نقد و بررسی Armored Core VI: Fires Of Rubicon / سریع، هیجانی، تاکتیکی

با سلام خدمت شما همراهان گرامی مجله اینترنتی ساعت هفت، با نقد و بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon در خدمت شما هستیم. بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon در ژانر Mecha (که با عنوان Vehicular Combat Game نیز شناخته می‌شود) شهریور امسال منتشر شد تا این ژانر هیجان‌انگیز را دوباره زنده کند. From Software که همه او را با بازی‌های بسیار سخت و مبارزات طاقت‌فرسا و در عین حال خلاقانه می‌شناسند، برای عنوان بعدی خود پس از انتشار Elden Ring دست روی بازی‌ای گذاشت که خیلی وقت بود در انبار شرکت خاک می‌خورد. حال با ما همراه باشید تا ببینیم آیا From Software توانسته موتور این ژانر را دوباره گرم کند و آتش‌بازی به راه بیاندازد یا خیر؟

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×

تگ مرتبط: نقد و بررسی بازی

معرفی ۷ بازی برتر شرکت بازیسازی فرام سافتور

هفت باس خاطره‌انگیز از بازی‌های شرکت FromSoftware

بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon

بیدار شو، From Software یه بازی جدید بیرون داده!

هیچکدام از بازی‌های قبلی فرنچایز Armored Core را انجام نداده‌ام و با صفر درصد دانش از Mecha و Vehicular Combat Gameها به سراغ Armored Core VI: Fires of Rubicon رفتم. در سال ۲۰۲۳ نام From Software بسیار بزرگ و برای عده‌ای هیجان‌انگیز است. بسیاری با شنیدن نام From Software بدون توجه به سبک و سیاق بازی آن را می‌خرند و تجربه می‌کنند و البته که From Software هم آنها را نااُمید نکرده است. آخرین شماره از Armored Core به تاریخ ۲۰۱۳ برمی‌گردد و دنباله‌ی Armored Core V بود که نامش Verdict Day است و امتیاز ۶۶ را در متاکریتیک (نسخه‌ی PS3) دریافت کرد. Eurogamer از بازی خوشش آمده بود ولی دیگر منتقدین غربی تعریف چندانی از بازی نکرده بودند. حال در ژاپن قضیه فرق می‌کرد، مجله‌ی فامیتسو امتیاز بالای ۳۴ از ۴۰ را به بازی داده بود. یکی از دلایلی که Bandai Namco فرنچایز Armored Core را برای ۱۰ سال کنار گذاشت، بازار محدود آن بود، بیشترین فروش Armored Core محدود به ژاپن بود و کمتر در غرب خریدار داشت. از طرفی دیگر، عرضه‌ی موفق بازی‌های Dark Souls و فروش بالای آنها در غرب، Bandai Namco را مجاب کرد که بیشترین سرمایه‌گذاری را روی این باز‌ی‌ها بگذارد. اما حالا که نام From Software آنقدر بزرگ شده که (از نظر من شناخته شده‌تر از Bandai Namco) طرفداران جان سخت زیادی دارد، Bandai Namco به فکر بازگرداندن فرنچایز Armored Core افتاده تا بار دیگر و اینبار با استفاده از شهرت From Software ببیند که آیا Armored Core می‌تواند در بازار جهانی (مخصوصاً اروپا و امریکا) موفق عمل کند، یا خیر؟ پس بلند شوید که From Software بازی جدید بیرون داده است.

بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon

ربات‌های غول‌آسا

از آنجا که قبلاً سبک Mecha را تجربه نکرده بودم، وقتی وارد بازی شدم و ماموریت اول که حکم Tutorial را داشت به راحتی پشت‌سر گذاشتم، از همین ابتدا فهمیدم که Armored Core شبیه هیچ چیزی نیست که قبل‌تر تجربه کرده بودم (گول واژه‌ی به راحتی را نخورید دوستان). باید بر روی فاکتورهای زیادی تمرکز می‌کردم، اول از همه اینکه Energy به من این امکان را می‌دهد که Armored Core خود را (از مخفف AC مانند مکالمات داخل بازی استفاده می‌کنم) از زمین بلند کنم. پرواز کردن AC بیشتر به معنای غلبه بر جاذبه است و کنترلی مشابه جِت جنگنده یا هلیکوپتر ندارید، هر چه قدر Space را نگه‌دارید تا اندازه‌ای که Energy اجازه دهد می‌توانید از زمین فاصله بگیرید. چه بر روی زمین چه معلق در هوا، با دکمه Shift می‌توانستم Dashهای کوتاه انجام دهم ولی این مورد از Energy من می‌کاست. اگر همزمان هم پرواز کنید و هم Dash کنید به سرعت از نوار Energy کاسته می‌شود‌، پس این نکته‌ای مهم بود.

در عین حال وزن نیز بر روی کلیت AC اثرگذار بود. هر چه سنگین‌تر، Dashها کُندتر و پرواز کردن مشکل‌تر می‌شود، زیرا به سرعت Energy تخلیه می‌شود و در عین حال تجهیزات کم‌تری به میدان نبرد باید ببرید. از آنجا که Goliath  یکی از Unitهای محبوب من در Starcraft بود سعی کردم ظاهری شبیه آن در Armored Core بسازم. اما متوجه شدم پاهای AC با وزن رابطه‌ی مستقیم دارد. هرچه پاهای قوی‌تری داشته باشید وزن بیشتری را می‌توانید تحمل کنید. پس به پاهای انسانی رو آوردم، مخصوصاً آنها که تحمل وزن بالایی داشتند. در طرف دیگر Energy نیز باید مدنظر باشد، پاهای سنگین‌تر یعنی تخلیه‌ی سریعتر انرژی، مثلاً بلند کردن ACئی شبیه تانک انرژی بیشتری تخلیه می‌کند تا اینکه از ACئی شبه انسانی استفاده کنید، به همین دلیل سراغ Build تانک نرفتم.

بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon

یکی از دلایلی که همیشه از بازی‌های From Software خوشم می‌آید این است که مبارزات رفته رفته در طول پیشرفت در بازی سخت و سخت‌تر می‌شوند. موردی که با ماموریت محور بودن بازی Armored Core 6 بسیار بسیار همخوانی دارد. بازی به شما فرصت‌های زیادی می‌دهد تا ایرادات خود را برطرف کنید، منجمله اینکه بلافاصله تغییر تاکتیک بدهید یا دکمه‌ی ESC را فشار داده بازی را Pause کرده از بازی خارج شده به بخش Assembly رفته و تجهیزات خود را تغییر داده و دوباره ماموریت را از آغاز شروع کنید.

دشمن‌های معمولی و کوچک (از لحاظ اندازه نسبت‌ به شما) راحت هستند ولی در برابر یک Mechaی دیگر، وقتی قرار بگیرید، مسئله فرق می‌کند. بعضی شبیه تانک هستند و بعضی مانند خودتان، بعضی به غایت سریع و برخی کُند، برخی مجهز به موشک کروز و دیگری مسلسل سنگین، هر دشمنی Build خودش را دارد. اولین مبارزه‌ی جدی با یک Mechaیِ دیگر را که تجربه کردم فهمیدم Armored Core و مبارزاتش در سطحی دیگر از هر آنچه تا به حال تجربه کرده بودم قرار دارند. Mobility یا تحرک در این بازی اولین فاکتوری است که باید کاملاً بر آن مسلط شوید. هرچه قدر پر تحرک‌تر مبارزات راحت‌تر، مخصوصاً نبرد با Balteus در ماموریت آخر فصل اول که تماشایی، مهیج، پرتحرک و اعصاب خوردکن بود. در این مبارزه باید تحرکی بیشتر از Balteus داشته باشید، چرا چون به دفعات از قاب دوربین خارج شده و به پشت سرتان می‌رود و باید به سرعت واکنش نشان دهید، در غیر اینصورت نابود می‌شوید. حتی اگر بر روی Balteus هم تمرکز کنید باز دوربین در هنگام فرار او جا می‌ماند و باید موس را به سرعت بچرخانید.

راستی حرف از دوربین بازی شد، این نصیحت را از من جدی بگیرید، برای این بازی فضایی به اندازه‌ی یک میز اداری عریض برای چرخاندن موس احتیاج دارید (از آنجا که هر دو حالت با کنترلر و با موس و کیبورد را امتحان کرده‌ام، پیشنهادم موس و کیبورد است چون به راحتی می‌توانید عکس‌العمل‌های سریع داشته باشید).

Armored Core 6: Fires of Rubicon

ماموریت‌های زیاد

اگر به بازی Armored Core علاقه‌مند شدید، فرام سافور برایتان پنجاه و نه ماموریت تدارک دیده است که حسابی سرگرم‌کننده هستند. خوشبختانه تعداد ماموریت‌های تکراری در بازی کم است و از طرفی ماموریت‌های تصمیم گیری نیز وجود دارد که از بین دو ماموریت فقط می‌توانید یکی را انتخاب کنید که‌ منجر به پایانی متفاوت می‌شود. ۳ پایان متفاوت در بازی وجود دارد که برای دیدن آنها باید ۳ بار بازی را از ابتدا تا انتها تجربه کنید و ماموریت‌های Decision متفاوت را برگزینید. حال +NG اول شامل ۳ ماموریت جدید در Chapterهای مختلف می‌شود و در ++NG دوم نیز ۱۴ ماموریت جدیدتر هم دوباره اضافه می‌شود تا این فهرست به ۵۹ برسد. پس در NG اول و دوم شاهد محتویات جدید خواهیم بود که باعث می‌شود تا مدت زمان زیادی بازی را دنبال کنید و از آن لذت ببرید. چنانچه به بخش آنلاین هم دسترسی داشته باشید می‌توانید به نبرد با ACهای بازیکنان دیگر بروید و جوایز خوبی را در صورت پیروزی از آن خود کنید.

ماموریت‌ها شامل حمله به مقر دشمن، نابودی هدفی خاص، محافظت از تدارکات خودی، نفوذ به مقر دشمن بدون شناسایی، پیدا کردن تجهیزاتی خاص بدون داشتن نقشه، مبارزه با باس‌ها و غیره می‌شود و هیچکدام خسته‌کننده نیستند چون با Boost کردن AC خود به سرعت نقشه را طی می‌کنید و به هدف می‌رسید. وجه تمایز ماموریت‌ها دشمن‌های متفاوت از لحاظ سبک مبارزه هستند که باید برای هر کدام خود را آماده کنید.

از لحاظ بصری اگر بگویید که همه‌ی محیط‌ها شبیه هم هستند، منصفانه نیست. از برفی و تاندرا بگیرید، تا دشت و صحرا، محیط‌های صنعتی فوق پیشرفته تا شهرهایی که ساختمان‌هایشان هم قد AC خودتان است، در بازی گنجانده شده‌اند. البته ایرادی که می‌شود به محیط‌ها گرفت، میزان تخریب‌پذیری است که می‌توانست بسیار بسیار بیشتر باشد و حسی کاملاً متفاوت را برایتان به ارمغان بیاورد. مخصوصاً در محیط‌های نظامی و شهری که واقعاً دلم می‌خواست با AC خود به داخل ساختمان بروم و آن را از بیخ و بن خراب کنم و یا از ریزش ساختمان برروی دشمن به نفع خود استفاده کنم یا صحنه‌هایی تماشایی و سینمایی خلق کنم.

ماموریت‌ها بسیار سریع تمام می‌شوند و مانند خوردن تخمه‌ی آفتاب‌گردان که با چشیدن مزه‌ی نمکی هسته‌ی آن به سرعت به سراغ تخمه‌ی بعدی می‌روید، در Armored Core نیز با انجام ماموریتی که کمتر از ۵ یا نهایتاً ۱۰ دقیقه از وقتتان را می‌گیرد به سرعت سراغ ماموریت بعدی می‌روید. البته Balteus به عنوان Boss آخر Chapter 1 حسابی شما را گوشمالی می‌دهد.

معرفی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

داستان Armored Core، نقطه‌ی ضعف یا کاملاً بی‌اهمیت؟

داستان Armored Core VI: Fires of Rubicon در آینده‌ای اتفاق می‌افتد که در آن بشریت یک تمدن بین ستاره‌ای را توسعه داده است. در سیاره‌ی مرزی Rubicon 3 ماده‌ای به نام Coral کشف می‌شود که می‌تواند هم به عنوان منبع انرژی و هم مجرای داده مورد استفاده قرار گیرد. Coral به عنوان کلید پیشرفت تکنولوژیک بشر مورد توجه قرار گرفت اما در عوض باعث رویداد Fire of Ibis شد که سیاره و منظومه‌ی ستاره‌ای اطراف آن را در شعله‌های آتش فرو برد و پسماندی کُشنده از خود برجای گذاشت.

تصور بر این بود که Coral به طور کامل از بین رفته است ولی ۵۰ سال بعد دوباره شواهد حاکی از وجود Coral در Rubicon 3 بود. بدین ترتیب شرکت‌های صنعتی بزرگ برای بهره‌برداری از Coral بدون توجه از فاجعه‌ای که ساکنان سیاره را قبل‌تر از میان برده بود دوباره به سیاره هجوم آوردند و مزدوران را هم با خود همراه کردند. بازیکن بازی یعنی شما، کنترل یک Human Augmented را برعهده دارد که با نام C4-621 شناخته می‌شود که در خدمت یک Handler بدنام به نام Walter است. در ازای کسب زندگی‌ای بهتر هدایت Armored Core را بر عهده می‌گیرد و تبدیل به مزدور می‌شود. پس از فرود غیر قانونی در Rubicon، کاراکتر شما یعنی C4-621 مجوز یک مزدور متوفی به نام Raven را می‌دزدد.

داستان Armored Core VI: Fires of Rubicon در قالب گفتگو‌های شخصیت‌ها بیان می‌شود و شما نه صورت Walter را می‌بینید نه شمایل انسانی C4-621 و نه هیچ‌کس دیگر را، فعل و انفعالات و کنش‌ها و واکنش‌ها در قالب صدا به سمع و نظر شما می‌رسند که می‌تواند مخاطبان امروزی را از این مدل داستان‌گویی کمی دلسرد کند.

معرفی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

از نظر من مخاطب در نگاه به داستان و برداشتش از آن به دو دسته تقسیم می‌شود، دسته‌ی اول مخاطبی که گیم پلی را کاملاً می‌ستاید و داستان را بی‌اهمیت می‌داند و دسته‌ی دوم، مخاطبی که گیم پلی را جزوی از فرآیند یک بازی می‌داند و Armored Core VI را از نقطه‌ نظر داستان‌گویی و سبک خاصش، ضعیف می‌شمارد. اینجاست که اگر بگویم داستان بازی ضعیف است یا به آن اهمیتی نمی‌دهم، هر کدام از این جملات می‌شود نظر شخصی بنده و در این مورد بخصوص اگر بخواهم به بازی نمره دهم باید طرف یکی از این دو دسته را بگیرم. در واقع من هر دو گروه مخاطبان را درک می‌کنم، بازی Armored Core VI در داستان‌گویی ضعیف عمل می‌کند ولی (خیلی مهم است) گیم‌پلی بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی است و کاملاً می‌شود سازندگان را درک کرد که بیشترین وقت خود را صرف این بخش از بازی کرده‌اند و سعی می‌کنند به مخاطبان بگویند که دنبال داستانی خفن از Armored Core نباشید و فقط از مبارزات لذت ببرید. با این وجود (این هم خیلی مهم است) سازندگان حداقل می‌توانستند از Portraitهایی مشابه Starcraft: Broodwar در هنگام Briefringها برای داستان‌گویی استفاده کنند تا نشان دادن لوگوی Walter یا Cinder Coral و دیگران در هنگام صحبت‌های میان ماموریت یا حین ماموریت‌ها، بدین‌ترتیب سازندگان جنبه‌ای واقع‌گرایانه به بازی خود می‌دادند و ما می‌توانستیم بهتر کاراکترها را درک کنیم و کمی بیشتر با دنیای Armored Core VI خو بگیریم.

یک بازی با کلی مُخلفات

کمی عمیق‌تر که به گیم‌پلی بازی AC6 نگاه کنید متوجه می‌شوید که چرا سازندگان داستان را آنطور که در بالا اشاره کرده‌ام، ساده بیان کرده‌اند (به ساده‌ترین شکل ممکن). Armored Coreئه شما مانند یک اسباب‌بازی دارای خصوصیات زیادی است که قابل تعویض هستند. دو نکته که باید بیشترین توجه را داشته باشید نوار EN و AP است که EN می‌شود همان Energy که قبل‌تر در ابتدای متن گفتم چه هست و چه کاربردی دارد و AP همان نوار سلامتی است. AP را با کار گذاشتن دست‌ها و پاها و بدنه‌ی سنگین می‌توانید بالا ببرید ولی تحرک‌تان بسیار کاهش می‌یابد و این یعنی در مبارزات با ACهای پر تحرک به مشکل بر‌خواهید خورد‌‌. متغیرهای زیادی در تمام Add-Onهای Assemblyیِ ربات شما دخیل هستند که بیان هر کدام از حوصله‌ی این مقاله خارج است. اما خوشبختانه سازندگان با تفکیک رنگی (آبی یعنی بهبود، قرمز یعنی هشدار یا کمتر از قبل) به طور ضمنی به شما می‌گویند که در جه جهتی Add-Onهای خود را گسترش دهید. در گاراژ چهار بخش وجود دارد که باید در شخصی‌سازی ربات خود آنها را تعیین کنید با بخش اول شروع می‌کنم که Unit نام دارد.

بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon

Unit

در این بخش باید سلاح‌های AC خود را انتخاب کنید، دو سلاح برای دست‌ها و دوتا بر روی شانه‌ها. هر چهار سلاح انتخابی به مرور با پیشرفت در ماموریت‌ها گسترده‌تر شده و انواع گوناگونی از آنها را می‌توانید انتخاب کنید‌. در ابتدا تعداد انتخاب‌های شما محدود است ولی در ادامه به تعداد آنها افزوده می‌شود. یادتان باشد اگر برای دست راست مثلاً سلاح جدید بخرید و بخواهید آن را بر روی دست چپ قرار دهید، باید دوباره همان سلاح را برای دست چپ تهیه کنید. در ابتدا یک Rifle و یک Melee دارید که Boss اولین ماموریت به Melee بسیار حساس است و باید بیشتر تمرکزتان را روی مبارزه‌ی نزدیک بگذارید.

روی شانه‌هایتان سلاح‌های متمایزی قرار دارد که اکثر آنها موشک‌انداز هستند و می‌توانید و برای افرادی که می‌خواهند از دور مبارزه کنند مفید هستند. آپگرید Weapon Bay برای افرادی که می‌خواهند از یک سلاح اضافی استفاده کنند مفید است. می‌توانید یک سلاح دیگر را بر روی شانه‌ی خود قرار داده و چنانچه تیرهای سلاح دست چپ به طور مثال تمام شد، از سلاح ذخیره‌ی شانه‌ی چپ خود استفاده کنید و آن را با دست چپ Equip کنید.

بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon

Frame

اساساً همان ظاهر ربات شماست ولی از آن جهت که متغیرهای زیادی در این بخش وجود دارد یکی از مهمترین بخش‌های Assemblyیِ ربات شماست. چهار بخش دارد که Head، Core، Arm و Legs را شامل می‌شود. البته که به مانند سلاح‌ها در بخش Unit تکلیف مبارزه را روشن نمی‌کنند ولی به نوبه‌ی خود می‌توانند تاثیرگذار باشند. مثلاً این بازوها هستند که سلاح را بدست می‌گیرند پس فاکتور میزان تحمل وزن بازوها برای حمل سلاح‌ها بسیار مهم است و یا شاید از بازوکا خوشتان بیاید ولی دست‌هایتان تحمل وزن بازوکا را نداشته باشد. پاها دارای متغیر Attitude Stability هستند که بر نوار Staggering ربات شما تاثیر دارد. چنانچه بیش از اندازه ضربه بخورید نوار Stagger شما پر شده و رباتتان Stun می‌شود و اینجاست که دشمن به شما یک ضربه جانانه وارد می‌کند که دیگر نتوانید بلند شوید. مهمترین بخش واحد Frame از نظر من Legs یا پاها می‌باشد. همین نکته را مدنظر قرار دهید، شما می‌خواهید Attitude Stability بالایی داشته باشید تا به سختی Stun شوید. این بدان معناست که باید از پاهای سنگین استفاده کنید و پاهای سنگین از تحرک شما می‌کاهد و با پرواز کردن به سرعت نوار EN شما تخلیه می‌شود.

Inner

مهمترین جنبه‌ی یک Armored Core این واحد می‌باشد. شما اگر می‌خواهید سلاح‌های مختلف حمل کنید باید رباتتان انرژی کافی برای حمل آن را تولید کند تا Overload نشوید. ژنراتور یکی از مهمترین بخش‌های Inner است زیرا برای هر Build نیاز به سطح متفاوتی از ژنراتورها دارید و هر ژنراتور هم مقادیر متفاوتی از تولید EN و ظرفیت EN دارد.

معرفی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

هر ماموریت استراتژی خاصی می‌طلبد

از آنجا که ماموریت‌ها کوتاه هستند ولی بدین معنا نیستند که سریع همه را به اتمام می‌رسانید. یک دشمن کافی است که بلای جانتان شود و ماموریت را بارها و بارها Restart کنید. هر دشمن خاص که معمولاً یک AC دیگر مانند خودتان است (با Build متفاوت) سبک و استراتژی متفاوتی نیز دارد که باید ضد او عمل کنید و از او بهتر باشید. یکی از مهم‌ترین فاکتورها بعد از ساخت Build مناسب با سبک بازیتان، تحرک بالاست. هر چه قدر در میدان نبرد جنب‌وجوش بیشتری داشته باشید سخت‌تر مورد هدف قرار می‌گیرید یا Stun می‌شوید. باید بیاموزید (به صورت خودآموز) که چگونه از تیرر‌َس دشمن خارج شده و او را غافل‌گیر کنید. اینکه فقط بخواهید بر سلاح‌های روی شانه و دست‌هایتان تکیه کنید و در یک دایره بچرخید و حریف را بزنید، دشمن به سرعت شما را مجازات می‌کند.

Stun کردن حریف یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن در بازی است که هرچه قدر در بازی پیشرفت کنید، کارتان سخت‌تر می‌شود. در یک مبارزه باید برای نبرد نزدیک، نبرد میان‌بُرد، نبرد دور بُرد برنامه داشته و Mobility بالایی از خود نشان دهید. باید بیاموزید که پرواز و بلند کردن AC از زمین در نبردها چه وقت به شما دست بالاتر را می‌دهد و رفتن به پشت دشمن هنگامی که به سمت شما می‌آید یکی از بهترین واکنش‌ها در قبال حرکت تهاجمی اوست که می‌تواند مرگبار باشد.

بخش مبارزه‌ی Armored Core 6 بسیار سخت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، در زمینه‌ی طراحی Bossها Armored Core 6 دارای طیف متنوعی از لحاظ مبارزه، متفاوت از نگاه ظاهری و سخت از لحاظ Gameplay است. اولین Boss جدی بازی که یک تانک است به شما می‌آموزد که پرواز کرده، به پشت سر Boss رفته و نقطه‌ی حساسش را مورد هدف قرار دهید. امری که باید در آن حرفه‌ای شوید زیرا در تمام مبارزات کاربرد دارد. پرواز می‌کنید و یکبار Boost می‌کنید و Mouse را می‌چرخانید اما دشمن دیگر در نقطه مدنظر قرار ندارد! آری Armored Core 6 در این لحظه می‌گوید کورخواندی و فکر نکن فقط خودت زرنگی. هوش مصنوعی در این بازی غوغا می‌کند و علاوه‌بر بازی‌خوانی به شدت مجازات‌گر است و همین نکته ممکن است برای مخاطب و Playerئی که پیش‌زمینه‌ی فکری دیگری از بازی Armored Core 6 دارد به شدت قافل‌گیر‌کننده باشد. اگر معیاری برای خود قبل از انجام AC6 در ذهن دارید باید آن را دور بریزید، این بازی هیچ شباهتی به ساخته‌های قبلی From Software ندارد و در سطحی به مراتب پیچیده‌تر قرار می‌گیرد. در واقع مبارزات Armored Core 6 به نظر من دیگر Face to Face نیست، دو ربات قرار نیست با چک و لقد باهم مبارزه کنند. چهار سلاح به طور همزمان دارید، می‌توانید در محیط به سرعت Dash کنید، از زمین بلند شوید و چندین حرکت دیگر بزنید. شما در حالی که از دست دشمن فرار می‌کنید می‌توانید با Missile Luncherها او را بزنید. شما در حالی که بر فراز دشمن پرواز می‌کنید می‌توانید به سرعت با انجام حمله‌ی Melee ضربه ای به سر او بزنید یا بر روی سرش خراب شوید. طیف اعمالی که می‌توانید انجام دهید به مانند یک بازی در ژانر Fighting گسترده است. البته همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردم کاش می‌شد بر دست و پا و سر و غیره‌ی دشمن تمرکز کرد و آنها را جدا کرد و همین اتفاق نیز برای خودمان می‌افتاد، البته این موضوع می‌توانست بازی را به شدت اعصاب خوردکن کند ولی در نوع خود جالب می‌شد.

سخن آخر

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon

عالی

بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon مانند فلسفه‌ی From Software برای مخاطبانی است که اعصاب، تمرکز، دقت و عکس‌العمل بالایی دارند. مبارزات AC6 شبیه هیچکدام از ساخته‌های قبلی From Software نیست و کاملاً فضای متفاوتی دارند. اگر از بازی خوشتان آمد ولی سختی آن را نتوانستید تحمل کنید، توصیه می‌کنم که متفاوت بیاندیشید، اگر در یک دایره می‌چرخید و ضربه می‌زنید، اینبار در هوا بلند شده و Dash کرده و به پشت سر دشمن بروید. به بخش Assembly رفته و رباتتان را تغییر دهید و از تغییر Build نهراسید که مدام باید این کار انجام دهید. در واقع Armored Core 6 از نظر من یکی از نوع‌آورانه‌ترین سبک مبارزات را بعد از Sekiro دارد و نقطه قوت بازی هم همین نکته است.

امیدواریم از مطلب بررسی بازی Armored Core VI: Fires Of Rubicon لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها