بررسی بازی Starfield

با سلام خدمت شما همراهان گرامی مجله اینترنتی ساعت هفت، با نقد و بررسی بازی Starfield در خدمت شما هستیم. بازی Starfield انحصاری Xbox Series X/S و Microsoft Windows است، البته بر روی استیم نیز قابل خریداری است. این بازی جدیدترین IP شرکت Bethesda بعد از ۲۹ سال محسوب می‌شود و کارگردانی آن را تاد هاوارد برعهده داشته و موسیقی آن را Inon Zur کار کرده است. Starfield برای Bethesda و تاد هاوارد یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های آنها تاکنون بوده است. هزار سیاره، گشت‌گذار در چندین منظومه‌ی ستاره‌ای، گشتن در سیارات مختلف از سیارات قابل سکونت تا سیاراتی با جوِّ خطرناک، بی‌شمار NPC، مبارزه در فضا با سفینه تا مبارزاتی معمولی، از شخصی‌سازی کاراکتر خودتان تا سفینه‌اتان که حسابی می‌تواند سرگرمتان کند. در ادامه قصد داریم بسیار بیشتر در مورد بازی صحبت کنیم، پس با نقد و بررسی بازی Starfield همراه ما باشید.

تگ مرتبط: نقد و بررسی بازی

بررسی بازی Starfield

بررسی بازی Starfield / تا بی‌نهایت و فراتر از آن

اولین‌بار در E3 سال ۲۰۱۸ بود که درباره‌ی Starfield چیزهایی شنیدیم و از آن زمان تاکنون منتظر بودیم تا پا در کهکشانی بنهیم که تاد هاوارد برایمان مهیا کرده است. البته به آنها که تاد هاوارد را می‌شناسند، حق می‌دهم که آن زمان درباره‌ی حرف‌ها و توضیحات او درباره‌ی Starfield تا قبل از انتشار، کمی شک کنند. اما با ویدئوها و گیم‌پلیهایی که از بازی در برهه‌های مختلف زمانی در مراسمات گوناگون پخش می‌شد، متوجه شدیم که اینبار Starfield واقعاً با ساخته‌های قبلی تاد هاوارد متفاوت است. واژه‌ی جاه‌طلبانه برای این بازی کاملاً بجاست و به خوبی گیم‌پلی و فضای بازی را توصیف می‌کند. همانطور که سال‌ها در میان دشت‌ها و باتلاق‌ها و کوهای اسکایریم سفر می‌کردید و در دِل دنیای Skyrim خود را گم می‌کردید و یا در دنیای پساآخرالزمانی Fallout 4 در جستجوی پسرتان که از شما دزدیده شده بود، می‌گشتید، Starfield شما را در کهکشان راه شیری غرق می‌کند. از منظومه‌ی خورشیدی خودمان بگیرید تا آلفا قنطورس و ۹۸ تا منظومه‌ی ستاره‌ای دیگر با سیارات بسیار و گروه‌ها و جناح‌های مختلف که با هم اختلاف دارند.

اگر با بازی‌های Bethesda آشنا باشید و سبک تاد هاوارد را در داستان‌گویی و کارگردانی می‌پسندید، Starfield برای کهنه‌کاران بازی‌های Bethesda بسیار راحت است و آنقدر جزئیات، طراحی مراحل و راز و رمز دارد که به راحتی آب خوردن از همان لحظه که از معدن آزاد می‌شوید می‌توانید خود را در گوشه‌ای از کهکشان و در سیاره‌ای دور افتاده گم کنید و بگویید: “ماموریت اصلی سیخی چند؟!!”

بررسی بازی Starfield

همین اتفاق برای من در گذر از منظومه‌ی خورشیدی خودمان در طی انجام یک ماموریت اصلی افتاد و در قمرهای مشتری خود را گم کردم و پایگاه‌های Red Crimson را یکی پس از دیگری در این منظومه فتح کرده و غارتشان می‌کردم. چنانچه یک سیاره سنگی باشد، می‌توانید در هر کجای آن که خواستید فرود آمده و آن را کاوش کنید. با اسکن سیارات مهمترین عناصر سازنده‌ی آن سیاره را می‌توانید مشاهده کنید و میزان جاذبه و دیگر نکات مربوط به یک سیاره را بیاموزید. چنانچه به عنصری خاص نیاز دارید مانند آلومنیوم یا کبالت یا آهن، کافی است سیارات یک منظومه را اسکن کنید و مواد معدنی آنها را مورد مطالعه قرار دهید و سپس در سطح سیاره جهت اکتشاف فرود بیایید.

سیارات اتمسفر، جو، سطح و گرانش متفاوتی دارند و سیارات شبیه زمین نیز ظاهر متفاوتی از آنچه خیال می‌کنید دارند. درخت‌های آنها مانند دوران دایناسورها می‌توانند غول‌آسا باشند (مشابه شرایط سیاره Jaimson در آلفا قنطورس)، گیاهان متفاوت هستند و حتی جانوران گوناگون را در آنها مشاهده خواهید کرد. آنها که دارای جو نیستند آسمانی به شدت زیبا دارند و کهکشان راه‌شیری تمام بلندای آسمان آنها را پوشانده است. طلوع و غروب خورشید سیارات با توجه به جو و اتمسفر آنها متفاوت است و همین موضوع به ظاهرِ بازی ویژگی خاصی بخشیده است. همه‌ی خاص بودن Starfield در همین سفرهای فضایی است و سیارات و منظومه‌های مختلف و داستان صرفاً یک بهانه است. همانطور که اشاره کردم سیستم ماموریت‌های Starfield مشابه آثار قبلی Bethesda است و اصلاً اسیر ماموریتهای اصلی نیستید. آزادی حرف اول و آخر را در Starfield می‌زند و کاملاً دستتان باز است که در میان ۱۰۰ منظومه‌ی ستاره‌ای هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، غارت کنید، سفینه‌ها را تسخیر کنید، تجارت کنید، قاچاق کنید وغیره… البته اگر مانند من اکتشافگر باشید به هیچکدام از موارد بالا بر نخواهید خورد و واقعاً در Starfield تجربه هرکس با دیگری متفاوت است.

بررسی بازی Starfield

سطوح مختلف گیم‌پلی

اولین‌بار که منوی بازی Starfield را می‌بینید طراحی مینیمالیستی آن کلیت بازی را به شما نشان می‌دهد. وارد بازی که بشوید متوجه می‌شوید که سیستم مبارزات شبیه Fallout 4 است و تنها Vats را از آن حذف کرده‌اند. یک دستگاه حفاری به شما می‌دهند که با آن می‌توانید سنگ‌های معدنی و عناصر مختلف را در سیارات مختلف جمع‌آوری کنید. جلوتر صاحب سفینه‌ی Frontier می‌شوید و صفر تا صد آن در اختیار شماست. از اینجا به بعد احتمالاً بخواهید به سراغ ماموریتای که صاحبِ اصلیِ Frontier به شما می‌دهد بروید ولی شاید مانند من تو روی او بایستید و بگویید: “برو اونور بزار باد بیاد!” هیچ موردی در بازی جلوی شما را نخواهد گرفت که حتماً ماموریت انجام دهید و از الان به بعد خودتان هستید و خودتان و یک ربات به نام Vasco که توضیحات خوبی درباره‌ی همه‌چیز به شما می‌دهد.

 سبک تیراندازی در بازی بستگی به سیاره‌ای که در آن مبارزه می‌کنید دارد، اگر جاذبه‌ای کم داشته باشد دیگر سلاح لگد نمی‌زند بلکه چند متر به عقب هولتان می‌دهد و این حالت در هنگام معلق بودن در میان هوا و زمین بسیار جالب است و موج انفجار هم همین ویژگی جذاب را دارد. این حالت را حتماً با موشک‌انداز تجربه کنید که لذت‌بخش است. در کل مبارزات با سلاح‌های متنوع و پر از جزئیات جالب توجه هستند و لیزرها نیز در Starfield کارایی خوبی دارند و همچنین ظاهر جذاب، برعکس Fallout 4 که اصلاً سراغشان نمی‌رفتم. برای گشت‌وگذار در محیط جت پک نیز وجود دارد و با توجه به سطح جاذبه‌ی سیارات می‌تواند کاملاً کارآمد باشد. البته ارتفاع پرش شما با جاذبه‌ی سیاره رابطه‌ی مستقیم دارد و به کل تجربه‌ی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو کاووش در بازی کاملاً به شرایط محیط و تجهیزات شما بستگی دارد. دشمنان به انواع مختلفی از ضربات مقاوم هستند، مثلاً بعضی به سلاح‌های لیزری ایمن‌ند و باید آنها را با سلاح‌های دیگر بزنید. گلوله‌های انفجاری و ضد زره نیز در بازی وجود دارند که‌ با آنها می‌توانید حسابی از خجالت آنها دربایید.

بررسی بازی Starfield

اسکن محیط

ویژگی جدیدی که در Starfield با آن سروکار داریم اسکن کردن محیط است. این ویژگی بسیار کارآمد است و باید به آن وابسته شوید. در بازی Starfield برعکس Falloutها و Elder Scrollsها دیگر نقشه محلی وجود ندارد. اگر نقشه را باز کنید منظومه‌ای که در آن هستید را نشان می‌دهد و یک پله جلوتر سیاره‌ای که در آن قرار دارید و باز هم جلوتر علائم اختصاری بر روی سطح سیاره را نشان می‌دهد مانند علامت سفینه و علامت غار و تاسیسات سیاره و غیره را که اصلاً قابل فهم نیست و مسیری را برایتان مشخص نمی‌کند. این مورد در درون تاسیسات و غارها و غیره هم صادق است.

اگر در سطح سیاره‌ای قرار بگیرید، یک برهوت را مشاهده می‌کنید که تا افق ادامه دارد و به نظر سیاره هیچ پایگاه و یا تاسیساتی ندارد اما اشتباه نکنید با فشار کلید F سیستم اسکن باز شده و می‌توانید اطراف را اسکن کنید و همینطور غارها، تاسیسات، کارخانه‌ها، معادن و علائم حیات بر روی سیاره، موجودات اطراف، سنگ‌های معدنی و عناصر قابل اکتشاف سیاره و از همه مهمتر انجام Fast Travel به نقاطی که قبل‌تر کشف کرده بودید را مشاهده کنید. با سیستم اسکن دشمنان را مورد بررسی قرار می‌دهید و از توانایی‌های آنها با خبر می‌شوید. در هر سیاره‌ای که حیات در آن وجود دارد موجوداتی نیز قطعاً قابل مشاهده هستند پس آنها را هم اسکن کنید تا درباره‌ی آن اطلاعات مفیدی بدست آورید و نوع حملاتشان را بشناسید. بعضی از این موجودات شبیه دایناسور هستند و در بین آنها هستند موجوداتی که در طلب آرامش‌اند و کاری به کاری شما ندارند و اگر سمتشان بروید فرار می‌کنند. در کنار اینها موجوداتی را داریم که اگر کاری به آنها نداشته باشید حالت تهاجمی نمی‌گیرند و در آخر موجوداتی را داریم که کلاً رَد داده‌اند و پاچه‌ی هر فضانوردی را می‌گیرند. اینطور که از ویدئوهای بازی قبل از انتشار مشخص بود، حیوانات در محیط رفتاری پویا دارند و شکار می‌کنند و شکار می‌شوند. هوش مصنوعی دشمنان جای بهبود دارد زیرا بعضی مواقع در شناسایی من دچار مشکل می‌شدند و در چند سانتی‌متری آنها که می‌ایستم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، موردی که البته به ندرت پیش می‌آید.

بررسی بازی Starfield

سفینه‌ی فضایی

اگر خیال می‌کردید بیشترین شخصی‌سازی را Armored Core VI: Fires of Rubicon در خود جای داده، باید Starfield را ببینید. از شخصی‌سازی کاراکتر که بگذریم می‌رسیم به شخصی‌سازی سفینه‌ی فضایی خود یعنی Frontier که بخش‌های بسیار متنوعی دارد. این منو به شما امکان می‌دهد که کشتی‌های واقعاً عجیب و غریب و یا علمی تخیلی سرِهم کنید و کاملاً دست بازیکن را باز می‌گذارد تا هرچه می‌خواهد بسازد ولی باید نکاتی را برای بقا در فضا بر روی سفینه‌اتان اعمال کنید زیرا دشمنان به ظاهر شما اهمیتی نمی‌دهند.

در ابتدا Frontier را دارید که مجانی است و اگر بخواهید می‌توانید به همین سفینه بچسبید ولی در ادامه اگر دلتان را زد، به سراغ یک دلال رفته و کشتی دیگری تهیه کنید و یا یکی از سفینه‌های دشمن را بدزدید که هیچ‌کس شما را بابت آن سرزنش نمی‌کند. برای شخصی‌سازی سفینه‌ به واقع مانند لگو باید با آن رفتار کنید و هرچیزی که بخواهید را می‌توانید از آن جدا و یا به آن متصل کنید. برای اینکه یک کشتی‌فضایی در Starfield کار کند باید قطعات زیر را مونتاژ کنید:

۱- کابین خلبان یا Cockpit

۲- عرشه، بارانداز یا Dock

۳- حداقل یک موتور (بسته به جرم یا Mass کشتی می‌توانید بیشتر هم متصل کنید)

۴- یک راه‌انداز گرانشی یا Grav Drive که برای پرش کردن در فضا به کارتان می‌آید.

۵- یک عرشه برای فرود یا Landing Bay

۶- یک راکتور

۷- مخزن سوخت

یادتان باشد که ماژول‌ها باید به یکدیگر متصل شوند تا کشتی کار کند، چنانچه این کار را نکنید بازی اجازه نمی‌دهد Flight Check را بگذرانید. هر یک از اجزای کشتی را می‌توانید به صورت دستی نیز بررسی کنید تا قطعه معیوب و گم شده را شناسایی کنید. در کنار اینها نیز می‌توانید طرح رنگ مورد علاقه‌ی خود را هم انتخاب کنید. اینها موارد ابتدایی هستند و هر سفینه‌ی فضایی باید بتواند از خود دفاع کند، مگر نه؟ برای سپر دفاعی کارتان راحت است یک ژنراتور محافظ بخرید و آن را در جایی از بدنه‌ی بیرونی سفینه بچسبانید. افزودن سلاح به کشتی از همه پیچیده‌تر است و بازی هم در این زمینه توضیحات لازم را به شما نمی‌دهد. به همین دلیل چسباندن سلاح به سفینه کمی پیچیده است و باید پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی سلاح را ابتدا استفاده کنید و بعد سلاح را به آن بچسبانید و سپس از بخش Flight Check وارد زبانه‌ی Weapons شوید و به صورت دستی اسلحه را به راکتور متصل کنید. اگر این مراحل را دنبال نکنید نمی‌توانید از سلاح استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر از یک سفینه را می‌توانید تصاحب کنید ولی فقط یکی را می‌توانید برای مسافرت فضایی به کار ببرید.

بررسی بازی Starfield

متغیرهای آب‌وهوا

آب و هوای سیارات، گازهای مسموم‌کننده، رادیواکتیویته و خیلی موارد دیگر بر روی شما تاثیر مخربی می‌گذارند. حتی با لباس فضایی اگر از روی یک منبع تولید گازهای کُشنده عبور کنید مسموم می‌شوید و از خون یا HP شما کاسته می‌شوید. این فاکتورها در مبارزات نیز موثرند و می‌توانید چنانچه بشکه یا کپسولی حاوی این مواد را در اطراف دیدید از آنها بر علیه دشمن استفاده کنید و دشمنان نیز از آنها بر علیه شما استفاده می‌کنند. در این صورت نه تنها از خون شما کاسته می‌شود بلکه علامت مثلثی شکلی در بالای نوار HP ظاهر می‌شود که نشان از نوع مسمومیت یا آسیب‌دیدگی شما دارد. در این حال باید از بخش Aid در Inventory درمان مربوط به نوع مسمومیت را برای رفع مشکلتان پیدا کنید. چنانچه سریع مسمومیت را برطرف نکنید، کاراکترتان دچار عوارض ناشی از این مسمویت‌ها می‌شود، مثلاً هر چند ثانیه یکبار سرفه می‌کند یا خون از دست می‌دهد یا نمی‌تواند بی‌وقفه بدود یا CO2 بدنش افزایش می‌یابد.

سفر کردن بدون لباس‌فضایی خودکشی است و در این بخش نیز تنوع زیادی دارید و لباس و ماسک فضای دو موردی است که متغیرهای متفاوتی دارند و فاکتورهای مختلف تا بهترین‌ها را انتخاب کنید. رنگ‌بندی در این بخش برای این است که بفهمید چه لباسی در یک دسته از موارد مشابه بهتر است. سفید که عادی است و Common ولی هرچی رنگ پس‌زمینه‌ی نام لباس فضایی یا ماسک یا سلاح‌هایتان پررنگ‌تر می‌شود، بدان معناست که آن مورد افزونه‌ای (Add-On) یا متغیری یا فاکتوری بیشتر از رنگ قبلی دارا می‌باشد.

معرفی بازی Starfield / جدیدترین اطلاعات و تریلر گیم‌پلی

در مورد آب باید گفت دنیای زیر آب تا آنجا که من در بیش از ۱۰۰ سیاره به کاووش پرداختم، وجود ندارد و نمی‌توانید در زیر آب مانند Falloutها و Elder Scrollsها بروید که از نظر من که می‌خواهم به بازی نمره بدهم ایراد نیست زیرا زمان بارگذاری بازی، حداقل سیستم مورد نیاز بازی و فضای ذخیره‌ی بازی به شدت افزایش می‌یافت و سازندگان کار خوبی کردند که این مورد حذف کرده‌اند. مورد جالبی که بخاطر همین حذف شدن دنیای زیر آب بوجود آمده است این است که بر روی سطح آب می‌توانید بپرید و این کار را متناوباً تکرار کنید و شنا کردن را کلاً نادیده بگیرید. آری شنا می‌توانید انجام دهید ولی زیر آبی رفتن نداریم ولی بپر بپر داریم! به طور خلاصه آب و هوا در هر سیاره با سیاره‌ی دیگر متفاوت است. سیارات یخی داریم، سیارات نزدیک به ستاره‌اشان به شدت گرم هستند، سیاراتی داریم با باران رادیواکتیویته، سیاراتی داریم که مه تمام افق دیدتان را پوشانده و صداهای ترسناک از اطرافتان می‌شنوید و هر سیاره با هر جوی که فکر کنید در این بازی موجود است.

یادتان باشد، در بعضی سیارات عناصر واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. مثلاً آب در سیاره‌ای به همان حالتی است که می‌شناسیم ولی در سیاره‌ای دیگر به سرعت یخ می‌زند. چنانچه به ظرفی حاوی آب در کنار دشمن شلیک کنید و آن آب به سرعت یخ بزند بر روی دشمن تاثیر می‌گذارد. حال فقط آب نیست، عناصر دیگری هم در اطرافتان وجود دارند که با اسکن کردن می‌توانید از وجود آنها با خبر شوید و بر روی آنها کنش‌های متفاوت انجام دهید تا واکنش‌های مختلف از خود بروز دهند.

ساعت Constellation

این ساعت حکم HUD شما را دارد و اطلاعات خوبی از وضعیت جسمی، وضعیت سیاره و منابع آن، وضعیت Staminaیِ شما می‌دهد. چنانچه در هنگام تیراندازی نفستان را حبس کنید سطح O2یِ شما کاهش یافته و در تیراندازی شما تاثیر می‌گذارد با تخلیه آن CO2یِ شما بالا می‌رود که از سرعت دویدن شما می‌کاهد.

معرفی بازی Starfield / جدیدترین اطلاعات و تریلر گیم‌پلی

جناح‌ها یا Factionها

هر منظومه‌ی ستاره‌ای متعلق به جناحی است و اگر قبلاً با جناحی به مشکل برخورده باشید، آنها بر روی سر شما جایزه می‌گذارند. قبل از ورود به یک منظومه در گوشه‌ی بالا سمت راست متوجه می‌شوید که چه جناحی آن منظومه یا سیاره را کنترل می‌کند و اینکه آیا بر روی سر شما جایزه گذاشته‌اند یا خیر. شما می‌توانید به جناح‌ها مختلف بپیوندید و ماموریت‌های آنها را انجام دهید و با افراد مختلف آشنا شوید. حال سفینه‌های بعضی از Factionها دارای رجیستر است. بدین معنی که دارای کد شناسایی هستند و اگر آنها را بدزدید تحت تعقیب قرار می‌گیرید و البته یک کشتی از یک Faction را که رجیستر دارد می‌توانید به Faction دیگر بفروشید. ولی بهتر است که به سراغ سفینه‌های بدون رجیستر بروید که راحت‌تر هستند. می‌توانید سفینه‌ای که دزدیده‌اید را به سفینه‌ی خود متصل کرده و تا محل خرید و فروش سفینه حملش کنید، البته باید از شر خدمه‌اش خلاص شده باشید.

معرفی بازی Starfield / جدیدترین اطلاعات و تریلر گیم‌پلی

ساخت پایگاه برای خود

یکی دیگر از موارد گیم‌پلی ساخت پایگاه در یک سیاره است. البته در هر سیاره‌ای نمی‌‌توانید برای خود پایگاه بسازید و باید وضعیت آن سیاره یا قمر را مدنظر قرار دهید. علاوه بر آن باید منابع اولیه ساخت پایگاه و تاسیسات را داشته باشید، معمولاً آلومینیوم و آهن بیشترین منابع قابل استفاده در این بخش هستند ولی هر جزئی از پایگاهتان منابع متفاوتی می‌طلبد. این بخش از گیم‌پلی نیز نسبت به Fallout 4 بسیار گسترده‌تر شده است و ویژگی‌های بسیار زیادی را پوشش می‌دهد. در ساخت پایگاه در ابتدا باید فاکتور Planetary Habitation (Science) را مدنظر قرار دهید که شامل چهار رنک می‌شود و باید هر رنک را Unlock کنید تا در نهایت بتوانید یک پایگاه در شرایط محیطی سخت مانند سیاره‌ای با جو منجمد یا سوزان، بسازید. در کنار این فاکتور سه مورد دیگر هم هست که با بالا بردن رنک خود در آنها می‌توانید پایگاه خود را در زمینه‌های علمی، اجتماعی و تحقیقاتی گسترش دهید و Perkهای مختلف در این زمینه‌ها را بدست آورید.

معرفی بازی Starfield / جدیدترین اطلاعات و تریلر گیم‌پلی

دیوار نامرئی

موردی که بیشترین ذهنیت منفی را در مورد Starfield بوجود آورده است وجود دیوار نامرئی است که بازیکن را محدود به محیطی خاص می‌کند. این مورد در زمانی که درون سفینه مشغول کاوش هستید هم صادق است. در تجربه‌ی خودم از بازی هرگز به دیوار نامرئی برنخوردم، حتی درون سیاره نیز آنقدر محیط بزرگ بود که باز هم چنین موردی برای خودم اتفاق نیافتاد ولی در بازی محدودیت نقشه وجود دارد و برای بعضی ایرادی بزرگ محسوب می‌شود ولی برای من نیست زیرا آنقدر این بازی از لحاظ گیم‌پلی متنوع است که محدودیت‌ها به چشمم نیامدند. اما اگر می‌خواهید از یک نقطه‌ی سیاره مثلاً به قطب‌های آن بروید باید سوار سفینه شده به خارج از سیاره رفته و دوباره‌ و اینبار روی قطب‌هایش Land کنید.

موسیقی

تمام این موارد که از گیم‌پلی بازی عنوان کردم بسیار متنوع‌تر است و بخش‌های زیادی وجود دارد که خودتان باید آنها را کشف کنید. در ادامه موسیقی بازی چه در لحظاتی که آرامش در فضا وجود دارد چه در لحظات مبارزه روی مُختان نمی‌رود و گوش‌نواز و کاملاً با لحن بازی هماهنگ هستند.

معرفی بازی Starfield / جدیدترین اطلاعات و تریلر گیم‌پلی

آیا بازی بهینه است؟

تا الان که مشغول انجام Starfield هستم با باگی مواجه نشدم که مجبور شوم بازی را مجدداً لود کنم و همینطور بازی بعد از انجام ۳ یا ۴ ساعت Crash هم نکرد که از این جهات برایم جای تعجب است. زیرا Bethesda و بازی‌ای بدون باگ؟ عجب! اگر Starfield را به امید باگهایش خریده‌اید بدانید که Bethesda کاملاً نااُمیدتان می‌‌کند! اما مواردی داخل بازی وجود دارد که از چشمان تیزبین مخاطبان به دور نمی‌ماند. در محیط‌های شهری ممکن است افرادی را ببینید که در هنگام قدم زدن، ناگهان Moonwalk انجام داده و به سمت یک نیمکت رفته و بر روی آن بنشینند. در یکی از خنده‌دارترین موارد Sarah Morgan همراه من در مقر Constellation حرکت Moonwalk زد و برای چرخیدن به سمت NPC دیگر پاهایش در هم رفت و جلوی فرد مذکور ایستاد. همچنان انیمیشن مضحک نشستن بر روی نیمکت در Skyrim در بازی Starfield هم موجود است. گرافیک بازی خیره‌کننده نیست ولی بهبودهای بصری و جزئیات گرافیکی خوبی در بازی قرار دارد و می‌توانید بین سیارات و قمرها تفاوت را درک کنید. البته مانند بسیاری از بازی‌های این دوره و زمانه در شرایطی عجیب شاهد اُفت فریم‌های خیلی کم بودم که با Updateهای بیشتر قابل رفع شدن هستند ولی شاهد اُفت فریم شدید که نشود مرحله‌ای را طی کرد نبودم. در کل بازی Starfield در پائین بودن میزان باگهایش خود به تنهایی یک پیشرفت بسیار بزرگ برای Bethesda و طرفداران این شرکت محسوب می‌شود.

امتیاز سایت ساعت هفت

امتیاز بازی Starfield

بررسی بازی Starfield / تا بی‌نهایت و فراتر از آن 1

تجربه‌ی Starfield بسیار مفرح است، این بازی آنقدر جزئیات دارد که حالا حالاها سرگرمتان می‌کند و از آنجایی که Bethesda و مایکروسافت مشکلی با مادسازان ندارند، Starfield می‌تواند تا سال‌ها سرگرم‌کننده باقی بماند…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
سینا

عالی بود دمتون گرم

Amir
Amir

ممنون از سایت خوبتون
آموزش بازی گذاشته میشه؟

امین علیرضائی
پاسخ به  Amir

سلام ممنون از نظرتون امیر جان
حتما راهنمایی کامل این بازی آماده میشه و قرار میگیره.

سهیل
سهیل

درود بر شما و سایت خوب و البته بی ادعایتان . خیلی از سایت های پر مدعا هنوز این رو نقد نکردن ولی شما ……………
جز تشکر چی میتونم بگم ………..
ممنون واقعا