بررسی فیلم Spenser Confidential

دوباره نت فلیکس و یک عنوان اکشن پر هزینه ی دیگر برای جذب مخاطبِ بیشتر برای این رسانه ی بسیار مشهور که می تواند دقایق کوتاهی شما را سرگرم کند. فیلم Spenser Confidential به کارگردانی Peter Berg و با بازی بازیگرانی همچون Mark Wahlberg و Winston Duke و با اقتباس از مجموعه سریال Spenser: For Hire ساخته شده و در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ منتشر شده است و کیفیت عالی فیلم در دسترس است. با سایت ساعت هفت با بررسی فیلم Spenser Confidential در خدمتتان هستیم.

فیلم Spenser Confidential

خلاصه داستان…

داستان فیلم در شهر بوستون و در مورد افسر پلیسی به نام اسپنسر می باشد. او رئیس پلیس بویلن را به علتی که در ابتدای فیلم کاملا مشخص نیست ، رو به روی محل زندگیش به شدت کتک می زند. به خاطر این کار او در دادگاه به ضرب و شتمِ عمدی محکوم می شود. فیلم با یک پرش به ۵ سال بعد در زندان می رود تا اتفاقات شخصیت اصلی فیلم را از آنجا دنبال کنیم . او آخرین روزش در زندان را با یک درگیری تن به تن به پایان می رساند و از زندان آزاد می شود.

روزهای بیرون از زندان برای او سخت تر از آن است که فکرش را می کرد. دیگر آن قدرت سابق را ندارد حتی وقتی به خانه می آید شخصی دیگری به نام Hawk اتاق او را اجاره کرده است و هم اتاقیِ اجباری اش می شود. حتی سگش نیز او را نمی شناسد. آرزوی جدید او تبدیل شدن به یک راننده تریلی، سفر به آریزونا و زندگی در آنجاست. اما مشکلات او از جایی جدی تر می شود که گروهی در همان شبِ خروج او از زندان رئیس پلیس بویلن را می کشند و پلیس را به او مضنون می کنند و… اینجا دو سوال است که ذهن بیننده و اسپنسر را درگیر کرده است؛ چه کسی رئیس پلیس را کشته است و چرا ؟ در طول فیلم اسپنسر را می بینیم که بدنبال یافتن جواب این سوالات در تقلاست.

فیلم Spenser Confidential

بررسی فیلم …

فیلم Spenser Confidential یک فیلم اکشن هیجانی با ته مایه ی طنز است که اتفاقات آن به شکل کاملا پیش پا افتاده طرح ریزی شده است و داستان تکراریِ پلیسان کثیف و فاسد را دنبال می کند. داستان آن کشش لازم را برای مخاطب ندارد و هر چه بیشتر فیلم به جلو می رود کسل کننده تر می شود. اما فیلم نکات مثبتی نیز دارد اینکه قرار نیست فیلمی ببینیم که در آن یک شخصیت به تنهایی حریف چندین نفر بدون کتک خوردن شود و اینکه درگیری ها طبیعی تر نسبت به دیگر عناوین هالیوودی درست شده اند. هر چند این روند در ادامه فیلم رو به افول می گذارد و تکراری می شود و هیچ ایده ی جدیدی در اکشن های فیلم نخواهید دید.

هر چه فیلم به جلوتر می رود اتفاقات کاملا قابل پیش بینی تر می شود. در این فیلم به دنبال یک ماجرای پلیسی خاص نباشید و فقط به اکشن ها و صحنه های طنز پراکنده اش بسنده کنید. طنز موقعیت بیشترین نوع طنزی است که در طول فیلم خواهید دید که البته برخی صحنه ها بسیار خوب درست شده اند مثل صحنه ی تعقیب اسپنسر و ماشین زرد رنگ که بسیار جالب و خنده دار است.

فیلم Spenser Confidential

اما صحنه های اکشن و طنز فیلم محدود است و بیشتر فیلم را به شنیدن دیالوگ های پی در پی و پشت سر هم مشغول هستید تا بیشتر با داستان فیلم آشنا شوید. می توان گفت بیش از نود درصد فیلم همین دیالوگ هاست که نه طنزی درونش است و نه قرار است داستان خاصی را برایتان بازگو کند. همین رویه در طول فیلم ادامه دارد و اکشن و طنز فیلم نیز بعد از مدتی کسل کننده و تکراری می شود.

خود اسپنسر با بازی Mark Wahlberg نتوانسته آنطور که باید و شاید شخصیت قویی را خلق کند که بتوانید درگیر اتفاقات داستانش شوید. بازی Winston Duke در نقش Hawk نیز شخصیت خاصی را ارائه نمی کند. فقط یک شخصیت قوی هیکل خوب است! این دقیقا همان چیزی که است که پسر بچه ای در طول فیلم او را خطاب قرار می دهد. در این بین می توان به شخصیت دوست دختر سابق اسپنسر Cissy Davis (با بازی اIliza Shlesinger) اشاره کرد که هر از گاهی وارد داستان شده و با رفتار و صحبت هایش کمی طنز را وارد داستان می کند و در کل می توان گفت شیرین ترین شخصیت فیلم است.

فیلم Spenser Confidential

پلیس های فاسد ، مامور های FBI که از چیزی سر در نمی آورند و یک ساعت و نیم کش مکش برای شناسایی آدم بدهایی که از همان ابتدا قابل شناسایی هستند و شخصیت های اصلیی که هیچ ربطی به این قضیه ندارند ولی خود را درگیر داستان می کنند. این به فرم کلی بسیاری از آثار اکشن هالییودی تبدیل شده است و فیلم Spenser Confidential نه تنها این رویه را بهتر نکرده بلکه به بدترین شکل ممکنه داستانش را روایت می کند و به پایان می رساند. پایانی درست مثل فیلم های هم شکلش ؛ فیلم با خروش شخصیت اسپنسر و یک سری صحنه های اکشن ، پایان خوب و دستگیری آدم بدها به پایان می رسد و البته سر رسیدن پلیس و مامورین FBI درست بعد از اتمام ماجرا! و بعد از نیم ساعت نیز به طور کل شخصیت ها و اتفاقات از ذهنتان برای همیشه پاک می شود! در ضمن در طول فیلم بازی با رنگ پوست شخصیت ها را کاملا به شکل محسوس در داستان خواهید دید و اینکه نویسنده بیشتر از اینکه خود را درگیر ساخت داستانی بهتر کند به فکر تعادل سازی شخصیت های بد و خوب سفید و سیاه بوده تا به کسی برنخورد!

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم Spenser Confidential

یک فیلم اکشن خوب به یک شخصیت اصلی درگیر کننده و داستان و اتفاقات و  درگیری‌های هیجان انگیز و پی در پی البته با معنی احتیاج دارد. چیزی که در فیلم Spenser Confidential به هیچ عنوان آن را نخواهید یافت.‌ همینطور معما و شخصیت‌های منفی فیلم نیز از همان ابتدا مشخص هستند، فیلم مخصوص کودکان نیست و بزرگسالان نیز از این فیلم لذتی نخواهند برد. در کل دیدن فیلم را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم!

امیدوارم از مطلب ” بررسی فیلم Spenser Confidential ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها