همه چیز در مورد Last of Us Part 2

فقط چند هفته تا انتشار بازی تا 19 ژوئن باقی مانده است. طرفداران یک مدت زمان طولانی برای ساخت بازی صبر کردند و اکنون تنها چند هفته تا انتشار یکی از مورد انتظارترین ترین بازی های کامپیوتری چند سال اخیر باقی مانده است. در متن پیش رو با جدیدترین و آخرین اطلاعات بازی آشنا می شوید. اطلاعات کاملا جدیدی از بازی که چند ساعتی است که منتشر شده است. با سایت ساعت هفت با مطلب  ” همه چیز در مورد Last of Us Part 2  ” همراه باشید.

انتشار اولیه: ۸ خرداد

به روز رسانی: 7 تیر 99

پیش نمایش بازی Last Of Us II / آخرین بازمانده از ما 2 (پیش نمایش قدیمی)

سریعترین فروش در بین بازیهای انحصاری PS4

بازی بیش از ۴ میلیون نسخه در سراسر دنیا تا ۲۱ ژوئن به فروش رسانده است و تبدیل به سریعترین فروش در بین تمام بازی‌های انحصاری PS4 شده‌است.

بررسی بازی

بررسی بازی The Last of Us Part II /مسیرِ بی پایانِ انتقام (بدون اسپویل)

بررسی داستان ، شخصیت‌ها و پایان بازی Last of Us Part II (با اسپویل )

گیم پلی جدید بازی

جزئیات داستان و نقشه ی بازی (فاقد اسپویل)

  • داستان بازی چندین سال بعد از اتفاقات بازی شماره اول در شهرک نسبتا صلح آمیزِ Jackson در Wyoming در جریان است.

  •  الی در این بازی 19 ساله است و دیگر روی پای خود ایستاده و جوئل از او مراقبت نمی کند.

  • بازی بسیار بزرگ تر از شماره قبلی است و بخش هایی از مکان های دنیای واقعی را نیز شامل می شود.

  • بازی در فصل های مختلف و در شرایط آب و هوایی گوناگون در جریان است. از کوه های پوشیده از برف Jackson  تا بخش شمال غربی سر سبز اقیانوس آرام را در بر می گیرد.

  • ناتی داگ محل هایی با جزئیات بسیار بالا، برای ماجراجویی های الی از نو خلق کرده است.

  • در بازی الی می تواند این بار از پرش استفاده کند و همینطور از تناب هایی برای عبور از موانع غیر قابل عبور برای گشت زنی بیشتر و کشف رازهای بیشتر محیط استفاده کند.

  • این بازی یکی از بزرگترین و بلند پروازانه ترین بازیهایی است که توسط ناتی داگ خلق شده است.

  • اسب و قایق برای گشت زنی در محیط استفاده می شود.

  • الی بر خلاف شماره ی قبلی قادر به شنا کردن خواهد بود و می تواند به زیر آب شیرجه زده و محیط را جستجو کند.

  • بخشی از  داستان بازی در شهر سیاتل در جریان است ، یک محیطِ قرنطینه شده ی بسیار بزرگ، از برج های سر به فلک کشیده‌ی متروکه تا اطراف شهر و طبیعت اطراف آن را شامل خواهد شد.

  • بازی از آن حالت کاملا خطی شماره قبل خارج شده و شما می توانید در محیط های نیمه باز به گشت زنی بپردازید و حتی در یک دور بازی کردن نمی توانید تمام جزئیات آن را تجربه کنید چرا که محیط بازی بسیار بزرگتر از قبل است.

  • گیم پلی بازی و صحنه های سینمایی کاملا یکپارچه در هم ترکیب شده اند و شکل ویژه ای به بازی داده اند.

دشمنان بازی Last of Us Part 2

  • جبهه آزادسازی واشنگتن (The Washington Liberation Front) یک گروه مسلح است که در ابتدا برای آزادسازی سیاتل از ارتش با آنها جنگید. اما وقتی کنترل شهر را در اختیار گرفت به یک جناح قدرتمند و مرگبار در سیاتل تبدیل شد.

  • یکی دیگر از جناح هایی که الی با آنها رو به رو می شود گروه Seraphites است. آنها یک گروه مذهبی هستند که در نبردهای مخفیانه و استتار تبحر دارند. در طول بازی آنها بارها شما را غافلگیر خواهند کرد. این گروه را در اولین تریلر پخش شده در بازی دیدیم.

  • علاوه بر همه ی دشمنان قدیمی شاهد دشمنان خطرناک ترِ جدیدی خواهیم بود مثل Shamblers که وقتی به شما نزدیک می شوند پوسته ی خود را منفجر کرده و شما را مسموم می کنند.

  • اما خطرناک ترین دشمن بازی توسط سازندگان لو داده نشده است که به گفته Druckmann  کارگردان بازی، این دشمن بسیار مرگبار و وحشتناک است.

  • دشمنان بازی بسیار باهوش هستند و حتی در درون علف ها اگر نزدیکتان باشند شما را شناسایی می کنند حتی بوی شما را حس می کنند و به کوچکترین صداها عکس العمل نشان می دهند. همینطور برخی از آنها همراهشان سگ نیز دارند.

  • همانطور که شما برای مخفی شدن می توانید زیر بخش های مختلف مثل ماشین ها مخفی شوید دشمنان نیز این هوش را دارند که همه جا حتی زیر ماشین ها را نیز بگردند و اگر شما را پیدا کنند به بیرون بکشند.

جزئیات بیشتر در مورد نبردها

  • الی بزرگ تر شده و بسیار چابک است. او نسبت به جوئل بسیار سبک تر است پس به راحتی می توانید ضربات دشمن را جا خالی به موقع داده و بعد به دشمنان حمله کند.

  • به خاطر نقشه های بزرگ محیط ، الی می تواند از این نقشه ها به نفع خود در موارد مختلف استفاده کند یا حتی از نبرد مستقیم با دشمنان فرار کرده و به شکل کاملا مخفیانه در محیط قدم بگذارد.

  • الی می تواند درون علف ها سینه خیر برود و در این حالت می تواند از انواع سلاح ها نیز استفاده بکند و آزادی عمل بسیار زیادی در این قسمت دارد.

  • الی همیشه تنها نیست برخی موارد دوستان و همراهانی در طول داستان بازی او را همراهی می کنند که به شکل کاملا هوشمندانه ای در طول نبردها به او کمک خواهند کرد.

  • در بازی مثل شماره ی قبل سیستم ارتقاء مهارت و سلاح وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی در گیم پلی بازی می گذارد و باعث می شود بازیکن سبکِ منحصر به فردی که در بازی که پیش می رود را بهبود ببخشد مثلا اگر شما بخواهید مخفیانه در بازی پیش بروید یا فقط به فکر نبرد باشید… مهارت های گوناگونی در پیش روی شماست. ارتقاء سلاح ها نیز بسیار پیشرفت کرده و حتی در ظاهر هر سلاح تغییر ایجاد می کند.

  • مانند شماره ی قبل محیط بازی را به دقت بگردید و هر وسیله را جمع آوری کنید چرا که در طول بازی می توانید با آن وسایل امکانات مختلفی برای خود تهیه کنید از ساخت انواع تله ها ، نارنجک های دستی و کوکتل مولوتف تا حتی ساخت صدا خفه کن برای سلاحتان در این بخش دیده شده است.

  • الی می تواند دشمنان را گروگان بگیرد و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده بکند.

  • جزئیات نبردها بسیار بالاست و ناتی داگ در ساخت نبردها فوق العاده طبیعی و تاثیر گذار عمل کرده است.

  • دشمنان حتی وقتی در حال بازکردن در بسته هستید نیز به شما حمله می کنند.

  • نبرد در برخی موارد جوابگو نیست و فقط باید از دست دشمنان فرار کنید.

شخصیت های واقعی تر از همیشه

به لطف تکنولوژی های جدید شخصیت های بازی بسیار واقعی و قابل درک تر از همیشه شده اند. حتی دشمنان در موقع مرگِ دوستان خود جیغ می کشند و با اسم کوچک همدیگر را صدا می کنند. آنها حس واقعی تر از همیشه دارند و بسیار باهوش هستند. حتی شخصیت های اصلی نیز همینطور رفتار می کنند. وقتی عصبی یا ناراحت هستند چشمانشان قرمز می شود و اشک شکل واقعی تر از قبل دارد. حتی عناصر غیر انسانی نیز بسیار واقعی تر عکس العمل نشان می دهند. مثلا می توانید با سر و صدا ایجاد کردن آنها را به جان دشمنان انسانی بازی بیندازید. این جزئیات جدید باعث می شود شما بیشتر از همیشه در طول بازی درگیر شوید.

همه چیز در مورد Last of Us 2/ نگاهی به دشمنان و مبارزات بازی …/ همه چیز در مورد Last of Us 2 (۱۳ خرداد ۹۹)

در بازی شما دشمنانی مانند Stalker ها را خواهید دید که می توانند در طول مرحله مخفی شده و شما را غافلگیر کنند. برخی از آنها بخشی از دیوار هستند و کاملا به نظر مرده اند اما وقتی از کنارشان عبور می کنید غافلگیرتان می کنند! و این یعنی سازندگان مکانیزم‌های بیشتری برای افزایش جذابیت به آنها اضافه کردند تا کاملا جدید به نظر برسند حتی قابلیت فرار و مخفی شدن نیز در آنها وجود خواهد داشت… برخی مواقع تکی و در نبرد دیگر به شکل گروهی حمله می کنند ، اینها باعث می شود هر نبرد طعم خاص خود را داشته باشد و در بازی موقعیت های متنوعی را تجربه کنید.

یا موجودی مانند Shamblers که می تواند به صورت ناگهانی به شما حمله کرده و محیط را سمی کند. این علاوه بر کم کردن خون شما باعث می‌شود که شما در بازی دیدِ کمتری را نسبت به محیط داشته باشید و این سبب افزایش ترس و استرس در مواجهه با چنین موجودی در بازی می شود چرا که با کم شدن دید شما حتی نمی توانید به راحتی در محیط فرار کنید و احساس گیر افتادن می کنید و این باعث می شود دنیای بازی خطرناک تر از همیشه برایتان باشد. حال در نظر بگیرید که در برخی صحنه‌های بازی شما باید با چندین موجود آلوده به صورت همزمان مبارزه کنید که این نبردها را هیجان انگیزتر و غیرقابل پیش بینی تر می کند.

نبرد ها در بازی Last Of Us 2 حس تازه ای را در دل خود دارند و به صورت کاملاً داینامیک و بهبود یافته آنها را در بازی میبینیم. این به خاطر این است که دشمنان به صورت کامل از نو طراحی شده اند و دشمنان جدیدی نیز به بازی اضافه شده‌اند…با این حال سازندگان به شدت مراقب بودند تا بازی غیر منطقی نشود و به دنیای خود پایبند باشد.

بازی کردن بازی Last Of Us 2 طعم متفاوت تری خواهد داشت و شما باید با جنب و جوش بیشتری بازی کنید مخصوصا در برابر افراد آلوده‌ی جدیدی مثل Shamblers شما باید همیشه در حال حرکت باشید چرا که در صورتی که آنها به شما نزدیک شوند خون زیادی از شما کم می کنند. مخفی کاری در همه‌ی موارد جوابگو نیست و خشونت بازی به شدت بیشتر از بازی اول شده و برخی مواقع باید با اکشن و درگیری از محیط های بازی عبور کنید. به خاطر وجود سیستم جای خالی در بازی و برای حفظ تعادل سازندگان دشمنان بازی را هم نسبت به قبل سریع‌تر و چابک‌تر کردند تا چالش در بازی حفظ شود. دشمنان بازی خطرناک تر از همیشه هستند‌، پس برای مقابله با آنها باید استراتژیک‌های جدیدی در نظر بگیرید و با همان روش قدیم نمی توانید در بازی پیشروی کنید.

در نبردها باید بسیار هدفمند باشید و هر شلیک و هر قدم باید با برنامه انجام شود و گرنه هوش مصنوعی به راحتی جلوی شما را خواهد گرفت. هر تیر و هر امکانات در بازی اهمیت دارد و هدر دادن حتی یک تیر ممکن است برای شما گران تمام شود. دشمنان صداها رو می شنوند ، آنها با هم مشورت و برنامه ریزی می کنند ، داخل علف ها الی را پیدا کرده و از هم کمک می خواهند ، زیر ماشین ها را می گردند ، از وسایل محیط استفاده می کنند ، از حیوانات (سگ ها) استفاده کرده و از هر چیزی برای توقف شما بهره می‌برند… الی نیز می تواند از پشت دیوار دشمنان را ببینید و حرکات آنها را پیش بینی کند که این به حفظ تعادل بازی کمک می‌کند. در کل مبارزه چه با دشمنان آلوده چه غیر آلوده کاملا متفاوت از شماره اول خواهد بود‌.

لو رفتن داستان بازی در ماههای اخیر چه لطمه ای به بازی وارد کرده است؟ (۱۹ خرداد)

با وجود اینکه بخشی از داستان بازی در ماههای اخیر لو رفته است و عده‌ی زیادی از طرفداران از روند بازی ناامید شده اند به گفته سونی این لو رفتن لطمه زیادی به بازی نزده است حتی پیش خرید بازی از بازی Spider-man نیز پیشی گرفته است. همینطور کارگردان بازی آقای Druckmann اظهار داشت با تمام این اسپویل های داستانی، باید خود، داستان را در پیچش ها و مسیر آن تجربه کنید تا به درک بهتری از آن برسید و همه‌ی اسپویل‌های داستانی که منتشر شد درست نیست. همینطور پایان بازی در این اسپویل وجود ندارد و هنوز غافلگیری هایی حتی برای کسانی که اسپویلها را خوانده اند ، وجود دارد.

مدت زمان بازی Last Of Us 2 چقدر است؟ (۲۸ خرداد ۹۹)

بازی در حدود ۲۵ الی ۳۰ ساعت گیم پلی دارد و می توانید در برخی بخش‌های بازی به شکل نیمه آزادانه به گشت زنی پرداخته و ساختمان‌های مختلف آن را وارسی کنید.

آیا بازی Last Of Us 2 بخش چند نفره دارد؟ (۲۸ خرداد ۹۹)

خیر، بازی فقط بخش داستانی دارد.

انتخاب های بازیکن روی داستان بازی Last Of Us 2 تاثیر گذار است؟ (۲۸ خرداد ۹۹)

خیر ، بازی داستانی کاملا خطی دارد و بازیکن نمی تواند تاثیری در داستان بازی بگذارد پس تنها یک پایان در این داستان وجود دارد.

همه چیز در مورد بازی Last of Us Part 2  / امتیازات بازی … (23 و 25 خرداد) (جدید)  

امتیازات سایت ها و مجلات قرار است در تاریخ ۱۲ ژوئن یعنی ۲۳ خرداد ۹۹ منتشر شود. نسخه‌ی قبلی بازی با میانگین امتیازی ۹۵ در متا ، از این نظر جزو بهترین بازی های تاریخ دنیای گیم محسوب می شود باید منتظر عکس العمل منتقدین نسبت به این بازی باشیم.

میانگین نمرات هم اکنون از ۹۴ نقد ۹۵ می باشد در زیر خلاصه برخی از مهمترین نمرات را میتوانید بخوانید:

  • بازی ها همیشه لازم نیست شخصیت های دوست داشتنی داشته باشند. در عوض آنها باید ما را به فکر فرو ببرند. شخصیت هایی که شما عصبانی کنند یا  حالت مبهمی نسبت به آنها داشته باشید. این همان حسی
  • است که در هنگام تجربه ی The Last of Us: Part II بدست خواهید آورد. (GRYOnline.pl / نمره 10/10)
  • سطح جزئیات و کیفیت در جهان بازی و همینطور داستان سرایی بازی در بالاترین سطح خود قرار دارد. (Digital Trends 10/10)
  • جزئیات فوق العاده خیره کننده و یکی از بهترین داستان هایی که تاریخ صنعت گیم آن را تجربه کرده است. این بهترین انحصاری های PS4 است و همان چیزی است که منتظرش بودیم. (Gamer.nl 10/10)
  • حتی اگر The Last of Us Part II شما را ناراحت کند و به شخصیت های دوست داشتنی سری را در نقطه ضعف نشان دهد با این حال ، این صفات بخشی از ویژگی های بازی و بخشی از روایت داستانی بازی محسوب می شود و نشان دهنده ی مسیر انتقام جویی و عواقب اعمال شخصیت های بازی است. (10/10 Comicbook.com)
  • بازی ترکیبی از یک فیلم هالیوودی عالی با یک گیم پلی سرگرم کننده و جذاب می باشد.داستان فوق العاده بازی همه را تحت تاثیر قرار می دهد و چشمان همه را گریان می کند!  یک شاهکار واقعی که باید آن را تجربه کنید. (Vgames 10/10)
  • با نزدیک شدن به نسل جدید ، استادیو Naughty Dog بار دیگر توانایی های خود را در خلق یک اثر غیر منتظره به رخ رقیبان خود کشاند. بازی The Last of Us: Part II فقط یک دنباله ی ساده نیست بلکه از همه نظر رو به جلو قدم گذاشته است. از گیم پلی بازی بگیرید که در آن نه تنها باید تاکتیکی تر رفتار کنید بلکه باید یک احساسات عظیم را نیز در طول بازی به دوش بکشید. (Digital Chumps / نمره 10/10)
  • بازی The Last of Us Part 2 یک شاهکار به تمام معناست که در گیم پلی ، داستان گویی و ساخت اتمسفر یک تحول اساسی در دنیای گیم به جای گذاشته است. (IGN 10/10)
  • بازی The Last of Us 2 یک وداع باشکوه با کنسول PS4 است و مطمئنا بهترین و موفق ترین بازی Naughty Dog تا کنون به حساب می آید. (Trusted Reviews 10/10)
  • شرکت Naughty Dog همه چیز را به حد اعلا رساند تا به نتیجه ای مثل The Last of Us 2 برسد شاید از برخی جهات زیادروی کرد اما نتیجه کار غیر قابل انکار است و بهترین بازی است که تا کنون توسط این استادیو ساخته شده است. (VGC 10/10)
  • بازی The Last of Us Part II نتیجه ی سال ها تلاش Naughty Dog است. از نظر ظاهری می تواند با کل بازی های نسل حاضر رقابت کند. از نظر صداگذاری عالی است. و یک داستان متفاوت و خشمگین را دارا است . این بیشتر از یک بازی است و یک اثر هنری محسوب می شود!  (GameSpew 10/10)
  • وداع Naughty Dog با PS4 یک حماسه ی حیرت انگیز و جاه طلبانه است و فراتر از چیزی است که می توانستیم برای نسخه ی کلاسیک بازی تصور کنیم.   (GamesRadar+10/10)
  • بازی The Last of Us Part II یک دنباله ی شایسته از یکی از بهترین بازی هایی است که صنعت گیم به خود دیده است. (Attack of the Fanboy 10/10)
  • بازی The Last of Us Part 2  یک دستاورد خیره کننده به معنای واقعی کلمه است. از دنیا و اتمسفر زیبا ، پر جزئیات و گیرای بازی گرفته تا گیم پلی فوق العاده اش هیچ کدام نمونه ای در دنیای گیم ندارد. این را با داستان احساسی بازی ادغام کنید با شاهکار دیگری از Naughty Dog رو به هستید. (XGN 9.8/10)
  • بازی The Last of Us Part II یک تجربه منحصر به فرد از ابتدا تا انتهاست. گیم پلی و روایت داستانی اش کاملا منجسم و به هم پیوسته هستند. همچنین برخی از بهترین نویسندگی و بازیگری که تا به حال بازی های کامپیوتری آن را به چشم خود دیده است.  این بدون شک یکی از بهترین بازیهایی است که تا به حال بازی کردم.  (Critical Hit 10/10)
  • داستان آزار دهنده و خشونتی که در بازی است ممکن است همه را خوشحال نکند اما این یکی دیگر از عناوین حیرت انگیز Naughty Dog محسوب می شود. (Hardcore Gamer 10/10)
  • یک اثر هنری واقعی ، The Last of Us Part II بدون شک بهترین بازی ساخته شده توسط Naughty Dog است. یکی از شجاعانه ترین داستان ها و ثابت می کند چقدر بازی های کامپیوتری می توانند تاثیر گذار و عاطفی باشند. یک شاهکارِ ویران کننده… ( God is a Geek 10/10)
  • بازی The Last of Us Part II یک داستان تلخ و ویران کننده در دنیایی آخر و زمانی است. این فقط بهترین بازی سال نیست بلکه نماینده ی یک نسل از دنیای گیم محسوب می شود. ( SpazioGames 10/10)
  • بازی The Last of Us Part II با داستان و گیم پلی خود احساسات را در بازیکن به حداکثر می رساند.  این بازی روایت داستانی در دنیای گیم را به سطح جدیدی می برد و نقطه ی عطفی در صنعت گیم محسوب می شود. ( Power Unlimited 10/10)
  • این یک مقایسه غیرمحتمل است اما وقتی برای درک بیشتر The Last of Us Part II زمان گذاشتم به این نتیجه رسیدم بازی به شدت شبیه بازی Shadow of the Colossus است. بازی دیگری در مورد اینکه مصرف خشم و اندوه به چه شکلی می تواند باشد. جایی که اعمال شما در یک بازی کامپیوتری و عواقبی که به دنبال دارد شما را به فکر فرو می برد. بازی The Last of Us Part II یک عنوان پیشگامانه و چالش بر انگیز است که فقط در طول یک نسل دو سه بار تکرار می شود.  ( Guardian 10/10)
  • این یک بازی است که با هر پیچش داستانی اش شما را بیشتر به درون خود فرو می برد.( Game Informer 10/10)
  • تحمل بازی کمی سخت است. به خاطراین ، در خیلی از مواقع نمی توانید بفهمید الی دقیقا کیست (تا با او ارتباط برقرار کنید) او بسیار پیچیده و در عین حال ناقص است و خودخواهی او به مردم آسیب می رساند.  برخی مواقع یک درد بی معنی به شما وارد می شود که شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این همه خشونت به نوعی مبهم است و من را به شدت به دلایل بی شماری ناراحت کرده است. اما هر چه بیشتر به آن توجه می کنم از شخصیت ها و  داستان بیشتر قدردانی می کنم. من دوست داشتم هیچ کدام از آنها به روشی که اتفاق افتاد پیش نمی آمد و این خود به نوعی زیبا و ویرانگر است. ( GameSpot 8/10)
  • بازی The Last of Us 2 یک دنباله ی شجاعانه از شماره ی قبلی محسوب می شود. به اندازه شماره اول پیشگام نیست اما به همان اندازه درد آور است. اگر بازی اول را دوست داشتید این یک بازی ضروری است.  (Digital Spy 8.5/10)
  • بازی به علت اینکه چقدر به داستان گویی سریال ها و فیلم ها نزدیک شده است، موفق نیست بلکه آنجایی موفق است که چقدر دنیای بازی ها را به یک اثر هنری نزدیک کرده است. نگاه کنید به چه قلمروهایی که قبلا دور آن ها حصار کشیده بودیم می توانیم دست پیدا کنیم! (9/10 VideoGamer)
  •  Naughty Dog در بازی The Last of Us 2 با گفتن داستانی در مورد انتقام ، عصبانیت و اندوه و پشیمانی یک شاهکار دیگر را خلق کرده است که حداقل یک بار در طول عمر باید آن را تجربه کرد!  (IGN Italia 9.5/10)

امیدواریم از مطلب ” همه چیز در مورد Last of Us Part 2 ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها