نقد فیلم Dangerous Lies / ناممکنی در سرزمین عجایب

فیلم دروغ های خطرناک (Dangerous Lies) به کارگردانی Michael ccott در تاریخ 30 آپریل 2020 از شبکه ی Netflix منتشر شد. فیلم در بستری از ژانر درام، مهیج و معمایی به نویسندگی David golden ساخته شده است. از مهمترین بازیگران این فیلم می توان به Camila Mendes در نقش Katie Franklin و Jessie T. Usher در نقش Adam Kettner و همچنین Jamie Chung در نقش Julia Byron-Kim اشاره کرد. با سایت ساعت هفت با ” نقد فیلم Dangerous Lies ” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فیلم های 2020 به لیست فیلم های سال 2020 مراجعه فرمایید.

فیلم Dangerous Lies

خلاصه فیلم

آدام (T.usher) و کیتی (Mendes) زوجی هستند که در گذران زندگی با مشکلات مالی دسته و پنجه نرم می کنند اما سعی می کنند به اخلاقیات پایبند بمانند. آن ها با کار در خانه لئونارد – پیرمردی ثروتمند و مهربان – مشغول به خدمت هستند و درآمد زندگی خود را از این راه تامین می کنند. اما با مرگ ناگهانی لئونارد زندگی آدام و کیت دچار چرخشی بزرگ می شود و آن ها یک شبه به ثروتی پر بها که لئونارد برایشان به ارث گذاشته می رسند. اما ثروت باد آورده کم کم آسایششان را از بین می برد و مسیر عجیبی را در مسیر زندگی آنها قرار می دهد و اتفاقات تازه‌ای را برای آنها رقم می‌زند.

نقد فیلم Dangerous Lies

اکثر افراد در زندگی بارها تلاش کرده اند ، برای رفاه و رسیدن به خواسته‌هایشان راه صد ساله را یک شبه طی کنند و به رویایِ “ثروتمند و بی نیاز” شدن برسند. افرادی با این نگرش بر این باورند که برای ثروتمند شدن یا باید شانس در زندگی  وجود داشته باشد یا بی زحمت و تلاش از راه کلاه برداری می توان به پول هنگفتی رسید.اما مگر ثروتمند شدن فقط بدست آوردن پول است!؟ بیشتر مواقع ثروتی که از راه ارث و یا قرعه کشی بدست می رسد در مدت کوتاهی از بین می‌رود. خیلی اوقات نداشتن توانایی در حفظ ثروت به دلیل انجام ندادن هیچ کوشش و زحمتی برای بدست آوردنش و طمع کردن از دو اثار مخرب است، که ارمغان یک شبه پولدار شدن را به همراه دارد و اثرات سهمناکی را برای فرد به دنبال دارد و چه بسا باعث لغزش هایی در مسیر زندگی می شود.

فیلم دروغ های خطرناک، درباره ی دو زوجِ عاشق،  آدام و کیتی است که از سرشت پاکی برخوردار هستند و هردو بر درستکاری و پاک دستی در زندگیشان معتقد هستند و نداشتن پشتوانه مالی آن ها را ناامید کرده است. اما روزگار آدام و کیتی را مورد آزمایش قرار می دهد و آن دو در مسیری از حرص و فرصت کوله بار می بندند و تصمیمات آن ها در این مسیر بر ارتباطشان تاثیر می گذارد‌. یک شبه پولدار شدن این زوج باعث می شود که خود واقعی‌شان را بیشتر نشان دهند و پرده از نقابی که سال‌ها یه صورت زده بودند بردارند.

نیمه ی اول فیلم به کندی و با حاشیه های بسیاری می گذرد اما در نیمه ی دوم  کارگردان اثر آقای “گلدن” موتور ژانر فیلم و داستانش را به حرکت می اندازد. طراحی صحنه به خوبی اجرا شده و سعی شده با فضای تاریکِ حاکم بر فیلم یکی شود ، دروغ های خطرناک از ایده خوبی برخوردار است اما فیلم نامه حفره های بسیاری دارد. “گلدن” سعی می کند با تکیه بر دیالوگ های ابتدایی بین تام و کیتی بیوگرافیشان را بازگو کند اما در این مسیر به هیچ عنوان هوشمندانه عمل نمی‌کند. وجود حفره‌ های داستانی فیلم را سطحی کرده است مثل وجود دزدی که ماه‌ها به خانه پیرمرد به طور مخفیانه در زمان حضور او در خانه سر می زند اما با وجود انگیزه‌ی قوی‌اش تا زمان حضور پیرمرد در داستان دست به جنایتی نمی زند!

کاراکتر هایی که سعی دارند با چهره‌ای تصنعی در زمان مورد مظنون واقع شدن ، خباثت را در چهره شان نشان دهند تا مخاطب را گول بزنند. کارگردان اسکات ، سعی دارد مدام حواس بیننده را به فرضیه هایی که به چاشنی داستان اضافه کرده است پرت کند، اما آن‌ها کاملا ابتدایی به نظر می رسند و بازیِ T. Usher و Mendes در طول داستان غیرقابل باور و تصنعی به نظر برسد و بیننده نمی تواند بازی آنها را باور کرده تا با آن ارتباطِ جدی برقرار کند. فیلم می توانست داستان گویی‌اش را منحصر جلو ببرد اما همه ی این عوامل دست به دست هم داده اند تا ما دروغ های خطرناک را باور نکنیم و پیچش‌های تصنعی داستانش را قابل قبول ببینیم.

“دروغ‌های خطرناک” را بسختی میتوان به عنوان یک عنوان تریلر در نظر گرفت. زیرا در فیلم شاهد صحنه‌های مهیج و پراسترسی نیستیم و بیشتر با فیلمی جنایی-درام روبرو هستیم. داستان فیلم فاقد پیچیدگی‌های لازم و رازهای پنهانی می‌باشد که اغلب در اینگونه آثار دیده می‌شود. اما بزرگترین ایرادی که میتوان به این فیلم گرفت این است که داستان آن در عین سادگی ( که البته در اینجا یک ویژگی مثبت نمی‌باشد) به هیچ عنوان باورپذیر نیست. در این فیلم تناقض‌های زیادی را مشاهده می‌کنیم که در آخر هیچکدام از آنها دلیلی منطقی پیدا نمی‌کنند. در واقع به طور کلی میتوان گفت که این فیلم دارای فیلم‌نامه‌ای ضعیف با داستانی تکراری است که تنها وقت شما را هدر می‌دهد. شخصیت‌های منفی داستان حضوری کوتاه در فیلم دارند و فیلم ریتم کُند و خسته‌کننده‌ای دارد. از اینها گذشته پایان‌بندی فیلم به قدری مضحک و سطحی می‌باشد که شما را به شدت ناامید خواهد کرد. در این فیلم از ستارگان تلویزیونی به عنوان نقش‌های اصلی استفاده شده است. شاید Netflix خودش هم باور چندانی به فیلم‌نامه‌ی این فیلم نداشته و نخواسته هزینه‌ی زیادی بابت استفاده از بازیگران گران‌قیمت خرج کند.

نتیجه گیری

فیلم ضعف در داستانگویی و پیچش ها دارد و پر از حفره های داستانی و سراسر ایراد است. فیلم سعی دارد روایتش را پر پیچ و تاب بازگو کند و مخاطب را شگفت زده کند اما فقط به تظاهر می پردازد و جذابیتی را ایجاد نمی کند. فیلم دروغ های خطرناک فیلمی نیست که بتواند برای بیننده‌اش لحظات خاص یا متفاوتی را به‌ وجود بیاورد و نه از لحاظ داستان و شخصیت پردازی شما را راضی می کند و نه از لحاظ بازیِ بازیگرانش شما را شگفت زده کند. یک فیلم ضعیف دیگر در سال ۲۰۲۰ که می توانید وقتتان را برایش هدر ندهید.

نتیجه گیری…

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم Dangerous Lies

نقد فیلم Dangerous Lies / ناممکنی در سرزمین عجایب 1

فیلم ضعف در داستانگویی و پیچش‌ها دارد و پر از حفره‌های داستانی و سراسر ایراد است. فیلم سعی دارد روایتش را پر پیچ و تاب بازگو کند و مخاطب را شگفت زده کند اما فقط به تظاهر می‌پردازد و جذابیتی را ایجاد نمی‌کند. دروغ‌های خطرناک فیلمی نیست که بتواند برای بیننده‌اش لحظات خاص یا متفاوتی را به‌ وجود بیاورد و نه از لحاظ داستان و شخصیت پردازی شما را راضی می‌کند و نه از لحاظ بازیِ بازیگرانش شما را شگفت زده خواهد کرد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید

واقعا فیلم مرخرفی بود ، وقتتون رو هدر نبود ، در حد تیاتر مدرسه ای بود