تاریخچه سری بازی Resident Evil (رزیدنت ایول – اویل) / سری وحشت و بقا

در این مقاله قصد داریم به تاریخچه سری بازی Resident Evil محصول شرکت کپکام نگاهی اجمالی بیاندازیم. سری بازی Resident Evil که سبک ترس و بقا (Survivor Horror) را با این بازی می‌شناسیم، یکی از نوآورانه‌ترین بازی‌های تاریخ است. با ما در سایت ساعت هفت با تاریخچه سری بازی Resident Evil همراه باشید.

تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۳ دی ۱۴۰۱ به روز شد

دیگر مطالب مرتبط با سری Resident Evil

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake (کامل)

بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 کلاسیک (کامل)

بهترین بازی سری Resident Evil

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

بررسی بازی Resident Evil Village

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake /خیز دوباره وحشت

راهنمای بازی Resident evil 2 (کامل)

راهنمای بازی Resident Evil Village (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 3 (کامل)

معرفی بازی Resident Evil 4 Remake {تاریخ انتشار و اولین تریلر} (نسخه آینده)

بهترین بازی سری Resident Evil (جدید)

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

بررسی بازی Resident Evil Village / روستای وحشت

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake /خیز دوباره وحشت

راهنمای بازی Resident evil 2 (کامل)

راهنمای بازی Resident Evil Village (کامل)

راهنمای بازی Resident evil 3 (کامل)

عناوین مطلب پنهان کردن

بهترین کاراکتر بازی GTA V از نظر شما کدام است؟
6506 رای‌
×

وحشت و بقا چیست؟

تاریخچه سری بازی Resident Evil 1

سبک و یا جریان وحشت بقا (Survivor Horror) به دهه هشتاد و داستان‌های کوتاهِ نویسنده مطرح امریکایی فیلیپس لاوکرافت (H. P. Lovecraft) بازمی‌گردد. تاثیر این نویسنده بر بازی‌های رایانه‌ای امروز و سبک Horror (وحشت) و یا بازی مطرح World of Warcraft کاملاً محسوس است و حتی بازی‌های تخته‌ای در زمان حیات خود او از آثارش الهام می‌گرفتند. سبک وحشت و بقا زیر ژانر اکشن ماجراجویی (Action-Adventure) می‌باشد، در این سبک از بازی بازیکن، آسیب پذیر و بدون تجهیزات است. گیمر باید معماهای گوناگونی را حل کند و بیشتر اوقات به جای آنکه با دشمنان درگیر شود باید از دست آنها فرار کند. مدیریت Inventory، آیتم‌هایی که در طول بازی برمی‌داریم، نحوه پیشروی در بازی، کمبود گلوله و مدیریت آنها و غیره از اِلمان‌های اصلی این سبک از بازی هستند. داستان بازی بیشتر با صحبت با دیگر بازیکنان غیرقابل بازی و فایل‌ها و ضبط صوت‌هایی که در طول بازی بدست می‌آوریم، روایت می‌شود. در این سبک شاهد انواع دوربین‌ها از اول شخص (First Person Camera) تا سوم شخص (Third Person Camera) و یا حتی دوربین ثابت هستیم که سری ایول در طول حیاتش تاکنون تمام این نوع دوربین‌ها را در بازیهای مختلف استفاده کرده است. در ادامه قصد داریم با تک تک بازی‌های این سری تاکنون شما را بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید.

تاریخچه سری بازی Resident Evil / تاریخچه بازی ایول

Resident Evil / محصول سال 1996

تاریخچه بازی اویل / Resident Evil / محصول سال 1996

تا قبل از انتشار این عنوان Sweet Home و Alone In The Dark از پرچم داران سبک وحشت و بقا(Survivor Horror) بودند. شینجی میکامی مسئولیت توسعه و کارگردانی اثر را بر عهده داشت، که امروزه به عنوان پدرخوانده سبک وحشت و بقا از او یاد می‌شود. بازی سال 96 برای کنسول PS1 به بازار آمد و به فروش 2.75 میلیون نسخه‌ای دست یافت و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های PS1 بدل گشت. شینجی میکامی با خلق اتمسفری خوفناک، معماهای گوناگون و دشمنانی قابل توجه و مهم‌تر از همه داستانی به شدت جذاب توانست بازیی بسازد که به یکی از مهمترین فرنچایزهای تاریخ صنعت گیم بدل شود. آیتم‌های گوناگون، ترکیب آنها برای حل پازل‌ها، کمبود مهمات و مدیریت Inventory از جمله نوآوری‌های بازی محسوب می‌شد و از همه مهمتر تصاویر پیش زمینه که از قبل رِندر گرفته شده بودند، تبدیل به کلیشه در دیگر نسخه‌های بازی شدند. سال 2002 نسخه بازسازی (Remake) بازی منتشر شد و به همان اندازه و حتی جذاب‌تر از نسخه کلاسیک عمل کرد و نظر مثبت منتقدین و گیمرها را به دنبال داشت.

Resident Evil 2 / محصول  سال 1998

تاریخچه بازی اویل / Resident Evil 2 / محصول  سال 1998

بعد از موفقیت نسخه اول، شینجی میکامی نقش تهیه کننده را بر عهده گرفت و “هیدکی کامیا” به عنوان کارگردان بر روی نسخه دوم با یک تیم 50 نفره مشغول کار شد. اوایل کار آنها نسخه‌ای از بازی را تهیه کردند که به عنوان نسخه 1.5 شناخته می‌شود(این نسخه در اینترنت موجود است)، که بعداً مورد استقبال سران Capcom قرار نگرفت. نسخه‌ای که سراسر 3D بود و جای Claire دختری موتور سوار به نام الزا والکر (Elza Walker) را معرفی می‌کرد، به هر دلیل این نسخه تکمیل نشد. بنابراین عوامل تصمیم گرفتند همان فرمول نسخه اول را اجرا کنند و با بهبود گرافیک و گیم‌پلی سعی کردند بازی جذاب دیگری خلق کنند. نسخه دوم به مراتب خوفناک‌تر از قسمت اول بود و توانست امتیاز بالایی را نیز از منتقدین دریافت کند. سال 2019 نسخه Remake این عنوان منتشر شد که توانست جان دوباره‌ای به کالبد رو به مرگ این فرنچایز بدمد و تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های بازسازی شده‌ی تاربخ گیم شد.

Resident Evil 3 / محصول سال 1999

تاریخچه بازی اویل / Resident Evil 3 / محصول سال 1999

بازی که اصلاً قرار نبود عنوان نسخه سوم را داشته باشد، در واقع به گفته خودِ شینجی میکامی کد ورونیکا (Code Veronica) نسخه سوم بازی است و این نسخه حکم 2.5 را دارد. زیرا داستان آن همزمان با وقایع RE2 بازگو می‌شود. در این نسخه اکشن بازی بیشتر شده و وجود نمسیس (Nemesis) که در تمام طول بازی شما را تعقیب می‌کند از جذابیت‌ها و نوآوری‌های این نسخه محسوب می‌شود. تعداد دشمنان افزایش یافته و درگیری بر حل پازل‌های گوناگون ارجعیت دارد اما همچنان بر قوانین این سری تکیه می‌کند تا مخاطبان را حفظ کند. از نقطه ضعف‌های این بازی داستان کوتاه آن است زیرا اصلاً قرار نبود عنوان RE3 را بگیرد. این نسخه با فروش 3 میلیون نسخه‌ای از پر فروش‌ترین بازی‌های این فرنچایز محسوب می‌شود. در سال 2020 نسخه بازسازی شده‌ای از این بازی منتشر شد.

Resident Evil Gun Survivor / محصول 2000

Resident Evil Gun Survivor / محصول 2000

این بازی از اسپین‌-آف‌های سری محسوب می‌شود و در سال 2000 عرضه شد. این بازی را شرکت Tose ساخت و کپکام آن را توریع کرد. بازی در سبک لایت گان شوتر (Light Gun Shooter) است یعنی شما برای انجام این بازی احتیاج به Gun Controller (کنترلر تفنگی) دارید، این بازی با استقبال زیادی مواجه نشد اما برای دوستداران سری، می‌تواند تا حدودی سرگرم کننده باشد.

Resident Evil: Code Veronica / محصول سال 2000

Resident Evil: Code Veronica / محصول سال 2000

در واقع کد ورونیکا (Code Veronica) حکم شماره سوم را دارد اما بخاطر اشتباه کپکام (Capcom) در شماره‌گذاری و عجله برای انتشار بازی RE3 این اتفاق افتاد. داستان بازی نسبت به نسخه‌های قبل از عمق بیشتری برخوردار بود. گیم‌پلی افزایش یافت به طوری که بازی شامل دو قسمت بود یکی داخل محیط نظامی و سربازخانه و قصر و دیگری در جزیره‌ای در همان اطراف که با وجود انواع پازل‌های گوناگون و شخصیت‌پردازی عالی، شما را تا آخر پای بازی نگه می‌دارد. در این نسخه دیگر خبری از تصاویر از پیش رِندر گرفته شده نیست. این نسخه توانست به فروش یک میلیون نسخه‌ای دست یابد با اینکه نسبت به بازی‌های قبلی فروش کمتری داشته اما جزو بهترین بازی‌های این فرنچایز محسوب می‌شود و بیشترین طرفداران سری منتظر ریمیک این بازی هستند.

Resident Evil Gaiden / محصول 2001

Resident Evil Gaiden / محصول 2001

این بازی برای کنسول دستی Game Boy Color منتشر شد و امتیازات و نقدهای متفاوتی دریافت کرد. عده‌ای بازی را جذاب و سرگرم کننده دانستند و عده‌ای آن را با خاک یکسان کردند. این بازی از لحاظ داستانی هیچ ربطی به وقایع سری ندارد.

Resident Evil Survivor 2 – Code: Veronica / محصول 2001

Resident Evil Survivor 2 - Code: Veronica / محصول 2001

بازی دیگری در سبک Light Gun Shooter که برای PS2 عرضه شد و داستان بازی Code: Veronica را دوباره و اما با گیم‌پلی متفاوتی روایت کرد. این بازی هم مانند نسخه قبلی نتوانست موفقیتی را برای کپکام رقم بزند، اما کپکام دست از سر این سبک بازی و فرانچایز Resident Evil برنداشت!

Resident Evil Remake / محصول 2002

Resident Evil Remake / محصول 2002

نسخه بازسازی شماره اول بازی یک موفقیت بزرگ برای کپکام بود و به قدری بازی خوش ساخت و جذاب از آب درآمد که باعث شد حتی از نسخه اصلی بازی نیز بهتر عمل کند. اِلمان‌های وحشت در دل محیط‌های جدید، اضافه شدن دشمنان تازه و متفاوت و از همه مهمتر گرافیک بسیار عالی بازی، به دل بسیاری از طرفداران سری و منتقدین نشست. سازندگان و در راس آنها شینجی میکامی در داستان هم دست بردند و با اضافه کردن بخش جدیدی به داستان اصلی بر گیرایی و تعلیق اثر افزودند. این بازی یکی از موفق‌ترین بازی‌های سری است که حتی هنوز در سال 2019 هم با انتشار نسخه Remaster آن فروش بسیار خوبی دارد.

Resident Evil Zero / محصول 2002

Resident Evil Zero / محصول 2002

این که کپکام در یک سال توانست 2 بازی موفق را روانه بازار کند خود نشان از عظمت این شرکت دارد. RE Zero به وقایع قبل از RE1 می‌پردازد. جایی که تیم براوو (Bravo) گروه استارز (S.T.A.R.S) برای جستجوی کوهستان Arklay و حادثه‌ای که در آن اشاره به آدم‌خوارانی در همان حوالی شده به کوهستان مذکور فرستاده می‌شوند تا جریان را بررسی کنند. کپکام در این شماره آنقدر به شما سرنخ و افشاگری درباره ماهیت آمبرلا (Umbrella) می‌دهد که شما تا انتها می‌توانید از بازی و داستان آن لذت ببرید. دیگر خبری از صندوق نیست و شما در لحظه کنترل دو نفر را به عهده دارید که هر یک توانایی و ضعف‌هایی دارند. گیم‌پلی بازی نوآورانه و خلاقانه ساخته شده بود. این آخرین نسخه از بازی است که از دوربین ثابت و تصاویر از قبل رندر گرفته شده استفاده کرد.

Resident Evil Dead Aim / محصول 2003

تاریخچه سری بازی Resident Evil 2

یک بازی دیگر در سبک Light Gun Shooter که باز شکست را برای کپکام به همراه داشت. این بازی را شرکت Cavia تولید و کپکام آن را توزیع کرد. داستانی نه چندان جذاب و گیم‌پلی ضعیف، باعث می‌شوند شما زیاد سراغ این سبک بازی نروید. خوشبختانه کپکام هم دست از سر این سبک بازی برداشت و دیگر از یه سوراخ برای چهارمین بار گزیده نشد!

Resident Evil Outbreak / محصول 2003

Resident Evil Outbreak / محصول 2003

بر عکس سال 2002 که کپکام دو نسخه بسیار خوب عرضه کرد، در سال 2003 دو نسخه ضعیف از این سری عرضه شد. البته RE Outbreak می‌تواند طرفداران سری را راضی نگه دارد اما آنقدر آش دهن سوزی نیست که بخواهید، بارها و بارها آن را بازی کنید.(مانند بازی‌های برتر سری) به نظر من اما کپکام توانست بالاخره اسپین-آف جذابی از سری خود تهیه کند که حداقل ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

Resident Evil Outbreak: File #2 / محصول 2004

Resident Evil Outbreak: File #2 / محصول 2004

در ادامه موفقیت نسبی نسخه قبل، کپکام دوباره به جای یک نسخه جدید از سری، سراغ نسخه دوم “شیوع” رفت و خواست همان فرمول قبلی را تکرار کند تا سعی کند طیف مختلفی از مخاطبان را به دور مجموعه Resident Evil گرد آورد. اما متاسفانه پرداخت بد، داستان ضعیف و گیم‌پلی تکراری نتوانست این امر را محقق کند.

Resident Evil 4 / محصول سال 2005

Resident Evil 4 / محصول سال 2005

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 کلاسیک (نسخه HD Project)

بعد از اینکه کپکام انواع بازی‌ها بر پایه دنیای Resident Evil را به بازار عرضه کرد و همگی محکوم به شکست بودند، دوباره سراغ خالق مجموعه رفت تا عنوانی بسازد که RE را به اوج برگرداند. شینجی میکامی با خلق Resident Evil 4 به همگان ثابت کرد استاد خلق بازی‌های Survivor Horror است. شنجی میکامی دیگر سراغ کلیشه‌های رایج در این سبک که خودش آنها را ایجاد کرده بود نرفت. او دوربین ثابت بازی را به روی شانه شخصیت اصلی برد و انقلابی در این زمینه به راه انداخت. سپس Item Box را به کلی حذف کرد تا ثابت کند از ریسک کردن نمی‌هراسد، او حتی زامبی‌ها را که از دشمنان کلاسیک بازی بودند نیز حذف کرد. با داستانی جذاب و عالی، گیم‌پلی‌ای که ساعت‌ها شما را غرق خود می‌کند. شینجی میکامی توانست یکی از بهترین بازی‌های تاریخ گیم و بهترین عنوان این سری را بسازد و انواع جوایز گوناگون را از آن خود کند. بازیی که هنوز با گذشت این همه سال هنوز توان این را دارد تا شما را غرق داستان و ماجراهایش کند…

Resident Evil The Umbrella Chronicles / محصول 2007

Resident Evil The Umbrella Chronicles / محصول 2007

دوباره اسپین آف، کپکام که بعد از جدایی مهره اصلی این سری یعنی خالق آن نمی دانست چه کار کند، سعی کرد حداقل تا قبل از عرضه نسخه جدیدی از این سری، مخاطبان را دوباره با یک نسخه فرعی سرگرم (بخوانید سرِکار بگذارد) کند. این بازی که برای کنسول Wii عرضه شد، چیزِ جدیدی برای عرضه نداشت و صرفاً بازی‌های قبلی (نسخه‌های اصلی) را پیوسته و در طی چند سناریو به مخاطبان عرضه (بخوانید بخورد مخاطبان داد) کرد. این بازی در سبک Rail Shooter عرضه شد و نمره‌های خوبی هم از منتقدان گرفت.

Resident Evil 5 / محصول سال 2009

Resident Evil 5 / محصول سال 2009

با جدا شدن شینجی میکامی از کپکام همه منتظر بودند تا ببینند کپکام چگونه می‌تواند جای خالی او را پر کند و اثری به مانند RE4 خلق کند که از یک طرف طرفداران این سری بازی را راضی و از طرف دیگر موفقیت نسخه قبلی را ادامه دهد. این بازی با ابتکارات از جمله حذف کامل Typewriter از بازی و به جای آن استفاده از سیستم چک پوینت (Checkpoint) اولین ضربه مهلک را به این مجموعه وارد کرد که طرفداران بازی به شدت ناراحت شدند. سازندگان باز هم از زامبی‌ها استفاده نکردند و دیگر نوآوری سازندگان وجود یک شخصیت کمکی در بازی بود که می‌توانستید با دوستان خود Co-op بزنید. این نوآوری هم نتوانست طرفداران سری را مجذوب کند و باعث شد حس ترس درون بازی به کل کم رنگ شده و از بین برود. این بازی تنها توانست منتقدین را سر ذوق بیاورد اما در اذهان و دیدگان طرفداران واقعی بازی یک بازی متوسط بود.

Resident Evil The Darkside Chronicles / محصول 2009

Resident Evil The Darkside Chronicles / محصول 2009

ادامه فرمول قبلی و عرضه آن برای کنسول Wii، مثل اینکه کپکام عادت به گَزیده شدن از یک سوراخ را دارد! جدای از شوخی اما این نسخه بخاطر پرداختن به ماجراهای لیون و همکار او Jack Krauser، قبل از وقایع RE4 به شدت به دوستداران سری پیشنهاد می‌شود. بازی همان سبک Rail Shooter را ادامه داده و گیم‌پلی متوسط عرضه کرده‌است. اما دارای طراحی هنری و گرافیکی خوبی است.

Resident Evil : The Mercenaries 3D / محصول 2011

Resident Evil : The Mercenaries 3D / محصول 2011

بازی‌ای بود که برای کنسول دستی Nintendo 3Ds ساخته شد. بازی همانطور که از نام آن پیداست صرفاً مربوط به بخش “Mercenaries” می‌شود که با این بخش در مجموعه اصلی آشنایی داریم و بعد از اتمام بازی همیشه این بخش به عنوان بخش اضافی برایمان آزاد میشد و از آن لذت می‌بردیم. شما با انتخاب شخصیت‌های متفاوت از مجموعه وارد بازی می‌شوید و مهارت خود را به آزمایش می‌گذارید. بازی دارای بخش آنلاین نیز بود.

Resident Evil Revelations / محصول 2012

Resident Evil Revelations / محصول 2012

بالاخره کپکام توانست یک اسپین-آف درست و حسابی برای مجموعه بازی RE خلق کند. گیم پلی جذاب و عمیق، داستانی بسیار عالی با غافل‌گیری‌های خوب، بازگشت حس تعلیق و ترس توانست بازی‌ای را بوجود بیاورد که حتی از نسخه 6 مجموعه که در همان سال منتشر شد بهتر عمل کند. این نسخه ابتدا برای Nintendo 3Ds منتشر شد، اما بعدا برای PC و دیگر کنسول‌ها نیز عرضه شد، چراکه موفقیت چشم گیری را برای کپکام به همراه داشت.

Resident Evil Operation Raccoon City / محصول 2012

تاریخچه سری بازی Resident Evil 3

2012 سال عجیبی برای کپکام بود ابتدا با Revelations توانست دوباره آب رفته را به جوی برگرداند و از طرفی با انتشار این بازی و نسخه 6 سری، نه تنها آب رفته بلکه آبروی خود را نزد هواداران ببرد! این بازی که دارای بخش آنلاین نیز بود، به قدری ضعیف و بد عمل کرد که بهتر است سراغش نروید مگر اینکه می‌خواهید تمام بازی های این سری را تجربه کنید.

Resident Evil 6 / محصول سال 2012

تاریخچه سری بازی Resident Evil 4

بازگشت زامبی‌ها در این نسخه خبری خوب برای مخاطبین بود. داستان بازی دارای چهار بخش مختلف بود که بعد از گذراندن یکی، دیگری آزاد می‌شد و در آن می‌توانستید به زوایای دیگر داستان با شخصیت‌هایی متفاوت پی ببرید. همچنان در این نسخه هم شما را فردی در طول بازی همراهی می‌کرد که در مبارزات به کمک شما می آمد. گرافیک افزایش یافته بود و صحنه‌های اکشن به مراتب زیبا‌تر و جذاب‌تر از نسخه‌های پیشین بودند. با این که سازندگان تمام تلاش خود را کرده تا بازی‌ای جذاب برای مخاطبان جان سخت این فرنچایز خلق کنند اما در نظر آنها (طرفداران سری) RE6 یک افتضاح به تمام معنا بود! با این که نقدها اکثراً مثبت بود اما طرفدراران سری به شدت سرافکنده شدند و ایول۶ تبدیل به یکی از بدترین عناوین این سری شد. با این حال تنوع گیم‌پلی یکی از نکات مثبت ایول6 محسوب می‌شود.

Resident Evil Revelation 2 / محصول 2015

تاریخچه سری بازی Resident Evil 5

بازی بعد از آنکه تقریباً حدود 3 سال کپکام هیچ بازیی از مجموعه عرضه نکرد منتشر شد، تا شاید بتواند دوباره با مخاطبان آشتی کند! بازی به صورت Episodic منتشر شد و دارای چهار Episode بود. داستان بازی جذاب و دارای غافل‌گیری‌های خوبی بود همچون نسخه قبل خود، به همان صورت دارای صحنه‌های تعلیق، وحشتناک و در عین حال کم بودن مهمات بود که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد، این نسخه توانست مخاطبان را با مجموعه آشتی دهد.

Resident Evil Umbrella Corps / محصول 2016

Resident Evil Umbrella Corps / محصول 2016

یک سال قبل از RE7 کپکام دوباره با انتشار یک بازی ضعیف و به معنای واقعی کلمه مزخرف، داد هواداران را درآورد به طوری که خیلی‌ها نسبت به نسخه هفتم سری بیمناک شدند و مرگ مجموعه RE را انتظار می‌کشیدند. بازی در سبک Shooter بود همچون نسخه Operation Raccoon City، بدون تعلیق، بدون داستان پردازی درست و حسابی و صرفاً برای چاپیدن جیب مخاطب که دست بر قضا نتوانستند کسی را گول بزنند و مجاب به خرید آن کند.

Resident Evil 7 / محصول سال 2017

تاریخچه سری بازی Resident Evil 6

کپکام که گویی خیال ندارد دست از سر محبوب‌ترین و در عین حال پولساز ترین بازی‌اش بردارد، دوباره دست روی نسخه‌ای دیگر از این سری بازی گذاشت و قمار بزرگی کرد. RE7 یک تفاوت بزرگ با دیگر بازی‌های این سری دارد و آن دوربین اول شخص بود که برای اولین بار در همین سری معرفی شد. در بازی خبری از زامبی نبود و شما در خانه‌ی یک خانواده روانی اسیر هستید که راهی برای فرار، جز درگیری ندارید. در این بازی سازندگان اکشن را فدای Horror کردند و سعی کردند بازی را به ریشه‌ها برگردانند. مهمات محدود، تنوع سلاح اندک، آیتم احیای سلامت اندک و در آخر بازگشت Typewriter اما در شکلی دیگر که به جای Ink Ribbonsها باید نوار صوتی پیدا می‌کردید و داخل ضبط صوت بازی را ذخیره می‌کردید. بازی بازخورد خوبی هم از منتقدان و هم از طرفداران بازی داشت و به نوعی توانست همه را راضی کند و فرانچایز را به نقطه قابل قبولی بازگرداند.

Resident Evil 2 Remake / محصول 2019

تاریخچه سری بازی Resident Evil 7

راهنمای قدم به قدم Resident Evil 2/ راهنمایی کامل بازی ایول 2

بررسی بازی Resident Evil 2 Remake /خیز دوباره وحشت

همچون بازسازی سال 2002 از نسخه اول بازی، RE2 Remake هم با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و نمرات بالای منتقدان مواجه شد که از همان ژانویه به عنوان یکی بهترین بازی‌های سال مطرح شد. این بازی یکی از بهترین بازی‌های بازسازی شده تاریخ دنیای گیم محسوب می‌شود و توانست ژانر وحشت و بقا را دوباره به اوج خود بازگرداند. این بازی به عنوان بهترین بازی سال 2019 توسط سایت ساعت هفت انتخاب شد. (مطلب اینجا) همینطور در لیست بهترین رزیدنت ایول‌های تاریخ این بازی رتبه اول را توسط سایت ما بدست آورد.

Resident Evil 3 remake / محصول 2020

بازی Resident Evil 3 remake / محصول 2020

راهنمای کامل بازی Resident Evil 3 / راهنمای قدم به قدم ایول 3

بررسی بازی Resident Evil 3 / بازگشت نمسیس

بعد از موفقیت بی‌بدیل بازسازی شماره ی دوم سری رزیدنت ایول2 ، کپکام دست به کار شده و شماره‌ی سوم بازی را از نو بازسازی کرده است. در بازی رزیدنت ایول3 شما در نقش جیل ولنتاین ایفای نقش می‌کنید. درست مانند بازسازیی که در RE2 شاهد بودیم بازسازی بازی ایول 3 نیز شامل بروز رسانی کامل گیم‌پلی می‌باشد و دوربین به روی شانه‌ی شخصیت‌های اصلی می‌آید و کنترل و گیم‌پلی بازی کاملا مدرن سازی شده است. در عمل بازسازی ایول ۳ نتوانست موفقیت نسخه اصلی خود و بازسازی شماره دوم را تکرار کند و به خاطر تکیه بیش از حد بر روی اکشن نتوانست آن حس ترس و بقا را در دلمان بوجود بیاورد. برای اطلاعات بیشتر نقد بازی ایول ۳ را بخوانید…

Resident Evil 8 village / محصول 2021

Resident Evil 8 village / محصول 2021

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil Village

در نسخه هشتم بازی رزیدنت ایول بازیکنان به یک روستای مرموز و وحشتناک وارد می‌شوند تا بار دیگر معنای ترس و وحشت به دنیای گیم بازگردد. این نسخه مانند شماره هفتم اول شخص است اما به نسبت به آن بازی اکشن بیشتری دارد و ترس کمتری در اثر دیده می‌شود. داستانِ بازی بلافاصله بعد از اتفاقات شماره هفتم در جریان است و داستان شخصیت Ethan Winters که به دنبال فرزند خوردسالش است را در یک روستای مرموز در اروپا دنبال می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به مطلب همه چیز در مورد بازی Resident Evil Village / آخرین اطلاعات از بازی ایول 8 مراجعه کنید.

Resident Evil 4 Remake / محصول 2023

Resident Evil 4 Remake / محصول 2023

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 4 Remake و پک Separate Ways (تمام ماموریت‌های فرعی و…)

Capcom امروز به طور رسمی از طریق State of Play از بازسازیِ Resident Evil 4 که مدت‌ها در مورد آن شایعه شده بود، رونمایی کرد. برای اولین شایعه ساخت بازسازیِ Resident Evil 4 در اواخر سال 2020 بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون پس از گذشت کمتر از ۲ سال این شایعه به حقیقت پیوست و کپکام به طور رسمی بازی  را معرفی کرد. Resident Evil 4 Remake برای پلتفورم‌های PC, PlayStation 5 and Xbox Series X/S و PS4 در تاریخ 24 مارس 2023 (۴ فروردین ۱۴۰۲) عرضه خواهد شد. (بررسی کامل بازی: بررسی بازی Resident Evil 4 Remake)

امیدواریم از مطلب ” تاریخچه سری بازی Resident Evil ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی

اویل ۴ برای ps4 هم میاد اشتباع زدی

امین علیرضائی
پاسخ به  علی

تو صفحه خود بازی اصلاح شده ولی اون هنوز این مطلب رو به روز نکردیم
ممنون اضافه می‌کنیم

فاکر
فاکر

پشمام منهدم شد ناموصا