معرفی اعضای Super Family / آشنایی با شخصیت های DC

 در ادامه سری مقالات آشنایی با شخصیت های DC اینبار می خواهیم به سراغِ Side Kickهای Superman برویم. در این مقاله اعضای Super Family را به شما معرفی می‌کنیم و داستان آنها را با هم مرور می‌کنیم. با ما در سایت ساعت 7 با مقاله “معرفی اعضای Super Family” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت‌های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

سوپر1

سوپر خانواده

اولین عضو این خانواده قدرتمند همان Superman (معرفی شخصیت سوپرمن) خودمان است که قبلاً مفصلاً او را معرفی کرده‌ایم. در آن اوایل یعنی در دوران طلایی کامیک‌های DC تنها او بود که درون کتاب‌های مصور یکه تازی می‌کرد، حتی هیچ ابرقهرمان دیگری نیز حضور نداشت. البته با موفقیت بسیار زیاد داستان‌های سوپرمن و طرفداران بی‌شمار آن، DC کم کم شخصیت‌های ابرقهرمانی بیشتری را معرفی کرد. در ابتدا تنها عضو این خانواده Luis Lane بود که گهگداری به داد سوپرمن هم می‌رسید. اما اولین عضو این خانواده Superboy بود که جری سیگل و دُن کارون آن را خلق کردند.

سوپر2

در دوران نقره‌ای شاهد رشد این خانواده بودیم، سگ سوپرمن که از نابودی سیاره آنها نجات یافته بود، دومین عضوی بود که به این خانواده اضافه شد. کمی بعدتر سروکله Kara Zor-El پیدا شد که دارای نسبت فامیلی با او بود. سپس شاهد یک باغ وحش از حیوانات قدرتمند بودیم که این دو با هم پرورش دادند! (شوخی کردم ولی خب غیر از سگشان سه تا حیوان دیگر نیز به این مجموعه اضافه کردند.) سوپرمن و سوپرگرل متوجه می‌شوند که Brainiac یکی از شهرهای کریپتونیا را دزدیده است، آنها به همراهی هم و حیوانات قدرتمندشان این شهر را پس می‌گیرند و در اینجا یکی از خویشاوندان دور سوپرمن به نام Van-Zee به آنها ملحق می‌شود. در یکی از داستان‌های این دوره در شهر کوندور دانشمندی بود به نام Than-Ol که مردم شهر را متقاعد کرد تا بر علیه سوپرمن اعلان جنگ کنند در اینجا Nightwing و Flamebird به او کمک می‌کنند تا بتواند این دانشمند را سر جایش بنشانند. بدین ترتیب سوپرمن با Bat Family (معرفی اعضای بت فمیلی) نیز ارتباط برقرار می‌کند.

سوپر3

در دوران برنز مجموعه داستان‌های سوپرمن که از دهه هفتاد آغاز می‌شود، غیر از Krypto (سگ سوپرمن) بقیه حیوانات کنار گذاشته می‌شوند. در سال 1976 شاهد خلق شخصیت Power Girl هستیم که همان نقش سوپرگرل را دارد و  داستان‌هایش در Earth – 2 اتفاق می‌افتد و با سوپرمن در آن دنیا دارای خویشاوندی است و بسیار قوی‌تر و زیباتر از Super Girl بود. اما در سال 1985 بعد از آنکه DC کامیک Crisis on Infinite Earth ار منتشر کرد، شاهد مرگ Super Girl بودیم که باعث دوباره تنها شدن سوپرمن شد.

سوپر4

این تنهایی زیاد دوام نداشت و در سال 1988 شخصیت Matrix جانشین سوپرگرل شد که از نظر من اصلاً کاراکتر جالبی نداشت. ماتریکس دارای قدرت‌های تغییر شکل و بهبودی خود به خودی بود و توسط جاناتان و مارتا کِنت بزرگ شد. بعد از مرگ سوپرمن در سال 1992 در کامیک Death of Superman در کامیک Reign of Supermen شاهد بوجود آمدن دوباره Super Family بودیم. ماتریکس در نبود سوپرمن سعی کرد تا کنترل شهر متروپلیس را در دست بگیرد ولی از آنطرف لکی لوتر Superboy را معرفی کرد، سپس شاهد حضور Steel بودیم که سوپرمن را مانند بت می‌پرستید و سعی کرد تا جای خالی او را پر کند. از آنطرف سوپرمن‌های بسیاری مانند Eradicator در صحنه ی شهر متروپلیس اعلان حضور کردند.

سوپر5

در سال 1995 شخصیت جدیدی در کنار سوپرمن ظاهر شد. نام این شخصیت Marcus Aelius بود و بیش از 2000 سال عمر داشت و در دوره روم باستان متولد شده بود. او خیلی سریع با سوپرمن جور شد و با هم متروپلیس را از جرم و جنایت خالی کردند. در سال 1996 ماتریکس برای آنکه یک دختر به نام لیندا دنور را نجات دهد خود را با بدن او ادغام کرد که نتیجه یک فرشته زمینی با قدرت آتش بسیار بالا شد. البته DC در کامیک Supergirl: Many Happy Returns دوباره سوپرگرل را به مجموعه داستان‌های سوپرمن برگرداند. در انتهای این مجموعه داستان سوپرگرل، لیندا خود را بازنشسته می‌کند. سپس شاهد یک سوپرگرل جدید به نام Cir-El هستیم که می‌تواند در زمان سفر کند. او خود را فرزند سوپرمن و لوئیز لین که از آینده آمده معرفی می‌کند. در همین سال هم دوباره شاهد بازگشت سگ سوپرمن هستیم.

در سال 2008 سوپرمن و لوئیز لین یک پسر کریپتونیایی را به فرزند خواندگی قبول می کنند. این بچه پسرِ Dru-Zod یک جنایتکار کریپتونیایی است و مادرش Ursa نیز همینطور.


معرفی اعضای Super Family

سوپر6

Supergirl

سوپرگرل نام مستعار چند تن از قهرمانان دنیای DC بوده است. اما معروف ترین آنها Kara Zor-El است که خویشاوند نزدیک سوپرمن نیز هست. این کاراکتر اولین بار در Action Comics شماره 252 معرفی شد و خالقین آن Otto Binder و Al Plastino بودند.

بسیاری از طرفداران او را از سوپرمن قوی‌تر می‌دانند. او و Powergirl در واقع یکی هستند ولی در دنیای متفاوتی قرار دارند. به نظر من طراحی Powergirl بسیار بهتر از سوپرگرل انجام گرفته است.


سوپر7

Superboy

سوپربوی نام مستعار سه تن از کاراکترهای DC بوده است. این سه تن عبارت‌اند از خود سوپرمن که در young Superman می‌توانید شاهد تولد 16 سالگی او باشید؛ کلونی که لکس لوتر (معرفی شخصیت لکس لوتر) از روی سوپرمن ساخته و ترکیبی از ژنوم لوتر و سوپرمن است نام او Kon-El است؛ و در آخر میتوان به Jonathan Kent فرزند ژنتیکی کلارک کنت و لوئیز لین را اشاره کرد.


سوپر8

Steel

بعد از مرگ سوپرمن و در وقایع کامیک حکومت سوپرمن‌ها یک مهندس نابغه به نام John Henry Irons لباس فلزی و مکانیزه می‌سازد که بتواند مانند سوپرمن با جنایتکاران در متروپلیس مبارزه کند. او هم اکنون عضوی از Super Family است.


سوپر9

Eradicator

در اصل یک Device کریپتونیایی است که سوپرمن آن را بدست آورد. این Eradicator بود که Fortress of Solitude را ساخت تا کریپتونیایی‌های ساکن زمین بتوانند در آن زندگی کنند. بعدها او خود را به جسم منتقل کرد و در کنار سوپرمن قرار گرفت، اکنون وضعیت او نامشخص است.


معرفی اعضای Super Family / آشنایی با شخصیت های DC 1

Power Girl

پاورگرل همان سوپرگرل است و همان نسبت خویشاوندی را با سوپرمن دارد ولی او متعلق به Earth 2 است.


سوپر11

Lar Gand

نام او Mon-El است، او متعلق به سیاره Daxam است که وضعیتی شبیه کریپتون دارد. او در زمان نابودی سیاره کریپتون در آنجا بود و به سختی توانست خود را نجات دهد. سپس به زمین آمد و توانست با سوپرمن ارتباط برقرار کند. سوپرمن او را در منطقه Phantom Zone قرار داد زیرا سرب او را مسموم کرده بود. بعد از آنکه بهبود پیدا کرد، پیش سوپرمن برگشت و در کنارش با دشمنان مبارزه کرد.


سوپر12

Superwoman

نسخه‌های مختلفی از این کاراکتر دیده شده‌اند ولی در اکثر مواقع سوپروومن همان لوئیز لین است که به طور موقت قدرت‌های فرابشری کسب کرده است. Luma Lynai بعد از بوئیز لین دومین کسی بود که این عنوان را داشت. کمی قبل از بحران در زمین‌های نامحدود این Kristin Wells بود که این عنوان را یدک می‌کشید اما در حال حاضر این Lana Lang است که به سوپروومن معروف است.


سوپر13

Chris Kent

او سال 2006 معرفی شد و پسر خوانده کلارک کنت و لوئیز لین است. پدرش ژنرال زاد و مادرش Usra هستند. او در حال حاضر لقب Nightwing را دارد و به فعالیت مشغول است. نباید او را با Dick Grayson اشتباه بگیرید.


Kal Kent

از نیاکان بسیار دور کلارک کنت که در شماره 15 کامیک های JLA او را ملاقات می‌کنید.


سوپر14

Natasha Irons

برادر زاده John Irons که مانند عمویش به مهندسی علاقه دارد و برای خودش زره بسیار خوبی ساخته است که بتواند در برابر دشمنان دوام بیاورد.


سوپر15

Thara Ak-Var

یکی از دوستان Kara Zor-El که رئیس گارد Kandor است و در حال حاضر عنوان Flamebird را در اختیار دارد. او با Chris Kent رابطه داشت و بعدها خود را قربانی می‌کند تا خورشید Kandor دوباره به حالت طبیعی برگردد و نور زرد بتاباند.


امیدواریم از مطلب “آشنایی با Super Family” لذت برده باشید….

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها