بررسی فیلم Offering To The Storm / پیشکشی برای شیطان

با سلام، با نقد و بررسی فیلم Offering To The Storm در خدمت شما هستیم. فیلم Offering To The Storm محصول مشترک اسپانیا و آلمان می‌باشد که در تاریخ 24 جولای 2020 از شبکه Netflix پخش شده‌است. این سومین فیلم از سه گانه Baztán (نام کتابی است که این سه گانه براساس آن ساخته شده‌است) می‌باشد. فیلم اول The Invisible Guardian بود و قسمت دوم The Legacy of the Bones نام داشت. کارگردان اثر Fernando González Molina می‌باشد و نویسندگی فیلم نیز بر عهده Luiso Berdejo و نویسنده خود سری کتاب‌های Baztán خانوم Dolores Redondo بوده‌است. از جمله بازیگران فیلم  می‌توان به Marta Etura که نقش اصلی را در هر سه گانه بر عهده داشته است، Leonardo Sbaraglia و Paco Tous نام برد. با ما در سایت ساعت 7 با بررسی فیلم Offering To The Storm همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

بررسی فیلم Offering To The Storm

 ” هر چه سناریو پیش می‌رود رازهای بیشتری به وجود می‌آید و مخاطب با سوالات بسیاری مواجه می‌شود “

قربانی های معصوم

فیلم Offering To The Storm (اگر دو قسمت قبل را ندیده‌باشید) به تنهایی فیلمی قابل قبول در ژانر معمایی و رازآلود است. فیلم با صحنه‌ی خفه کردنِ نوزادی توسط یک شخص آغاز می‌شود که می‌تواند همان ابتدا شما را تکان دهد تا شما را بیشتر درگیر داستان کرده و دلیلی برای دنبال کردنِ فیلم برایتان باشد تا کنجکاوانه به کشف علت این قتل در طول فیلم بپردازید. کم کم که داستانِ فیلم پیش می‌رود ، علت این جنایات مشخص می‌شود در حقیقت عده‌ای می‌خواهند برای دستیابی به قدرت، با شیطان معامله کنند و برای تحقق این امر، قربانیِ انسانی پیشکش می‌کنند. هر چه سناریو پیش می‌رود رازهای بیشتری به وجود می‌آید و مخاطب با سوالات بسیاری مواجه می‌شود که در نهایت به همه آنها پاسخ داده می‌شود. Amaia (با بازی Marta Etura) بازرس پلیس است که به همراه گروهش که رئیس آنهاست بر روی پرونده این قتل کار می‌کند. او متوجه می‌شود که این قتل، نه یکبار در طول یک دوره بلکه بارها اتفاق افتاده و همه آنها برای احضار شیطان بوده‌است. همینطور او متوجه می‌شود این پرونده با گذشته‌ی خودش و مادرش در ارتباط است. از این حیث قسمت‌های قبل را باید دیده‌باشید تا بتوانید با فیلم خو بگیرید. در همین رابطه باید بگویم که پخش قسمت سوم در سینماها بخاطر همه گیری ویروس کرونا در اسپانیا لغو شد و باید بگویم که Netflix با پخش این فیلم اشتباه بزرگی مرتکب شد چراکه این فیلم یک سه گانه است که دو قسمت قبلی بر روی شبکه Netflix قرار نگرفته‌اند و اصلاً برای Netflix ساخته نشده‌است. در هر قسمت بازرس Amaia با پرونده‌ای رازآلود و جنایی برخورد می‌کند که به نحوی با خود او و خانواده‌اش در ارتباط هستند.

بررسی فیلم Offering To The Storm

” بازی بسیار خوب Marta Etura در نقش Amaia  را نمی‌توان نادیده گرفت “

پایانی قابل پیش بینی

اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های جنایی و رازآلود باشید، این فیلم می‌تواند تا حدی شما را سرگرم کند، اما بزرگترین نقطه ضعف فیلم مخصوصاً قسمت سوم آن، این است که اگر چشمان تیز بین و ذهنی کارآگاهی داشته باشید به سرعت می‌توانید قاتل را با دست نشان دهید و بگویید “ایناهاش پیداش کردم”. بدین ترتیب یک ساعت و نیمِ بعدیِ فیلم برایتان حوصله سربر می‌شود، اتفاقی که برای خودم افتاد و وقتی فهمیدم مقصر اصلی این اتفاقات چه کسی است دیگر فیلم Offering To The Storm برایم ارزشی برای دنبال کردن نداشت. بر عکس فیلم Knives Out (بررسی فیلم Knives Out) که به نظرم بهترین فیلم جنایی چند سال اخیر است، زیرا تقریباً حدس زدن قاتل در ابتدای امر کاری مشکل بود. اگر قسمت‌های قبل را ندیده باشید، حوادثی که در طول فیلم برای اطرافیان و دوستان Amaia اتفاق می‌افتد ، نمی‌تواند برایتان غافلگیر‌کننده باشد. اما بازی بسیار خوب Marta Etura در نقش Amaia را نمی‌توان اغماض کرد، او خیلی خوب از پس صحنه‌های احساسی فیلم برآمده و با بازی خوبش شما را به شخصیتِ Amaia علاقه‌مند می کند. اما در کل بازی دیگر بازیگران اصلاً خوب نیست، از طرفی بقیه بازیگران کم‌کم حکمِ سیاهی لشگر را پیدا می‌کنند. و در تمام فیلم این فقط Amaia است که به چشم می‌آید، انگار بقیه وجود ندارند و صرفاً دیالوگ می‌گویند که فیلم پیش برود. خلاصه که شخصیت‌های فرعی زیاد چنگی به دل نمی زنند.

بررسی فیلم Offering To The Storm

نتیجه گیری

اگر از فیلم Offering To The Storm خوشتان آمد ، توصیه می‌کنم که قسمت‌های قبلی را نیز تماشا کنید زیرا فیلم ارزش دیدن دارد. اما اگر مانند من نگاهی سخت گیرانه دارید به همین یک قسمت بسنده کنید و منتظر فیلم‌های دیگر سال 2020 (لیست فیلم‌های ۲۰۲۰) باشید، زیرا چیز خاصی را از دست نداده‌اید. در کل فیلم Offering To The Storm به تنهایی فیلمی متوسط است که جز بازی خوب Marta Etura و فیلم نامه‌ای که شاید بتواند اندکی شما را به هیجان در آورد، چیز دیگری در خود ندارد. این امر زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که شما دو قسمت قبل را اصلاً ندیده باشید.

فیلم Offering To The Storm

بررسی فیلم Offering To The Storm
فیلم Offering To The Storm

نمره سایت ساعت 7

(متوسط)

(متوسط)

 پیشکشی برای شیطان

در کل فیلم Offering To The Storm به تنهایی فیلمی متوسط است که جز بازی خوب Marta Etura و فیلم نامه‌ای که شاید بتواند اندکی شما را به هیجان در آورد، چیز دیگری در خود ندارد. این امر زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که شما دو قسمت قبل را اصلاً ندیده باشید.

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abtin
Abtin

آقا این خانم کارآگاه چرا انقدر به رییسش روی خوش نشون میده و به شوهرش خیانت میکنه، هیچ دلیلی واسه اینکارش نمیشه پیدا کرد، یکم عجیبه، تو نقدتون اصلا اشاره نکردین