بهترین بازی های سال 2023

امسال بازی‌های بسیار خوبی منتشر شدند و یکی از پربارترین سال‌های صنعت بازی‌سازی را پشت‌سر گذاشتیم. با اینکه انتخاب ۷ مورد آنهم در میان عناوین خارق‌العاده‌ی امسال بسیار سخت بود، با این حال به رسم هر سال هریک از اعضای تحریریه ۷ بازی برتر سال خود را انتخاب کردند. در ابتدا در این مطلب با لیست‌های هریک از ما و بعد لیست کلی انتخاب شده توسط سایت که بسته به لیست‌های افراد انتخاب و امتیازدهی شده است رو به رو خواهید شد پس با ساعت هفت با بهترین بازی های سال 2023 همراه باشید.

همه چیز در مورد بازی Resident Evil 4 Remake {تاریخ انتشار و اولین تریلر}

نظرسنجی: نظرسنجی به پایان رسید و شما بهترین بازی سال را نسخه بازسازی Resident evil 4 انتخاب کردید. ممنون از انتخاب شما. (شرح نظرسنجی در پایین آمده است)

این نظر سنجی به پایان رسیده است

بهترین بازی سال 2023 از نظر شما کدام است؟
2479 رای‌
×

بهترین بازی سال‌های گذشته

بهترین بازی های سال 2022

معرفی بهترین بازی های سال 2021

بیست بازی برتر سال 2020

بیست بازی برتر سال 2019

نیم نگاهی به لیست بچه‌ها به شکل فهرست وار

هر کدام از بچه‌های گروه بسته به دیدگاهشان بازی‌های متفاوتی را برای هفت بازی برتر انتخاب کردند که در لیست‌های زیر به شکل فهرست‌وار آنها را مشاهده می‌کنید. 

هفت برتر سال 2023 (لیست علی)

7- Hi-Fi Rush

6- Hogwarts Legacy

5- Resident Evil 4 Remake

4- Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

3- Alan Wake 2

2- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

1- Baldur’s Gate 3

هفت برتر سال 2023 (لیست بهنام)

7. Starfield

6. Lies of P

5. Alan Wake II

4. Marvel’s Spider-Man 2

3. Armored Core VI: Fires of Rubicon

2. Baldur’s Gate 3

1- Resident Evil 4 Remake

هفت برتر سال 2023 (لیست امین)

7- HITMAN Freelancer

6- Marvel’s Spider-Man 2

5- Alan Wake 2

4- Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

3- Resident Evil 4 Remake

2- Baldur’s Gate 3

1- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

“بازی‌های مهم سال 2023 که ارزش بازی کردن دارند ولی در لیست نهایی قرار نگرفتند”

HITMAN Freelancer (حضور در یک لیست)

بهترین بازی های سال 2023

بازی هیتمن یکی از بازی‌های متفاوت و خاطره انگیز دنیای گیم است که همیشه با گیم‌پلی خاص و درگیرکننده‌اش گیمرها را میخکوب کرده است. دی ال سی رایگان Freelancer که در ابتدای سال 2023 برای هیتمن۳ آمد این بازی را به سطح جدیدی رساند. در این DLC شما می‌توانید به شکل کاملا آزادانه و با تمام عواقبی که ممکن است یک قاتل حرفه‌ای با آن سر و کار داشته باشد به کشور‌های متفاوت سفر کنید و هدف‌های مختلف را به طور متفاوت به قتل برسانید. از دلایلی که این مود، بازی هیتمن را به سطح جدیدی رسانده، نبود هیچ گونه سیو و وجود منابع محدود در هر مرحله است. شما در برخی مراحل باید به شناسایی هدف، قبل از کشتن او بپردازید که این باعث می‌شود که بازی جذاب‌تر شده و حس واقع‌ بینانه‌تری داشته باشد. در این مود در نقشه‌های مختلف بازی به طور تصادفی ماموریت‌های گوناگونی را برای درآمدزایی بیشتر باید انجام دهید و امکانات جدیدی با پولی که از این مراحل بدست می‌آورید تهیه می‌کنید و همین پیشرفت نیز از دیگر دلایلی است که شما را عاشق این DLC می‌کند. (امین)

 Hi-Fi Rush (حضور در یک لیست)

بهترین بازی های سال 2023

یکی از پر جنب و جوش‌ترین بازی‌های سال 2023 که شما را با ریتم آهنگ‌ها و گیم‌پلی‌اش مجذوب می‌کند Hi-Fi Rush است. در Hi-Fi Rush با طراحی جذاب و منحصر به فرد گیم‌پلی و همینطور داستان و شخصیت‌های بامزه و لحظات دیدنی طرف هستیم. ریتم گیم‌پلی بازی چنان شما را مجذوب می‌کند که شاید گذر لحظات را از یاد برده و خود را غرق در جذابیت‌های بازی ببینید. مکانیزم منحصربه‌فرد بازی این است که تمام اقدامات بازی، از جمله حرکات شخصیت اصلی، حملات او و حتی محیط، با ریتم موسیقی همگام‌سازی شده‌اند. این بدان معناست که بازیکنان باید زمان فشار دادن دکمه‌ها و حرکات خود را با ریتم هماهنگ کنند تا بتوانند دشمنان را به‌طور مؤثر شکست دهند. به همین دلیل است که این بازی از جمله‌ بازی‌های برتر 2023 است که از تجربه آن لذت خواهید برد . (علی)

 Starfield (حضور در یک لیست)

هفت بازی‌ برتر معرفی شده در E3 2021

راهنمای کامل بازی Starfield

بررسی بازی Starfield / تا بی‌نهایت و فراتر از آن

بازی Starfield با ۱۰۰۰ سیاره‌ی قابل گشت‌وگذار و کهکشانی از ستاره‌ها و سیارات متنوع منتشر و در میان عناوین امسال متمایز ظاهر شد. در ابتدا که بازی را شروع کردم گزینه‌های شخصی‌سازی و کلاس‌ها و Traitهای مختلف آن مرا به خود مجذوب کرد. با اینکه داستان اصلی بسیار سطحی و ساده بود ولی حس فضانوردی، شخصی‌سازی سفینه، مبارزات روان و ساده‌ی بازی برایم جذاب و تماشایی بودند. با وجود تمام انتقادهایی که به بازی وارد است بتزدا تمام تلاش خود را برای خلق جهانی تازه با داستان‌ها و گیم‌پلی گسترده انجام داد و بازی‌ای را بوجود آورد که در آینده پتانسیل‌های زیادی برای این شرکت به همراه خواهد داشت. (بهنام)

 Hogwarts Legacy (حضور در یک لیست)

معرفی بازی Hogwarts Legacy

راهنمای قدم به قدم بازی Hogwarts Legacy

چوب دستیِ جادویی خود را بردارید و خود را برای غرق شدن در دنیای جادوگران آماده کنید. بازی Hogwarts Legacy یک جهان بسیار بزرگ به همراه ماموریت‌های اصلی و فرعی زیاد و انتخاب‌های گوناگون را پیش پایتان می‌گذارد که از انجام هریک از آنها لذت زیادی خواهید برد. در این بازی برای شکست دادن دشمنان باید از تمام توانایی‌های خود و جادوهای گوناگون استفاده کنید. Hogwarts Legacy را به راحتی می‌توان به عنوان بهترین بازی مرتبط و ساخته شده برپایه دنیای هری پاتر نام برد، پس اگر عاشق دنیای جادویی هری پاتر هستید چوب دستی خود را انتخاب کنید و وارد قلعه هاگوارد و دنیای اطرافش شوید… (علی)

 Lies of P (حضور در یک لیست)

بررسی بازی Lies Of P

بررسی بازی Lies Of P / عروسک‌کشی

یکی از جالب‌ترین تجربه‌ها در سال 2023 برای مخاطبان سبک Soulslike همین Lies of P است. بازی Lies of P داستان پینوکیو را با کشتار عروسک‌‌ها و هرج و مرج حاصل از آن ترکیب کرده است. از ویژگی‌های مهم این بازی می‌توان به ساخت سلاح و به کار بردن عناصر اصلی سبک Soulslike اشاره کرد، که همین موضوعات معجونی خوب و مفرح از این بازی ساخته است. با اینکه ایراداتی در داستان بازی وجود دارد اما به جرات می‌توان گفت که Lies of P نگینی تراش خورده و زیباست که همه‌ی آن چیزی که از یک بازی سبک Souls انتظار دارید را برایتان به ارمغان می‌آورد. (بهنام)

هفت بازی برتر سال 2023 

7- Armored Core VI: Fires of Rubicon (حضور در یک لیست)

بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon

بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon / سریع، هیجانی، تاکتیکی

در سبک Soulslike همیشه وقتی وارد محیطی جدید می‌شویم احتیاط را شرط عقل قرار می‌دهیم تا از طرف دشمنان غافل‌گیر نشویم. در بازی Sekiro این شما هستید که باید ملّت را غافل‌گیر کنید، وعلا کلاهتان پس معرکه است، سرعت بالای مبارزات Sekiro این سوال را در ذهنتان ایجاد می‌کند که آیا از این هم اکشن‌تر و سریع‌تر، می‌توان بازی ساخت؟؟ From Software جواب ما را با بازی Armored Core 6 داد. اکشن فوق‌ِ سریع، طوفانی و پرطمطراق این بازی، ذهن و مغز شما را کاملاً درگیر خود می‌کند. به عنوان یک تجربه، برایم جالب بود که controller کنسول‌‌ها نمی‌توانستند پاسخ‌گوی واکنش سریع دشمن در بازی باشد و بعد از چند بار کلنجار رفتن با آنها سراغ موس و کیبورد رفتم تا توانستم به موقع واکنش نشان دهم و این نشان می‌دهد این بازیِ طوفانی تا چه حد جذاب، متفاوت و سریع است! (بهنام)

6. Marvel’s Spider-Man 2 (حضور در دو لیست)

بررسی بازی Marvel's Spider-Man 2

بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2

وجود این همه شرور (Villain) در یک بازی و داستان‌پردازی عالی و پرداخت شخصیتی خوبِ هر دو مرد عنکبوتی در کنار ونوم، بازی Marvel’s Spider-Man 2 را جذاب و تماشایی کرده است. تاب خوردن از میان آسمان‌خراش‌های نیویورک و در عین حال کتک‌کاری با خلافکارها با هر دو Spider-Man، راز پنهانی که هری در دل دارد، قوس شخصیتی عالی MJ و Peter، گرافیک عالی و پرجزئیات، (و این نکته که Ray Tracing در حالت Performance هم فعال است و حتی اُفت‌فریمی هم نخواهید دید) Marvel’s Spider-Man 2 را برای ما خاص کرده و آن را به یکی از بهترین بازی‌های سال 2023 تبدیل کرده است. (بهنام)

5. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty (حضور در دو لیست)

مورد انتظارترین بازی های سال 2023 / Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

راهنمایی کامل بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty (مراحل اصلی کامل + مراحل فرعی مهم)

وقتی Cyberpunk 2077 در سال 2020 منتشر شد با انتقادات بی‌شماری از سوی بازیکنان و منتقدین رو به رو گردید. واقعا هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد بعد از آن جو سنگین که در مورد CD Projekt به وجود آمد، این شرکت سر بلند کرده و دوباره بتواند روی پاهایش بایستد و در سال 2023 که یکی از بهترین سال‌های دنیای گیم محسوب می‌شود، DLC جدیدش جزو بهترین بازی‌های سال لقب بگیرد. بله سی دی پراجکت نشان داد که به این راحتی قد خم نمی‌کند و با Phantom Liberty همه چیز دنیای سایبرپانک را به لول بالاتری برد. در Phantom Liberty با داستانی درگیرکننده، گیم‌پلی هیجان انگیز، گرافیکی چشم‌نواز و شخصیت‌ پردازی استادانه طرف هستیم. این بازی می‌تواند به یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌هایی که در تمام عمرتان انجام دادید تبدیل شود و هیچگاه داستان و شخصیت‌هایش را از یاد نخواهید برد. (امین)

4. Alan Wake II (حضور در سه لیست)

بررسی بازی Alan Wake II

بررسی بازی Alan Wake II

از همان لحظه‌ی اول که چشمانم به جمال Sam Lake در بازی افتاد، پیش خود گفتم “چه شود بازسازی‌های Max Payne با این گرافیک و جزئیات چهره و انیمیشن‌ها”. Alan Wake II مرا نترساند برعکس هر فصلش مرا شگفت‌زده کرد. کارگردانی استادانه، طراحی مراحل خاص، گیم‌پلی عالی و داستان جذابش و آن صحنه‌های رقص جالب و متفاوت، Alan Wake II را تبدیل به یکی از بازی‌های منحصربه‌فرد در ژانر وحشت – بقا کرده است که نمونه مشابهی ندارد! (بهنام)

3. Resident Evil 4 Remake (حضور در سه لیست) 

همه چیز در مورد بازی Resident Evil 4 Remake {تاریخ انتشار و اولین تریلر}

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake و پک Separate Ways (تمام ماموریت‌های فرعی و…)

بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

تا قبل از این شماره از سری Resident Evil، شماره‌ی سوم بود که بیش از ۱۰۰ ساعت وقت پای آن گذاشته بودم. Resident Evil 4 سال ۲۰۰۵ گزینه‌ی بعدی بود که تمام نسخه‌های مختلف آن را بازی کرده بودم و یکی از بهترین‌ها در بین سری بازی Resident Evil برایم بود ولی به مانند شماره‌ی سوم مرا مجذوب خود نکرد. اما Resident Evil 4 Remake انگار برای من ساخته شده بود، تنوع بالای سلاح‌ها، Parry کردن ضربات دشمنان (که خیلی بهتر از Guard گرفتن مسخره‌ی Ethan در شماره‌های هفت و هشت است)، گرافیک بالا، مخلفات زیاد در بخش‌های Extra Content و تلاش برای Speedrun کردن بازی چیزی بود که باعث شد بیش از ۳۰۰ ساعت در آن وقت بگذارم و انواع چالش‌ها را انجام دهم. بازی Resident evil 4  امسال ثابت کرد حتی می‌توان یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران را با یک بازسازی دقیق و گیم‌پلی بهتر بازآفرینی کرد و کاری کرد که دوباره عاشق بازی‌ای شویم که تمام داستان و جزئیاتش را از قبل می‌دانیم!(بهنام – علی)

2. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (حضور در دو لیست)

بهترین بازی های سال 2023

راهنمای بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

 به هیچ عنوان فکرش را نمی‌کردیم که نینتندو در این نسل بازی‌ای خلق کند که حتی از Breath of wild نیز برتر باشد. در Tears of the Kingdom تمام محدودیت‌های رایج و مرسوم در دنیای بازی‌ها کنار می‌رود. در این بازی شما شاهد یکی از عجیب و غریب‌ترین و نامحدودترین گیم‌پلی‌های دنیای گیم هستید. در پیشروی در هر جای محیط آزاد هستید، در اینکه چگونه و چطور این داستان را تجربه کنید آزاد هستید، اینکه چگونه با دشمنان مختلف دست و پنجه نرم کنید، از تیرهایتان استفاده کنید، شمشیر عجیبی سرهم کنید یا حتی یک وسیله جنگی بسازید نیز آزاد هستید!

این چیزی نیست که هیچ یک از ما تا به حال در دنیای گیم به این شکل تجربه کرده باشیم. این یکی کاملا بکر و متمایز است و با تمام تشابهاتی که نسبت به Breath of wild حس می‌کنید، در عین حال تمایزات بیشماری نیز وجود دارد که این بازی را چندین پله نسبت به عنوان قبلی زلدا بالاتر برده است. دنیایی متمایز و مرموز در زیرِ زمین، دنیایی وسیع در آسمان‌ها، مراحل فرعی متفاوت، داستانی زیباتر، دشمنانی متنوع‌تر، گیم‌پلی متمایزتر و بسیاری از نکاتی که حتی باورش را نمی‌کنید Tears of the Kingdom را نسبت به Breath of wild در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد… حال این نکته را به خود یادآوری کنید که Breath of wild یکی از بهترین بازی‌های تاریخ گیم است! حال خودتان حساب کنید Tears of the Kingdom چه جایگاهی در این صنعت دارد! (امین)

بهترین بازی سال: Baldur’s Gate 3 (حضور در سه لیست)

Baldur's Gate III

داشتن فعالیت‌های متنوع، چالش‌های محیطی، سیاه‌چاله‌های مختلف و متمایز، سیستم پاداش‌دهی مناسب و در آخر یک داستان معقول، مولفه‌هایی هستند که از یک بازی جهان باز انتظار دارید. Baldur’s Gate 3 جدا از سیستم پیچیده‌ی گیم‌پلی‌اش که نوبتی‌ست، داستانی چند لایه و غیرخطی دارد که این شما هستید که تمام واو به واو آن را می‌سازید و بازگو می‌کنید! کشف کردن تمام زوایای پنهان داستان، همان پاداشی است که انتظار آن را دارید که در گوشه‌ای از یک سیاه‌چاله آن را بیابید. Baldur’s Gate 3 از شما انتظار دارد بازی را بارها و بارها انجام دهید تا به عمق داستان سرزمینی که بازی در آن جریان دارد پی‌ببرید، طوری دیگر داستان را جلو ببرید و اینبار متفاوت عمل کنید و عواقب متفاوت تصمیم‌های خود را نظاره کنید. سیستم هوش مصنوعی و جزئیات داستانی بالای بازی واقعاً خارق‌العاده هستند و این را با شخصیت‌پردازی تکرار نشدنی و دنیای وسیع بازی ترکیب کنید. Baldur’s Gate 3 یکی از بهترین بازی‌های نقش‌ آفرینی تمام دوران است که این سبک جذاب در دنیای بازی‌ها را به سطح جدیدی برده و انتظار ما را از بازی‌های آینده این سبک به طرز عجیبی بالا برده است. وقتی یک بازی، در سالی که یک سری از بهترین بازی‌های دنیای گیم منتشر شده است عنوان بهترین بازی سال را بدست می‌آورد، اگر بهترین بازی تاریخ نباشد بی‌شک یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در دنیای گیم محسوب می‌شود! (بهنام – امین – علی)

امیدواریم از مطلب “بهترین بازی های سال 2023” لذت برده باشید تا بعد…

 

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sina
Sina

انتخاب های خیلی خوبی بود و از متن لذت بردم دمتون گرم

Hades
Hades

بالدرز گیت3 حقیقتا برای منم تجربه ی بینظیری بود… یکی از معانی دقیق گیم همین بالدرز گیت 3 بود