نقد و بررسی فیلم six underground

فیلم Six Underground (شش زیرزمینی) یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی مایکل بی  و محصول Netflix است. این فیلم در تاریخ ۱۳ دسامبر منتشر شده است. با سایت ساعت هفت با ” نقد و بررسی فیلم Six underground ” همراه باشید.

اگر به دنبال دیدن نقدهای بیشتری از فیلم های سال 2019 میگردید به لیست فیلم های سال 2019 مراجعه فرمایید. (فیلم های 2020 نیز در لیست فیلم های سال 2020 موجود است.)

خلاصه داستان: شش قهرمانِ ناشناس از سراسر دنیا دور هم جمع شدند تا ماموریتی از روی خیرخواهی انجام دهند! اسم واقعی آنها منع شده است اما به جای آن ، آنها برای همدیگر شماره هایی در نظر گرفتند تا با آن همدیگر را صدا بکنند. ماموریت آنها سرنگونی یک دیکتاتور در کشور تخیلی “ترکستان” است تا بتوانند برادر دموکرات او را به جای او جایگزین کنند …

بررسی کلی فیلم…

در این بخش به نقد و بررسی فیلم six underground  شاهکار جدید اکشن هالیوود خواهیم پرداخت! البته در صورتی که تعریف ما از لغت شاهکار کاملا تغییر کرده باشد . سینمای هالیوود هر روز با ارائه آثار پرخرج و شلوغ اما بی محتوایش بیشتر از پیش ما را دلتنگ سینما می کند. سینمای بی احساس و سرگرم کننده ، تجارتی که رنگ و لعاب پول از آثارش سرریز است و اولین حسی که پس از تماشایش به شما دست می دهد این است که : چرا این فیلم را دیدم!؟

فیلم six underground  را با یک معجون مقایسه کنید که تمامی مخلفات مانند پسته ، بستنی ، عسل و . . . موجود باشد اما آیا  وجود این اقلام به تنهایی می تواند کافی باشد؟ یا نیاز مند یک هنرمند برای درست کردن ترکیبی خوشمزه از آن ها است؟ فیلم six underground معجونی بد مزه از سینمای اکشن هالیوود است ! برای دوستداران سینمای اکشن که به هیچ عنوان فیلمنامه و داستان اهمیتی ندارد این فیلم یک شاهکار است !

فیلم six underground

Six underground دقیقا یک ترکیب لذت بخش از کلیه موارد لازم برای یک فیلم سرگرم کننده و اکشن است و برای مخاطب نوجوان می تواند کاملا هیجان انگیز باشد . ماشین بازی ، پرش از ساختمان ها ، نبرد های تن به تن ، اسنایپر و . . . همگی در غالب این فیلم گنجانده شده تا بتواند اثری کاملا سرگرم کننده را خلق کند . البته طنز را هم به تمامی موارد ذکر شده اضافه کنید .

فیلم six underground با یک سکانس طولانی تعقیب و گریز آغاز می شود و تا مرحله ای پیش میرود که یک سوال در ذهن شما به وجود می آورد : آیا این تعقیب گریز تا پایان فیلم ادامه دارد یا قرار است تمام شود ؟

فیلم six underground

صحنه های اکشن در این فیلم به اندازه ای بولد و زیاد است که شما حتی در پایان فیلم چیزی در مورد شخصیت های داستان نمی دانید! درست است که این افراد در واقع مرگ را جعل کرده اند تا بتوانند مخفیاته دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند اما شخصیت پردازیه ضعیف آن هم در این اندازه  فقط شما را به یک نتیجه می رساند که این فیلم صرفا به دنبال جذب مخاطب است… ببین و فراموش کن همین و بس…

در فیلم six underground نویسنده نحوه آشنایی شماره یک با بازی “رایان رینولدز” را با یکی دو تا از اعضا  را به صورت سطحی و ضعیف نمایش می دهد اما عمق فاجعه اینجا نیست . عمق فاجعه جایی است که برای بقیه اعضا این اتفاق نمی افتد و انگار نویسنده فراموش کرده این گروه ۶ نفره است! اگر بخواهیم پرداختن به نمایش نحوه آشنایی شماره یک در فیلمنامه با افراد را توجیه کنیم می توانیم در مورد شماره ۷ این کار را انجام بدیم  چون در ابتدای فیلم یکی از اعضا که راننده است کشته می شود و شماره یک به دنبال عضوی جدید می رود که طبیعیست نحوه آشنایی با او در فیلم نمایش داده می شود و این شخص شماره ۷ می شود اما بیایید به عمق فاجعه برگردیم ، به جز شماره ۷ نحوه آشنایی شماره یک با پسر پارکور کار هم نمایش داده می شود اما چرا ؟ اگر به او پرداخته شد پس بقیه اعضا چه می شوند ؟ و اگر قرار بود به این موضوع پرداخته نشود چرا این یک نفر از این قاعده مستثنی شده است ؟ سوال دیگری که ذهن را درگیر می کند این است که مگر راننده در ابتدا کشته نشد پس چرا یک تک تیر انداز جایگزین او شد! این ۶ نفر در ابتدای فیلم بر اساس توانایی معرفی شدند که راننده کشته می شود پس قطعا در تیم جای یک راننده خالی می شود اما عضو جدید که در فیلم اضافه می شود راننده نیست ! در فیلم six underground هیچ تلاشی حتی برای معرفی شخصیت اصلی داستان شماره یک نشده است و شما در انتها حتی او را هم نمیشناسید!

در کل در طول داستان هیچ استفاده ای از دکتر فیلم (به جز چند دقیقه اول فیلم ) و یا حتی پارکور بار فیلم نمی شود و بود و نبودشان هیچ لطمه ای به کل داستان فیلم نخواهد زد. این موضوع برای بسیاری دیگر از شخصیت فیلم نیز صدق می کند!

فیلم six underground

شاید تنها نکته جالب فیلم برای ما ایرانی ها  حضور پیمان معادی کارگردان و بازیگر دوست داشتنی کشورمان در نقش برادر کوچکتر شخصیت منفی داستان و کودتا کننده است.

فیلم six underground

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز فیلم six underground

در مورد داستان six underground حرف زیادی نمی‌توان زد و یکی از شلخته‌ترین آثار ممکن از نظر فیلمنامه است و در کل فیلم مجموعه‌ای بی سر و ته از صحنه‌های اکشن است. در صورتی که به سینمای اکشن علاقمند هستید تماشای این اثر می‌تواند رضایت شما را جلب کند اما توقع سکانس‌های ماندگار و عمیق از فیلم نداشته باشید.

امیدوارم از مطلب “نقد و بررسی فیلم six underground” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

محبوب‌ترین مطالب

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها