بررسی و دانلود بازی Valorant / ابرقهرمانان در کانتر!

بازی های شوتر رایگان چند سالی است که بسیار محبوب شده‌اند و می توان گفت در کنار بازی‌های گوشی‌های همراهِ رایگان که خرید درون برنامه ای دارند دنیای گیم را تحت تاثیر خود قرار داده و بیشتر سازنده ها را به سوی ساختِ بیشترِ اینگونه بازی ها سوق داده اند. امروز در سایت ساعت هفت می خواهیم به معرفی و بررسی یک بازی شوترِ رایگان که توسط شرکت Riot Game سازنده‌ی بازی League of legend برای PC ساخته شده است، صحبت کنیم . در این پست اطلاعات بیشتری از بازی بدست خواهید آورد، با بررسی بازی Valorant همراه ما باشید.

بازی Valorant

بازی Valorant یک بازی شوتر اول شخصِ رقابتی تاکتیکیست که شما در یکی از دو تیم ۵ نفره‌‌ی آن قرار می گیرید و باید در ۲۵ راندِ 100 ثانیه‌ای به رقابت با تیم حریف بپردازید و هر تیمی که ۱۳ راند را بگیرد برنده مسابقه است. (کشتن تمام افراد حریف یا انجام ماموریت در هر راند) هدف یک تیم گذاشتن بمب و تیم دیگر خنثی کردن آن بمب می باشد و بازی امکانات مختلفی را در اختیار هر کدام از بازیکنان قرار می دهد و همکاری و هم فکری برای پیروز هر کدام از تیم ها کاملا ضروری است. بعد از پایان هر راند مقداری پول بازی را بدست می آورید و این به میزان تاثیرگذاری شما در آن راند مسابقه بستگی دارد. با پول بازی می توانید در زمان کوتاهی که در بین راندها دارید به ارتقای زره ، انواع سلاح و یا خرید توانایی های جدیدِ محدودی برای قهرمانتان بپردازید تا در راندهای بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شوید.

در حقیقت بازی Valorant بیشتر از اینکه شبیه بازیهای بتل رویالی مثل Fortnite یا Warzone باشد شبیه بازی اکشن تاکتیکی مانند کانتر استریک است. بازیی که بیشتر در پی رقابت و کار گروهی شدید بنا شده است تا اینکه فقط بر روی مهارت های تک نفره‌ی فرد تمرکز داشته باشد. هر راند سریع و خشن و پر از تجربه های مختلف و خاص خودش است. چیزی که در اینجا تجربه می کنید یک اکشن سریع تر است و رقابتی که در نقشه های کوچک تر انجام می پذیرد. در بازی ممکن است به سرعت هدشات شده یا در عرض چند ثانیه چندین بار حریفان را از پیش رو بردارید. سرعت و هیجان هر راند بالا و جذاب ساخته شده است. در حقیقت این همان بازی کانتر است اما شما قهرمانانی را در اختیار دارید که هر کدام قدرت های خاص خود را دارا هستند. بازی به واسطه ی همین قدرتهای متنوعی که هر قهرمان دارد پتانسیل خوبی دارد و یک گیم پلی جذاب و غیر قابل پیش بینی را برای مخاطب فراهم کرده است.

در بازی چهار کلاس مختلف وجود دارد : کلاس Duelist ، Initiator ، Sentinel ، controller که هر کدام در طول نبردها وظایف و توانایی های مختلفی را انجام میدهند. برخی از آنها نقش پشتیبان دارند ، برخی نقش حمله کننده و پیشرو در نبردها و یا برخی با هرج و مرج و کم کردن دید دشمنان و یا پرت کردن حواس آنها برایشان مشکل ایجاد می کنند. در حقیقت تفاوت ها ناچیز است اما همان تفاوت های ناچیز باعث می شود هر بازیکن وظیفه‌ی متفاوتی در بازی داشته باشد و این وظایف به هر چه گروهی تر شدن بازی کمک دوچندان کرده است.

بازی دارای شخصیت های منحصر به فردی می باشد که هر کدام توانایی‌ها و قدرت های خاص خود را دارند که به نوعی تاثیر خاص خود را روی گیم پلی بازی می گذارند که در زیر به معرفی برخی از این شخصیت ها می پردازیم:

شخصیت Jet یک مامور چینی است که می تواند مامورین زخمی را احیا کند. او توانایی به سرعت جا به جایی در محیط را دارد و می تواند با پرش بلند به بالای بلندی ها برود. توانایی پرتاب چندین چاقو به شکل همزمان از دیگر ویژگی های اوست. او می تواند گویی را پرت کند که ابری تولید می کند که جلوی دید دشمن را می گیرد.

شخصیت دیگر Raze نام دارد. او می تواند Spike (مین های زمینی) بکارد تا دشمنان را به ناگاه غافلگیر و منفجر کند. همچنین او می تواند از نارنجک های آتشی استفاده کند. او ربات های کوچکی دارد که می تواند دشمنان را منفجر کند و همچینن او می تواند از سلاحی استفاده کند تا به دشمنان به شکل گروهی آسیب وارد کند.

شخصیت Breach اهل کشور سوئد است او توانایی های خاصی دارد که جلوی دید و سرعت دیگر دشمنان را بگیرد. یکی از این راه ها استفاده از تیری است که با انعکاس نور جلوی دید دشمنان را برای چند ثانیه می گیرد. او می توانید نوری را پرتاب کند که حتی اگر دشمنان پشت دیوار هم باشند دیدشان به شدت برای چند ثانیه محدود شود. توانایی بعدی فرستادن نوری است که حتی اگر دشمنان پشت دیوار یا جعبه پناه گرفته باشند به شدت آسیب می بینند. همچنین او می تواند از یک تیر گروهی استفاده کند که باعث آسیب زدن و کم شدن دید چندین حریف برای چند ثانیه می شود.

در بازی شخصیت های دیگری نیز وجود دارد که هر کدام خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند و باعث تغییر در روند گیم پلی بازی شده و بازی را پرعمق کرده‌اند. ترکیب توانایی‌های این کاراکترهای مختلف در طول گیم پلی در مقابل یکدیگر یک ترکیب جذاب و متنوع را در طول بازی خلق کرده است و باعث بوجود آمدن لحظات غیر قابل پیش بینی و هیجان انگیزی در طول هر راندِ بازی شده است. همچنین هر کاراکتر صداگذاری و رفتار خاص خود را دارد که این نیز باعث تنوع بیشتر در بازی شده است. هر چند این جور مسائل در بازی محدود هستند و برخی شخصیت ها عمق لازم را نداشته و آنچنان شما را درگیر خود نمی کند. همینطور توانایی های محدود مختلفی که می توانید در میان راندها بدست بیاورید این ها باعث هر چه منحصر به فرد شدن شخصیت شما شده و بازی را چالش انگیزتر می کند.

این توانایی‌های زیاد در بازی، مدت زیادی شما را مشغول خواهد کرد تا به شکل جدی به یادگیری هر توانایی و مهارت شخصیت‌های مختلف پرداخته تا بتوانید در طول نبردها با شناخت بهتری از چگونگی مقابله با آنها عمل کنید. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بازیکن به تسلط کافی در بازی برسد و بتواند از تمام امکانات گیم پلی استفاده کرده و از بازی لذت ببرد. و البته در طول این بازی باید به شدت به کار گروهی توجه کنید و اینکه کار گروهی است که این بازی را متفاوت و جذاب کرده است پس اگر شانس این را داشته باشید که در یک گروه خوب قرار بگیرید بیشتر از بازی لذت خواهید برد.

این به طرز فکر شما نسبت به بازی های کامپیوتری بر می گردد اگر شما از علاقه مندان به این سبک بازی های Free to Play هستید پس حتما‌ از این بازی نیز لذت خواهید برد اما اگر مثل من فکر می کنید اینگونه بازی ها بیشتر از اینکه به دنبال ایجاد یک تجربه‌ی لذت بخش برای مخاطبانش هستند ، بیشتر به فکر کسب پول بیشتر در طول بازی ساخته شده‌اند مطمئنا بازی های پولی را بیشتر ترجیح خواهید داد. اما باز این دلیل نمی‌شود که از این بازی نتوان به اندازه‌ی کافی لذت برد…

طریقه دانلود بازی Valorant

به سایت اصلی بازی در (playvalorant.com) مراجعه کنید. Play now در وسط صفحه را بزنید و در بخش Make one بروید. در اینجا ایمیل خود را وارد کنید و روی علامت قرمز بزنید تا در بخش بعدی سن خود را وارد کنید. (بالای 18) بعد یوزر خود را وارد کنید و بعد یک پسورد قوی بگذارید بعد از این و رفتن به مرحله ی بعدی اکانت شما ساخته شده است. دکمه دانلود ظاهر می شود روی آن کلیک کرده و دوباره سن خود را وارد کنید در بخش بعدی یک دکمه Download می آید که می توانید آن را دانلود کنید. بعد از دانلود، برنامه را اجرا کنید و بعد روی دکمه install کلیک کنید تا بازی دانلود شود و بتوانید بازی را اجرا کنید. (در بخش Advance Options می توانید محل ذخیره بازی را تنظیم کنید.) بعد از دانلود می توانید بازی را به صورت رایگان انجام دهید. (موقع ثبت نام، دانلود و همینطور بازی کردن باید ف شکن روشن باشد. (یک محل)) (برای داشتن پینگ بهتر در بازی می توانید به سایت taklol.ir مراجعه کنید.)

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Valorant

بررسی و دانلود بازی Valorant / ابرقهرمانان در کانتر 1

 اگر از علاقه مندان به بازی‌های شوتر تاکتیکی مانند کانتر هستید مطمئنا به راحتی عاشق بازی خواهید شد. در این صورت بازی به شدت برایتان سرگرم کننده، رقابتی، عمیق و هیجان انگیز خواهد بود. اما اگر به دنبال بازی‌های بتل رویال هستید با اینکه این بازی تفاوت‌های زیادی دارد اما ممکن است بعد از تجربه، برایتان لذت بخش شود. درکل بازی چیز جدیدی ندارد و این بازی هیچ چیزی به صنعت گیم اضافه نکرده و نخواهد کرد! همینطور در طول بازی به ویژه برای ما ایرانی‌ها پینگ بالا ممکن است به شدت در طول نبردها آزارتان دهد.

امیدواریم از مطلب ” بررسی و دانلود بازی Valorant  ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها