بررسی بازی Dragon Ball Z Kakarot

بازی Dragon Ball Z Kakarot بوسیله ی CyberConnect2 ساخته شده و توسط Bandai Namco Entertainment در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ برای پلتفورم های Pc – Xbox one و PS4 منتشر شده است. بازی در سبک اکشن نقش آفرینی جهان نیمه باز با مبارزات هیجان انگیز و گرافیک انیمه ای است. با سایت ساعت هفت با بررسی بازی Dragon Ball Z Kakarot همراه باشید.

اگر در بازی به کمک احتیاج دارید:

راهنمای بازی Dragon Ball Z Kakarot 

داستانی کمیکی…

داستان بازی Dragon Ball Z Kakarot در مورد Guku  و دوستانش  و ماجراجویی هایشان بر روی زمین است. او یک جنگجوی Saiyan ی است که قدرت های ماورایی زیادی دارد. او و قدرت هایش باید به کمک نجات دنیا بیایند. تهدیدهای مختلفی در انتظار زمین و دوست های او و حتی خانواده ی اوست که باید با کمک او و همراهانش دفع شوند. اما در داستان بازی شما فقط در نقشِ او ظاهر نمی شوید .  شخصیت های قابل بازی بیشتری وجود دارند که هر کدام در بخش هایی از داستان قابل بازی هستند‌. بسته به شرایطِ داستانی شما باید نقش یکی از این شخصیت ها را ایفا کنید. این باعث می شود بازی جذاب تر و غیر قابل پیش بینی تر شود. و همینطور گیم پلیِ نبردها نیز کمی متفاوت باشد چرا که هر کاراکتر قدرتی های خاص خود را در مواجهه با دشمنان استفاده می کند.

بازی به جز داستان اصلی که دارای چندین Chapter گوناگون می باشد، داستان فرعی نیز دارد تا بیشتر با دنیای بازی آشنا شوید. هر چند اکثرِ این داستان ها سطحی هستند و در بسیاری از موارد داستان های جلوتر به نوعی داستان های قبلی را نقص می کنند! و شخصت ها دو گانه عمل می کنند. نکته ی مثبتی که در این بخش وجود دارد شخصیت های متفاوت و بامزه و دوست داشتنیی هستند که به راحتی در ذهنتان جای می گیرند.در بازی طبق مراحل می توانید شخصیت های کمکی نیز در کنار شخصیت اصلی داشته باشید که در طول نبردها شما را کمک می کنند.

دیالوگ های خنده دار و داستانی کاملا فانتزی و جذاب در بازی وجود دارد. اگر از این بازی یک داستان حماسی و نزدیک به واقعیت می خواهید اینطور نیست بازی از روی کمیک ساخته شده است و کاملا فانتزی و تخیلی است و این نقضی در بازی ایجاد نمی کند. هر چند داستان انچنان قوی و تاثیر گذار نیست و فقط هر مرحله که جلو می رود یک دشمن قوی تر سر و کله اش پیدا می شود و این رویه تا به انتها به همین شکل ادامه دارد! در اصل بازی روی گیم پلیش می چرخد.

(توضیحات کامل تر در مورد گیم پلی، کنترل ، چگونگی بهتر بازی کردن ، پول در آوردن و … در بخش راهنمای بازی موجود است.)

نقد و بررسی بازی Dragon Ball Z Kakarot

گیم پلیی وسیع…

گیم پلی بازی به صورت خلاصه به گشت زنی در محیط های نیمه باز بازی، انجام مینی گیم های مختلف مثل ماهیگیری ، یافت آیتم های مختلف برای قوی تر کردن شخصیت، مبارزه با دشمنان تصادفی برای کسب آیتم و XP، رفتن به شهرها و روستاها برای تجارت ،انجام دادن ماموریت های اصلی یا فرعی و مبارزه با دشمنان اصلی بازی تقسیم می شود.

بازی در ابتدا گوشه ی کوچکی از گیم پلیش را به شما نشان می دهد و هر چه به جلوتر بروید بازی وسیع تر و گیم پلی گستره ی بیشتری از سرگرمی ها را شامل می شود. این یکی از نکات مثبت بازی است که باعث می شود همیشه در بازی به سمت جلو و به دنبال کشف چیزهای جدید باشید. بازی دارای نقشه ای بزرگ و بخش های گوناگونی است از گشت زنی در محیط تا مبارزه با دشمنان و ماهی گیری و آشپزی و … را شامل می شود. هر چه شما به جلوتر بروید بخش های بیشتری باز می شود بخش هایی مثل رانندگی و قسمت های هیجان انگیز دیگر که شما را بیشتر سرگرم خواهد کرد. این باعث می شود فعالیت های بیشتری در بازی انجام دهید و بازی از حالت کسالت در بیاید.

آیتم های زیادی در محیط بازی است از Orb ها بگیرید تا آیتم های هدیه و یا ماهی ها ، میوه ها و انواع خوراکی ها که می توانید برای آشپزی از آنها استفاده کنید.  می توانید برج ها و یا ربات ها را از بین ببرید تا آیتم اضافه بگیرید و یا به شکار حیوانات و یا دایناسور ها بروید. هر چند اینها تنوع زیادی ندارد و گیم پلی یکسانی دارند. آیتم ها می توانند در هر جایی از نقشه چه زیر آب یا در آسمان و چه در غاری پنهان شده باشند، پس این بازیکن را ترغیب به گشت زنی بیشتر در محیط می کند‌ تا بتواند ایتم های مخفی را پیدا کند. یکی از نکات منفی بازی این است که شما همیشه چه از لحاظ آیتمی یا XP و حتی Orb میتوانید مقداری زیادی در مراحل اصلی بدست بیاورید و این باعث می شود گشت زنی های بازی را به نوعی بی معنی کند! یعنی  چیزی که در یک ماموریت اصلی ساده بدست می آورید چند ده برابر بیشتر از گشت زنی در محیط است که کامل غیر متعادل به نظر می رسد.

محیط و امکانات…

در بازی شاهد روستاها و حتی شهرهای بزرگ هستیم که ماشین ها در حال رفت و آمد و مردم در آن مکان ها زندگی می کنند. می توانید با برخی از مردم و شخصیت های تصادفی صحبت کنید انها نکاتی مفید در مورد محیط به شما می دهند. در این مکان ها می توانید تجارت کنید. در تمام محیط Orb هایی با رنگ های مختلف وجود دارد که برای ارتقای قدرتی شخصیت شما در بخش درخت مهارتی به کار می روند‌. سیستم درخت مهارتی بازی جالب درست شده  و می توانید تمام قسمت های مختلف آن را باز کنید تا یک شخصیت بسیار قوی درست کنید. سیستم Community یکی از سیستم های جالب بازی است. در طول بازی با انجام ماموریت های فرعی و یا اصلی شما علامتی از شخصیت می گیرید که می توانید وارد اجتماع خود بکنید. اجتماع به هفت بخش مختلف تقسیم شده و شما می توانید در هر قسمت که شخصیت مهارت بیشتری داشته باشد از آن استفاده کنید. مثلا شخصیتی آشپزی بهتری دارد آن را در بخش آشپزی اجتماعتان قرار می دهید و لول بخش آشپزی بیشتر شده و Boost های جدیدی برای شما آزاد می شود. یا سیستم Dragon Ball که می توانید آرزوهایی کنید. این ها از نکات مثبت بازی هستند که شما را ترغیب می کنند محیط بازی را بیشتر گشته و یا ماموریت های فرعی بیشتری انجام دهید.(توضیحات کاملتر)

کمبود تنوع

یکی از مشکلات اصلی بازی ماموریت های سطحی آن است. ماموریت ها تنوع لازم را ندارند. همینطور دشمنان که در محیط بازی به صورت تصادفی به شما حمله می کنند اصلا متفاوت نیستید و به یک سری دشمن محدود می شوند و بعد از پیروزی بر آنها آیتم و یا XP زیادی بدست نمی آورید. که نسبت به ماموریت های اصلی اصلا به حساب نمی آیند! این عوامل باعث می شود که بعد از مدتی همه چیز برایتان تکرای شود. هدف بازی بیشتر روی مبارزات نهفته است و گرنه ماموریت ها اکثرا از نقطه ی الف به ب رفتن و یا صحبت با فردی یا پیدا کردن آیتمی خاص و یا در انتها مبارزه با فردی می باشد و هیچ تنوع و نوآوریی در آن دیده نمی شود.

بازی Dragon Ball Z Kakarot

مبارزات هیجان انگیز اما…

مهمترین نکته ی کل بازی مبارزات است. مبارزات جذاب درست شده اند. سریع و پر هیجان و باید با فکر برای پیروزی در مبارزات عمل کنید. مبارزات کاملا داینامیک و عالی اند، باید به موقع دفاع کنید و در زمان ضروری به سمت دشمنان حمله ور شوید. بعضی مواقع باید از قدرتی ها استفاده کنید و بعضی مواقع باید از قدرتی دشمن فرار کنید. نبرد نه بر روی زمین بلکه در آسمان انجام می شود و لحظات به شدت جذابی را برایتان بوجود می آورد. اما بعد از مدتی مبارزات تکراری می شود مخصوصا مبارزه با دشمنان تصادفی که کاملا یکنواخت و یکسان هستند و سازندگان فکری به حال تنوع در این بخش نکردند. هرچند جلوتر بازی دشمنان Elite که با رنگ قرمز مشخص هستند به نقشه ها اضافه می کند. مبارزه با آنها کمی چالش بر انگیز و جوایز خوبی بعد از مبارزه با آنها می توانید بدست بیاورید اما در کلیت بازی تغییری ایجاد نمی کند.

یکی از نکات جالب Dragon Ball Z Kakarot این است که بازی شما را به دل شخصیت ها می برد و شما را ترغیب می کند آنها را قوی تر کنید. این به خاطر حسی است که نسبت به سایر شخصیت های دوست و یا حتی دشمن دارید و دوست دارید در بازی از همه قوی تر شوید. هر چند در طول بازی همیشه این نقص می شود و هر موقع حس می کنید قوی شده اید دشمنان قوی تری جلوی رویتان سبز می شوند و این فکر باطل را از بین می برند! بازی بیش از ۳۰ ساعت گیم پلی در خود دارد اما بیشتر بازی یک روند تکراری را در خود دارد.  این مدل گیم پلی بعد از مدتی به خاطر محیط تکراری،  ماموریت ها و حتی دشمنان تکراری کاملا برایتان کسل کننده می شود.

اما نکته ی منفی مبارزات نبود بالانس در آنهاست. در ابتدای بازی مبارزات بسیار ساده بوده و حتی تا میانه ی بازی نیز در طول سخت ترین مبارزات شاید احتیاج داشته باشید یک معجون برای پر کردن خونتان استفاده بکنید اما در نیمه ی پایانی بازی کل بالانس از بین می رود. دشمنان فوق العاده قوی می شوند و بازی امکانات لازم برای مبارزه با آنها را به شما نمی دهد و ممکن از در طول یک نبرد برای پیش برد آن از چندین بار معجون شفا بخش استفاده کنید. ولی باز در انتها طوری قوی شوید که حتی سخت ترین دشمنان نیز برایتان ساده می شوند.  به خاطر نبود سیستم درجه ی سختی در بازی کلا یک شلختگی در مبارزات و مخصوصا بدست آوردن XP در بازی دیده می شود.

گرافیک و صداگذاری…

آهنگ های شاد بازی با گرافیک بامزه ی بازی ترکیب می شوند و بازی را جذاب می کنند اما بعد از مدتی متوجه خواهید شد تعداد آهنگ ها کم است و تکراری می شود. افکت های صوتی هم همینطور در بازی بسیار یکنواخت درست شده اند طوری که صداها در بازی به خسته کننده تر شدن بازی کمک می کنند. گرافیک بازی کمیکی و شاداب است ولی به جزئیات توجه نشده است و مانند بازی های نسل قبل می ماند. تکسچرها بسیار ضعیف هستند و از لحاظ فیزیکی به جز تخریب های غیر واقعی ، بازی در این زمینه کاملا ضعیف است. تنوع ظاهری محیط کم است و این باعث می شود محیط تکراری و خسته کننده شود‌. پس هم از لحاظ ظاهری و شنوایی بازی آن تنوع لازم را ندارد.

چکیده

نکات منفی

ماموریت های اصلی و فرعی تکرای ، کم عمق و سطحی/ محیط های تکراری / گرافیک قدیمی / آهنگ ها و صداهای یکسان و تکراری در اکثر دقایق بازی/بالانس نبودن مبارزات و جوایز دریافتی در بازی

نکات مثبت

اکشن ها و نبردهای هیجان انگیز/ سیستم های جذاب و متنوع در بازی مانند ماهیگیری ، آشپزی سیستم اجتماع ، درخت مهارت /کاراکتر های متنوع و بامزه

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Dragon Ball Z Kakarot

بررسی بازی Dragon Ball Z Kakarot 1

بازی Dragon Ball Z Kakarot در این کمبود بازی های انتشاری در چند وقت اخیر به نوعی یک انتخاب ویژه برای گیمرها محسوب می‌شود‌. بازی‌ای که می‌توانید در محیط آزادانه آن به دنبال ماجراجویی بروید و مبارزات جذاب زیادی را تجربه کنید. هر چند بازی دارای مشکلاتی می باشد اما می‌توانید از بازی لذت ببرید و چند ساعت سرگرم کننده در آن تجربه کنید.

امیدوارم از مطلب “بررسی بازی Dragon Ball Z Kakarot” لذت برده باشید. تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها