرفتن انتقام و پیدا کردن فردی که این بلا را برسرش آورده استفاده کند و در ادامه …

بررسی فیلم اکشن Kate / کیت

بررسی فیلم اکشن Kate

فیلم “Kate” داستان تکراریه مبارزی همه فن حریف است که جز آدمکشی چیز دیگری بلد نیست. گویا داستان ماشین کشتاری تک نفره که هیچ تیر و ضربه‌ای بر او کارساز نیست، همچنان در هالیوود روی بورس می‌باشد! احتمالاً تنها واژه‌ای که میتواند شخصیت‌پردازی در این فیلم را توصیف کند، کلمه‌ی افتضاح است. فیلم از همان دقایق ابتدایی وارد زد و خوردی بی‌وقفه شده که تا پایان ادامه پیدا می‌کند. اما داستان و شخصیت‌هایی که پشت این صحنه‌های اکشن قرار دارند به شدت سطحی و احمقانه می‌باشند.

در این فیلم هیچ تلاشی برای پرداختن به شخصیت‌های داستان صورت نگرفته و شما تنها نظاره‌گر مبارزه‌ای با نتیجه‌ی معلوم هستید. احتمالاً “عمر عالیم” نویسنده فیلم‌نامه‌ی این اثر میخواسته “جان ویک” را این‌بار در ظاهری زنانه و فمنیستی به تصویر بکشد. درحالیکه شخصیت اصلی داستانش بدون هیچ عمق و ظرافتی طراحی و به تصویر کشیده شده است. احتمالاً با خواندن خلاصه داستان فیلم متوجه شده‌اید که حتی انتقامی که کیت بدنبال آن است، دارای دلیل و منطقی محکم و حساب شده نمی‌باشد. در ابتدا او برای کشتن یکی از افراد بالا رتبه در یاکوزا اقدام می‌کند و سپس خودش در دامی که پهن کرده اسیر می‌شود. از اینجا به بعد با توجه به اینکه پایان‌بندی داستان برای بیننده مشخص شده دیگر از عنصر غافلگیری و هیجان خبری نیست! چیزی که برای یک فیلم اکشن و مهیج به مانند یک خودکشیه زود هنگام می‌باشد.

بررسی فیلم اکشن Kate / کیت

 حالا هرچقدر هم که صحنه‌های اکشن در فیلم با کیفیت و متنوع طراحی شده باشند، باز هم خلاء داستانی هیجان‌انگیز و درگیرکننده به شدت در فیلم احساس می‌شود. شخصیت‌های فرعی و مکمل نیز همچون درخت‌هایی سخنگو بدون هیچ پیش‌زمینه و داستانی در صحنه‌های مختلف فیلم حاضر و سپس خارج می‌شوند. از اینها گذشته شخصیت‌های منفی داستان بسیار ضعیف و بی‌صلابت می‌باشند. زیرا در فیلم‌نامه هیچ تلاشی برای شناساندن این شخصیت‌ها به مخاطب صورت نگرفته و آنها به جز چند خط دیالوگ نقش دیگری در فیلم ندارند.

فیلم “کیت” دومین فیلم بلند “سدریک نیکلاس-ترویان” پس از فیلم فانتزی و پرستاره‌ی “شکارچی: جنگ زمستان” محصول سال ۲۰۱۶ بحساب می‌آید. اتفاقاً آن فیلم نیز با انتقادات زیادی در زمینه‌ی فیلم‌نامه و کارگردانی مواجه شد. پس جای تعجب ندارد که ترویان در فیلم جدیدش نیز در داستان‌پردازی مناسب به مشکل خورده است. زیرا او حتی در به تصویر کشیدن داستان کلاسیک و مشهور سفیدبرفی و شکارچی با آنهمه ستاره نیز ناموفق عمل کرده بود.

احتمالاً از معدود نکات مثبت فیلم تنوعی است که در صحنه‌های اکشن فیلم مشاهده می‌شود. زیرا از آنجا که این صحنه‌ها تقریباً ۸۰ درصد مدت زمان فیلم را شامل می‌شوند. نبودن خلاقیت و تنوع لازم میتوانست همین کورسوی امید را نیز از فیلم بگیرد. اما خوشبختانه اَشکال مختلف نبردهای تن به تن و مبارزاتی با انواع سلاح‌های گرم و سرد در این سکانس‌های پرشمار دیده می‌شود. که میتواند برای مخاطبینی که آشنایی کمتری با این آثار دارند، سرگرم‌کننده و جالب توجه باشد. هرچند که به احتمال زیاد اینگونه صحنه‌ها برای دنبال‌کنندگان دائمی فیلم‌های اکشن تازگی نخواهند داشت.

بررسی فیلم اکشن Kate / کیت 1

اما به طور قطع بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی این فیلم اجرای بسیار خوب و مسلط “مری الیزابت وینستد” در این داستان کم‌فروغ می‌باشد. وینستد از جمله بازیگرانی است که دارای چهره‌ای خاص و منحصر بفرد می‌باشد. او میتواند در هردو نقش مثبت و منفی بخوبی ظاهر شود و حتی میتواند بطور همزمان ترکیبی از هردو را به نمایش بگذارد. وینستد با نقش‌آفرینی قدرتمند و تماشایی‌اش سعی دارد تا بیننده را مجاب کند که تا پایان با فیلم همراه شود. مری الیزابت وینستد بازیگری توان‌مند و مستعد است که به شخصه امیدوارم اجرای او را در آثار متفاوت‌تر و بهتری شاهد باشیم. زیرا اگر فرصت خوبی برای او فراهم شود، او این توانایی را دارد که نامش در میان بهترینها قرار گیرد. در کنار وینستد شاهد هنرنمایی میکو مارتینوی جوان هستیم که حضورش بعضاً طراوت و شیرینی خاصی را به برخی سکانس‌های فیلم اضافه می‌کند. ناگفته نماند که “وودی هارلسون” بازیگر دوست‌داشتنی و کهنه‌کار هالیوود نیز در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداخته است. که متاسفانه اجرای او نیز به دلیل ضعف شدید فیلم‌نامه در پرداختن به کاراکترها آن طراوت و زیبایی همیشگی را ندارد.

در آخر میتوان گفت که فیلم “Kate” را اگر صرفاً برای گذراندن وقت و سرگرم شدن تماشا کنید، ضرر نخواهید کرد. زیرا فیلم ریتم بسیار سریعی داشته و تقریباً مملو از سکانس‌های درگیری و مبارزه می‌باشد. اما اگر معانی بیشتری را از یک فیلم خواستارید به تماشای این فیلم ننشینید. چون داستان و شخصیت‌پردازی در این فیلم به شدت ضعیف و ناقص می‌باشد. پس بطورکلی اگر توقعتان را پایین آورده و بدنبال داستان و شخصیت‌های خفن نگردید، احتمالاً میتوانید از برخی صحنه‌های اکشن و مبارزات جور واجور در این فیلم لذت ببرید!

امتیاز فیلم: ۴۵

فیلم اکشن Kate / کیت

بررسی فیلم اکشن Kate / کیت


فیلم اکشن Kate / کیت

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(ضعیف)

(ضعیف)

در آخر میتوان گفت که فیلم “Kate” را اگر صرفاً برای گذراندن وقت و سرگرم شدن تماشا کنید، ضرر نخواهید کرد. زیرا فیلم ریتم بسیار سریعی داشته و تقریباً مملو از سکانس‌های درگیری و مبارزه می‌باشد. اما اگر معانی بیشتری را از یک فیلم خواستارید به تماشای این فیلم ننشینید. چون داستان و شخصیت‌پردازی در این فیلم به شدت ضعیف و ناقص می‌باشد. پس بطورکلی اگر توقعتان را پایین آورده و بدنبال داستان و شخصیت‌های خفن نگردید، احتمالاً میتوانید از برخی صحنه‌های اکشن و مبارزات جور واجور در این فیلم لذت ببرید!

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها