معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

با سلام خدمت شما همراهان گرامی مجله اینترنتی ساعت هفت، در این مقاله شما را با بازی‌های انحصاری Xbox Series X آشنا می‌کنیم. دارندگان کنسول PS5 هرگز دستشان به این بازی‌ها نخواهد رسید! پس Fanboyهای کنسول Xbox Series X در ادامه همراه ما باشید. در ادامه با سایت ساعت هفت با معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X در خدمت شما هستیم. [این مقاله برگرفته از وب سایت Clutchpoints.com می‌باشد.]

مقدمه

شاید Haterهای کنسول XSX (در ادامه مقاله از عنوان مختصر XSX برای معرفی کنسول نسل نهم Microsoft استفاده می‌شود) و Fanboyهای PS5 بگویند، وقتی بازی‌های XSX برای ویندوز هم منتشر می‌شود دیگر نباید نام Exclusive یا انحصاری به آنها داد. اما درست برعکس وقتی این بازی‌ها هرگز به دست دارندگان PS5 نمی‌رسد پس کلمه‌ی انحصاری کاملاً بجاست. از طرفی Windows و XSX هر دو متعلق به ماکروسافت هستند پس این بدان معناست که حداقل یکی از این دو محصول آنها را باید تهیه کنید تا بتوانید این بازی‌ها را اجرا کنید. در نگاهی دیگر این بازی‌ها مورد انتظارترین بازی‌های حال حاضر هستند و انتظارات را نیز از کنسول XSX بسیار بالا برده‌اند. با توجه به انحصاری بودن این بازی‌ها، ماکروسافت هزینه‌ی زیادی برای نبرد بین کنسول‌ها در این نسل کرده است و می‌خواهد که حتماً برنده نبرد این نسل باشد. در ادامه این مقاله شما را با ۱۰ بازی انحصاری XSX آشنا می‌کنیم که برای PS5 عرضه نمی‌شوند. (در آینده به روز رسانی خواهد شد)

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

HALO INFINITE 

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ عرضه ۸ دسامبر ۲۰۲۱

چیزی به عرضه رسمی بازی Halo Infinite نماده است. فرنچایز هیلو همواره آغازگر نبرد نسل جدید برای کنسول‌های Xbox بوده است. از نسل ششم که ایکس باکس کلاسیک عرضه شد تا به امروز هیلو توانسته طرفداران زیادی را به دور کنسول‌های ماکروسافت جمع کند. اینبار اما بخش مولتی پلیر بازی Halo به صورت کاملا رایگان عرضه شده و توانسته مخاطبان بیشتری از Battlefield 2042 بدست بیاورد. با توجه به عرضه ناموفق Battlefield 2042 و COD: Vanguard موفقیت هیلو نه تنها فروش کنسول XSX را تضمین می‌کند بلکه طرفداران سبک شوتر اول شخص را هم راضی می‌کند. جالب است بدانید که Battle-Pass مربوط به بخش چند نفره‌ی هیلو به صورت Never Ending است که یعنی شما با یک‌بار خرید آن تا مدت‌ها می‌توانید از Battle-Pass بهره ببرید. حرکتی که توجه، نظارت و بروزرسانی مکرر را از ماکروسافت طلب می‌کند، بدین منظور که آنها باید مدام تم‌ها، اسکین‌ها و جزئیات بخش چندنفره را به روز نگهدارند تا بازیکنان راضی باشند. باید دید ماکروسافت با این سیاست، تا چه حد می‌تواند مخاطب برای Halo جذب کند.

شاید تاخیر بازی مخاطبان را ناامید کرد ولی متوجه شدیم که این تاخیر برای بهبود بازی بسیار مفید بوده، با توجه به تریلرهای بازی فهمیدیم که بخش تک نفره و مولتی‌پلیر (Multiplayer) بسیار روان هستند و گیم‌پلیِ بسیار جذاب و زیبایی را عرضه کرده‌اند. Halo Infinite برای طرفداران، می‌تواند شور و هیجان را به اردوی XSX بیاورد اما مهمترین سوال، آیا این بازی می‌تواند مخاطبان جدیدی به دور XSX جمع کند؟ برای پاسخ به این سوال نباید زیاد منتظر بمانیم.

FABLE 4 

FABLE 4

تاریخ عرضه نامشخص

اگر موفق شده‌اید که بازی Forza 5 را در PC یا XSX بازی کنید (بازی قبل از عرضه عرضه کرک شد!) حتماً از گرافیک فوق‌العاده‌ی آن فَکتان به زمین خورده است! حال اگر بدانید که سازندگان Forza از همان موتور گرافیکی برای خلق Fable 4 استفاده می‌کنند، احتمالاً مغزتان سوت خواهد کشید. سری بازی فیبل یکی از تجربه‌های منحصر به فرد Xbox360 بود و متاسفانه ماکروسافت این فرانچایز را به دلایلی تاکنون کنار گذاشته بود ولی نسل نهم فرق می‌کند، ماکرو هزینه‌های زیادی برای کنسول XSX خود کرده است. از خرید استودیوهای بازی سازی بزرگ و کوچک تا همین سرمایه‌گذاری روی بازی‌های انحصاری قدیمی‌اش، با اینکه سری بازی Fable هر شماره مخاطبان را ناامید کرد ولی هنوز هم طرفداران Xbox منتظر شماره چهارم آن هستند. این بازی یکی از مورد انتظارترین بازی‌های XSX است. با توجه به سابقه‌ی استودیویِ Playground Games می‌توان از نتیجه‌ی کار اطمینان حاصل کرد، تاکنون تنها یک تریلر سینمایی از بازی منتشر شده است که چیزی از گیم‌پلی بازی به ما نشان نداد و می‌توان فهمید بازی هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد و باید بیشتر منتظرش بمانیم.

STATE OF DECAY 3 

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ عرضه نامشخص

استودیویِ Undead Labs دوباره برگشته ولی اینبار سعی کرده از دو شماره قبلی خود مخصوصاً شماره‌ی اول درس گرفته و State of Decay را بدون نقص و کم و کاستی بسازد. سومین عنوان از این سری سعی کرده حال و هوای گذشته را با ترکیب اِلمان‌های جدید ترکیب و تجربه‌ای جدید را در اختیار ما قرار دهد. متاسفانه اطلاعات زیادی از بازی‌ نداریم، حتی یک تریلر و باید منتظر بمانیم ببینیم استودیویِ Undead Labs چه آشی برایمان می‌پزد!

STARFIELD 

هفت بازی‌ برتر معرفی شده در E3 2021

تاریخ عرضه ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲

اطلاعات بیشتر: معرفی بازی Starfield / تاریخ انتشار و آخرین اطلاعات

وقتی خبر خرید استودیویِ Bethesda را توسط ماکروسافت خواندم، افسوس خوردم. زیرا با Skyrim, Fallout 3, Fallout 4 و Fallout New Vegas خاطرات زیادی داشتم. Bethesda شرکتی بود که بازی‌هایش قبل از عرضه کرک می‌شدند! و اینکه مدیرانش اعتقادی به قفل Denovo نداشتند و حتی در مواردی یادشان می‌رفت قفل Denovo را اعمال کنند و ما مخاطبان بسیار خشنود بودیم. اما اکنون بازی‌های Bethesda تنها در فروشگاه ماکروسافت عرضه می‌شوند و یا باید کنسول XSX را بخرید تا بتوانید آنها را تجربه کنید. هم Bethesda و هم ماکروسافت در انتظار Starfield هستند زیرا می‌خواهند بدانند مخاطبان چطور واکنش نشان می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی Starfield به صفحه‌ی اختصاصی این بازی در وب سایت ما مراجعه کنید. بیشتر سعی در تحلیل بازی و بازار مربوط به آن را دارم و می‌توان گفت که اگر Starfield موفق شود و انتظارات را برآورده کند، می‌تواند برگ برنده‌ی ماکروسافت برای بردن نبرد کنسول‌ها شود و مخاطبان را مجاب به خرید XSX برای تجربه‌ی Starfield کند، یا تبدیل به افتضاحی مشابه Fallout 76 شود و به آینده‌ی کنسول گند بزند! به هر حا تا به الان بازی Starfield مورد انتظارترین بازی XSX است و باید تا نوامبر سال دیگر صبر کنیم تا بفهمیم آیا Starfield موفق می‌شود XSX را به اوج برساند یا خیر!

SHREDDERS

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ عرضه فوریه‌ ۲۰۲۲

بیاد دارم در کنسول Xbox نسل شش‌ام هم بازی براساس رشته‌ی ورزشی Snowboard ساخته شده بود که بسیار پرفروش هم بود. حال استودیویِ FoamPunch Games برای مخاطبان کانادای‌اش و بعضاً علاقه‌مندان به رشته‌ی Snowboard، بازی‌ای با همین سبک و سیاق ساخته‌ است و سعی در شبیه‌سازیِ این رشته‌ی ورزشی کرده‌ است. البته این بازی طبق گفته‌ی سازندگانش در ابتدا برای کنسول XSX عرضه می‌شود ولی هنوز هیچ خبری از عرضه‌ی آن بر روی PS5 نیست. بنابراین ما آن را جزو لیستمان قرار دادیم.

CrossfireX

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ عرضه نامشخص

استودیوی‌ِ Smilegate Entertainment سال گذشته نسخه‌ی بتا از بازی‌اشان عرضه کرد حال طبق وعده‌ی سازندگان باید منتظر عرضه‌ی بازی باشیم. در رویداد Gamescom 2021 تریلری از بازی را دیدیم و گیم‌پلی بازی نیز به نمایش درآمد و انتظارات را بالا برد، آیا CrossfireX می‌تواند رقیبی برای دیگر عناوین FPS باشد؟ این سوال را تنها دارندگان کنسول XSX و XOne می‌توانند پاسخ دهند.

REDFALL

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ عرضه سال ۲۰۲۲

همه ما Arkane Studios را با بازیِ انحصاری Deathloop می‌شناسیم که چندی پیش برای PS5 عرضه شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و از IGN امتیاز ۱۰/۱۰ را کسب کرد و جزو مدعیان اصلی کسب برترین بازی سال 2021 محسوب می‌شود. حال با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای سال دیگر شاهد عرضه بازی Redfall به صورت انحصاری برای XSX هستیم. اما متاسفانه فعلاً هیچ چیز از بازی نمی‌دانیم و تاکنون هم Arkane Studios هیچ خبری از بازی منتشر نکرده است، باید تا سال ۲۰۲۲ منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم.

WARHAMMER 40K: DARKTIDE 

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ عرضه سال ۲۰۲۲

اگر از عاشقان سری بازیِ Warhammer هستید این عنوان متفاوت در سبک First Person Shooter را از دست ندهید که قرار است تجربه‌ای منحصر به فرد را برایتان به ارمغان بیاورد. اما باید تا ۲۰۲۲ منتظر بازی بمانید و هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این بازی منتشر نشده است، از طرفی برای تجربه‌ی این عنوان باید یا PC و یا XSX داشته باشید.

SENUA’S SAGA: HELLBLADE II 

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X

تاریخ عرضه نامشخص

وقتی برای اولین بار Senua’s Sacrifice را تجربه کردم، اتمسفر مریض و تِم روانشناختی و در عین حال وحشتناک بازی به شدت مرا درگیر خودش کرد. بازی گیم‌پلی منحصر به فردی ارائه می‌داد و همین باعث شد عنوان Senua’s Sacrifice از فروش بسیار بالایی بهره‌مند شود. حال ماکروسافت استودیویِ Ninja Theory را خریده و عنوان بعدی این استودیو هم شماره بعدی Senua است. اگر از این بازی در PS4 یا نینتندو خود لذت بردید، باید برای تجربه‌ی نسخه‌ی جدید بازی کنسول XSX را تهیه یا PC قدرتمندی برای لذت بردن از آن خریداری کنید. بازی Senua یکی از مهم‌ترین بازی‌های نسل هشتم بود که توانست رضایت مخاطبان و همینطور منتقدان را بدست آورد و اسم و رسمی برای Ninja Theory بهم بزند. هر کسی که از Senua’s Sacrifice لذت برده باشد با شنیدن نام نسخه‌ی جدید بازی حتماً به وجد خواهد آمد و شانسی را برای کنسول XSX قائل خواهد شد.

STALKER 2: HEART OF CHERNOBYL 

معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X 1

تاریخ عرضه ۲۸ آوریل ۲۰۲۲

اطلاعات بیشتر: معرفی بازی استالکر ۲ / تاریخ انتشار، سیستم مورد نیاز و…

عنوانی که بیشتر از یک دهه‌ است که در دست ساخت قرار دارد و حال می‌توانیم در موردش با توجه به تیزرها و تریلرهای انتشار یافته قضاوت کنیم و باید گفت “WOW”. گرافیک خارق‌العاده، اتمسفری پساآخرالزمانی به‌علاوه‌ی نقشه‌ای بسیار بزرگتر از شماره اول و گیم‌پلی بسیار جذاب، همه و همه انتظار ما را از یک بازی در سبک اول اول‌شخص بالا برده است. Stalker 2 نه تنها برای عناوینی مانند Fallout و Far Cry رقیب چِغِری خواهد بود بلکه عناوینِ انحصاری XSX مانند Halo و CrossfireX و حتی Gears of War را نیز به چالش خواهد کشید و یقیناً ارزش انتظار را دارد. این اولین تجربه‌ی استودیویِ GSC Game World در زمینه تولید بازی برای کنسول است و طرفداران Microsoft بسیار خوشانس هستند که عنوانی به زیبایی Stalker را می‌توانند بر روی کنسول‌های خود تجربه کنند. از طرفی اگر PC می‌خواهید که Stalker 2 را 4K و با بالاترین جزئیات برایتان اجرا کند، باید پول هنگفتی کنار بگذارید، با توجه به اینکه قیمت کارت گرافیک انویدیا 3080 در بازار چیزی در حدود 84 میلیون تومان است!

این بود مقاله‌ی ۱۰ بازی انحصاری کنسول Xbox Series X که برای PS5 عرضه نمی‌شوند. کدام بازی شما را Hype کرد و بیشتر انتظار کدام بازی را می‌کشید و بی‌صبرانه منتظر آن هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. امیدوارم از مطلب فوق لذت برده باشید هفته‌ی بعد مشابه همین مقاله را برای PS5 منتشر خواهیم کرد پس منتظر بمانید…

امیدواریم از مطلب “معرفی مهمترین انحصاری های آینده Xbox Series X” لذت برده باشید تا مطالب بعد بدرود…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها