بررسی فیلم The Lovebirds / مرغ عشق های فراری

فیلم کمدی عاشقانه ی The Lovebirds به کارگردانی Michael Showalter در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۰  از شبکه‌ی Netflix منتشر شد. این فیلم ابتدا قرار بود در تاریخ ۳ آپریل ۲۰۲۰ در سینماها اکران شود اما به خاطر همه گیری کرونا به انتشارش را به شبکه ی نت فلیکس واگذار کرد. از جمله بازیگران مطرح فیلم می توان به Kumail Nanjiani در نقش Jibran و Issa Rae در نقش Leilani اشاره کرد‌. با سایت ساعت هفت همراه باشید تا به بررسی فیلم The Lovebirds بپردازیم.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

فیلم The Lovebirds

خلاصه داستان…

زندگی عاشقانه ی Jibran و Leilani بعد از چهار سال ، مدتی است که سرد شده است و دیگر آن شور ، حرارت و علاقه‌ی سابق بین آنها در جریان نیست. رفته رفته پیوندهای آنها گسسته شده و آنها به نقطه‌ای میرسند که دیگر نمی خواهند این رابطه را ادامه دهند. اما به ناگاه اتفاقی مسیر زندگی آنها را متحول می کند. آنها در یک مشکل عجیب و غریب گرفتار شده و در یک ماجرای قتل وارد می‌شوند. ماجرایی که آنها را پا به داستانِ مرموزی می گذارد که باید در کنار هم به حل آن بپردازند.

بررسی فیلم Love birds

فیلم Love birds بر پایه ی دو شخصیت اصلی اش پایه گذاری شده است. شخصیت Jibran که در حرفه‌ی مستند سازی مشغول است و فردی شوخ طبع و سطحی‌نگریست و در طول فیلم به هیچ عنوان نخواهید فهمید که این شخصیت چگونه می تواند یک مستند ساز باشد چرا که نه در طول داستان نه در بازی بازیگر به این علامت سوال پاسخی داده نمی شود و این شغل فقط در حد یک کلمه باقی می ماند. شخصیت دیگر فیلم Leilaniست که در یک بنگاه تبلیغاتی فعالیت می کند و شخصیتی است که از ازدواج تنفر دارد و بیش از حد به نظرات دیگران اهمیت می‌دهد. هر دو شاید درگیر خصوصیات و افکار خاص خود باشند اما همین تمایزات است که زوج ها را بیشتر به هم نزدیک می کند. با اینکه زندگی عاشقانه آنها به رو اتمام است. وقتی آنها به جرمِ قتلِ یک دوچرخه سوارِ مرموز تحت تعقیب پلیس قرار می گیرند، سعی می کنند با همکاری هم این مشکلِ ناخواسته را حل کنند. داستان فیلم در مورد تحقیقات آنها در مسیر کشف واقعیت است و در این بین می بینیم که آنها کم کم ، به دلایلِ علاقه مندی‌شان نسبت به یکدیگر پی می‌برند. بیشتر اتفاقات درون فیلم حالت فانتزی و طنز دارد و می‌تواند تا حدودی بیننده را سرگرم خود کند اما داستان سطحی و ضعیف نمی‌گذارد این حس تا انتهای فیلم ادامه داشته باشد.

همانطور که می دانید وقتی یک رابطه با اختلافات سطحی رو به افول گذاشته است بهترین راه برای پیوند دادن دوباره‌ی آن، درگیر کردن زوجین در یک ماجراجویی جدید است و این اتفاقی است که در فیلم می افتد و ماجراجویی که Jibran و Leilani در آن گرفتار می شوند، این زوج را بیشتر در موقعیت هایی قرار می دهد که به هم نزدیک شوند. فیلم بیشتر در مورد عکس العمل های طنز این زوج به موقعیت های مختلفِ گرفتار شده است. موقعیت هایی خطرناک برای یک زوج ساده که آنها را در چالش های طنز قرار می دهد و دلهایشان را به هم نزدیک تر می کند.

طنز فیلم بیشتر بر پایه ی حرف ها و اتفاقاتی است که ما بین Jibran و Leilani جریان می پذیرد. دیالوگ های فیلم بسیار ضعیف هستند و بیشتر در مورد س.ک.س و مسائل سطحی‌اند و فیلم با اینگونه مکالمه ها می خواهد شما را به خنده وادارد که بعد از مدتی برایتان خسته کننده و تکراری می شود. فیلم از نظر موقعیت های طنز ضعیف نیست و می تواند برخی صحنه ها لبخند را به واسطه‌ی اتفاقات بامزه‌ای که برای این زوج می افتد، بوجود بیاورد اما مشکل سطحی بودن بیش از حد آن است. شما هیچ عمقی در پشت پرده‌ی صحنه های طنز نمی بینید و آن معنی و مفهومی یا انتقادی که باید یک فیلم طنز پشت سکانس‌هایش مخفی شده باشد را در اینجا نخواهید یافت و فقط با صحنه هایی کاملا جلف و توخالی رو به رو خواهید شد.

شاید رابطه ای که از دو شخصیت اصلی نشان داده شده، آنچنان قوی نباشد و نقص های زیادی بتوان به شخصیت پردازی فیلم گرفت. با این حال باید قبول کرد که بازی خوب دو بازیگر اصلی Issa Rae و Kumail Nanjiani باعث بوجود آمدن شخصیت های باور پذیری در فیلم شده است و ارتباط این زوج را قابل تحمل کرده است. هرچند روایت داستان و اتفاقات فیلم قابل پیش بینی هستند و هیچ جذابیتی در داستان دیده نمی شود اما بازی بازیگران اصلی فیلم به خوبی حس درون صحنه ها را زنده کرده اما آنها امکانات کافی مثل دیالوگ های قوی و یا یک داستان جذاب و شخصیت پردازی مناسب در اختیار ندارند که بتوانند کشش و جذابیت فیلم را تا به انتها حفظ کنند و شما خیلی زود در مسیر فیلم خسته خواهید شد و شاید حتی از دیدن فیلم دست بکشید.

نتیجه گیری

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم The Lovebirds

بررسی فیلم The Lovebirds / مرغ عشق‌های فراری 1

نگاهی به روایت داستان فیلم باعث می‌شود به شدت از روندِ خطِ داستانی فیلم ناامید شوید‌ چرا که فیلم فاقد صحنه‌های غیرقابل پیش بینی‌ست و همین طور دیالوگهای سطحی، فیلم را به شدت آزار دهنده کرده است. با این حال نقطه قوت فیلم بازی بازیگران اصلی‌اش می باشد که فیلم را قابل تحمل کرده و رابطه‌ی بین شخصیت‌ها را قابل پذیرش ساخته است. اگر به دنبال یک فیلم طنز با ته مایه‌های عاشقانه می‌گردید فیلم The Lovebirds می‌تواند لحظات سرگرم کننده‌ای را برایتان رقم بزند هرچند کاملا توخالی و بدون عمق است، پس انتظار زیادی از این فیلم نداشته باشید.

امیدواریم از مطلب ” بررسی فیلم The Lovebirds ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها