نکات مهم در مورد بازی Dragon Ball Z Kakarot

در این پست به راهنمایی کامل و گفتن نکات کلی و مهم بازی از همه لحاظ می پردازیم تا به راحتی بتوانید بازی را به بهترین شکل ممکن و بدون مشکل انجام دهید. همچنین بخاطر اینکه محل ماموریت های اصلی و فرعی در نقشه کاملا مشخص است. از درست کردن راهنمای مرحله مرحله برای این بازی خودداری کردیم چون واقعا احتیاجی به چنین راهنمایی وجود ندارد. اگر سوالی در مورد این بازی داشتید در بخش نظرات همین پست مطرح کنید. با “راهنمای بازی Dragon Ball Z Kakarot” همراه ما باشید.

اگر فقط می خواهید در مورد بازی کردن این بازی تصمیم بگیرید بررسی بازی را بخوانید.

بررسی بازی Dragon Ball Z Kakarot

راهنمایی ابتدایی برای شروع بازی

تغییر دادن آیکون های روی صفحه به کلید های PC

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

در اول این راهنمایی بهتر است آیکون های روی اسکرین را به موس و کیبورد تغییر دهید تا راحتر بازی را کنترل کنید. به قسمت Option بروید. در بخش Graphic Settings در قسمت Icons می توانید روی Keyboard+Mouse آن را تنظیم کنید. تمام آیکون های کنترلی روی صفحه به حالت PC تغییر می کنند.

کلید های کنترلی در تمام پلتفورم ها

به خاطر اینکه این راهنمایی برای نسخه ی PC درست شده است و کلید های کامپیوتری در راهنمایی نوشته شده است. تمام کلید ها و معادل آنها در کنسول های مختلف در جدول زیر آمده است. که میتوانید با تغییر کلید ها به کنسول خودتان راهنمایی را دنبال کنید.

عملکرد Playstation Xbox PC
دفاع L2 LT F
شلیک L2 + Square LT + X F+کلیک راست
حرکت Left analogue stick Left analogue stick W, A, S, D
بالا پایین موقع پرواز Left stick + R2 Left stick + RT E/C
جای خالی در حین مبارزات Left stick + X (hold) Left stick + A (hold) Space
سرعت زیاد Press left stick Press left stick B
افزایش قدرتیِ آبی  / فعال سازی قدرتی Triangle (hold) Y (hold) R
حمله از راه دور Square X Right mouse button
حمله ی نزدیک Circle B Left mouse button
پرش X A Space
کنسل یا قفل کردن تارگت Press right stick Press right stick می توانید در منو تنظیم کنید
توقف بازی Options Start Escape
باز کردن منوی ضربات ویژه L1 (hold) LB (hold) V
حمله ی ناپدید شدن L2 + X LT + A می توانید در منو تنظیم کنید
باز کردن منوی آیتم های شفا دهنده Dpad (hold) Dpad (hold) C
استفاده از آیتم های شفا دهنده Dpad right Dpad right می توانید در منو تنظیم کنید
باز کردن منوی آیتم های شفا دهنده R1 (hold) RB (hold) C
منوی تغییر شکل دهنده L2 + R2 (hold) LT + RT (hold) Tab
تغییر هدف Right analogue stick Right analogue stick Mouse

کنترل کلی بازی در مبارزات

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

در بازی با کلیک راست ضربات نزدیک می زنید و با کلیک چپ می توانید از دور به دشمنان قدرتی پرتاب کنید. هرچند زدن قدرتی از انرژی کم می کند و باید با زدن حمله های نزدیک انرژی را پر کنید. (یا زدن دکمه ی R) با space می توانید به جهات پرش کنید و حرکت کنید و از ضربات دشمنان جای خالی دهید. با F می توانید جلوی ضربات حریف دفاع کنید. وقتی V را بزنید لیستی از قدرتی ها مشخص می شود که با اعداد ۱ ۲ ۳ ۴ می توانید انها را فعال کنید. با زدن دکمه ی B می توانید با سرعت به سمت دشمن بروید و به آنها ضربه بزنید.(برای مواردی که فاصله ی دشمن با شما زیاد است) با چندین بار ضربه زدن روی کلیک چپ و راست می توانید کمبو بزنید.

وقتی دشمن رنگش را قرمز می کند باید دفاع را شروع کنید. قبل از ورود به نبردهای اصلی بازی ماموریت های فرعی بروید و غذای زیادی خورده باشید تا با قدرت به سراغ نبردهای اصلیِ بازی بروید. با فشار دادن دکمه ی R در حین مبارزات قدرتی ابی خود را پر کنید. اگر بعد از پر شدن قدرتی باز R را فشار دهید قدرتی اصلی آزاد می شود. با فشار دادن Tab و زدن دکمه ی مورد نظر می توانید قدرتی های دیگری را روی شخصیت اعمال کنید. اگر اینکار را تکرار کنید قدرتی کنسل می شود. باید قبل از ورود به مبارزه معجون در قسمت آیتم بگذارید تا بتوانید در حین مبارزه از آنها استفاده کنید. برای این منظور باید به منو بروید. در منو به قسمت Items و در انجا به قسمت Recovery بروید و بعد روی هر کدام از معجون کلیک کنید و دکمه ی X را بزنید و معجون را در منو قرار دهید. در حین مسابقه C را بزنید و از معجون استفاده کنید. همیشه قبل از مقابله با دشمنان با زدن کلید Shift به بررسی محیط بپردازید تا اگر دشمنی بالاتر از لول شما بود از دست آنها بتوانید فرار کنید چون مبارزه با آنها مخصوصا در لول های بالای بازی بسیار سخت است. اگر گیر یک دشمن لول بالا افتادید فقط دور بزنید و فرار کنید تا مبارزه تمام شود.

بهترین زمان برای دفاع کردن در حملات چه زمانی است؟

در طول مبارزه معمولا حملاتی که غریب الوقوع است با فلش های چشمک زنِ قرمز مشخص می شود در این لحظه F را فشار دهید تا حمله را دفاع کنید. بعد از دفاع حتما بلافاصله حمله را انجام دهید. یا وقتی دور دشمن به رنگ قرمز در می آید در اینجا به سرعت دفاع کنید تا کمتر آسیب ببینید.

روش ماهیگیری کردن در بازی

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

برای ماهیگیری به محل مشخص شده در نقشه بروید. اول باید کلیک چپ را بزنید و با زدن یکی از دکمه های W-S-A-D از روی کیبورد دم یا قلاب را تکان داده تا ماهی به سمت طعمه بیاید بعد از اینکه ماهی طعمه را گرفت یک دکمه روی صفحه ظاهر می شود و یک فلش تکان می خورد وقتی فلش روی بخش پُرِ نیم دایره بود دکمه ی روی صفحه را بزنید تا ماهی به هوا برود. در اینجا یک دکمه ی دیگر ظاهر می شود و یک دایره می آید وقتی دایره ی بزرگ در دایره ی دوم ترکیب شود دکمه ی روی صفحه را بزنید تا ماهی گرفته شود. بعد از گرفتن ماهی می توانید آن را در اتش بپزید یا در آشپزخانه غذایی خاص با آنها درست کنید. بعضی ماهی ها احتیاج به تله برای گیر انداخته شدن دارند.

محل ماموریت ها

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

ماموریت حال حاضر زیر مینی مپ ظاهر می شود. محل ماموریت روی نقشه یک علامت تعجب کوچک است. در بازی روی سر همان شخصیت یا محل علامت تعجب قرمز قرار می گیرد و وقتی در آسمان پرواز می کنید به صورت قرمز ماموریت اصلی یا آبی ماموریت فرعی مشخص است. بعد از انجام ماموریت Xp ، مدال ، کتاب ، غذا و گیاهان دارویی بدست می آورید.

آشپزی

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

آشپزی دنیای گسترده ای در بازی دارد و هر غذا Boost های مختلفی برای شخصیت شما به ارمغان می آورد. از افزایش سلامتی بگیرید تا قدرت دفاعی و حمله ای شخصیت شما را افزایش می دهند. هر غذا یک Effect از خود به جای میگذارد که بعد از مدتی از بین می رود و همینطور یک Boost که دائمی است نیز به قدرت های شخصیتتان می افزاید. دقت کنید خوردن غذا به صورت دائمی قدرتِ شما را افزایش می دهد نه فقط در تایمی خاص پس اهمیت فوق العاده زیادی در این بازی دارد و می تواند شخصیتتان را قوی تر کند. برای اشپزی بهترین گزینه پیدا کردن آشپز در دهکده هاست. اگر وسایل لازم را نداشتید می توانید از خود دهکده خریداری کنید. چند طریق برای اشپزی وجود دارد. اولی رفتن به خانه و کمک گرفتن از Chi Chi … دومی پبدا کردن آتش که معمولا در کنار رودخانه ها وجود دارد برای درست کردن یک سری از غذاهای خاصِ کبابی و سوم رفتن پیش آشپز در شهرها یا روستاها می باشد. همچنین در برخی شهرها و روستاها محل هایی برای خرید و آشپزی وجود دارد. دستور غذاهای مختلفی می توانید در طول بازی یاد بگیرید… با افراد مختلف در شهر و روستا صحبت کنید تا دستور غذایی جدید یاد بگیرید.این موضوع کاملا تصادفی است پس با هر کس که می توانید صحبت کنید مطمئنا پشیمان نمی شوید.

درختانی که در نقشه مشخص هستند محل خوبی برای بدست آوردن مواد اولیه است… همینطور اگر در سر راهتان به مزرعه برخوردید می توانید موارد اولیه خوبی بدست بیاورید… ماهیگری و شکار نیز راه های دیگری برای دست آوردن مواد اولیه هستند و یا می توانید وسایل مورد نیازتان را بخرید. اگر در سر راهتان به مرغ و یا پرنده برخورد کردید می توانید تخم آنها را بردارید.

چگونه محل آیتم ها را پیدا کنیم؟

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

در طول بازی باید آیتم های مختلف جمع کنید. شیفت را فشار دهید و محیط را بگردید تا آیتم های محیط را از راه دور پیدا کنید. با اینکار آیتم های محیط پر رنگ می شوند. همچنین لول دشمنان محیط را نیز می توانید با اینکار تشخیص دهید تا به دردسر نیفتید. آیتم کوئست ها و آیتم های خیلی مهم به رنگ بنفش هستند…. آیتم های سبز معمولا خوراکی ها هستند و قرمز ها خوراکی های مهم تر را تشکیل می دهند و یا می توانید وسایلی برای ساخت ربات و ماشین پیدا کنید. (و یا اگر علامت تعجب باشد محل ماموریت اصلی است) رنگ آبی محل تمرین و یا ماموریت فرعی است.

کنترل در هنگام پرواز چگونه است؟

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

با C و E باید بالا پایین کنید تا بتوانید درست از درون محل های مشخص شده رد شوید تا ایتم های خاص را بدست بیاورید. با B می توانید به سرعت در محیط پرواز کنید. همچنین با زدن کلیک پایین می توانید از حالت پرواز خارج شوید. با کلیک چپ در مواجهه با Orb ها می توانید آنها را به یکباره جمع کنید.

آیتم های Orb در رنگ های مختلف چه کاری در بازی می کنند؟ (توضحات درباره درخت مهارت)

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

از آنها برای آپگرید قدرتی های کاراکتر های مختلف می توانیم استفاده کنیم. قدرتی ها در لول های بالاتر Orb های بیشتر و البته با رنگ های متنوع تری می خواهند. هر چه در مراحل جلوتر می روید و سرزمین های مختلف را آزاد می کنید Orb های متنوع تری بدست می اورید و البته دشمنان سر سخت تر شده و Orb های بیشتری می دهند. در بازی هر کاراکتر درخت قدرتی خاص خود را دارد که در منو می توانید ببینید و این Orb ها را برای کاراکتر مورد نظر خرج کنید. اما از یک lvlی به بعد نمی توانید یک سری آپگرید ها را انجام دهید اول باید تمرین کنید برای تمرین به مدال D احتیاج دارید با این مدال می توانید با شخصیت های مختلف تمرین کنید. (در محیط بازی می توانید انها را پیدا کنید.) اول در منو به قسمت characters بروید و در اینجا کاراکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از این Z را بزنید تا درخت مهارت ظاهر شود در درخت با استفاده از Orb ها قدرتی های خود را ارتقاء دهید تا جایی که برخی قدرتی ها روی ایکونشان علامت مشت وجود دارد. در اینجا برای باز کردن این قدرتی باید تمرین کنید. دقت کنید که قدرتی هایی که احتیاج دارید را قوی کنید. بیشتر Orb های آبی را می توانید در زیر آب پیدا کنید / یا بر روی رودخانه ها یا دریا ها –  Orb های قرمز معمولا در صحراها بیشتر هستند – Orb های سبز بیشتر در مناطق جنگلی هستند.

نقش Soul Emblems در بازی چیست ؟

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

در بازی شما طی سفر خود با شخصیت ها و کاراکتر های مختلفی رو به رو می شوید که برخی از آنها به شما Soul Emblem می دهند. هر کدام دارای ویژگی هایی هستند و در Community خاصی جای می گیرند که لیست کامل انها را در زیر قرار دادیم. در بازی با کامل کردن ماموریت های فرعی و برخی ماموریت های اصلی می توانید این Emblem ها را بدست بیاورید. و می توانید بسته به نوع توانایی در Community های مختلف ان را بکار ببرید و قدرت ان بخش را افزایش دهید در زیر لیست اجتماع های مختلف را می بینید. در بازی هفت اجتماع مختلف وجود دارد. هر اجتماع دارای ۱۰ لول هستند باید با افراد مجرب آن اجتماع را پر کنید تا بیشترین Boost ممکن از آن اجتماع را بدست آورید. هر چه لول آن اجتماع بیشتر شود می توانید قدرت های بیشتری در آن رابطه بدست بیاورید. با هدایا می توانید لول هر کاراکتر در این بخش را افزایش دهید. در ضمن برخی کاراکتر ها با هم ارتباط دارند اگر در اجتماع در کنار هم قرار بگیرند چند لول اضافی بدست می آورند. دقت کنید در ابتدای بازی حتما فقط روی Training Community تمرکز کنید تا خیلی زودتر لولتان بالا برود.

در بازی هفت اجتماع مختلف وجود دارد : اولی Training Community است : بهتر است در اول بازی این اجتماع را کامل کنید تا بیشترین XP ممکنه را بدست بیاورید. شما به 575 لول برای ماکس کردن این اجتماع احتیاج دارید.  دومی Z Warrior Commmunity است:  بهترین گزینه برای شخصیت های فرعی شما در طی مبارزات محسوب می شود شما به 275 لول برای ماکس کردن این اجتماع احتیاج دارید. سومی Cooking Community است:  غذاها و افکتهای غذاها را افزایش چشم گیری می دهد. شما به 375 لول برای ماکس کردن این اجتماع احتیاج دارید. چهارمی Development Community است: این اجتماع برای کسانی که می خواهند ماشین یا رباتشان را ارزان تر ارتقاء دهند بسیار کاربرد دارد. شما به 300 لول برای ماکس کردن این اجتماع احتیاج دارید. پنجمی Community of the Gods است :  Orb هایی که در طول بازی و مبارزات بدست می آورید را بیشتر می کند. شما به 350 لول برای ماکس کردن این اجتماع احتیاج دارید. ششمی Adventure Community است : مقدار خون و همینطور خونی که در هنگام استفاده از معجون ها بدست میاورید را افزایش می دهد. شما به 300 لول برای ماکس کردن این اجتماع احتیاج دارید. هفتمی Adult Community است:  قیمت محصولات را کم می کند. شما به 225 لول برای ماکس کردن این اجتماع احتیاج دارید.

این هم لیست Soul Emblem ها و چگونگی  بدست آوردن آنها و همینطور ارتباطات آنها با هم:

Soul Emblem چگونه آن را آزاد کتم؟
Goku

در ابتدای بازی به صورت اتوماتیک آزاد می شود.

Gohan

در طول بخش تمرینی Community Board آزاد می شود.

Chi Chi

در اولین ماموریت اصلی بازی هنگامی که Chi Chi یک غذا برای شما درست می کند باز می شود.

Roshi

بعد از تکمیل ماموریت Master Roshi’s Prized Possesion می توانید بدستش بیاورید.

Nam

بعد از تکمیل ماموریت فرعی Nam the Peddler  آن را بدست می آورید

Android 8

بعد از انجام ماموریت فرعی Gentle Giant می توانید آن را بدست بیاورید.

King Yemma

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Kami

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Yajirobe

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Tien

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Yamcha

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Krillin

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Piccolo

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Nappa

بعد از انجام ماموریت فرعی Saiyan Power آزاد می شود.

King Kai

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Puar

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Mr. Popo

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Pilaf

بعد از انجام ماموریت فرعی The Pilaf Gang’s Plan آزاد می شود.

Shu

بعد از انجام ماموریت فرعی The Pilaf Gang’s Plan آزاد می شود.

Mai

بعد از انجام ماموریت فرعی The Pilaf Gang’s Plan آزاد می شود.

Launch

 در هنگام انجام ماموریت های اصلی Saiyan Saga آزاد می شود.

Chiaotzu

بعد از انجام اماموریت فرعی Telekinesis Training آزاد می شود.

Saibaman

بعد از انجام ماموریت فرعی  Mysterious Power Reading ازاد می شود.

Mercenary Tao

بعد از انجام ماموریت فرعی  Familiar Face آزاد می شود.

Guru

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Frieza Saga آزاد می شود.

Master Shen

بعد از انجام ماموریت فرعی the Familiar Face  آزاد می شود

Vegeta

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Frieza Saga آزاد می شود.

Turtle

بعد از انجام ماموریت فرعی Tough Break for Turtle آزاد می شود.

Bulma

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Frieza Saga آزاد می شود.

Oolong

بعد از انجام ماموریت فرعی  Mystery of the Missing Tail  آزاد می شود.

Nail

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Frieza Saga آزاد می شود.

Raditz

بعد از انجام ماموریت فرعی Pride of the Warrior آزاد می شود.

Dodoria

بعد از انجام ماموریت فرعی Power Is Justice!  آزاد می شود.

Recoome

بعد از انجام ماموریت فرعی Ginyu Force Tryouts  آزاد می شود.

Burter

بعد از انجام ماموریت فرعی Ginyu Force Tryouts  آزاد می شود.

Zarbon

بعد از انجام ماموریت فرعی Power is Beauty!   آزاد می شود.

Jeice

بعد از انجام ماموریت فرعی Ginyu Force Tryouts  آزاد می شود.

Guldo

بعد از انجام ماموریت فرعی Ginyu Force Tryouts  آزاد می شود.

Trunks

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Android Saga  آزاد می شود.

Bubbles

بعد از انجام ماموریت فرعی Bummed about Bananas  آزاد می شود.

Doctor Briefs

بعد از انجام ماموریت فرعی Easy-Going Genius  آزاد می شود.

Bonyu

بوسیله ی یک DLC به بازی اضافه می شود.

Korin

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Android Saga  آزاد می شود.

Dende

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Android Saga  آزاد می شود.

Android 16

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Android Saga  آزاد می شود.

Android 18

بعد از انجام ماموریت فرعی Anxious Android  آزاد می شود.

Marron

بعد از انجام ماموریت فرعی Daddy’s Little Girl  آزاد می شود.

Baba

بعد از انجام ماموریت فرعی  Between Worlds   آزاد می شود.

Shenron

به Shenron کمک کنید تا Dragon ball ها را ارتقا دهد تا این را بدست بیاورید.

World Tournament Announcer

بعد از انجام ماموریت فرعی The Good Ol’ Days   آزاد می شود.

Supreme Kai

بعد از انجام ماموریت فرعی Far Beyond Frieza   آزاد می شود.

Kibito

بعد از انجام ماموریت فرعی Far Beyond Frieza   آزاد می شود.

Mr. Satan

بعد از انجام ماموریت فرعی A Father’s Dignity    آزاد می شود.

Porunga

بعد از انجام ماموریت فرعی Porunga Part 2    آزاد می شود.

Dabura

بعد از انجام ماموریت فرعی  King of the Demon Realm?  آزاد می شود.

Puppy

بعد از انجام ماموریت فرعی  Buu the Bottomless Pit  آزاد می شود.

Majin

بعد از انجام ماموریت فرعی  Buu the Bottomless Pit  آزاد می شود.

Bora

بعد از انجام ماموریت فرعی Good Ol’ Goku!  آزاد می شود.

Upa

بعد از انجام ماموریت فرعی Good Ol’ Goku!  آزاد می شود.

Elder Kai

بعد از انجام ماموریت فرعی Fulfilling a Promise  آزاد می شود.

Suno

بعد از انجام ماموریت فرعی Reunion with Suno  آزاد می شود.

Cui

بعد از انجام ماموریت فرعی No Dirty Fireworks for Me!  آزاد می شود.

Ox King

بعد از انجام ماموریت فرعی An Awkward Pair  آزاد می شود.

Cell Jr

بعد از انجام ماموریت فرعی  Little Nightmares  آزاد می شود.

Cell

بعد از انجام ماموریت فرعی  Perfecting Perfection  آزاد می شود.

Frieza

بعد از انجام ماموریت فرعی  The Return of the Emperor   آزاد می شود.

Goten

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Buu Saga  آزاد می شود.

Trunks (Kid)

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Buu Saga  آزاد می شود.

 

Videl

در هنگام انجام ماموریت های اصلی Buu Saga  آزاد می شود.

Majin Buu

بعد از انجام ماموریت فرعی  Buu the Bottomless Pit   آزاد می شود.

Appule

بعد از انجام ماموریت فرعی  Filling the Power Vacuum   آزاد می شود.

Gatchan

بعد از انجام ماموریت فرعی Here It Comes!  آزاد می شود.

Senbei

بعد از انجام ماموریت فرعی Here It Comes!  آزاد می شود.

Arale-chan

بعد از انجام ماموریت فرعی Here It Comes!  آزاد می شود.

Captain Ginyu

بعد از انجام ماموریت فرعی The Captain’s Comeback آزاد می شود.

Android 20

بعد از انجام ماموریت فرعی Shadows of the Red Ribbon Army  آزاد می شود.

Android 19

بعد از انجام ماموریت فرعی Shadows of the Red Ribbon Army  آزاد می شود.

King Cold

بعد از انجام ماموریت فرعی The Most Feared of Families  آزاد می شود.

Android 17

بعد از انجام ماموریت فرعی Lone Guardian  آزاد می شود.

Babidi

بعد از انجام ماموریت فرعی Babidi’s Back!  آزاد می شود.

Yamu

بعد از انجام ماموریت فرعی Babidi’s Back!  آزاد می شود.

Spopovich

بعد از انجام ماموریت فرعی Babidi’s Back!  آزاد می شود.

Pui Pui

بعد از انجام ماموریت فرعی Change of Heart  آزاد می شود.

Yakon

بعد از انجام ماموریت فرعی Change of Heart  آزاد می شود.

هدایا چه کاربردی دارند؟

در بازی می توانید هدایا را به افراد community خود بدهید تا لول آنها را در مورد خاص افزایش دهد. سعی کنید هدیه ی درست به افراد درست بدهید مثلا فردی که در قسمت Cooking است بهتر است هدیه ای دریافت کند تا قدرت بخش مورد نظر را افزایش دهد. هدایا را با انجام ماموریت های فرعی و یا گشت و گذار در محیط بازی و یا ماهی گیری و یا شکار می توانید بدست بیاورید. همچنین هر کاراکتر وقتی در کنار هم خونواده ی خود قرار می گیرد چند لول تشویقی می گیرد. برای دادن هدیه، روی کاراکتر در بخش اجتماعات دکمه ی Z را می زنید تا به او هدیه بدهید در سمت راست می توانید لیست ارتباط ها را ببینید. هر چه به جلوتر بروید ارتباط های بیشتری آشکار می شود. همچنین در اینجا می توانید با زدن روی Give gift به شخصیت هدیه بدهید.

طریقه ی شکار کردن در بازی /چطور می توان دایناسور شکار کرد / یا برج ها را نابود کرد؟

کلید F را فشار دهید تا نشانه بگیرید و بعد راست کلیک کنید تا از راه دور به سمت انها شلیک کنید. (دقیقا با همین روش برج ها نیز نابود می شوند.) برای شکار باید به پشت حیوانات رفته و کلیک چپ بزنید تا شکار کنید بهتر است از B برای افزایش سرعت خود استفاده کنید تا بتوانید حیوانات را غافلگیر کرده و شکار کنید. بهترین مکان برای شکار منطقه ی Scared land of korin می باشد که پر از حیوانات عادی و طلایی می باشد. در بازی دایناسور هایی بر روی زمین یا آسمان می بینید با فشار دادن کلید F و بعد کلیک چپ می توانید به آنها حمله کنید و شکارشان کنید.

چطور اکس پی بیشتری کسب کنیم؟

بعد از اتمام هر مبارزه به نسبت میزان حملات کمبوی بیشتر یک نمره بدست می اورید. ( یعنی تعداد ضربات پشت سر همی که وارد می کنید) بهترین امتیاز S است. هر چه امتیاز بیشتری کسب کنید Xp بیشتری بدست می آورید. نکته ی عجیب این است که ممکن است در ماموریت های اصلی ده ها برابر بیشتر از ماموریت های فرعی و یاد نبرد های تصادفی بدست بیاورید! همچنین افزایش Training Community می توانید به صورت چشم گیری باعث افزایش دریافتی اکس پی شما شود.

در دهکده ها و یا شهر ها چه کارهایی می توان کرد؟

در دهکده ها و یا شهرها می توانید آیتم های مختلف بخرید مثل انواع معجون ها برای افزایش سلامتی در حین مبارزه و یا وسایل مورد نیاز برای آشپزی همینطور می توانید با دادن پول اطلاعات بیشتری در مورد منطقه روی نقشه باز کنید. و همینطور می توانید با آشپز برای پخت غذاهای جدید حرف بزنید.

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

چگونه پول بدست بیاوریم ؟

باید در محیط بازی بگردید و آیتم های مختلف را بدست بیاورید و یا ماموریت های اصلی و فرعی را انجام دهید. و ماهی گیری و شکار انجام دهید. اما بهترین روش فروختن هدایا است. با پول می توانید در دهکده های مختلف سراسر بازی آیتم های مختلفی بخرید. با خرید آیتم هایی که برای پخت و پز مفید است می توانید غذاهای مختلفی درست کنید که شما را قوی می کنند و همینطور در نبردها بسیار به کارتان می آید. ایتم هایی که در بخش توضیحاتشان نوشته شده An exchange item را برای بدست اوردن پول در معاملات بفروشید. دهکده ها و شهرها بهترین مکان برای معامله و بدست آوردن پول هستنند.

چگونه در بازی ماشین یا ربات داشته باشید؟

راهنمای و نکات لازم برای بازی Dragon Ball Z Kakarot

مانند بسیاری از آیتم های دیگر باید در داستان بازی پیشروی کنید تا این آیتم در بازی باز شود. بعد باید با 9000 پول و بخش های مختلف ماشین/ ربات که از Bulma  در Capsule Corp می خرید (در شهر West City ) می توانید ربات و ماشین را درست کنید. بعد از این می توانید در مسابقات که در سراسر نقشه وجود دارد شرکت کنید. با کلیک چپ گاز بدهید و با A و D ماشین یا ربات را به سمت چپ و راست حرکت دهید. ربات با Space می پرد.

بعد از اتمام بازی چه کارهایی می توان انجام داد؟

بعد از اینکه بخش داستانی را تمام کردید می توانید ماموریت های فرعی دیگری انجام دهید. (تمام ماموریت های فرعی که تا به حال انجام نداید + ماموریت های فرعی جدید) در بخش Story بروید تا تعداد ماموریت های فرعی باقی مانده را متوجه شوید. همینطور می توانید آزادانه بین کاراکترهای بازی جا به جا شوید تا لول هر یک را که می خواهید زیاد کنید. محل تمرین جدید ، ماشین جدید و بسیاری از امکانات دیگر و همینطور دشمنان قوی تر منتظر شما بعد از تمام کردن بخش داستانی هستند. همینطور می توانید به صورت نامحدود Dragon Ball های محیط را پیدا کنید و آرزویتان را برآورده کنید. بیشترین لول در بازی 250 می باشد پس بعد از اتمام مراحل اصلی می توانید بازی را تا مدت ها ادامه دهید!

نکات مهم (بیشتر برای اواخر بازی) :

نکته ی اول:  Korin در منطقه ی Korin Tower Summit  به شما هر چند وقت یکبار senzu bean می دهد که در طول مبارزات می تواند 100% خون شما را پر کند برای فعال کردن آن باید ماموریت فرعی این منطقه را انجام دهید تا هر چند وقت بتوانید از Korin یک senzu bean  بگیرید. وقتی senzu bean آماده است بر روی نقشه علامتی مشخص می شود که با رفتن و صحبت کردن با Korin  می توانید senzu bean بدست بیاورید.

نکته ی دوم: هر چند وقت یکبار به پیش  Master Roshi  در جلوی خانه اش در Kame House بروید و با او صحبت کنید جایزه های زیادی بدست می آورید.

نکته سوم: هر چند وقت یک بار در نقشه ها Dragon Ball ها ظاهر می شوند. آنها را بردارید تا در منو بتوانید آرزو کنید و خواسته های مختلف خود را برآورده کنید.

نکته چهارم: به درون غار ها بروید و سنگ های معدنی جمع کنید. F را فشار دهید و با زدن کلیک چپ به آنها شلیک کنید و آنها را جمع آوری کنید.(بیشتر برای آپگرید وسایل نقلیه شما کاربرد دارد)

نکته پنجم: هر چند وقت به منو بروید و Z را بزنید تا وارد Encyclopedia شوید در آنجا جوایزی بدست می آورید و از میزان پیشرفتتان در بازی آگاه می شوید.

نکته پنجم: وقتی در نقشه هستید Z را بزنید تا بتوانید به سایر سیارات سفر کنید. در آنجا ماموریتهای فرعی ممکن است منتظرتان باشد.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها