بررسی فیلم Project Power / قرصِ قدرت

فیلم پروژه قدرت یا Project Power یک فیلم ابرقهرمان به کارگردانی Henry Joost و Ariel Schulman و نویسندگی Mattson Tomlin می‌باشد که در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۲۰ از شبکه‌ی نت فلیکس منتشر شده است. این فیلم از دیگر فیلم‌های پرخرج اما ضعیفِ شبکه‌ی نت فلیکس محسوب می‌شود که برای ساخته شدنش چیزی در حدود ۸۵ میلیون دلار خرج شده است. از بازیگران مطرح فیلم می‌توان به جیمی فاکس (Jamie Foxx) ، جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon-Levitt) و دومینیک فیشبک (Dominique Fishback) اشاره کرد. در ادامه با سایت ساعت هفت با بررسی فیلم Project Power همراه باشید تا بیشتر با این فیلمِ جدید آشنا شوید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

بررسی فیلم Project Power

     فیلم Project Power موضوع کلی خوبی دارد اما در ساخت داستان اصلی بسیار سطحی و بی ‌فکر عمل کرده است.

خلاصه داستان…

موضوع اصلی فیلم در مورد یک قرصِ مرموز به نام Power می‌باشد که به شکلی رایگان بدست خرده فروش‌های مواد مخدر می‌رسد تا در سطح شهرِ نیواورلئان پخش شود. این قرص حاووی موادی خاص است که قدرت‌های عجیب و ماورایی به افرادی که آن را مصرف می‌کنند، می‌بخشد. قدرت‌هایی که از حیوانات مختلف گرفته شده ، پس انسان‌ها پس از مصرف قرص قدرت‌هایی مثل غیب شدن ، حالت آتشین یا یخی و … بدست می‌آورند. بدن هرکس به نوع و شکل متفاوتی نسبت به این قرص واکنش نشان می‌دهد و این باعثِ بیشتر خطرناک شدن این قرص شده است‌. هر چند قدرتی که این قرص به انسان می‌دهد زمان محدودی اثر دارد و عوارض جانبی شدیدی نیز با مصرف آن روی بدن به جا می‌ماند اما در این بین گروه‌هایی به واسطه‌ی قدرت‌های زیاد قرص دست به خلاف و کارهای تبهکارانه می‌زنند و باعث به دردسر افتادن پلیس شده‌اند و…

بررسی فیلم Project Power

     هیچ کدام از شخصیت‌ها نمی‌توانند در مدت زمان فیلم به آن صلابت لازم که شاخصه این نوع فیلم‌های ابرقهرمانیست برسند

بررسی فیلم Project Power

پخش شدن قرص در سطح شهر باعثِ افزایش انواع خلاف در شهر شده و اتفاقات مختلفی را سبب شده است. فیلم داستان سه شخصیت که پخش شدن قرص باعث تغییر زندگیشان شده را تحت پوشش قرار داده است. اولی دختر بچه‌ای به نام روبین است که عاشق رپ خواندن است و برای درمان دیابتِ مادرش دست به فروش این قرص می‌زند و مشکلاتی در این زمینه برایش پیش می‌آید. دومی پلیسی به نام فرانک است که از مشکلات پیش آمده در شهر و خلاف‌کارهایی با قدرت‌های مختلف خسته شده و دیگر نمی‌تواند به مسئولین اعتماد کند پس خودش با خوردن این نوع قرص‌ها به مقابله با خلافکارها می‌پردازد ، او قرص‌هایش را توسط روبین تهیه می‌کند. فرد دیگر آرت نام دارد. او یک داستان پس زمینه دارد که تا انتهای فیلم تقریبا نامشخص است. اما در کل او از این قرص‌ها ضربه خورده است. قرص‌هایی که باعث گم شدن دخترش شده‌اند و حال او قصدِ انتقام از سازنده‌های این قرص‌ها را دارد و همینطور در پی پیدا کردن اطلاعاتی از دختر مفقود شده‌اش است. در طول فیلم ، داستانِ هر سه شخصیت به هم می‌رسد و آنها در کنار هم داستان مشترکی را در پیش می‌گیرند.

اما در ادامه نگاهی کنیم به اینکه آیا فیلم توانسته از این موضوع که به نظر جذاب می‌رسد نتیجه‌ی مطلوبی را بدست آورد یا خیر…

فیلم Project Power موضوع کلی خوبی دارد اما در ساخت داستان اصلی بسیار سطحی و بی ‌فکر عمل کرده است. همینطور شخصیت‌ها و اتفاقات پیرامونشان نمی‌تواند شما را مجاب به دنبال کردن داستانشان کند. نه بازی بازیگران درگیرکننده است و نه خود داستان آن گیرایی لازم را دارد. هیچ کدام از شخصیت‌ها نیز نمی‌توانند در مدت زمان فیلم به آن صلابت لازم که شاخصه این نوع فیلم‌های ابرقهرمانیست برسند. از این رو اتفاقات درون فیلم بیشتر جنبه‌ی ظاهری (به علت جلوه‌های ویژه زیبا) برایتان پیدا می‌کند و سطحی می‌شود.

اولین چیزی که در حین دیدن فیلم شما را اذیت می‌کند حفره‌ها و باگ‌های داستانیِ وحشتناکِ درونِ فیلم است که واقعا داستان فیلم را غیرقابل تحمل کرده است. مثلا در صحنه‌ای فرانک برای تعقیب دو مامور کت و شلوارپوش موبایلی را به پشت ماشینشان وصل می‌کند تا آنها را تعقیب کند در حالی که همان دو به دنبال دختربچه داستان روبین می‌گردند! اما در نهایت به شکل مضحکی همان دو فرد فرانک را به روبین می‌رسانند. این تنها یک نمونه از ده‌ها نمونه‌ای است که خودتان در طول فیلم حس خواهید کرد. اتفاقاتی از این دست در فیلم بسیار زیاد است و سطح فیلم را به شدت پایین آورده است.

بررسی فیلم Project Power

    اگر بخواهیم در مورد نکات مثبت فیلم حرف بزنیم نکته‌ای که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد جلو‌ه‌های ویژه‌ی فیلم است

اکشن‌ها به شدت بدونِ هیجان و به شدت اغراق آمیز ساخته شده‌اند. اکثرا صحنه‌های اکشن توسط دوربین به درستی به تصویر کشیده نمی‌شود و دوربین معمولا فقط نتیجه نهایی یعنی تعدادی جنازه را در انتها به تصویر می‌کشد. پس هیجان وابسته به اکشن‌ها به شکلی احمقانه از دست می‌رود و هیچ حسی نمی‌توانید در طی دیدن اکشن‌های مختلف فیلم بدست بیاورید.

نکته بعدی در مورد تدوین فیلم است. فیلم به قدری سریع بین شخصیت‌ها جا به جا می‌شود که به شکل درست نمی‌توانید احساسات درون چهره‌ی شخصیت‌ها در حین صحبت کردن، حس کنید چرا که به سرعت از زاویه‌ای به زاویه دیگر منتقل می‌شود و نمی‌گذارد حسِ درونِ بازیگران را دنبال کنید. این نیز یکی دیگر از دلایلی است که فیلم نمی‌تواند به خوبی بیننده را با خود همراه کند و خیلی زود در همان ابتدای فیلم ممکن است از ریتم فیلم خسته شوید و از دیدن فیلم صرف نظر کنید.

اگر بخواهیم در مورد نکات مثبت فیلم حرف بزنیم نکته‌ای که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد جلو‌ه‌های ویژه‌ی فیلم است که به شکل زیبایی از آن استفاده شده مخصوصا در مورد قدرت‌های مختلفی که قرص‌ها به انسان‌ها می‌دهند، فیلم به خوبی برای نشان دادن این موضوع از جلوه‌های ویژه استفاده کرده است. فیلم پروژه قدرت در کل هیچ حرفی به جز این بخش برای گفتن ندارد و به شدت فیلمِ ضعیفی است.

نتیجه گیری….

فیلم Project Power یک موضوع خوب با پتانسیل قوی دارد اما محصول نهایی در عمل یک فیلم با کیفیت بسیار پایین در داستان سرایی و شخصیت پردازی است. البته می‌توان از کیفیت مناسب جلوه‌های ویژه‌ی فیلم نیز تعریف کرد که البته به داستان فیلم کمک چندانی نمی‌کند. ترکیب این دو در عمل یک فیلم ضعیف و سطحی را ساخته‌اند که ارزش وقت گذاشتن ندارد.

فیلم Project Power

بررسی فیلم Project Power
فیلم Project Power

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(ضعیف)

(ضعیف)

قرص قدرت

فیلم Project Power یک موضوع خوب با پتانسیل قوی دارد اما محصول نهایی در عمل یک فیلم با کیفیت بسیار پایین در داستان سرایی و شخصیت پردازی است. البته می‌توان از کیفیت مناسب جلوه‌های ویژه‌ی فیلم نیز تعریف کرد که البته به داستان فیلم کمک چندانی نمی‌کند. ترکیب این دو در عمل یک فیلم ضعیف و سطحی را ساخته‌اند که ارزش وقت گذاشتن ندارد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی فیلم Project Power ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها