همه چیز در مورد بازی Ghost of Tsushima / اطلاعات جدید

در این پست با اطلاعاتی جدید از بازی بازی Ghost of Tsushima آشنا می شوید. به نظر می رسد با یک عنوان بزرگ  دیگر طرف هستیم که می تواند به یک اثر خاص و منحصر به فرد تبدیل شود. با سایت ساعت هفت با مطلب ” همه چیز در مورد بازی Ghost of Tsushima ” همراه باشید.

متن اولیه: 26 اردیبهشت 1399

به روز رسانی: 7 مرداد 1399

پیش نمایش اولیه بازی Ghost of Tsushima

نقد بازی از سایت ساعت هفت :

بررسی بازی Ghost of Tsushima / روحِ جزیره‌ی سوشیما

والپیپرهای بازی

[Best_Wordpress_Gallery id=”55″ gal_title=”والپیپرهای بازی Ghost of Tsushima”]

نمرات بازی:(24 تیر)

بازی با 106 نقد ثبت شده در متاکریتیک توانسته تاکنون امتیاز 83 را بدست بیاورد.(منبع)

خلاصه نظرات برخی از سایتها:

سایت DarkStationبازی Ghost of Tsushima بازییست که نمی‌توانم از آن دست بکشم چراکه بازی دارای نبردهای خوبی است و دنیای سرگرم کننده و غنی از داستان‌گویی داراست. از هم اکنون منتظر ساخت ادامه ی بازی هستم. (100)

سایت Video Chumsبدون شک بازی Ghost of Tsushima یکی از بزرگترین بازی‌های این نسل است که با داستان سرایی عالی و نبردهای رضایت بخش و دنیا و مناظر زیبا و چشم نواز پر شده‌است. این بازی سطح بازی‌های جهان باز را ارتقا داده‌است. (96)

سایت GamingTrendبازی Ghost of Tsushima به راحتی بزرگترین و جاه طلبانه‌ترین بازی Sucker Punch تاکنون است. همچنین بهترین بازیِ آنها تاکنون می‌باشد. آکیرا کوروسوا به ساخته آنها افتخار می کند. (95)

سایت Destructoid : با ساخت بازی Ghost of Tsushima شرکت Sucker Punch سزاوار است به جمع سازندگان بزرگ سونی یعنی Insomniac ، Naughty Dog و  Sony Santa Monica محلق شود… (95)

سایت IGNبازی Ghost of Tsushima یک ماجراجویی سامورایی عظیم و عمیق است. که من را به شدت از نظر گرافیک محیط  و نبردها تحت تاثیر قرار داد. بازی 40 تا 50 ساعت گیم‌پلی داشت و این ساعت ها سرگرم کننده و چالش برانگیز ساخته شده‌است… (90)

سایت Hardcore Gamerیکی از معدود بازی‌های امسال که به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفتم. این بازی یک بازی اورجینال ، تاثیرگذار ، زیبا و عمیق است اما مهمتر از همه به شکل خالصی جذاب است. (90)

سایت Vandal : بازی Ghost of Tsushima یک عنوان انقلابی محسوب نمی شود اما به شدت جذاب است. اگر چه برخی از جنبه‌ها مانند هوش مصنوعی دارای ضعف‌‌هایی است. اما تجربه بازی بسیار خاطره انگیز است و بعد از اتمام حس بازی تا مدتی همراهتان می ماند. (85)

سایت PSX-Sense.nl: بازی Ghost of Tsushima به علت سیستم ناکارآمد در قفل دشمنان در حین نبرد و همینطور ماموریت‌های تکراری عنوان بی نقصی نیست هر چند برخی مواقع به یک عنوان بی نقص نزدیک می‌شود. این یک ماجراجویی زیبا با شخصیت های قدرتمند ، مبارزات عمیق و دنیای جذاب است. قطعا ارزش بازی کردن دارد… (85)

سایت GamesBeatبازی به اندازه کافی جسورانه نیست تا عالی باشد اما Ghost of Tsushima به اندازه کافی جذابیت دارد تا طرفداران این گونه بازی‌ها را مدتی سرگرم کند. (85)

سایت Trusted Reviews : بازی Ghost of Tsushima یک ماجراجویی عالیِ جهان باز از Sucker Punch است که ایده‌های خلاقانه‌ای را به ژانری نسبتا راکد و مرده اضافه کرده‌است.  (80)

سایت Multiplayer.it :بازی Ghost of Tsushima یک دنیای آزادانه ی جذاب و موفق در دل خود داراست که نمی‌تواند تنوع مناسبی برای جذب مخاطبینش ایجاد کند.  این یک قدم رو به جلو برای Sucker Punch است اما این تیم هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌است. (80)

سایت TrueGamingبازی Ghost of Tsushima یک سفر هنری بی سابقه به ژاپن است. که به کاووش در دنیای دراماتیک سامورایی می پردازد که پر از زندگی و اکتشافِ ناشناخته‌هاست. (80)

سایت Metro GameCentral : یک تلاش شایسته ولی کم عمق و ناخوشایند برای تکرار ماجراجوییِ جهان بازی به سبک Assassin’s Creed در دنیای سامورایی قرن سیزدهم… (70)

همه چیز در مورد بازی Ghost of Tsushima / اطلاعات کامل

در بازی Ghost of Tsushima به جزیزه ی Tsushima پا می گذاریم جایی که توسط مغول ها اشغال شده است و شما در نقش یک سامورایی به نام  Jin در این دنیا به ایفای نقش می پردازید. شخصی که مهارت های متنوعی در کشتن دشمنانش دارد. بازی یک محیط کاملا Open World و آزادانه را در اختیار بازیکن برای گشت زنی و ماجراجویی قرار می دهد. همینطور بازی دارای یک گرافیک خیره کننده و آهنگ هایی کاملا منطبق با دوره ی تاریخی که در آن جریان دارد، می باشد.  در سال ۱۲۷۴ شما در نقش یکی از آخرین بازمانده‌ های سامورایی به نام Jin در جزیره سوشیما در ژاپن ایفای نقش می‌کنید. جزیره‌ای که در توسط مغول‌ها تصرف شده و شما باید از آن دفاع کنید. حالا زمان آن است که از خاک کشورتان در برابر دشمن اشغال‌گر دفاع کنید!

تریلر جدید گیم پلی بازی
تریلر داستانی
تریلر قدیمی تر
درجه سختی بازی:
بازی دارای درجه سختی های مختلف می باشد و در درجه سختی بالاتر بازی بسیار چالش بر انگیز خواهد بود و شما نمی توانید بدون دقت ، به دلِ چندین دشمن بزنید و هوش مصنوعیِ بالای دشمنان نمی گذارد شما به راحتی از این چالش جان سالم بدر ببرید. پس بهتر است از حالت مخفی کاریِ بازی برای از پیش رو برداشتنِ بیشترِ دشمنان استفاده کنید تا بتوانید بقیه‌ی آنها را رو در رو شکار کنید.
تولبار های بازی:
نوار قرمز ، نوار سلامتی است و دایره ی طلایی عزمِ (resolve) جیم محسوب می شود. از عزم برای بازیابی مقداری از سلامتی از دست رفته می توانید استفاده کنید. همینطور مرگبار ترین ضربات نیز با همین نوار طلایی صورت می پذیرد. این حملات دایره های طلایی را کم می کند و برای پر کردن آنها باید دوباره با دشمنان مبارزه‌ی معمولی کنید تا پر شوند. پس در نتیجه با فکر و تاکتیک مناسب باید در مبارزات پیش بروید.
آیا بازی برای PC یا PS5 نیز منتشر می‌شود؟
احتمال قوی شما می‌توانید بازی را بر روی PS5 با گرافیک بهبود یافته و بدون هزینه‌ی اضافه اجرا کنید.
در چند وقت اخیر با انتشار برخی از بازی‌های انحصاری PS برای PC امید آن می‌رود که این بازی نیز بعد از مدتی برای PC معرفی شود.

همه چیز در مورد Ghost of Tsushima

اطلاعاتی در مورد محیط بازی (26 اردیبهشت) (همه چیز در مورد بازی Ghost of Tsushima) : 

  • بازیکنان دارای اسب هستند ولی مشخص نیست دقیقا کی اسب در بازی آزاد می شود، هر موقع بخواهید می توانید اسب خود را با صوت صدا کنید تا در محیط با او در بازی ماجراجویی کنید.

  • در بازی هیچ علامتی برای رفتن به مسیر بعدی وجود ندارد و شما باید طبق جهت باد و یک سری معیار دیگر به شناسایی محیط و رفتن به سمت هدف بعدی بپردازید که این موضوع به ماجراجویی بیشتر در محیط کمک می کند.

  • از محیط می توانید آیتم های مختلفی به عنوان منابع بردارید که چوبِ خیزران و Yew-Wood بخشی از آنها محسوب می شود. (مشخص نشده این آیتم ها دقیقا چه کاربردی دارد)

  • محیط بازی کاملا آزادانه است و شامل روستا ها ، خانه های متروک ، معبدها و محل های مختلف با ماموریت های متنوع می باشد.

  • وقتی از دور به محیط بازی نگاه می کنید می توانید به هر سمتی که حس کنجکاویتان شما را به آن سمت می برد، بروید وقتی به شهر یا محل مهمی برسید می توانید برای دفعات بعدی از Fast Travel استفاده کنید.

  • بازی دارای نقشه می باشد و محل های کشف نشده با علامت سوال مشخص هستند که می توانید آن را مشخص کرده و برای ماجراجویی به آن سمت بروید. هیچ علامتی در صفحه مشخص نمی شود و باید به سمت جهت باد بروید تا به محل برسید.

  • از دور یک آتشِ روشن می بینید یا یک دود در هوا مشاهده می کنید به آن سمت بروید و یک ماجراجویی جدید را تجربه کنید!

  • در محیط بازی انواع حیوانات وجود دارد که اگر به آنها زیاد نزدیک شوید به سمت شما حمله می کنند. (اگر وحشی باشند) می توانید برای بدست آوردن منابعی خاص آنها را شکار کنید.

  • وقتی به محلی وارد می شوید که مُغول ها حضور دارند باید مراقب باشید چرا که با دیدن شخصیت اصلی به او حمله می کنند. هر محل، ماموریت خاص و جوایز و منابع خاصی را به شما می دهد.

  • می توانید با افرادِ مختلفی که در محیط هستند ارتباط  داشته باشید و با آنها صحبت کنید و یا حتی داستان آنها را دنبال کنید.

  • محیط های مختلف دارای داستان ها ، آیتم ها و ماجراجویی های خاص خود هستند.

  • بیشتر به نظر می رسد بازی از نظر گشت زنی و ماجراجویی و گیم پلی شباهت هایی با بازی Assassin’s creed دارد. اما از نظر کیفیت و جزئیات در سطح بالاتری قرار دارد.

  • می توانید با استفاده از تناب از موانعی خاص عبور کنید.

  • آهنگ ها و گرافیک بازی کاملا شما را به درون محیط سامورایی آن هل می دهد.

  • با دنبال کردن برخی حیوانات می توانید بخش های مخفی بازی را پیدا کنید.

همه چیز در مورد Ghost of Tsushima

اطلاعاتی در مورد نبردهای بازی(همه چیز در مورد بازی Ghost of Tsushima ):

  • در بازی می توانید انواع مختلفی از زره ها و سلاح ها بدست بیاورید که روی گیم پلی تاثیر می گذارند.

  • بیشتر دشمنان را اگر به موقع به آنها ضربه وارد کنید می توانید با یک ضربه‌ی ساموراییِ زیبا از پا در بیاورید.

  • هیچ تولبار انرژی در موقع نبردها دیده نمی شود و می توانید از نبردهای پیاپی لذت ببرید.

  • تیرکمان سلاحِ دیگر بازی است که می توانید از دور دشمنان را از پا در بیاورید.

  • در طول نبردها ممکن است دشمنان از شما بترسند و پا به فرار بگذارند.

  • از بمب دود زا برای گیج کردن دشمنان می توانید استفاده کنید.

  • از انواع آیتم ها برای پرت کردن حواس دشمن می توان استفاده کرد. از فشفه بگیرید تا آیتم های دیگر بدین ترتیب دشمنان از به مسیری که شما می خواهید می روند تا بتوانید آنها را از پا در بیاورید.
  • می توانید ضربات دشمنان را دفع کرده و ضد حمله بزنید. حتی قادر خواهید بود تیرهایی که به سمتتان می آید را نیز دفع کنید.

  • آیتم های مختلف در بازی فقط ظاهر متفاوت ندارند بلکه مکانیزم های متفاوتی به گیم پلی بازی می بخشند که کل بازی را تغییر می دهد.

  • با بدست آوردن آیتم هایی به نام Memory Charm می توانید مزیت های مختلفی را برای شخصیتتان آزاد کنید که بخش های متفاوتی از گیم پلی را دچار دگرگونی می کنند.

  • در بازی می توانید به صورت دلخواه از بین یک سامورایی بی رحم  و جنگجو یا یک سامورایی که مخفیانه و مانند روح وارد مقر دشمن می شود انتخاب کنید.

  • نبردها بسیار خونبار و خشن ساخته شده اند و به خوبی شما را وارد اتمسفر بازی می کند.

اطلاعات دیگر در مورد بازی:

  • با پیدا کردن گل ها در رنگ های مختلف می توانید لباس ها و زره هایی با ظاهر و رنگ های گوناگون داشته باشید.

  • در Photo Mode می توانید زیبایی های محیط را به ثبت برسانید.

  • برای کسانی که عاشق فیلم های سامورایی کلاسیک مخصوصا فیلم های Akira Kurosawa هستند می توانند بازی را به شکل سیاه و سفید و افکت های خاص اینگونه فیلم ها از همان ابتدا تجربه کنند.

  • می توانید بازی را از همان ابتدا با زبان ژاپنی و زیر نویس انگلیسی تجربه کنید.

بازی  Ghost of Tsushima در چه تاریخی و برای چه پلتفورم هایی منتشر می شود؟

بازی Ghost of Tsushima در تاریخ 17 جولای 2020 (27 تیر 99) و به صورت انحصاری برای پلتفورم PS4 منتشر خواهد شد.

امیدواریم از مطلب ” همه چیز در مورد بازی Ghost of Tsushima ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] همه چیز در مورد بازی Ghost of Tsushima / گیم پلی جدید (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) […]