معرفی اعضای Bat-Family / آشنایی با شخصیت‌های DC

در این مقاله از سری آشنایی با قهرمانان و بدذات‌های دنیای DC می‌خواهیم شما را با اعضای Bat Family آشنا کنیم. در این مطلب به اعضای خانواده بتمن موسوم به Bat Family و داستان چگونگی خلق آنها و حقایق مربوط به هر یک، خواهیم پرداخت. پس با ساعت هفت با ” معرفی اعضای Bat-Family ” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

غار خفاش‌ها

بتمن (معرفی شخصیت بتمن) همانطور که همه می‌دانید دوستان بسیاری دارد که او را در مبارزه با جرم و جنایت در شهر گاتهام همراهی کرده‌اند. در میان آنها، عده‌ای در میان راه به او خیانت کرده‌اند و یا او را رها کردند. در این میان اما عده‌ای رابطه‌ای به مانند اعضای یک خانواده را برای بروس وین دارند، آنها را Bat-Family یا خانواده بتمن می‌نامند. آنها هم مانند بروس ماسک می‌زنند و شب‌ها به مبارزه با جرم و جنایت می‌روند. در میان آنها بعضی خانواده‌ی خود را از دست داده‌اند، بعضی یتیم و بعضی هم مانند بروس ثروتمند هستند. اما گذشته آنها مهم نیست زیرا اکنون عضوی از گروه Bat-Family هستند و مانند اعضای یک خانواده هدفی مشترک دارند و یار و همراه یکدیگر هستند.

اعضای Bat Family در دوره‌های مختلف

اولین عضو این خانواده خفاشی همان بتمن خودمان است که قبلاً مفصل او را معرفی کرده‌ام. در این مقاله می‌خواهم اعضای کنونی این خانواده را معرفی کنم زیرا اکنون اعضای این خانواده تقریباً ثابت بوده و کامل هستند. البته بعضی از اعضای اخراجی را نیز معرفی می‌کنم.

در دوران طلایی (دوره طلایی یا Golden Age در اصطلاح امریکایی به شروع به کار یک مجموعه بلند گفته می‌شود و منظور دوران ابتدایی آن مجموعه است نه بهترین زمان یا غیره) در آن اوایل بتمن به تنهایی به مبارزه با جرم جنایت می‌رفت و بعد از گذشت اندکی خالقان او تصمیم گرفتند یک پسر جوانی را به عنوان Side-Kick یا دستیار در کنار او اضافه کنند. یکی از دلایل این کار این بود که خوانندگان مجموعه بتوانند خود را جای رابین تصور کرده و خیال پردازی کنند. با خلق رابین اولین عضو Bat Family معرفی شد و توانست مخاطبان را به خود علاقه‌مند کند. اولین رابین، دیک گریسون (Dick Grayson) (شخصیت مورد علاقه خود من در Bat Family) بود.

اعضای Bat Family در دوره‌های مختلف

در دوران نقره ای مجموعه داستان‌های بتمن که به Silly Age نیز معروف است دو شخصیت دیگر نیز به عنوان اعضای خانواده خفاشی معرفی شدند که زیاد مورد استقبال قرار نگرفتند. در این دوره شخصیت‌های مونث نیز به داستان و خانواده بتمن اضافه شدند. یکی از این شخصیت‌ها که خیلی زود کنار گذاشته شد Bat Mite یک بچه شرور (که بیشتر برای بتمن دردسر درست می‌کرد) بود و زیاد در این مجموعه هم دوام نیاورد، در کنار او ما برای اولین بار با Batwoman و Bat-Girl آشنا شدیم. در همین دوران Julius Schwartz قصد داشت که برای بتمن داستان جدیدی بسازد و در همان ابتدا bat mite و Batwoman و Bat Girl را حذف کرد زیرا به نظر او آنها احمقانه بودند. البته او پا را فراتر گذاشت و آلفرد را نیز زیر تیغ خود برد و کشت. اما چون در سریال بتمن آلفرد هنوز آزادانه قدم می‌زد، نویسنده‌های کامیک مجبور شدند او را دوباره زنده کنند و قصه‌ای جدید برای این منظور سر هم کردند. Schwartz به داستان‌های بتمن دختر رئیس پلیس یعنی باربارا گوردون را اضافه کرد و لباس Bat Girl را به او داد.

در دوران برنز (Bronze Age) خانواده بتمن بدون تغییر باقی ماندند ولی بتمن دوباره تنها شد زیرا رابین (Robin) به کالج رفت و به Teen Wonder ها پیوست و باربارا نیز حالا دختری مستقل شد بود که داستان های خودش را داشت. در این دوره سلینا کایل با بروس وین ازدواج می‌کند و دخترشان Helena Wayne تبدیل به Huntress می‌شود ولی این داستان توسعه پیدا نکرد و سران DC آن را از مجموعه اصلی حذف کردند. در همان دوره Man Bat و Jason Bard خلق شدند و در همین عصر نیز کنار گذاشته شدند. در این دوره دیگر خبری از Bat Family نبود، دیک گریسون رهبر Teen Wonders شد که نامش در دهه هفتاد به Teen Titans (معرفی گروه تایتان‌های نوجوان) تغییر کرد. بعد از در دهه هشتاد دیک گریسون خود تبدیل شد به Nightwing و مستقل شد. اما در همین دهه Jason Todd در نقش رابین ظاهر شد که یکی از معروف ترین رابین های زمان خود بود. در پایان این دوره شاهد واقعه Crisis on Infinite Earth بودیم که باعث شد DC اشتباهات خود را درست کند و به تمام مجموعه خود سروسامان بدهد. از این رو شخصیت Jason Todd دارای پیش زمینه بهتری از قبل شد و BatGirl به طور کامل حذف شد.

اعضای Bat Family در دوره‌های مختلف

در دوران مُدرن بعد از بحران در زمین‌های نامحدود، دیک گریسون شخصیت پردازی بهتری پیدا کرد و جیسون تاد نیز دارای پیش زمینه داستانی بهتری شد و لباس رابین را پوشید و در کنار بتمن به فعالیت پرداخت. از آنطرف شخصیت‌های آلفرد و رئیس پلیس گوردون حضور بیشتر و پررنگ‌تری در مجموعه‌های بتمن بدست آوردند و باعث شد که به آنها اهمیت بیشتری داده شود. در همین زمان بود که جوکر (معرفی شخصیت جوکر) دوباره برگشت و باربارا گوردون را به شدت مجروح کرد و جیسون تاد که رابین مورد علاقه خود بتمن نیز بود را کشت. بعد از این وقایع اما باربارا تسلیم نشد از روی ویلچر به سراغ جنایت کاران رفت. او با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و کامپیوتر تبدیل به Oracle شد و هدایت قهرمانان را در عملیاتشان بر عهده گرفت.

از آن طرف Tim Drake به هویت بتمن پی برد و سعی کرد دیک گریسون را برگرداند تا دوباره رابین شود ولی نتوانست این نقشه را اجرایی کند اما در آخر خودش لباس رابین را پوشید و تبدیل به سومین رابین شد. این اوضاع تا اوایل دهه 90 ادامه داشت تا اینکه شخصیت جدیدی به نام Jean-Paul Valley وارد گروه شد که نام قهرمانیش Azrael بود. در واقع او برنامه ریزی شده بود تا مامور Order of St. Dumas (این گروه از اعضای سابق شوالیه های معبد تشکیل شده‌اند) باشد. جین را بروس وین به غار خود برد و آموزشش داد تا تبدیل به شخصیتی با ذاتی خوب شود. بعد از آنکه Bane کمر بتمن را شکست جین لباس او را پوشید تا جای خالی بتمن را در شهر جرم خیز گاتهام پر کند. البته او گردون و آلفرد را از نادیده گرفت و Tim هم کاری از دستش بر نمی‌آمد. در همین دوران دو شخصیت مونث جدید معرفی شدند اولی Huntress بود که دیگر هیچ رابطه ای با بتمن نداشت و نامش Helena Bertinelli بود که از اعضای یک خانواده مافیایی بود. او نمی‌خواست مثل پدرش یک جنایتکار باشد و تصمیم گرفت راهش را از او جدا کند. دومین عضو جدید Stephanie Brown بود که دختر Cluemaster است، او برخلاف پدرش فکر می‌کرد و نام قهرمانی خود را Spoiler انتخاب کرد و در ابتدا با Tim آشنا شد و Tim او را به بتمن معرفی کرد و توانست عضو Bat Family شود.

سپس در وقایع No Man’s Land زمین لرزه‌ای عظیم شهر گاتهام به شدت تخریب می‌کند و این فرصت را به هر کسی می دهد تا شهر را مورد تسلط خود درآورد. اینحاست که خبری از بتمن و دیک گریسون و Tim Drake نیست و بتمن همه چیز را رها کرده است. اما Bat Girl هنوز در شهر است و به کمک گوردون و اعضای پلیس شهر سعی دارند تا کنترل شهر را دوباره در دست گیرند. اما کارشان گیر پیدا می‌کند و نمی‌توانند نقشه‌هایشان را اجرا کنند. در همین زمان دوباره سروکله یِ بروس وین پیدا می شود. بتمن دوباره اعضای خانواده را دور هم جمع می کند تا کنترل شهر را بدست بگیرند. او متوجه می‌شود که Batgirl همان Helena Bertinelli است. در همین حین هلنا از بازگشت به لباس Huntress سر باز می‌زند و بتمن لباس Batgirl را به کاساندرا کین می‌دهد. کاساندرا از خانواده‌ای می‌آید که تعالیم Assasssin دیده‌اند و خود او نیز یک قاتل بسیار حرفه‌ایست، او همچنین یکی از ماهرترین زنان رزمی کار دنیای DC است. بتمن با جمع کردن بقیه اعضای Bat Family به سراغ جنایتکاران می‌رود.

بعد از این ماجرا Azrael می‌میرد و بتمن هم که فرصتی برای آرامش پیدا کرده دوباره Bruce Wayne می‌شود و پیش مشاور و منشی‌اش Sasha Bordeaux بازمی‌گردد. ساشا پارتنر بتمن نیز در بسیاری مواقع که به سراق جنایتکاران می‌روند حضور دارد. در این زمان Onyx و Trantula نیز به اعضای خانواده اضافه می‌شوند. در این زمان Spoiler نیز کشته می‌شود. بعد از گذشت یکسری وقایع در صحنه‌ای شوک آور Jason Todd دوباره سرو کله‌اش پیدا می‌شود و عطش انتقام او را رها نمی‌کند. او نام Red Hood را برای خود انتخاب کرده و با جنایتکاران و شروران با خشونت برخورد می‌کند. او حتی برای Bat Family نیز دردسرهای زیادی بوجود می‌آورد و با آنها درگیر می‌شود. اما در آخر خوشبختانه، خشونت و انتقام را رها می‌کند. در انتها هم همانطور که می‌دانید سرو کله‌یِ تالیا الغول پیدا می‌شود و به بتمن می‌گوید که از او دارای فرزندی است به نام Damian که بتمن حضانت او را قبول می‌کند. البته شاهد حضور Batwoman نیز هستیم که با داستان و پیشینه‌ای بهتر دوباره باز می‌گردد.

معرفی اعضای Bat-Family (توضیحات بیشتر)

ریچارد گریسون (Richard "Dick" John Grayson)

ریچارد گریسون (Richard “Dick” John Grayson)

خالق او بیل فینگر بود و در آوریل سال 1940 برای اولین بار در شماره 38 کامیک‌های Detective Comics حضور پیدا کرد. در سال 1984 در شماره 44 کامیک‌های Tales of the Teen Titans با نام Nightwing حضور پیدا کرد. او جوانترین عضو خانواده ای آکروباتیک که در سیرک کار می‌کردند بود. پدر و مادرش توسط رئیس مافیا Tony Zucco کشته می‌شوند. بعد از این فاجعه بتمن او را به سرپرستی قبول می کند و او را آموزش می دهد تا تبدیل به یک مبارز و Side Kick شود. سپس او خود را به عنوان رهبر Teen Titansها نیز در بین دیگر اعضای Teen Titansها جا می‌اندازد. چندی بعد از مقام Robin کناره‌گیری می‌کند و با نام مستعار Nightwing در گاتهام، شیکاگو، نیویورک و شهر Blüdhaven که در کنار گاتهام قرار دارد به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد. او در چندین برهه زمانی لباس بتمن را نیز به تن کرده‌است و خود را به عنوان جانشین به حق او معرفی کرده و توانسته با Damian کله شق و یکه تاز به عنوان Robin پنجم کنار بیاید و او را سر جایش بنشاند.

دیمین وین (Damian Wayne)

دیمین وین (Damian Wayne)

دیمین وین (Damian Wayne) که او را با نام Damian al’Ghul نیز می‌شناسند، از قهرمانان American Comic Books است که انتشارات DC Comic آنها را منتشر می‌کند. خالقین او گرانت موریسون و اندی کوبرت هستند که به عنوان وردست یا همکار Batman فعالیت می‌کند. او پسر Batman و Talia al’Ghul است و نوه‌ی دشمن او، Ra’s Al’Ghul است و در نهایت وارث Wayne Enterprise نیز می‌باشد. الغول‌ها بتمن را بهترین جانشین برای حکمرانی امپراتوری خود می‌دانند، اما همانطور که می‌دانید بتمن و Ra’s al’Ghul اصلاً با هم رابطه‌ی خوبی ندارند. تالیا که از بروس وین حامله بود، در برابر پدرش سقط‌جنین انجام داد و اعلام کرد هیچ علاقه‌ای به بروس ندارد، تا مورد غضب پدرش واقع نشود، اما این سقط‌جنین ساختگی بود. بعد از این اتفاق تالیا خود را از دید بتمن تا انتشار نسخه‌ی ۶۵۶ام بتمن در سال ۲۰۰۶ مخفی کرد. در ابتدا قرار بود این کاراکتر (همان Damian) قاتل و جایگزین پدرش باشد و همچنین میزبانی برای روح Ra’s al’Ghul، بنابراین در تئوری فردی که ظاهر بروس و ویژگی‌های بدنی و ذهنی او را دارد ولی روح Ra’s al’Ghul را، حاکم امپراتوی الغول‌ها شده و تشکیلات وین را نیز با الغول‌ها ادغام می‌کند.

البته در سال ۱۹۸۷ و در مجموعه‌ کامیک Batman: Son of The Demon نوزادی بی‌نام با همین ویژگی‌ها معرفی شده بود ولی در آن زمان مسئولین DC رغبتی به آن نشان ندادند و بر روی این داستان روایی نیز مانور خاصی ندادند و رهایش کردند. اما در زمین‌های دیگر و یا دنیاهای Alternative یا جایگزین، نام‌های مختلفی به این نوزاد دادند و داستان‌های مختلفی برایش تعریف کردند. تا اینکه در سال ۲۰۰۶ گرانت موریسون رسماً نام Damian Wayne را بر روی او گذاشت و در مجوعه‌ی اصلی کامیک‌های بتمن به شماره‌ی ۶۵۵ به نام بتمن و پسر (Batman And Son)، او را وارد مجموعه کامیک‌های بتمن کرد. بدین ترتیب Damian پنجمین رابین شد و در کنار بتمن (بیشتر با دیک گریسون (Dick Grayson) که لباس بتمن را پوشیده بود) وارد خیابان‌های گاتهام گشت.

تیپ‌ شخصیتی دیمین پسری خودخواه و خودبزرگ‌بین، یک‌دنده و لج‌باز است که به راحتی از کوره‌ دَر می‌رود. از آنجا League of Assassin او را پرورش داده‌اند، فعل “کشتن” در تیپ شخصیتی او باعث جذابتی مرموز شده است. وقتی بروس در مواجهه‌ی با پسرش قرار می‌گیرد، هر دو یکدیگر را به عنوان پدر و فرزند می‌پذیرند ولی مشکل دیمین با بروس بر سر فلسفه‌ی پدرش در نکشتن یا “No Kill” شکل تازه‌ای به رابطه‌ی آنها می‌دهد. در وقایع Batman R.I.P و Batman: Battle For The Cowl او در ده سالگی نقش رابین پنجم را برعهده می‌گیرد. اما بیشترین تاثیر اخلاقی و تربیت اخلاقی را نه بروس که برادرش (نه برادرِ خونی، معنوی) دیک گریسون (Dick Grayson) بر روی او گذاشت. دیک گریسون با برتن کردن لباس بتمن وارد گاتهام شد و دیمین را به عنوان رابین پنجم در کنار خود قرار داد. اتفاقی که تیم دریک دیگر رابین را آزرده خاطر کرد و باعث درگیری‌های زیاد میان دیمین و تیم دریک که دیک گریسون او را رابین قرمز (Red Robin) نامید، شد، باید افزود که بعضی از این درگیری‌ها واقعاً شدید بودند.

با بازگشت بروس وین در لباس بتمن با اینکه همچنان رابطه‌ی فلسفی و اخلاقی پدر و پسر خوب نبود، ولی ذهن دیمین به لطف کار کردن در کنار دیک گریسون و حرف‌های او، اکنون بازتر شده بود و بیشتر به پدرش شبیه شده بود. در نسخه‌ی 666ام کامیک‌های بتمن که در دنیایی Alternative اتفاق می‌افتاد، بعد از مرگ بروس وین و دیک گریسون که دیمین بازگو می‌کند، هرگز نمی‌تواند به خوبی مربیان قبلی خود باشد، لباس بتمن را بر تن می‌کند. دیمین اما فلسفه‌ی کاری خود را درپیش می‌گیرد و بیان می‌کند که هنوز می‌شود گاتهام را تحت کنترل درآورد و امنیت را در آن برقرار کرد. او بتمنی می‌شود که می‌کشد و حتی برای بقا و ماندن در گود مبارزه با شیطان نیز معامله می‌کند!

کاساندرا کین (Cassandra Cain)

کاساندرا کین (Cassandra Cain)

کاساندرا از کودکی تعلیم دید و آموزش‌های سختی را گذراند تا تبدیل به محافظ شخصی Ra’s al Ghul شود. البته کاساندرا اولین و آخرین کودکی نبود که چنین تعالیمی را گذراند و فرقه Assassin کودکان زیادی را پرورش دادند تا چنین مسئولیتی را بر دوش بگیرند اما تمام آن پروژه‌ها شکست خوردند. دیوید کین مسئولیت پرورش چنین کودکی را بر عهده گرفت. لازم به ذکر است که بعد از بتمن، کاساندرا قوی‌ترین عضو Bat Family است. دیوید به دنبال زنی می گشت که دارای ژنوم مناسب برای پرورش این کودک باشد. خالقین او Kelley Puckett و Damion Scott می‌باشند. اولین حضور او در نسخه 567 کامیک بتمن در سال 1999 بود، او دختر دیوید کین و لیدی شیوا است و دارای مهارت‌های زیادی در زمینه هنرهای رزمی‌ست و با دست خالی نیز می‌تواند مرگبار باشد. اما در زمینه مهارت‌های احتماعی و کلامی به شدت ضعیف است و به ندرت صحبت می‌کند. او دارای ریشه‌ای آسیایی است و جزو متحدین بتمن در هنگ کنگ بوده و نام Black Cat را برای خود انتخاب کرده بود. او بعد از بازگشت به گاتهام و بعد از مرگ پدرش نام خود را یتیم (Orphan) گذاشت زیرا این نام مستعار پدرش بود. او را در فیلم پرندگان شکاری (بررسی فیلم پرندگان شکاری) با بازی Ella Jay Basco در دنیای سینما دیده‌ایم.

tim drake

تیم دریک (Tim Drake)

خالقین او مارو ولفمن و پت برودریک بودند، اولین حضور او در شماره 436 کامیک‌های بتمن بود. او سومین نفری است که لباس و عنوان رابین را یدک می‌کشید. در کامیک Batman: Battle for the Cowl او با دیگر برادرانش برای بدست آوردن لباس بتمن به نزاع پرداخت که از دیک گریسون (Dick Grayson) شکست خورد و به دستور دیک نامش را به رابین قرمز تغییر داد. در سال 2019 نامش را به دریک تغییر داد و به Young Justice پیوست و در سال 2020 دوباره نامش را رابین گذاشت. او وقتی جوانی بود که شاهد مرگ پدر و مادر دیک گریسون (Dick Grayson) بوده است و بعد از آن به دنبال کشف هویت بتمن و رابین می‌رود. بعد از مرگ رابین اول او به دیک نامه می‌نویسد که بتمن به رابین احتیاج دارد ولی دیک از دادن پاسخ امتناع می‌کند. بدین ترتیب او خود تصمیم می‌گیرد رابین شود.

باربارا گوردون (Barbara Gordon)

باربارا گوردون (Barbara Gordon)

او را نه DC که دست اندرکاران سریال بتمن خلق کردند. تهیه کننده تلویزیون William Dozier، تدوینگر Julius Schwartz، نویسنده Gardner Fox و بازیگر Carmine Infantino کسانی بودند که او را خلق کردند و در شماره 359 کامیک های Detective Comics برای اولین بار معرفی شد. نقش او را در سریال Yvonne Craig بر عهده داشت که در اپیزود Enter Batgirl, Exit Penguin برای اولین بار حضور پیدا کرد. او دختر رئیس پلیس شهر جیمز گردون است و خواهر جیمز گردون پسر می‌باشد. او را یکی از نمادهای فمنیسم نیز می‌شمارند بعد از حضور Yvonne Craig در نقش او، طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرد. هوش و ذکاوت بالا، مهارت های رزمی، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و هکری قابل؛ او را تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای DC کرده است.

بت وینگ (David Zavimbe/Batwing)

بت وینگ (David Zavimbe/Batwing)

او اولین بار در کامیک Batman Incorporated به عنوان پارتنر بتمن معرفی شد. البته او دارای کامیک اختصاصی به نام Batwing نیز برای خود است، او در افریقا فعالیت می‌کند و اولین عضو سیاه پوست در کنار اعضای Bat Family است.

کاساندرا ربکا (Katherine Rebecca "Kate" Kane)

کاساندرا ربکا (Katherine Rebecca “Kate” Kane)

نسخه ای که امروزه از بت وومن می‌شناسیم و او را در سریال‌ها و کامیک‌ها دیده‌ایم در سال 2005 برای اولین بار معرفی شد. البته همانطور که در بالا گفته شد نسخه‌ای قدیمی‌تر از او نیز وجود داشت که نتوانست دوام بیاورد. بت وومن در زمان Infinite Crisis و در نبود بتمن در شهر گاتهام حضور پیدا کرد. او دارای اصالتی یهودی و همجنسگراست، در وقایع New 52 پیشینه‌ی او را اینطور بیان می‌کند که او دختر خاله بتمن است. وقتی DC او را معرفی کرد و گفت که او یک همجنسگراست، توجهات زیادی را به سوی این کاراکتر جلب کرد و نقدهای بسیار، بیشتر مثبت درباره او در رسانه ها نوشته و مطرح شد. او در نسخه بازسازی شده مستقل از بتمن فعالیت می‌کند و داستان‌های اختصاصی خود را دارد که طرفدار زیادی دارد. نقش او را در سریال ها Ruby Rose بر عهده داشت که اتفاقاً این کاراکتر بسیار به او می‌آمد و او هم در نقشش بسیار خوب ظاهر شده بود که متاسفانه بنا به دلایلی این نقش را رها کرد.

باسیل کارلو (Basil Karlo/Clayface)

باسیل کارلو (Basil Karlo/Clayface)

این کاراکتر در سال 1940 و در کامیک شماره 40 Detective Comics برای اولین معرفی شد. او از شرورانی است که بیشتر اوقات با بتمن در حال نزاع بود. Catwoman او را متقاعد می‌کند تا به همراه او به تیم بتمن بپیوندد. Tim Drake برای او ذستگاهی می‌سازد تا بتواند بین ظاهر انسانی و Clayface جا به جا شود. در شکاره 973 از کامیک بوک‌های Detective Comics بعد از آنکه Clay Face به مرحله‌ای از هشدار رسید که می توانست برای مردم عادی خطرناک باشد توسط Batwoman کشته شد.

دختر گاتهام (Gotham Girl)

دختر گاتهام (Gotham Girl)

یکی دیگر از کسانی که برای مدتی به بتمن کمک می کرد و عضوی از خانواده او بود Claire Clover بود. قدرت های او مشابه سوپرمن (معرفی شخصیت سوپرمن)  بود ولی با این تفاوت که برای مدتی اندک می‌توانست از آنها استفاده کند و استفاده از این قدرت ها استقامت او را کاهش می‌داد.

آلفرد (Alfred Thaddeus Crane Pennyworth)

آلفرد (Alfred Thaddeus Crane Pennyworth)

یار غار بتمن را همه می‌شناسند، بازیگران زیادی نقش او را بازی کرده اند و چهره های متفاوتی از او در این سال ها در کامیک بوک‌ها معرفی شده است.

جولیا پنی ورث (Julia Pennyworth)

جولیا پنی ورث (Julia Pennyworth)

تعجب کردید! آری او دختر آلفرد است که لقبش Penny2 است و مامور سازمانی موسوم به SRR است. او برای اولین بار بتمن را در هنگ کنگ ملاقات کرد، آنهم زمانی که بتمن و او هر دو برای شکار کسی که با Falcone رابطه داشت، درگیر بودند. او در این عملیات زخمی می‌شود و بتمن او را با خود به گاتهام می‌برد و در آنجا او دوباره با پدرش دیدار می‌کند. آلفرد برای کار پیش خانواده بتمن خانه و زن و بچه‌اش را ترک کرده بود.

بلو برد (Harper Row/Bluebird)

بلو برد (Harper Row/Bluebird)

او در جریان اتفاقات Batman Eternal متحد بتمن می‌شود ولی لباس رابین را قبول نمی‌کند و در کنار بتمن به مبارزه جرم مشغول می‌شود. سپس او نام Bluebird را برای خود انتخاب کرده و سعی می‌کند مستقل عمل کند. داستان او در جریان New 52 دوباره از نو تعریف می‌شود.

دوک توماس (Duke Thomas/The Signal)

دوک توماس (Duke Thomas/The Signal)

او را در وقایع Year Zero ملاقات کردیم وقتی خانواده‌اش دچار بیماری روانی شدند او تصمیم گرفت برای بتمن کار کند.

رد هود (The Red Hood)

رد هود (The Red Hood)

محبوب ترین رابینِ بتمن که به دست Joker (معرفی شخصیت Joker) ‌کشته شد. او یتیمی بود که در خیابان‌های گاتهام مشغول دزدی بود و زمانی سعی کرد بتموبیل را نیز به سرقت ببرد. وقتی بتمن متوجه استعدادهای این بچه می‌شود او را به سرپرستی قبول می‌کند و او را مورد آموزش‌های رزمی و غیره قرار می‌دهد و لباس Robin را به او می‌دهد. بعد از آنکه توسط جوکر به قتل رسید، تالیا الغول جسد او را به استخر لازاروس انداخت و او دوباره به زندگی برگشت. بعد از آنکه او فهمید بتمن هیچ تلاشی برای گرفتن انتقام از جوکر انجام نداده است نام خود را به Red Hood تغییر داد. او اکنون عضو عجیب غریب Bat Family است.

Jean-Paul Valley/Azrael

او را تقریباً مفصل در بالا معرفی کردم، ولی بخواهم بیشتر درباره‌اش بگویم، عزرائیل وقتی لباس بتمن را به تن می‌کند برای انتقام، Bane را شکست می‌دهد ولی کم کم به خاطر حل و فصل جرم و جنایاتی که در لباس بتمن انجام داده، به مرز دیوانگی کشیده می‌شود. بتمن نقاب خود را پس می‌گیرد ولی عزرائیل برای بدست آوردن اعتماد بتمن مجبور می‌شود دوباره خود را ثابت کند و اینبار تا زمان مرگ عنوان Agent of the Bat را نگه می‌دارد.

لوسیوس فاکس (Lucius Fox)

لوسیوس فاکس (Lucius Fox)

لوسیوس فاکس بیشتر به عنوان مدیربرنامه های  بتمن فعالیت می‌کند. او مدیر تجاری و نفر دوم شرکت Wayne است و یکی از قابل اعتمادترین افراد نزدیک به بروس وین است. فاکس تا آنجا که مشخص است چیزی از زندگی شبانه بتمن نمی‌داند. او البته کمی درباره کارهای شبانه بتمن بوهایی برده ولی برای آنکه اعتماد میان او و بروس وین از بین نرود زیاد کنجکاوی نمی‌کند.

Stephanie Brown/The Spoiler/

Stephanie Brown/The Spoiler/
Robin IV/Batgirl IV

معشوقه Tim Drake دختر یکی از Supervillain های مشهور داستان‌های بتمن یعنی Cluemaster است. او در زمانی لباس رابین را نیز بر تن کرده است ولی چون از بتمن نافرمانی کرد بتمن او را اخراج کرد. او دوباره لباس Spoiler را برتن کرد تا به دنیال Black Mask بیافتد. اما Black Mask او را به تله انداخت، شکنجه کرد و سپس به قتل رساند. سپس دکتر Leslie Thompkins مرگش را جعل کرد و آن را از بتمن و رابین مخفی کرد. وقتی کاساندرا لباس Batgirl را رها کرد او لباس Batgirl را برای مدتی برتن کرد.

Luke

Lucas “Luke” Fox/Batwing

او پسر لوسیوس فاکس است که در کامیک های Detective در کنار بتمن قرار داشت اما بعدها لباس را رها کرد.

Terry McGinnis/Batman

Terry McGinnis/Batman

بتمنی که از آینده می‌آید. او پسر بیولوژیک بروس وین است و جای پدر لباس بتمن را بر تن کرده است. او را در سال 2011 در کامیک Batman Beyond برای اولین بار معرفی کردند.

هارولد

Harold Allnut

هارولد کسی است که به بتمن در طراحی، تولید و ساخت گجت‌هایش کمک می‌کند. هارولد توسط Hush کشته شد ولی در DC Rebirth هنوز زنده است.

—-

نیازی به گفتن نیست که سلینا کایل بارها به بتمن کمک کرده و عضوی از Bat Family است و همچنین بتمن سگی دارد که عضوی از Bat Family است و نامش Ace the Bat-Hound می باشد.

امیدواریم از مطلب ” آشنایی با اعضای Bat Family” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
OSAMU yasuko
OSAMU yasuko

پس دیمین وین چی شد؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

جالب بود ممنون

selen queenley

عاااااااااااالللللللللییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود