نقد و بررسی بازی Hitman 3 / وداع با آقای خاص

هیتمن 3 / Hitman 3 یک بازی اکشن مخفیانه است که توسط IO Interactive ساخته و توسط خود این شرکت در تاریخ 20 ژانویه 2021 (1 بهمن 1399) برای پلتفورم‌های [PC-PS4-PS5-Xbox One-Xbox Series X/S-Stadia-Switch] منتشر شده است. این بازی ادامه داستان بازی هیتمن 2 محصول سال 2018 را دنبال می‌کند و شما را در نقش قاتل حرفه‌ای یعنی شماره 47 به شش نقطه جدید در دنیا برای شکار هدف‌هایش می‌فرستد. در ادامه با سایت ساعت هفت با نقد و بررسی بازی Hitman 3 همراه باشید.

مطلب مرتبط: مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 / معرفی مهمترین بازیهای 2021

نقد و بررسی بازی Hitman 3

نقد و بررسی بازی Hitman 3 / وداع نهایی با آقای خاص

سری بازی‌های هیتمن همیشه به خاطر طراحی هوش‌مندانه‌ی مراحل و دارا بودن بودن گیم‌ پلی جذاب و متنوع و از همه این‌ها مهم‌تر، قرار دادن بازیکنان در محیط‌‌های مختلف و وجود مسیرهای متفاوت برای گذر از هر مرحله بسیار مورد استقبال گیمرهای سراسر دنیا قرار گرفته‌اند و مشهور شده‌اند. این حس متفاوت در بازی هیتمن 3 از همان دقایق ابتدایی و ایستادن بر فراز بلندترین برج دنیا در دبی دوباره به شما دست خواهد داد. بگذارید از همان ابتدا بگوییم، بازی هیتمن 3 یکی از رویایی‌ترین بازی‌های سری هیتمن محسوب می‌شود و یک حس بسیار خاص درونش موج می‌زند. حسی بسیار ویژه در هنگام تجربه این سری از بازی‌ها وجود دارد که مسلما در هیچ بازی کامپیوتری دیگری نمی‌توان آنرا تجربه کرد و به خاطر همین موضوع است که این سری برای برخی بازیکنان تا این حد منحصر به فرد و خاص محسوب می‌شود. اما شماره سوم از سری جدید هیتمن یک حس متفاوت و برتر درون خود دارد و یک روح جدید به این فرانچایز قدیمی و محبوب دمیده و یک پایان دوست داشتنی برای سه گانه جدید هیتمن خلق کرده است.

بازی هیتمن ۳، سومین شماره از سری جدید هیتمن محسوب می‌شود که برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ شاهد منتشر شدن آن تحت عنوان “دنیایی از قتل‌” (World of Assassination) بودیم.  دنیایی که یک سری از خاطره انگیز‌ترین طراحی مراحل‌ها را در دنیای گیم در دل خود دارد. مراحلی که به صورت آزادانه اجازه گشت زنی و کشف روش‌های مختلفی برای کشتن و از پیش برداشتن هدف‌هایش به شما می‌دهد. اما در کنار گیم‌پلی جذاب در قلب بازی هیتمن شما شاهد تعریف داستان‌های متفاوتی هستید و این به هرچه جذاب‌تر شدن بازی کمک زیادی کرده است. این موضوع یعنی روایت داستانی در شماره سوم هیتمن به شکل پر رنگ‌تری خود را نشان داده و شما را بسیار هیجان زده خواهد کرد، چرا که علاوه بر داستان قدرتمندی که این شماره دارد درون هریک از مراحل بازی نیز غافلگیری‌های خاصی منتظر شما هستند.

نقد و بررسی بازی Hitman 3

 امکانات خاصی که در دل هریک از محیط‌ها مخفی است و شما برای پیشروی در بازی باید ابتدا به کشف این موارد در محیط بازی بپردازید، که این یکی از جذابیت‌های اصلی بازی محسوب می‌شود. اینکه “هدف” دقیقا در چه مکان و زمانی در رفت و آمد است، چه داستان‌هایی در هریک از محیط‌ها در جریان است و برای رسیدن به هدف از چه راه‌هایی می‌توان گذر کرد و چه موانعی در پیش روی شماست و مهمتر از همه اینکه چگونه می‌توان کاری کرد که توسط نگهبانان و محافظان و خود هدف نادیده گرفته شوید، از دلایلیست که این بازی را در تمام دقایقش هوشمندانه و دقیق کرده است.

در بازی هیتمن 3 شما در نقش شماره ۴۷ ایفای نقش می‌کنید. یک قاتل حرفه‌ای که چهل و هفتمین کلون از سری کلون‌های قاتل‌های حرفه‌ای  که توسط دکتر اورت مایر کلون‌سازی شد، محسوب می‌شود. اما او تفاوت‌های زیادی با هم‌کلونی‌های خود دارد. او باهوش‌تر و منحصر به فردتر از سایرین است. با اینکه رفتارهای انسانی و حتی احساسات نیز درون او دیده می‌شود اما درعین حال او از کشتن هدفش عبایی ندارد و در زمانش او یک موجود خشک و بدون حس و کاملا مرگبار است. شماره ۴۷ وارد ساختمانی می‌شود و بدون اینکه کسی از وجود او مطلع شود یک حادثه دلخراش اتفاق افتاده و جسد هدف اصلی او که معمولا از جنایتکاران بسیار معروف و شاخص در سراسر جهان است پیدا می‌شود و علت مرگ آنها نیز سقوط از بلندی، پریدن غذا در گلو، افتادن اتفاقی یک وسیله روی سر، برق گرفتگی و یا اینگونه اتفاقات تصادفی گزارش می‌شود!

نقد و بررسی بازی Hitman 3

وقتی کنترل شماره ۴۷ را در دست دارید با امکانات که بازی در اختیاراتان می‌گذارد، حس می‌کنید که یک قاتل حرفه‌ای را کنترل می‌کنید. امکاناتی که او در اختیار شما قرار می‌دهد و نگاهی که او می‌تواند روی محیط برای درک بهتر اجزای آن و نقشه کشیدن برای قدم بعدی داشته باشد کاملا خاص و منحصر به فرد است. امکاناتی مانند تعویض لباس، دیدن دشمنان از پشت دیوار، خزیدن به پشت دشمنان، استفاده از انواع سلاح‌ها، توانایی برنامه ریزی نقشه‌ها و تله‌های مختلف و بسیاری از امکانات که او را کاملا متمایز کرده است. همین خاص بودن این شخصیت و به علاوه محیط باز و پر از داستان و امکانات بازی هیتمن ۳ است که یکی از خاطره انگیز‌ترین هیتمن‌های تاریخ دنیای گیم را رقم زده است.

هیتمن ۳ آخرین شماره از سه گانه جدید هیتمن محسوب می شود و به طور خلاصه بهترین این سه گانه نیز می‌توان از آن نام برد. هیتمن ۳ به خاطر طراحی مراحل جذاب‌تر و شخصیت‌های قدرتمند‌تر و همینطور روایت سینمایی‌تر و جذابتری که به خود گرفته مسلما شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بازی پر از سناریو‌های جذاب و غافلگیر‌های قابل لمس است و گیم‌پلی بازی روان و هوشمندانه و دوست داشتنی طراحی شده و این‌ها از دلایل بزرگ موفقیت این شماره محسوب می‌شود‌.

نقد و بررسی بازی Hitman 3 / وداع با آقای خاص

در بازی پنج مرحله بسیار بزرگ و یک مرحله مخفی وجود دارد که همه به شکل حیرت انگیزی پرجزئیات و کم نقص طراحی شده‌اند. هر بخش از هر مرحله بازی معماهای سر به مهر و حل نشده‌ای منتظر شما هستند که برای پیشبرد انجام ماموریت کاربرد دارند. همین موضوع باعث افزایش میزان تکرار پذیری بازی شده است و هر بار که مرحله‌ای را دوباره آغاز می‌کنید، می‌توانید روش متفاوتی برای انجام ماموریت‌ها و پاکسازی هدف‌ها اتخاذ کنید. اما برای تسلط واقعی به هر مرحله باید وقت بسیار زیادی بگذارید و برای انجام تمام چالش‌های موجود در هر مرحله باید علاوه بر وقت، دقت و حوصله بسیار زیادی به خرج دهید. هر بار شروع هر مرحله ممکن است نکات جدیدی برایتان به ارمغان بیاورد و هربار داستان جدید و تاز‌ه‌ای برایتان باشد. و این را با سه درجه سختی مختلف بازی ترکیب کنید. درجه سختی Master به معنای واقعی کلمه سخت و متفاوت از دو درجه سختی دیگر طراحی شده و انجام آن حتی اگر تمام جزئیات محیط را هم بدانید چالش برانگیز خواهد بود.

سازندگات در هیتمن ۳ فقط گرافیک بازی را بهبود نداده‌اند و نسبت به دو شماره قبلی، بازی از هر نظر یک جهش بزرگ محسوب می‌شود و پر از ایده‌های جذاب و سرگرم کننده است. با این حال هیتمن۳ کیفیت کنونیش را مدیون زیربنای چند سال اخیرش است و پایه‌های قدرتمند بازی است که اجازه قدرت نمایی هرچه بیشتر به این بازی را داده است. هیتمن ۳ کاملا رویایی ساخته شده از طراحی مراحل بگیرید تا آهنگ‌ها و صحنه‌ها و داستان‌های درون محیط کاملا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بازی فراتر از بازی‌های هیتمن قبلی که فقط در مورد یک قتل سریع و بی سر و صدا بود بلکه در مورد داستان‌ها و اتفاقات مختلفی است که در هریک از محیط‌های بازی اتفاق افتاده است‌. مثلا در نقشه اول در امارات وسط یک قتل می‌توانید یک ماموریت قتل دیگر برای ثابت کردن خود بگیرید! یا هدف را از بلندترین ساختمان دنیا به پایین پرت کنید. یا در نقشه دوم در انگلستان می‌توانید در نقش یک کاراگاه به حل یک ماجرای قتل بپردازید که بسیار جذاب و متفاوت طراحی شده است.

علاوه بر تمام امکانات دوست داشتنی قبلی مانند سیم قدیمی هیتمن، کیف مخوصش که درونش اسلحه نشانه‌دار قرار دارد یا بسیاری دیگر از این گونه امکانات خاطره‌انگیز،  یک آیتم جدید به بازی اضافه شده و آن دوربین شماره ۴۷ است که می‌توانید با آن به اسکن محیط برای کشف چیزهای جدید بپردازید یا درهای قفل خاصی را با کمک آن باز کنید و یا وسایل مختلف را با آن هک کنید. هرچند بازی می‌توانست این وسیله را جدی‌تر بگیرد و مثلا با آن به هک دوربین‌ها و کامپیوترها نیز بپردازیم اما همین‌که سازندگان با ایده‌های جدید وارد شده‌اند جای امیدواری دارد.

نقد و بررسی بازی Hitman 3 / وداع با آقای خاص

نکته جالب دیگر در مورد تنوع مراحل بازیست که هر کدام حس متفاوتی در دل خود جا داده‌اند و فقط مانند شماره‌های قبلی هیتمن هر مرحله با ماموریت اینکه باید هدف‌هایی را از پیش رو برداریم آغاز و ادامه پیدا نمی‌کند. بلکه این‌بار هر مرحله دارای ماموریت‌های متفاوت‌تری است. مراحل بزرگ‌تر و زیباتر و عمیق‌تر از قبل طراحی شده‌اند. به نظر می‌رسد هرآنچه شماره‌های قبلی بازی دارای طراحی‌های غیرمعقول بود، این شماره طراحی مراحل بسیار دقیق و شیرین از آب در آمده است. مثلا اگر قرار است شما به سمی دسترسی پیدا کنید آن را چنان دور و مخفی از محلی که باید از آن استفاده کنید قرار نگرفته است تا شما بیشتر از اینکه به فکر پیدا کردن آیتم‌ها باشید بیشتر از محیط و داستان و اتفاقات لذت ببرید.  با این حال باز هستند مراحلی که حس کنید سر درگم‌ هستید و به خاطر پیچیدگی ساختاری مرحله گیج خواهید شد مثل مرحله چین که محیط پر از پله و در است و پیدا کردن هدف‌ها را کمی برایتان سخت می‌کند چراکه مرحله بسیار بزرگ است و دو هدف فاصله زیادی از هم دارند. با این حال در مجموع این بازی کاملا در این زمینه قابل قبول طراحی شده و نسبت به قبل پیشرفت کرده است.

گرافیگ بازی نسبت به نسخه قبل کاملا نرم‌تر و دارای فریم ریت بهتری است و جزئیات بیشتر و زیباتری از محیط را در هیتمن ۳ حس خواهید کرد. قطرات باران به شکل زیبایی روی سر و بارانی سیاه شماره ۴۷ می‌چکد یا ظاهر NPC‌ها متنوع‌تر است و رفتارهای واقعی‌تری از آنها شاهد هستیم. مثلا اگر به آنها زیاد نزدیک شوید به شما شک می‌کنند مثلا در دیالوگی مردی به شماره ۴۷ می‌گوید “با اینکه بوی خوبی میدهی ولی فاصله خود را حفظ کن” و یا فرد دیگری در مورد حریم خصوصی موعظه می‌کند! در کل تنوع هم در صداگذاری و هم در گرافیک بسیار به چشم می‌آید و آهنگ‌های زیبا و پر شور نیز این ترکیب را کامل و جذاب کرده است. در هر مرحله طرح زیبای بازی شما را مجذوب می‌کند در مرحله دبی چشم انداز زیبا و انعکاس‌های چشم نواز و عمق محیط شما را به شور می‌آورد. در چین نورپردازی محیط و مغازه و باران نرمی که همه چیز را خیس می‌کند. در انگلستان طراحی قلعه و محیط اطرافش شما را مجذوب می‌کند. در آرژانتین زیبایی دشت‌ها و عمق مناظر و طراحی محیط بسیار برایتان جذاب خواهد بود و بسیار دیگر از بخش‌های بازی که باید خودتان تجربه کنید تا به عمق آن برسید.

نقد و بررسی بازی Hitman 3 / نتیجه گیری….

بازی هیتمن۳ یک تجربه جذاب و منحصر به فرد در دنیای گیم محسوب می‌شود و کامل کننده داستان دو شماره قبلی‌اش است. طراحی مراحل کم نقص و عالی، محیط‌های متنوع و زیبا، داستان‌های مختلفی که در هر محیط تجربه می‌کنید، داستان کلی قدرتمند، شخصیت شماره ۴۷ که خاص و متمایز است، گرافیک زیبا، آهنگ‌های شنیدنی، صداگذاری قدرتمند و… بخشی از نکات مثبت این بازی بزرگ محسوب می‌شود و طراحی گیج کننده برخی مراحل، مینی مپ‌های نه چندان کار آمد را می‌توان از نکات ضعف این بازی به شمار آورد. در کل تجربه بازی هیتمن ۳ را به هیچ عنوان از دست ندهید. شاید تا مدتی شماره 47 و داستانش را در صنعت گیم نبینیم و باید با این سه‌گانه که پتانسیلش را نیز دارد سر کنیم و از این سری خاص لذت ببریم…

بازی Hitman 3

نقد و بررسی بازی Hitman 3
بازی Hitman 3

نمره سایت ساعت 7 (ارزش اثر)

(عالی)

(عالی)

وداع با آقای خاص

بازی هیتمن۳ یک تجربه جذاب و منحصر به فرد در دنیای گیم محسوب می‌شود و کامل کننده داستان دو شماره قبلی‌اش است. طراحی مراحل کم نقص و عالی، محیطهای متنوع و زیبا، داستان‌های مختلفی که در هر محیط تجربه می‌کنید، داستان کلی قدرتمند، شخصیت شماره ۴۷ که خاص و متمایز است، گرافیک زیبا، آهنگ‌های شنیدنی، صداگذاری قدرتمند و… بخشی از نکات مثبت این بازی بزرگ محسوب می‌شود و طراحی گیج کننده برخی مراحل، مینی مپ‌های نه چندان کار آمد را می‌توان از نکات ضعف این بازی به شمار آورد. در کل تجربه بازی هیتمن ۳ را به هیچ عنوان از دست ندهید. شاید تا مدتی شماره 47 و داستانش را در صنعت گیم نبینیم و باید با این سه‌گانه که پتانسیلش را نیز دارد سر کنیم و از این سری خاص لذت ببریم…

امیدواریم از مطلب ” نقد و بررسی بازی Hitman 3 ” لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها