بهترین Buildهای بازی Elden Ring

در مقاله پیش رو درباره Buildهای بازی Elden Ring برایتان توضیح مختصری می‌دهیم و بهترین Buildها با بالاترین رتبه را به شما معرفی می‌کنیم تا از آنها در سبک بازی خود بهره ببرید. پس در ادامه با مطلب بهترین Buildهای بازی Elden Ring در خدمت شما هستیم.

ارسال اولیه: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

به روز شده: ۷ فروردین ۱۴۰۲ (معرفی بیلد Bandit’s Curved Sword اضافه شد) 

همه چیز درباره‌ بسته‌ الحاقی بازی الدن رینگ Shadow Of The Erdtree و بررسی تئوری‌های مربوط به بازی (جدید)

این مقاله بخشی از راهنمای کامل بازی Elden Ring است. (برای مطالب متنوع و راهنمایی و ویدیوی انحصاری به صفحه راهنمایی مراجعه کنید.)

 محل تمام سلاح‌های بازی در اینجا آورده شده است. 

بهترین بازی شرکت بازی سازی فرام سافتور از نظر شما کدام است؟
×

توضیح مختصر در مورد Build

در مقاله‌ای پیشین درباره Attributeها و اینکه چگونه و تا چه حدی آنها را می‌شود بالا برد و آیا 99 کردن یه مشخصه حد نهایی آن است، صحبت کردم. حال می‌خواهم Build را به شما توضیح دهم. اگر بازی‌های From Software را بازی کرده باشید می‌دانید Build به چه معناست. مثلاً من می‌خواهم Poiseام را بالا ببرم تا به راحتی گاردم نشکند، پس Strength Build را انتخاب می‌کنم، اما بازیکن دیگری می‌خواهد وقتی به من ضربه زد نوار Bloodloss مرا پر کند تا از این طریق بتواند Poise مرا بشکند. حتی وقتی ضرباتش را گارد می‌گیرم هم نوار Bloodlossام پر شود، این بازیکن از Bleed Build استفاده می‌کند که در حال حاضر جزو محبوب‌ترین Buildهای بازی است. حال بازیکن دیگری اصلاً دوست ندارد وارد گود مبارزه شود و می‌خواهد از دور به ما بیشترین آسیب را وارد کند. چنین بازیکنی می‌تواند حتی با یک یا استفاده همزمان دو Crossbow هم مرگبار باشد. اگر به درستی Build خود را ساخته باشد. اصولاً باید به این بیاندیشید که دوست دارید چگونه بازی کنید، با یک شمشیر و سپر، با کمان و یا کمان‌زنبورکی (همان Crossbow صرفاً خواستم با اصطلاح فارسی آن نیز آشنا شوید)، با یک عصای جادویی و شمشیر در دست و یا عصای جادویی و سپر و یا عصای جادویی و Seal، متوجه شدید چه قدر این تنوع سلاح‌ها زیاد است و تنها برای کلاس منجم، تنوع سلاح می‌تواند نحوه‌ی بازی شما را هم تغییر دهد. اینجاست که سخن از Build به میان می‌آید و فکر می‌کنم الان متوجه مفهوم Build با این دو توضیح شده باشید. این نکته را بدانید که کلاس در بازی‌های From Software اهمیت چندانی ندارند، وقتی Build‌های مختلف را توضیح دهم متوجه این موضوع خواهید شد.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

-ساخت کاراکتر وابسته به Arcane-

God of Blood Build 

از Bleed Build شروع می‌کنیم که این روزها چه در PvE و چه در PvP طرفدار بی‌شماری دارد. (علاوه بر این برای مشخصه‌ی Arcane هم می‌توانید از Moonveil Crit Build استفاده کنید. (جلوتر توضیح داده شده است.))

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس‌های مدنظر Warrior، Vagabond، Samurai، Bandit و Wretch می‌باشند.

Attributeهای مهم برای این Build: بیش از همه باید دو مشخصه‌ی Arcane و Vigor را بالا ببرید تا میزان معین که قبلاً توصیح دادم چه حد می‌باشند و در درجه‌ی دوم اهمیت Endurance را بالا ببرید. Arcane مهم است زیرا آسیبی که قرار است وارد کنید را افزایش می‌دهد پس هر چه قدر این مشخصه بالا باشد آسیب سلاحتان بالاتر خواهد رفت. Vigor برای آن است که این کلاس چون توانایی استفاده از سپرهای سنگین و زره‌های سنگین را ندارد جان بیشتری‌ هم از دست می‌دهد پس باید نوار سلامتی خود را بالا ببرید. Endurance برای آن است که تعداد ضرباتی که وارد می‌کنید را به حداکثر آن برسانید و یک کمبوی معمولی را کامل اجرا کنید.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build:

سلاح‌های مورد نیاز این Build عبارت‌اند از Mohgwyn’s Sacred Spear که آسیب فیزیکی ۹۶ و آسیب ناشی از fire آن ۶۲ می‌باشد. همچنین باعث bloodloss تا ۳۳ واحد نوار سلامتی می‌شود. این سلاح دارای مهارت ویژه‌ی Bloodbone Ritual است که تنها در این سلاح یافت می‌شود.

سلاح بعدی Elenora’s Poleblade است که دارای آسیب فیزیکی ۷۲ و آسیب آتش ۷۲ می‌باشد. این سلاح دارای مهارت ویژه Blodblade Dance می‌باشد و باعث bloodloss تا ۵۵ واحد می‌شود.

Rivers of Blood محبوب‌ترین سلاح بازی می‌باشد که دارای آسیب فیزیکی ۸۹ و آسیب آتش ۸۹ می‌باشد، مهارت ویژه این سلاح Corpse Piler است و این سلاح باعث bloodloss تا ۵۰ واحد می‌شود (در صورت آنکه دارای equip Load بالایی می‌باشید می‌توانید هر سه سلاح را تا انتها آپگرید کرده و در کنار هم استفاده کنید). در دست چپ می‌توانید Medium Shield را انتخاب کنید و در کنار آن Dragon Communion Seal را داشته باشید تا از طلسم‌ها نیز استفاده کنید. (بعد از ورژن 1.06 شمشیر Rivers of Blood نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است)

زره‌های پیشنهادی برای این Build: بهتر است set کامل White Mask را بپوشید ولی تنها ماسک آن نیز کافی‌ است.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: چهار تالیسمان یا طلسم که باید آنها را بردارید تا این Build کارایی‌اش بالا برود اینها هستند، Lord of Blood’s Exultation است که طبق توضیحات این آیتم در صورتی که در مجاورت bloodloss قرار گرفته باشید تا ۱۵٪ به Attack power شما می‌افزاید. Shard of Alexander که attack power مهارت‌ها را افزایش می‌دهد. Godfrey Icon که charge attack مهارت‌ها، Incantationها و جادوها را افزایش می‌دهد و در نهایت Marika’s Soreseal است که ۵ واحد به Arcane و Faith و Intelligence و Mind اضافه می‌کند ولی ۱۵٪ آسیب وارده را می‌افزاید.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: در این بخش می‌توانید برای Dragon Communion Seal از Golden Vow استفاده کنید زیرا دفاع و حمله شما را برای مدت زمان ۸۰ ثانیه افزایش می‌دهد. 

مهارت‌های پیشنهادی برای این Build: همان مهارت‌هایی که سلاح‌هایتان دارند کافی است و به چیز بیشتری نیاز ندارید.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

-ساخت کاراکتر وابسته به Strength-

1. Undead Paladin Build

برای Strength به طور خالص build با rank S وجود ندارد و باید خیلی چیزها را فدای Strength کنید. اما اگر در کنار Strength از Intelligence و Spell نیز بهره ببرید کارتان راحت‌تر می‌شود و در PvP دست بالاتر را خواهید داشت. 

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس مدنظر می‌تواند Prophet، Confessor، Samurai، Warrior، Vagabond، Prisoner و Hero باشد. همانطور که ملاحظه می‌کنید کلاس اهمیتی در بازی ندارد!

Attributeهای مهم برای این Build: به جای تمرکز بر روی Str باید Intelligence خود را افزایش دهید تا از Spellهای گوناگون بهره ببرید. Vigor هم باید بالا باشد تا بتوانید در مبارزات دوام بیاورید. در کنار اینها در درجه‌ی دوم اهمیت می‌توانید Str و Faith و Endurance خود را افزایش دهید.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: سلاح شما تنها Death’s Poker است. این سلاح یک اسلحه‌ی Intelligence است یعنی آسیبش را از این مشخصه می‌گیرد پس هرچه قدر Int شما بالاتر باشد آسیب بیشتری وارد می‌کنید. آسیب فیزیکی این سلاح ۱۲۷ و آسیب جادویی آن ۳۹ است. مهارت ویژه‌ی این سلاح Ghostflame Ignition است.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: یا از ماسک Ruler’s Mask بهره ببرید یا به طور کامل از Set لباس Mausoleum Knight استفاده کنید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: از چهار طلسم باید بهره ببرید، Shard of Alexander که مهارت ویژه‌ی شما را در Skillها و جادوها و Incantationها بالا می‌برد. Warrior Jar Shard که حملات قدرتی شما را ۱۰٪ بالا می‌برد. Magic Scorpion Charm که حملات جادویی شما را تا ۱۲٪ تقویت می‌کند ولی آسیب وارده به شما را افزایش می‌دهد. در آخر Carian Filigreed Crest میزان FPای که Skillها مصرف می‌کنند را کاهش می‌دهد.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: بهتر است از Golden Vow استفاده کنید زیرا طلسم Magic Scorpion Charm آسیب وارده به شما را افزایش می‌دهد و این طلسم میزان دفاع و حمله شما را برای ۸۰ثانیه تقویت می‌کند.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

2. Glass Cannon Melee build

اما اگر به سلاح‌های Colossal علاقه دارید این Build را می‌توانید به کار ببرید. این build دارای rank A هست یعنی به اندازه‌ی رنک S دارای آسیب خوبی می‌باشد. 

Undead Paladin Build (پالادین مرده)

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس مدنظر می‌تواند Vegabond، Warrior و یا Hero باشد.

Attributeهای مهم برای این Build: در درجه‌ی اول اهمیت Vigor قرار دارد زیرا باید در مبارزات دوام بیاورید. سپس Endurance را باید افزایش دهید زیرا هم باید قادر باشید ضربات ترکیبی‌ عادی را به طور کامل اجرا کنید و هم در صورت لزوم از مهلکه فرار کنید و همینطور equip load بالایی برای داشتن سلاح و armorهای سنگین دارا باشید. در درجه‌ی دوم اهمیت مشخصه‌های dex و str را داریم که کاملاً به سلاح مورد علاقه‌ی شما بستگی دارند.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: گزینه‌های زیادی پیش‌رو دارید، استفاده‌ی همزمان از دو سلاح colossal یا Axe و Great Axe می‌تواند انتخاب‌های شما باشند. یادتان باشد در بازی colossal یک سلاح خاص نیست بلکه یک طبقه‌بندی و یا مجموعه‌ای از سلاح‌هاست که بسیار بزرگ می‌باشند مانند Greatsword. پس متوجه می‌شوید که انتخاب‌های زیادی دارید، نکته‌ی بعدی که باید بیاد داشته باشید این است که اگر در دست راست colossal weapon و در دست چپ کاتاناها را داشته باشید قادر به انجام ترکیبی‌های دوبل نیستید زیرا سلاح‌هایتان از دو مجموعه‌ی متفاوت هستند! باید یا دوبل کاتانا باشید یا دوبل colossal، به همین صورت در این build باید از دوبل axe یا دوبل great axe برای انجام combo دوبل استفاده کنید.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: یا از set لباس Hoslow استفاده کنید یا سنگین‌ترین armor بازی Bull-Goat. البته زره‌های کلاس Medium نیز قابل قبول است. (برای آنکه Heavy Load نشوید و بتوانید جاخالی درست بدهید)

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: جز اینکه Great Jar’s Arsenal را حتماً باید دارا باشید تا equip load شما افزایش یابد، مابقی طلسم‌ها به دلخواه خودتان است.

مهارت‌های پیشنهادی برای این Build: حتما روی سلاح colossal دست راست خود AoWیِ Quickstep را قرار دهید زیرا باید بتوانید وقتی نوار stamina خالی شد با استفاده از نوار FP از مهلکه بگریزید. برای مبارزه با Malenia به Bloodhound’s Step نیاز دارید تا از Waterfall Dance او فرار کنید.

3. ساخت Build شخصیت Guts در بازی Elden Ring

این Build یکی دیگر از Buildهای مربوط به Strength است که هم در PvP و هم در PvE می‌توانید از آن برای نابودی دشمنان استفاده کنید و Invaderها را به جهنم بفرستید. از طرفی استایل مبارزه‌ی شما منحصر به فرد و جذاب خواهد بود.  

بهترین Buildهای بازی Elden Ring {راهنمای ساخت بهترین کاراکترها در الدن رینگ}

کلاس‌ و سطح پیشنهادی برای این Build: سطح پیشنهادی برای ساخت این Build بنابر ویدئویی که در اینترنت مشاهده کردم، لول ۳۰۰ می‌باشد و چنانچه مانند من در این سطح قرار دارید، این Build مختص این سطح در بازی است. منبع این Build را برای کاراکتر Prophet ترتیب داده بود ولی من این Build را برای Vegabond، کلاس کاراکتر خودم درست کردم، که تفاوت تنها یک واحد Levelup در کلاس Vegabond خواهد بود.

نکته: چنانچه می‌خواهید ظاهر کاراکترتان نیز شبیه Guts در مانگای Berserk شود، با یک جستجوی ساده می‌توانید ویدئو‌های مربوط به ساخت چهره‌ی Guts را پیدا کنید.

مشخصه‌های مورد نیاز:

همانطور که گفتم این Build برای سطح ۳۰۰ است و من در Journey چهارم به این سطح رسیدم و الان در Journey پنجم هستم. چنانچه کلاس Prophet هستید با تعویض مشخصه‌ کارکترتان نزد Renala، دقیقاً همین مشخصه‌های زیر را خواهید داشت نه کمتر نه بیشتر ولی اگر مثل من در کلاس Vegabond هستید یک واحد Levelup، اضافی خواهید آورد.

Vigor: 60 – Mind: 54 – Endurance: 50 – Strength: 80 – Dexterity: 80 – Intelligence: 7 – Faith: 38 – Arcane: 10

اما اگر کلاستان Vegabond باشد شما یک واحد levelup اضافی می‌آورید که می‌توانید بین Vigor و Mind یکی را انتخاب کنید.

سلاح‌های مورد نیاز:

سلاحی که دقیقاً از مانگای Berserk الهام گرفته شده، Greatswordی است که در منطقه‌ی Caelid می‌توانید آن را بیابید. این سلاح AoWی قدرتمندی ندارد ولی می‌توانید از آن سلاحی مرگبار تهیه کنید (در اولین Journey بازی با همین سلاح توانستم Malenia را شکست دهم، پس این سلاح را دستِ‌کم نگیرید). Greatsword را تا +25 ارتقاء داده و از AoWی Lion’s Claw بر روی آن استفاده کنید. این Ashes of War نیز دقیقاً از مانگای Berserk کپی شده است. برای Affinity از Quality استفاده کنید زیرا این Affinity بیشترین تاثیر را بر سلاح‌های Greatsword و Colossal دارد. بدین ترتیب به Attack Powerای معادل 883 خواهید رسید و Scale سلاحتان برای Str و Dex به درجه‌ی B می‌رسد، که بسیار عالی است. از Greatsword در دست راست خود و سلاح اصلی استفاده کنید.

در دست چپ یک Dagger انتخاب کنید (نیازی به Upgrade کردن خنجر خود ندارید) و Bloodhound’s Step را بر روی آن قرار دهید و Affinity آن را Quality بگذارید. در مواقعی که مجبور به فرار از دست دشمن هستید، این خنجر را دودستی بگیرید تا بتوانید از Bloodhound’s Step برای فرار کردن استفاده کنید. برای اینکه سلاح دست چپ را دودستی بگیرید، در PS4 یا PS5 کلید مثلث را نگه‌داشته و L1 را فشار دهید. در Xboxها کلید Yرا نگه‌ داشته و LB را فشار دهید.

در دست چپ و به عنوان Armament دوم، چنانچه کلاس Prophet هستید از Dragon Communion Seal و چنانچه کلاس دیگری هستید Clawmark Seal استفاده کنید، زیرا در ادامه به شما چند Incantation برای Buff کردن معرفی خواهم کرد.

سلاح‌های دیگری که می‌توانید در کنار این سلاح‌ها استفاده کنید، Jar Cannon و Crossbow و یا Blackbow می‌باشد، این سه مورد سلیقه‌ایست و اجباری وجود ندارد.

طلسم‌های مورد نیاز: همانطور که مشاهده کرده‌اید Vigor ما 60 واحد است که به ما 1900واحد HP می‌دهد. طلسم ما برای بالا بردن ماکسیموم نوار سلامتی، Erdtree Favor+2  خواهد بود زیرا Maximum HP، Stamina و Equip Load شما را افزایش می‌دهد، که به ۱۹۷۶ واحد HP می‌رسید. اما این مقدار کافی نیست، پس از Crimson Medallion+2 نیز بهره می‌بریم که HP ما را به 2134 واحد می‌رساند، که مقدار قابل توجهی است (اما از این بالاتر هم خواهد رفت نگران نباشید).

از آنجا که تمام مدت اقدام به اجرای ضربات Lion’s Claw می‌کنید و در کنار آن از Bloodhound’s Step نیز برای فرار کردن بهره می‌برید، مقدار FP زیادی مصرف خواهید کرد (به همین دلیل برای این Build مشخصه‌ی Mind 54 است)، پس از Carian Filigreed Crest استفاده می‌کنیم که مصرف FP ما را کاهش دهد.

از آنجا که Lion’s Claw باید بیشترین کارایی را داشته باشد طلسم Shard of Alexander را استفاده می‌کنیم.

زره مورد نیاز: برای آنکه زره Berserk شخصیت Guts را شبیه‌سازی کنید به نظرم از کلاه‌خود Maliketh’s Helm برای سرپوش و Night’s Cavalry Set برای دیگر بخش‌های زره‌تان استفاده کنید (این مورد دلبخواهی است ولی یادتان باشد Poise بالا شدت آسیب وارده از ضربات فیزیکی دشمنان را می‌کاهد).

Mix of Wondrous: در این بخش برای بالا بردن Maximum HP از Crimsonspill Crystal Tear بهره می‌بریم که Maximum HP ما را تا %10+ بالا می‌برد. برای تقویت آسیب فیزیکی نیز از Stonbarb Cracked Tear استفاده می‌کنیم.

Great Rune: تا حالا برای هیچ Buildای Great Rune معرفی نکرده بودم اما در این Build برای آنکه Maximum HP خود را بیش از اندازه‌ی مجاز بالا ببرید باید از Morgott’s Great Rune استفاده کنید که 500 واحد به Maximum HP شما می‌افزاید.

نکته مهم: با فعال کردن Mix of Wondrous و Morgott’s Great Rune در نهایت به 2935 واحد Maximum HP می‌رسید و نوار سلامتی شما تقریباً به سمت دیگر صفحه‌ی نمایش می‌رسد! یادتان باشد که بعد از ۳۰ثانیه Mix of Wondrous غیرفعال می‌شود.

Incantations: از جمله Incanهایی که می‌توانید برای Buff کردن خود استفاده کنید، Flame, Grant Me Strength و Golden Vow و Blessing of the Erdtree می‌باشد. چنانچه مانند من از Clawmark Seal استفاده می‌کنید، می‌تواتید در کنار این Buffها از Incantationهای جانوریِ Gurranq نیز بهره ببرید.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

-ساخت کاراکتر وابسته به Dexterity-

1. Faith Scythe Build

همچون Str مشخصه‌ی Dexterity نیز به طور خالص دارای buildای با رنک S نیست و باید خیلی چیزها را فدای Dex کنید. اما اگر در کنار Dex به دیگر مشخصه‌ها اهمیت دهید کارتان راحت می‌شود. 

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس مدنظر این build می‌تواند، Confessor و یا Prophet باشد.

Attributeهای مهم برای این Build: مشخصه‌های Faith و Mind در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارند، Faith برای آنکه آسیب سلاح‌هایتان و طلسم‌ها را افزایش یابد و Mind برای آنکه بتوانید تعداد زیاد طلسم و یا حرکت ویژه اجرا کنید. در درجه‌ی دوم اهمیت باید Vigor و Dex خود را افزایش دهید، Dex برای افزایش آسیب فیزیکی سلاح است.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: سلاح Winged Scythe که دارای rank S می‌باشد، این سلاح نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است، زیرا آسیب فیزیکی آن ۸۷ و آسیب Holy آن ۱۰۷ می‌باشد در ضمن می‌تواند حریف را Bloodloss کند و ۵۵ واحد از جانش را بگیرد. با دارا بودن مهارت ویژه‌ی Angel’s Wings متوجه علت محبوبیت این سلاح خواهید شد. در دست چپ نیز می‌توانید Godslayer’s Seal را برای استفاده از Incantationها به کار ببرید. اگر از Winged Scythe خوشتان نمی‌آید می‌توانید از Godslayer’s Greatsword استفاده کنید. این سلاح برای حمل نیاز به ۲۲ واحد dex دارد از طرفی آسیب فیزیکی آن ۱۱۹ و آسیب fire آن ۷۷ می‌باشد و از بهترین سلاح‌های بازی است. مهارت ویژه‌ی آن Queen’s Black Flame است. (بعد از ورژن 1.06 حرکت ویژه‌ی greatswordها سریع‌تر اجرا میشود)

زره‌های پیشنهادی برای این Build: می‌توانید تنها از ماسک Ruler’s Mask استفاده کنید و یا set کامل Mausoleum Knight را بپوشید.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: در آخر می‌توانید از incantationهای Black Flame و Black Flame Blade بهره ببرید.

2. Moonveil Crit Build

این build یکی دیگر از محبوب‌ترین buildهای بازی است زیرا آسیب وحشتناکی به دشمن‌ وارد می‌کند و به همین دلیل رنک s را دارا می‌باشد. در این build مشخصه‌ی int دارای اهمیت ویژه‌ای است که در ادامه متوجه آن خواهید شد. 

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس‌های مدنظر این build می‌تواند Prisoner و یا Samurai باشد. از آنجا که قرار است Spell اجرا کنیم، دوباره متوجه خواهید شد که کلاس چندان اهمیتی ندارد.

Attributeهای مهم برای این Build: مشخصه‌های Intelligence و Vigor دارای اهمیت فراوانی هستند، زیرا کاتانایِ Moonveil که قبل از کشف Rivers of Blood محبوبیت فراوانی داشت، وابسته به Int است و Vigor برای دوام در مبارزات کاربرد دارد. در جایگاه بعدی و در درجه‌ی دوم اهمیت Dex و Arcane را بالا ببرید زیرا این دو نیز به Damage شما می‌افزایند.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: کاتانایِ محبوب Moonveil که از همه نظر جذاب است، برای حمل این سلاح باید Str ۱۲ و Dex 18 و Int 23 را دارا باشید. میزان آسیب فیزیکی این سلاح 73 و آسیب جادویی آن 87 است. این سلاح می‌تواند دشمن را bloodloss کند و ۵۰ واحد از جانش را بگیرد. پس این سلاح برای bleed build نیز مناسب است. مهارت ویژه‌ی این سلاح Transient Moonlight است که دو حالت سنگین و سبک دارد. در حالت سبک به صورت افقی(چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد) و در حالت سنگین عمودی که جاخالی دادن از آن سخت است.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: می‌توانید از setهای Black Knife و یا Land of Reeds و یا White Reed استفاده کنید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: طلسم‌های شما یکی Carian Filigreed Crest است که از میزان مصرف Fp برای اجرای Skillها می‌کاهد و دیگری Assassin’s Cerulean Dagger که این مورد اگر Critical اجرا کنید، نوار Fp شما را پر می‌کند.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: برای اجرای این Spellها نیاز به Staff دارید و چون Int شما بالاست هر Staffای که خواستید بردارید. Loretta’s Greatbow برای زمانی که دشمن از شما فاصله می‌گیرد، Glintstone Pebble و Carian Greatsword هم مناسب هستند. (بعد از ورژن 1.06 حرکت ویژه‌ی greatswordها سریع‌تر اجرا میشود)

مهارت‌های پیشنهادی برای این Build: همان مهارت ویژه‌ی کاتانای Moonveil مناسب است.

3. One Shot Lightning

مورد سوم که می‌توانید برای Dexterity در نظر بگیرید نیز دارای رنک S می‌باشد. در اینجا کاراکترتان به سمت دشمنان برق‌های بسیار قدرتمند می‌فرستد

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس مدنظر نظر این build می‌تواند Prophet و یا Samurai باشد.

Attributeهای مهم برای این Build: مشخصه‌های Faith و Mind نیز دارای درجه اهمیت بالایی هستند. Vigor و Dex در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارند.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: هر کدام ار کاتاناها که به آن علاقه‌مند هستید می‌تواند برایتان مفید باشد می‌توانید از دو کاتانا نیز به طور همزمان بهره ببرید. ولی حتما باید از یک Seal نیز برای اجرای جادوها استفاده کنید.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: هر زره‌ رده‌ی متوسط و یا Light که خواستید را انتخاب کنید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: طلسم Two Finger Heirloom که میزان Faith شما را بالا می‌برد. در کنار آن هم Carian Filigreed Crest را مورد استفاده قرار دهید.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: اگر از Seal در دست چپ استفاده کنید می‌توانید این incantationها را مورد استفاده قرار دهید. The Flame of Frenzy، Lightning Strike، Lightning Spear و Electrify Armament.

آیتم‌های پیشنهادی برای فلاسک ترکیبی در این Build: در بخش ترکیب دو ماده با هم در منوی فلاسک Flask of Wondrous Physick از ترکیبی استفاده کنید که این ماده جزوش باشد: Faith-knot Crystal Tear.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

-ساخت کاراکتر وابسته به Intelligence-

1. One Cast Kill Mage

اگر علاقه‌مند به Intelligence هستید می‌توانید از Buildهای Moonveil Crit و Undead Paladin که قبل‌تر توضیح دادم استفاده کنید. اما دو Build دیگر نیز برای این مشخصه با Rank S وجود دارد.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring {راهنمای ساخت بهترین کاراکترها در الدن رینگ} 1

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس مدنظر این Build می‌تواند Astrologer، Wretch و یا Prisoner باشد.

Attributeهای مهم برای این Build: مشخصه‌ی Intelligence و Mind دارای بالاترین میزان اهمیت هستند و باید آنها را بیش از بقیه افزایش دهید زیرا از Spellهای رده بالا استفاده خواهید کرد. در درجه‌ی دوم اهمیت هم Endurance و Vigor قرار دارند.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: بهتر است از Lusat’s Glintstone Staff استفاده کنید که جزو staffهای درجه‌ی S محسوب می‌شود. آسیب فیزیکی این عصا 55 واحد است. البته که این Staff مهارت ویژه ندارد.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: در این مورد می‌توانید برای پوشش سرتان از Lusat’s Glintstone Crown استفاده کنید و اگر Set کامل می‌خواهید می‌توانید از Snow Witch Set و یا Raya Lucarian Sorcerer Set استفاده کنید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: برای بخش طلسم می‌توانید از Primal Glintstone Blade بهره ببرید که میزان FP مصرفی Spellها را کاهش می‌دهد ولی از میزان خون شما را می‌کاهد. از طرف دیگر با طلسم Graven-School Talisman می‌توانید قدرت Sorceryهای خود را افزایش دهید و در آخر طلسم Cerulean Amber Medallion +2 نوار FP شما به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: یکی از قوی‌ترین و در عین حال پراستفاده‌ترین Spellهای بازی Comet Azur است که اگر به بخش آنلاین بازی دسترسی داشته باشید و با بازیکنانی با Intelligence Build روبرو شوید، این Spell را خواهید دید. در حالی که این Spell را اجرا می‌کنید اگر دکمه‌ی حمله را نگهدارید می‌توانید تا زمانی که نوار FPاتان اجازه می‌دهد این اسپل را اجرا کنید. مورد بعدی که خیلی کارآمد است و بیشتر در بخش PvP کاربرد دارد Unseen Form است که شما را طبق گفته‌ی توضیحات خود آیتم تاحدودی نامرئی می‌کند. اگر روی اسب باشید Torrent را هم پنهان می‌کند و چنانچه پیاده باشید تا زمانی که حمله نکنید پنهان هستید. طبق توضیحات آیتم تروریست‌ها و قاتلین Sellian این Spell را اختراع کرده‌اند!

آیتم‌های پیشنهادی برای فلاسک ترکیبی در این Build: در بخش ترکیب دو ماده با هم در منوی فلاسک Flask of Wondrous Physick از ترکیب Magic-Shrouding Cracked Tear با Cerulean Crystal Tear استفاده کنید.

2. Sword of Night and Flame Build

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس مدنظر این Build می‌تواند Astrologer، Wretch و یا Prisoner باشد.

Attributeهای مهم برای این Build: مشخصه‌ی Intelligence و Mind دارای بالاترین میزان اهمیت هستند و باید آنها را بیش از بقیه افزایش دهید، در درجه‌ی دوم اهمیت هم Endurance و Vigor قرار دارند.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: سلاح Sword of Night and Flame که نام Build هم از آن گرفته شده، سلاح اصلی شماست. برای حمل این شمشیر نیاز به 12 واحد Str و Dex دارید ولی 24 واحد Int و Fai باعث می‌شود که آسیب این شمشیر به این دو مشخصه وابسته باشد. آسیب فیزیکی این شمشیر 87 واحد و آسیب‌های Magic و Fire آن مشترکاً 56 واحد هستند. این شمشیر در Rank S قرار دارد و نشان از آسیب بالای آن است و مهارت ویژه‌‌ی آن Night and Flame Stance می‌باشد. در دست چپ میوانید از Staffهای Meteorite و یا Prince of Death استفاده کنید تا Spell نیز به کار ببرید.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: مورد بخصوصی را نیاز ندارید و می‌توانید از Setهای Light و Medium بهره ببرید.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: در این بخش می‌توانید از Rancorcall و Ancient Death Rancor استفاده کنید.

3. معرفی Build شینوبی 

ابتدا باید گفت برای این Build به INT و Vigor بیش از بقیه‌یِ مشخصه‌ها نیاز دارید. Int به دلیل افزایش دمیج سلاحتان و Vigor برای اینکه در مبارزات دوام بیشتری بیاورید، همینطور هرچه‌قدر Mind را بالاتر ببرید قادر هستید که Skillها و جادوهای بیشتری اجرا کنید.

در ادامه مشخصه‌های مربوط به کاراکتر خودم در همین Build را مشاهده می‌کنید. Level کاراکتر من در Journey سوم 235 است اما سایر افراد در لول‌های مختلف می‌توانند از این Build استفاده کنند. Vig: 83 – Mind: 62 – End: 25 – Str: 16 – Dex: 18 – Int: 99 – Fai: 9 – Arc: 7

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build:

از کاتانای Uchigatana+25 در دست راست استفاده کنید، به آن AoWیِ Glintblade Phalanx اضافه کنید و در قسمتی که باید انتخاب کنید Buff سلاحتان چه باشد، Magic را انتخاب کنید، چون به خاطر اینکه INT شما خیلی بالاست آسیب حرکت ویژه بالا می‌رود و چون ماهیت AoWیِ Glintstone Phalanx این است که دشمن را Stun کند، شانس Stun شدن دشمن‌ها بالای ۷۰ درصد می‌رود و بروی دشمنانِ ضعیف ۱۰۰درصد می‌توانید با یک حرکت آنها را Stun یا گیج کنید.

در دست چپ سلاحِ اولتان باید Moonveil باشد که با این سلاح تا الان باید آشنا باشید و حرکات ویژه‌اش را بلد هستید. (در بالا Build ویژه Moonveil نیز آورده شده است.)

اما برای سلاح دوم از Lusat’s Glintstone Staff استفاده کنید. اگر INT شما مثل من 99 باشد در قسمت Scale مربوط به این سلاح جلوی INT حرف S قرار می‌گیرد و اکثر دشمنا با دریافت دو یا سه‌تا شلیک جادو میمیرند، ۵۰٪ هم با ضربه اول هلاک می‌شوند.

جادوهای پیشنهادی برای این Build:

هرچی دوست داشتید بزارید ولی این یک مورد به شدت نیاز است؛ Terra Magicus، این جادو فقط Buff و میزان Damage جادوها را افزایش می‌دهد و روی Skill سلاحتان هم تاثیر زیادی دارد. یعنی Damage حرکت ویژه‌ی کاتانای Moonveil وحشتناک می‌شود و آسیبِ AoWیِ Glintblade Phalanx هم بالا می‌رود و شانس شما برای Stun کردن هر جانوری بالا می‌رود. البته این جادو ۳۵ثانیه دوام دارد و باید دوباره فعالش کنید.

اوایل کار بخاطر اینکه سپری ندارید و یا اینکه Bloodhound’s Steps ندارید به مشکل برمی‌خورید و یا اینکه در مبارزات هول می‌کنید و سلاح‌ها را جابه‌جا استفاده می‌کنید اما ناراحت نشوید با کمی تمرین به این Build مسلط خواهید شد. اما این را بدانید که باید قبل از اینکه نیاز به جاخالی دادن داشته باشید، حریف کشته شده باشد! که تقریبا همین اتفاق هم در اکثر مواقع می‌افتد حتی جلوی Bossها چرا که این Build بسیار قوی است! همینطور فلاسک‌ها هم باید به FP بیشتر اختصاص داده شود چون جادو زیاد میزنید.

برای تالیسمان‌ها هم از اینها استفاده کنید:

Shard of Alexander: چون Attack power مهارت‌ها یا Skillها را ۱۵٪ افزایش می‌دهد.
Green Turtle Talisman: چون به سرعت نوار Staminaیتان خالی می‌شود و این سرعت پر شدن آن را افزایش می‌دهد.
Assassin’s Cerulean Dagger: با این تالیسمان اگر Critical Hit بزنید، مقداری FP شما را برمی‌گرداند.
Carian Filigreed Crest: مقدار FP مصرفی تمام جادوها و حتی حرکت ویژه‌ی جادوها و حتی حرکت ویژه‌ی Moonveil را تا ۵٪ کاهش می‌دهد.

برای Mix از این Tearها استفاده کنید:

Magic Shrouding Craeked Tear و Stonebarb Craeked Tear : این Mix نیز آسیب جادوها و حرکت ویژه‌ی Moonveil را بالا می‌برد.

زره‌های پیشنهادی برای این Build:

می‌توانید از Haima Glintstone Crown استفاده کنید این سرپوش به Int و Dex شما ۲ واحد می‌افزاید. البته پیشنهاد من استفاده از سرپوش استاد Lusat هست که میزان مصرف FP شما را کاهش می‌دهد و البته ظاهر خفنی هم دارد.

نکته نهایی:به عنوان توضیح آخر اینکه این Build چه در PvP چه در PvE فوق‌العاده قوی است و اگر هم Level من باشید، بازی برایتان ساده خواهد شد.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

-ساخت کاراکتر وابسته به Faith-

در خصوص Buildهای مربوط به مشخصه‌ی Faith می‌توانید از Build‌هایی مانند Faith Scythe Build و یا One Shot Lightning و یا Sword of Night and Flame یا Undead Paladin Build که قبل‌تر توضیح دادم استفاده کنید.

Build God Of Thunder

یکی دیگر از Buildهای وابسته به مشخصه‌ی Faith، خدایِ رعد است. در این Build تاکید شما بر استفاده از انواع آدرخش یا Lightning است و بهترین‌ Incantationها را استفاده می‌کنید. این Build به خاطر در اختیار داشتن AoWیِ Bloodhound’s Step برای PvE بسیار مناسب است و در PvP نیز با کمی کسب مهارت در این Build می‌توانید Playerهای دیگر را زمین‌گیر کنید.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

Attributeهای مهم برای این Build:

از مشخصه‌ها شروع می‌کنیم برای این Build باید تاکید خود را بر Faith بگذارید زیرا قرار است از جادوهای مربوط به ایمان بهره ببرید، در واقع آذرخش‌ها جزوء Incantationها هستند که این جادوها وابسته‌ به Faith است. هر چه قدر Faith شما بالاتر باشد می‌توانید از آذرخش‌های قوی‌تری استفاده کنید و آسیب آنها را بالا ببرید. مشخصه‌ی بعد Dex است زیرا قرار است از دو Uchigatanaیِ کاملاً آپگرید شده به صورت همزمان استفاده کنید. این سلاح بعد از Moonveil و Rivers Of Blood بسیار قدرتمند است. مشخصه‌ی بعدی هم Vig است تا بتوانید در مبارزات بیشتر دوام بیاورید. در Level 250 باید Attributeهای خود را به این مرحله رسانده باشید: VIG 65 – MIND 43 – END 35 – STR 27 –  DEX 85 – INT 15 – FAI 85 – ARC 14 (همینطور در لول‌های پایین‌تر این میزان را پایین‌تر ببرید ولی بیشترین را به FAI  و DEX بدهید.)

Great Rune این Build:

برای Great Rune می‌توانید از Godrick the Grafted استفاده کنید.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build:

در بحث سلاح‌ها هم سلاح اصلی شما در دست راست Bolt Of Gransax است، آنرا تا 10+ آپگرید کنید و یادتان باشد باید از ضربه‌ی ویژه‌ی آن که پرتاب صاعقه به سوی دشمن است، بهره ببرید. این نکته را مدنظر قرار دهید که این ضربه‌ی ویژه برای دشمنانی کاربرد دارد که فاصله‌ی آنها با شما زیاد است. در صورتی که در نزدیکی دشمنان این حرکت را بزنید آنها می‌توانند در حین انیمیشن پرتاپ صاعقه شما را به زمین بزنند. در دست چپ هم از Seal مناسبی مانند Erdtree Seal بهره ببرید و آن را تا 10+ آپگرید کنید، از آنجا که قرار است از صاعقه‌های اژدهایان نیز استفاده کنید می‌توانید به جای Erdtree Seal از Dragon Communion Seal نیز بهره ببرید که Incantationهای اژدهایان را تقویت می‌کند. برای سلاح دومِ دست راست از Uchigatana و در دست چپ نیز از همین سلاح استفاده کنید و هر دو را تا 25+ آپگرید کنید. بر روی هر دو یا فقط دست راست خود می‌توانید از AoWیِ Bloodhound’s Step بهره ببرید در هنگام انتخابِ حالت آن، Keen را برگزینید، زیرا این حالت مناسب کاتانهاست و Damage خوبی به آنها می‌دهد. برای دست چپ نیز می‌توانید همین AoW را انتخاب کنید.

جادوهای پیشنهادی برای این Build:

برای Incantationها تدافعی گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

Golden Vow: این Incantation در طول ۸۰ثانیه (اگر از طلسم Old Lord بهره بگیرید به مدت ۱۰۴ ثانیه) آسیب شما را ۱۵٪ (در PvP تا ۷٪) بالا می‌برد‌. انواع آسیب‌های شما اعم از Magic و Holy و غیره را تا ۱۰٪ (در PvP تا ۵٪) بالا می‌برد.

Blessing the Erdtree: به مدت ۹۰ثانیه، هر ثانیه ۱۲ واحد HP به شما می‌دهد و در کل ۱۰۸۰ واحد HPیِ شما را برمی‌گرداند. این جادو چون از کلاس Erdtree است، از Erdtree Seal استفاده کنید، زیرا این Seal جادوهای Erdtree را تقویت می‌کند.

Flame, Grant Me Strength: این جادوی تقویتی نیز جادوهای Fire Monk را تقویت کرده (البته در این Build از آنها استفاده نمی‌کنیم) ولی مهم‌تر از آن آسیب فیزیکی شما را ۲۰٪ (در PvP تا ۱۵٪) افزایش داده و آسیب آتش شما را ۲۰٪ (در PvP تا ۱۵٪) بالا می‌برد.
برای جادوهای تهاجمی از گزینه‌های زیر استفاده کنید:

Lightning Spear: این جادو صاعقه‌ها را به سرعت به سمت دشمن پرتاب می‌کند اگر دکمه‌ی مربوطه را نگه‌دارید می‌توانید قدرت آن را نیز افزایش دهید.

Honed Bolt: اگر بر روی دشمن Focus کنید می‌توانید با اشاره دست او را در هر نقطه‌ای که باشد با صاعقه مورد لطف خود قرار دهید.

Lansseax’s Glaive: یکی از قوی‌ترین صاعقه‌های بازی که شعاع خوبی را پوشش می‌دهد و Damage یکسانی به همه کسانی که در این شعاع باشند، وارد می‌کند.

Frozen Lightning Spear: همان مورد قبلی است ولی با این تفاوت که دشمنان را Frost می‌کند.

Ancient Dragon Lightning Strike: ستون‌هایی از صاعقه را احضار می‌کند که محیط بزرگی را پوشش می‌دهند و آسیب مناسبی وارد می‌کنند.

Vyke’s Dragonbolt: این Incantation سلاح دست راست شما را به صاعقه آغشته می‌کند که Damage زیادی به سلاح شما می‌دهد. برای Uchigatana به ۲۵۰+ واحد آسیب دست‌ یافتم.

زره‌های پیشنهادی برای این Build:

برای Armorهای خود می‌توانید از Iron Kasa برای سر، Preceptor’s Long Gown برای بدن، Battlemage Manchettes برای ساعدها و Battlemage Legwraps برای ساق‌ها استفاده کنید. (یادتان باشد این Set کاملاً اختیاری است)

برای طلسم‌ها این گزینه‌ها را مدنظر داشته باشید:

Flock’s Csnvas Talisman: قدرت‌ Incantationهای شما را تا حد زیادی بالا می‌برد.
Shard of Alexander: آسیب مهارت‌های سلاح شما را تا حد زیادی بالا می‌برد (۱۵٪، این طلسم برای استفاده از مهارت Bolt of Gransax واجب است)
Lightning Scorpion Charm: حملات Lightning شما را تقویت می‌کند ولی از نفی آسیب شما می‌کاهد.
Green Turtle Talisman: سرعت ریکاوری نوار Staminaیِ شما را افزایش می‌دهد.

برای Wondrous Physics Mix این دو گزینه مناسب هستند:

Greenburst Crystal Tear: سرعت ریکاوری نوار Staminaیِ شما را افزایش می‌دهد (اگر از طلسم Green Turtle استفاده می‌کنید این گزینه را می‌توانید به اختیار خود تغییر دهید یا برعکس، طلسم خود را عوض کنید)
Lightning-Shrouding Cracked Tear: آسیب ناشی از Lightning را به شدت افزایش می‌دهد.

در آخر امیدوارم از این Build در صورت استفاده مانند من لذت ببرید و به کارتان بیاید.

-ساخت کاراکتر وابسته به تیر و کمان-

Holy Bow Build

چنانچه خیال می‌کنید کمان به تنهایی قابل استفاده نیست و اصلاً آن را جدی نمی‌گیرید بدانید که سخت در اشتباه هستید. این Holy Bow Build را ببینید تا بفهمید بازی محدود به یک یا چند نوع سلاح نمی‌شود و گسترده‌تر از آن است که فکر می-کنید.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

کلاس‌های پیشنهادی برای این Build: کلاس‌های مدنظر این Build می‌تواند Samurai، Bandit، Warrior و یا Hero باشد.

Attributeهای مهم برای این Build: مشخصه‌های Faith و Mind را باید در اولویت اول خود قرار دهید و در درجه‌ی دوم اهمیت می‌توانید Vigor و Dexterity را افزایش دهید.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: کمان Black Bow را انتخاب کنید برای حمل این کمان باید 9 واحد Str و 20 واحد Dex داشته باشید. آسیب فیزیکی این سلاح 70 است و در Rank F سلاح‌ها قرار دارد یعنی آسیب آنچنانی ندارد. مهارت ویژه این سلاح Barrage است که طبق توضیحات آن می‌توانید بعد از هر پرتاب موفق خیلی سریع سلاح را مجهز کرده و پرتاب دیگری داشته باشید به طوری‌که چشمان انسان نمی‌تواند ببیند!

از طرفی می‌توانید از Full Moon Crossbow هم به جای کمان استفاده کنید، این کمان‌زنبورکی دارای Rank S است یعنی آسیب ناشی از آن بالا می‌باشد. آسیب فیزیکی این سلاح 50 و آسیب ناشی از Magic آن 50 است. برای حمل این سلاح نیاز به 10 واحد Str و Dex و 14 واحد Int دارید. مهارت ویژه این سلاح Kick است، چنانچه حریف نزدیکتان آمد می‌توانید یک لگد به زیر شکمش حواله کنید! این لگد می‌تواند گارد و Stance حریف را بشکند! قابلیت شارژ ندارد. البته Lion Greatbow یا همان کمان ژنرال رادان نیز چون دارای Rank S است انتخاب خوبی است، برای حمل این کمان باید 22 واحد Str و 18 واحد Dex داشته باشید. آسیب فیزیکی این سلاح 120 است که بسیار بالا می‌باشد. مهارت ویژه‌ی این کمان Radahn’s Rain است که می‌توانید بر سر حریفتان بارانی از تیر را خالی کنید.

از آنجایی که در این Build به Faith وابسته هستید کمان Erdtree Bow را بیش از همه توضیه می‌کنم زیرا این کمان برای حمل نیاز به 8 واحد Str و 12 واحد Dex و 14 واحد Faith احتیاج دارد. از طرفی آسیب فیزیکی این کمان 40 و آسیب ناشی از Holy آن 50 است و هرچه قدر Faith را بالا ببرید میزان آسیب ناشی از Holy افزایش می‌یابد. این سلاح دارای Rank S و دارای مهارت ویژه Mighty Shot است.

در دست چپ نیز می‌توانید از Finger Seal استفاده کنید این Seal دارای آسیب فیزیکی 25 و آسیب Inc 112 است و Rank C را دارد.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: در این بخش می‌توانید از Silver Tear Mask و Ruler’s Mask و یا Set لباس‌های Omenkiller و یا Black Knife استفاده کنید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: در این بخش می‌توانید از طلسم‌های Arrow’s Reach Talisman که بُرد کمان را افزایش می‌دهد و Arrow’s Sting Talisman که attack power تیرهای کمان و تیرها را افزایش می‌دهد بهره ببرید. در کنار اینها هم می‌توانید از طلسم‌های Ritual Sword که اگر نوار خونتان پر باشد ۱۰٪ به attack power شما می‌افزاید و همینطور Sacred Scorpion Charm استفاده کنید که Holy Attack شما را بالا می‌برد ولی آسیب وارده به شما را می‌افزاید استفاده کنید.

جادوهای پیشنهادی برای این Build: برای آنکه از آسیب وارده به خود در طلسم Sacred Scorpion Charm بکاهید Golden Vow پیشنهاد می‌شود، در کنار آن هم از Blessing of the Erdtree و Protection of the Erdtree و Swarm of Flies و Elden Stars بهره ببرید.

-Build‌های وابسته به Madness-

Frenzied Acolyte (PVE) 

بعد از آپدیت دوم بازی پارامتر Madness نیز به بازی اضافه شد که با این پارامتر جدید می‌توانستید برای خود Build بسیار خوبی تدارک ببینید که در تمام سطوح بازی کاربردی بود و تقریباً به بیش از ۹۰٪ دشمنان بازی می‌توانید آسیب قابل توجهی وارد کنید.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

اولین Buildئی که می‌خواهم برایتان معرفی کنم Frenzied Acolyte نام دارد که وب‌سایت Fextralife آن را معرفی کرده است.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: 

1. Dragon Communion Seal +10: این مهر دقیقاً هیچ ربطی به Madness ندارد ولی برای انجام Incantationهای اژدهایان می‌تواند بدردتان بخورد.

2. Frenzied Flame Seal +10: این مهر بدرتان می‌خورد زیرا Incantationهایِ مربوط به Frenzied Flame را تقویت می‌کند و خود پارامتر Madness بالایی دارد.

3. Glave +25: این نیزه را با Bloodhound’s Steps ترکیب و Affinity آن را Occult انتخاب کنید تا آسیب ثانویه‌ی بالایی بگیرید.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: 

در این بخش از زره‌هایی استفاده کنید که Focus شما را بالا می‌برند، زیرا Madness نه تنها به حریف که به خودتان نیز آسیب خواهد زد! و این نکته را در نظر بگیرید که Madness سوژه‌ی مورد نظر را Stun می‌کند که اگر تجربه‌ی بازی‌های From Software را داشته باشید می‌دانید که حریف در چنین مواقعی که شما Stun شده‌ باشید می‌تواند ضربه‌ای Critical به شما وارد کند. Silver Tear Mask دارای Focus بالایی است و با توجه به Attributeهای شما قابل استفاده هم هست، به دنبال آن از Commoner’s Garb نیز بهره ببرید زیرا این لباس نیز دارای Focus ۷۵ است که عالی است. برای ساعدبند و ساق‌بند نیز می‌توانید از هر کدام از Setهای مختلف که Focus بالایی دارند و قابل پوشیدن برایتان است استفاده کنید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: 

از Godfrey Icon بهره ببرید زیرا Skillها و Spellهای شما را تقویت می‌کند، Faithful’s Canvas Talisman از ۱۵٪ تا ۲۰٪ Incantationهای شما را تقویت می‌کند. Ritual Sword Talisman نیز Attack Power شما را تا ۱۰٪ تقویت می‌کند و در نهایت از Fire Scorpion Charm استفاده کنید زیرا Fire Attack شما را تقویت می‌کند ولی از Damage Negation شما می‌کاهد.

جادوهای پیشنهادی برای این Build:

از آنجا که استفاده‌ی بیش از اندازه سحرهای  Frenzied Flame شما را نیز به Madness گرفتار می‌کند بهتر است از Dragon Communion Seal در دست راست بهره ببرید تا بتوانید از Lightning Spear بهره ببرید و Golden Vow را نیز برای تقویت دفاع و حمله‌ی خود مورد استفاده قرار دهید. البته با Frenzied Flame Seal نیز این موارد می‌توانید انجام دهید ولی هربار پارامتر Madness خودتان نیز افزایش می‌یابد. Flame, Grant Me Strength نیز برای تقویت آسیب آتش می‌تواند مفید باشد. اما Incantationهای مورد نیاز برای Madness یکی Frenzied Burst است که تقریباً می‌تواند مانند Sniper حتی از فاصله‌ی دور نیز کارآیی بالایی داشته باشد و جزو بهترین Incantation بازی نیز محسوب می‌شود‌. دیگری Flame of Frenzied است که به Madness معنا و مفهوم می‌بخشد و شعاع خوبی را پوشش می‌دهد تا عده‌ی بیشتری از دشمنان را آلوده کند. از Black Flame هم می‌توانید استفاده کنید، کُند است ولی آسیب خوبی به دشمن وارد می‌کند و با ترکیبش با Flame, Grant Me Strength می‌تواند Damage خوبی وارد کند.

Attributeهای مهم برای این Build:

در کل می‌توانید کاراکتر خود را در Level ۱۰۰ متوقف کنید و دیگر مشخصه‌های خود را بالا نبرید در این صورت باید چنین ساختاری داشته باشید:

Vigor 35/ Mind 29/ Endurance 10/ Strength 18/ Dexterity 15/ Intelligence 9/ Faith 27/ Arcane 45

Vyke’s Madness Build (PVP)

اگر واقع بین باشیم Build بالا بهترین کارایی را در PvE دارد ولی در بخش PvP نمی‌تواند شما را تبدیل به حریفی چقر کند! برای اینکار این Vyke’s Madness Build می‌تواند پاسخی برای PvP بازان باشد و آنها را به هیولایِ دیوانه تبدیل کند!

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: 

1. Vyke’s War Spear +10: این نیزه را می‌توانید از خود Vyke به عنوان غنیمت جنگی بگیرید. علت انتخاب ما این است که این سلاح دارای Skill اختصاصی Madness است و واقعاً مرگبار است. این حرکت ویژه حریف را به Madness دچار می‌کند و شعاع بزرگی را پوشش می‌دهد و زمین زیر پای حریف را با شعله‌های زرد رنگ می‌پوشاند و حریف را وادار به فرار می‌کند.

2. Frenzied Flame Seal +10: نیازی به گفتن نیست که از مُهر برای انجام Incantationهای شعله‌ی دیوانه‌وار بهره می‌بریم تا آنها را تقویت کنیم.

Attributeهای مهم برای این Build:

Vigor 60/ Mind 18/ Endurance 9/ Strength 16/ Dexterity 42/ Intelligence 7/ Faith 42/ Arcane 10

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: 

از Radagon Icon شروع کنیم که مدت زمان اجرای Spellها را کاهش می‌دهد. Prothesis’s-Wearer Heirloom که Dexterity شما را افزایش می‌دهد. Erdtree’s Favor+2 که HP و Stamina و Equip Load شما را بالا می‌برد و در نهایت Crimson Amber Medallion+2 زیرا قرار است در PvP بجنگید و احتیاج به نوار سلامتی بالایی دارید تا جان سخت‌تر شوید.

جادوهای پیشنهادی برای این Build:

می‌توانید از Howl of Shabriri استفاده کنید زیرا هرکس در اطراف شما قرار بگیرد به Madness دچار می‌شود. Flame of Frenzied و Frenzied Burst جزو Incantationهای اصلی شما خواهند بود. Black Flame Ritual نیز اطراف شما را به آتش سیاه آغشته می‌کند به طوری در برخورد با آن حریف دچار آسیب جدی می‌شود.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: 

سازنده‌ی این Build نظر درست خلاف وب‌سایت Fextralife دارد و بازگو می‌کند و ازعان دارد که از زره‌هایی بهره ببرید که Focus آنها 0 (صفر) باشد! این Build برای بخش PvP کاملاً مفید است و می‌توانید با کسب مهارت در آن هرکسی را به زمین بزنید.

از جمله Buildهایی که در بخش PvP می‌تواند مقابله با آن برایتان دشوار باشد، Buildهایی هستند که از Moonveil و Rivers of Blood و Strength در ساخت کاراکترشان بهره برده باشند. (بعد از ورژن 1.06 شمشیر Rivers of Blood نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است)

Build‌ وابسته به Poison (سم)

Serpent Samurai 

تقریباً برای هر سلاح و هر Spell یا Incantationای در بازی Elden Ring یک Build وجود دارد. حتی برای عناصر Madness و یا Bleed هم Buildهای متفاوت موجود است. می‌توانید هر +NG را با یک Build متفاوت شروع کنید (در انتهای بازی قبل از برداشتن چکش راداگون، پیش Rennala بروید و Build خود را تغییر دهید) و بازی را برای خود لذت بخش‌تر کنید.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

حال در این Build می‌خواهم Serpent Samurai را برای شما معرفی کنم. هدف این Build آسیب رساندن به حریف از طریق پارامتر Poison است. در واقع ما می‌خواهیم حریف را مسموم کنیم و با بالا بردن پارامتر Poison او را در رنج و مِحنت قرار دهیم.

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: 

1. Serpentbone Blade +25: تنها سلاحی که پارمتر Poison را بدون استفاده از Item crafting بر دشمن اعمال می‌کند همین سلاح است. اما ویژگی منحصر به فرد این کاتانا در انواع ضربات اوست. با فشار R1 شما ضربه ای معمولی می‌زنید ولی با R2 می‌توانید حرکتی ویژه داشته باشید که همان Charge Attack است ولی برای این کاتانا به شکل متفاوتی اجرا می‌شود که هم سریع است هم فرار از آن برای PvP بازان مشکل، مهارت ویژه‌ی این سلاح هم در نوع خود عالی است و چندین ضربه به حریف وارد می‌کند و او را درگیر خود می‌کند به طوری فرار از این حرکت نیز برای او دشوار خواهد بود.
2. Uchigatana +25: یکی از بهترین کاتاناهای عادی بازی است، اما در این Build باید این کاتانا به ما Poison بدهد پس این سلاح را با AoWیِ Poison Moth Flight ترکیب کرده و آن را به Affinityیِ Poison آغشته می‌کنیم تا پارامتر Poison را بر روی آن اعمال کنیم. می‌توانید از این سلاح و حرکت ویژه‌ی جالبش به طور همزمان با Serpentbone Blade مورد استفاده قرار دهید.

3. Scavenger’s Poison Curved Sword و Scavenger’s Bleed Curved Sword: آری درست حدس زدید از دو سلاح هم نام ولی با Affinty متفاوت استفاده خواهیم کرد. این Build هم پارامتر Poison دارد و هم Bleed اما تاکید بر استفاده از Scavenger’s Poison Curved Sword در دست راست است تا از حرکت ویژه‌ی Poison Moth Flight استفاده کنیم. یادتان باشد بر روی Scavenger’s Bleed Curved Sword حتماً از مهارت ویژه‌ی Seppuku بهره ببرید و آن را به Bleed Affinith آغشته کنید تا بتوانید خود را در حین مبارزات Buff کنید. یادتان باشد شماره‌های ۱ و ۲ کاملاً متفاوت از شماره‌ی ۳ هستند، اگر به کاتانا علاقه دارید شماره‌ی ۱ و ۲ و یا هر دو را همزمان امتحان کنید ولی اگر مشتاق هستید هم Poison داشته باشید هم Bleed شماره ۳ مناسب شماست.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: 

قرار است قارچی شویم! آری سامورایی قارچی! باید که ندارد ولی اگر دلتان تنوع می‌خواهد از Mushroom Crown استفاده کنید. این کلاه‌خود جالب ۱۰٪ به Attack Power شما در صورتی که در مجاورت Poison قرار داشته باشید می‌افزاید.

نکته‌ی مهم: معمولاً بعضی دشمنان و Bossها کاملاً به Poison ایمن هستند پس چه کار کنیم؟ از آیتم Raw Meat Dumpling استفاده کنید و خود را مسموم کنید تا بتوانید از Attack Power اضافی و Buff شدن توسط طلسم Kindred Of Rots بهره ببرید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: 

برای داشتن بیشترین آسیب برای حرکات ویژه‌ی سلاح‌ها از Shard Of Alexander استفاده کنید، Totten Winged Sword Insignia نیز Attack Power شما را با هر ضربه‌ی موفق تا حد زیادی تقویت می‌کند. Millicent’s Prothesis هم ۵ واحد به Dexterity شما می‌افزاید و هم با هر ضربه‌ی موفق Attack Power شما را تقویت می‌کند و در نهایت باید از Kindred of Rot’s Exultation را مورد استفاده قرار دهید زیرا اگر در مجاورت Poison و یا Scarlet Rot قرار داشته باشید Attack Power شما تقویت خواهد شد. در صورتی که از کاتانای Serpentbone Blade استفاده می‌کنید به جای Shard of Alexander از Axe Talisman استفاده کنید زیرا این طلسم ضربات R2 شما را تقویت می‌کند در واقع Charge Attackهای شما را نیرو می‌بخشد.

Attributeهای مهم برای این Build:

در سطح 150 باید به حد نصاب برسید:
Vigor 50/ Mind 24/ Endurance 36/ Strength 12/ Dexterity 80/ Intelligence 9/ Faith 14/ Arcane 9

Tearهای پیشنهادی برای این Build: 

1. Thorny Cracked Tear: حملات متوالی هرچه بیشتر ادامه داشته باشند، قوی‌تر می‌شوند.
2. Spiked Cracked Tear: قدرت حملات R2 یا Charge Attackهای شما را افزایش می‌دهد.

جادوهای پیشنهادی برای این Build:

می‌توانید از Flame, Grant Me Strength استفاده کنید که شما را Buff می‌کند، Golden Vow که حملات و دفاع شما را تقویت می‌کند. Beastial Sling که Incantation سریع محسوب می‌شود و متوقف کردن حریف مناسب است. Poison Mist آخرین جادوی مورد نیاز است که در هنگام حرکت نیز می‌توانید مِهی سمی از هود ساطع کنید. تمام این جادوها اختیاری هستند و از آنجا Seal معرفی نکردم می‌توانید از آنها استفاده نکنید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: 

برای اولین طلسم می‌توانیم از Ritual Sword Talisman استفاده کنیم، در صورتی که HP شما Full باشد تا۱۰٪ به Attack Power شما افزوده می‌شود. برای دومین طلسم از Graven-Mass Talisman بهره می‌بریم که تا ۸٪ قدرت جادوهای ما را افزایش می‌دهد. مورد بعدی می‌تواند Magic Scorpion Charm باشد که تا ۱۲٪ Magic Attack Power شما را تقویت می‌کند ولی از Damage Negation شما می‌کاهد. مورد آخر Godfrey Icon است که از آنجایی که بعضی جادوها دارای Charge Attack هستند این طلسم Damage آنها را افزایش می‌دهد.

-دیگر Buildهای جذاب بازی الدن رینگ-

Build‌ جادوگر خالص

در این Build شما به طور خالص از Staff استفاده می‌کنید و هیچ سلاحی ندارید. شاید در نگاه اول این Build کارایی نداشته باشد ولی در اشتباه هستید زیرا جادوهای شما بسیار قدرتمند خواهند بود و Damage بالایی به لطف Attributeها و Talismanهای شما خواهند داشت. این تنها Buildای خواهد بود که باید نحوه بازی کردن آن را به شما آموزش دهم تا بتوانید با چگونگی انجام Gameplay برای Pure Sorcerer (جادوگر خالص) آشنا شوید.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: 

1-1: Carian Regal Scepter+10: این Staff برای شما Magic Scaling بالایی (۳۴۰ تا ۳۸۰) دارد که آسیب خوبی به جادوهایِ شما می‌دهد. اما مهمترین نکته در این Staff وجود حرکت ویژه‌یSpinning Weapons است که جلوتر نحوه‌ی Gameplay آن را توضیح می‌دهم. از این Staff در دست راست خود استفاده کنید (سلاح اصلی شماست).

1-2: Meteorite Staff: از آنجا که این Staff جادوهای Gravity را Boost می‌کند پس انتخاب ما برای حمل در دست چپ است.

2-Seals: از یک مدل Seal هرچه می‌خواهد باشد و مهم نیست آپگریدش کرده‌اید یا نه، بهره ببرید تا در صورتی که تمایل داشتید با Incantationها HP خود را بازیابی کنید، از آنها استفاده کنید. البته دو نوع Incsntation را که به شما Buff خوبی برای صدمه زدن می‌دهند هم معرفی می‌کنم.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: 

هر زرهی یا Set لباسی که دوست داشتید بردارید، البته کلاه‌خودها و سرپوش‌هایی که به شما Intelligence بیشتری می‌دهند می‌توانند برای این Build مفید باشند.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: 

برای اولین طلسم می‌توانیم از Ritual Sword Talisman استفاده کنیم، در صورتی که HP شما Full باشد تا۱۰٪ به Attack Power شما افزوده می‌شود. برای دومین طلسم از Graven-Mass Talisman بهره می‌بریم که تا ۸٪ قدرت جادوهای ما را افزایش می‌دهد. مورد بعدی می‌تواند Magic Scorpion Charm باشد که تا ۱۲٪ Magic Attack Power شما را تقویت می‌کند ولی از Damage Negation شما می‌کاهد. مورد آخر Godfrey Icon است که از آنجایی که بعضی جادوها دارای Charge Attack هستند این طلسم Damage آنها را افزایش می‌دهد.

جادوهای پیشنهادی برای این Build:

از جادو‌های زیادی قرار است بهره ببریم که بیشتر مربوط به Gravity می‌شوند. اولین جادو Collapsing Stars است که می‌توانید آن را Charge کنید تا با توجه به طلسم Godfrey Icon آسیب بیشتری وارد کنید. یکی از مواردی که این جادو را جذاب می‌کند این است که با اجرای آن کاراکترتان به روز زمین زانو می‌زند و از آنجا معمولا Bossهای بازی قفسه‌ی سینه‌ی شما را هدف قرار می‌دهند، اگر این جادو را در زمان مناسب اجرا کنید ممکن است ضربه‌ی Boss از بالای سرتان رد شود. این مورد را در هنگام مبارزه با Malekith در فاز دوم بوضوح می‌توانید مشاهده کنید که ضربات او از بالای سرتان رد می‌شود. جادوی بعدی Gravity Well می‌باشد، که مشابه همان Collapsing Stars است ولی ضعیف‌تر که قابلیت Charge دارد پس طلسم Godfrey Icon بر روی این جادو نیز موثر است. جادوی بعدی Rock Sling است که برای دشمنانی که فاصله‌ چندانی با شما ندارند مفید است و این جادو نیز قابلیت Charge دارد که طلسم Godfrey Icon بر روی آن تاثیر می‌گذارد و آسیبش را در صورتی Chargeاش کنید، می‌افزاید. جادوی بعدی Meteorite و یا Metorite of Astel است که مشابه Comet Azure اگر R2 را نگه‌دارید، این جادو تا زمانی که FP شما خالی نشود قابل اجراست. البته آنها برعکس Comet Azure تنها یک حهت را پوشش نمی‌دهند و در شعاعی بزرگ از آسمان، دشمن را سنگ‌باران می‌کنند. تفاوت Meteorite با Meteorite of Astel در این است که اولی تعداد کمتری سنگ بر سر دشمن نازل می‌کند!

از جمله‌های جادوهای Buff کننده می‌توانید از Terra Magica بهره ببرید که چنانچه بر روی نشانی که زیر پایتان قرار می‌دهد بایستید جادوهای شما تا حد زیادی آسیب بیشتری وارد می‌کنند. برای Incantationها هم می‌توانید از Golden Vow و Flame, Grant Me Strength استفاده کنید.

نحوه‌ی Gameplay این Build:

از آنجا که به سلاحی متکی نیستید و تمام مواقع در حال اجرای جادو هستید، تعداد فلاسک‌های آبی خود را بیشتر از حد معمول قرار دهید مثلاً ۸ به ۴ مناسب است (۸ عدد فلاسک FP در برابر ۴تا فلاسک HP). برای دشمنانی که کمترین تحرک را دارند جادوی Collapsing Stars و یا Gravity Well کافی است. در برابر شوالیه‌های فرقی نمی‌کند چه Buildای داشته باشد، دو کار می‌توانید انجام دهید یا با Rock Sling او را بزنید یا با Gravity Well او را نزدیک خود کنید و بلافاصله از حرکت ویژه‌ی Spinning Weapons استفاده کنید و او را بکشید. در این حالت از آنجا که هوش مصنوعی دشمنان مخصوصاً شوالیه‌ها اینطور تنظیم شده است که در فاصله‌ی ۱متری ضربه بزند یا حرکت ویژه انجام دهد در تله‌ی Spinning Weapon شما گرفتار می‌شود و نمی‌تواند فرار کند و معمولاً تا قطره‌ی آخر جانش را از دست می‌دهد. Spinning Weapon تا زمانی که FP شما اجازه دهد کارآیی دارد ولی FP زیادی مصرف نمی‌کند یادتان باشد این حرکت ویژه بُرد زیادی ندارد و در حد جلوی پایتان است. این استراتژی را بدون درنگ و با اعتماد به نفس اجرا کنید و L2 را تا زمانی که حریف نُمرده و یا فرار نکرده نگه‌دارید. دو جادوی Gravity Well و Collapsing Stars دشمنان را علاوه بر اینکه آسیب می‌زنند اندکی به سمت خودتان نیز می‌کشند. حواستان باشد وقتی به یک متری شما رسیدند حتماً از Spinning Weapons استفاده کنید. بعضاً بین شما و دشمنتان یک چاه و یا پرتگاه قرار دارد، می‌توانید با Gravity Well او را به سمت خود بکشید و باعث شوید که به درون چاه یا پرتگاه سقوط کند که این حرکت بسیار لذت بخش خواهد بود.

Tearهای پیشنهادی برای این Build: 

1- Cerulean Hidden Tear: این اشک به شما این امکان را می‌دهد که برای ۳۰ ثانیه بدون مصرف FP هر جادویی که خواستید را اجرا کنید. این گزینه برای Meteorite و Meteorite of Astel مناسب است.
2- Magic-Shrouding Cracked Tear: آسیب ناشی از Magic شما را تقویت می‌کند و در کنار Ritual Sword Talisman و Graven-Mass Talisman و Godfrey Icon آسیب جادویی شما را چند برابر خواهد کرد.

Attributeهای مهم برای این Build:

Vigor 40/Mind 40/ Endurance 11/ Strength 12/ Dexterity 12/ Intelligence 80/ Faith 25/ Arcane 9

این مشخصه‌ها برای 150Lvl هستند و اگر شما دارای سطحی بالاتر از ۱۵۰ هستید می‌توانید Vigor و Intelligence خود را بالاتر ببرید ولی Vigor بیشتر به نفع‌اتان خواهد بود.

Build‌ مربوط به Jump Attack

اگر فکر می‌کنید که Malenia احتیاج دارد که تنبیه شود و حساب کار دستش بیاید، پیشنهاد می‌کنم از شلاق برای تنبیه او استفاده کنید! در این Build بیشترین تاکید شما به استفاده از Jump Attack است زیرا شلاق‌ها آسیب بالایی در این حرکت وارد می‌کنند.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring

سلاح‌های پیشنهادی برای این Build: 

1. Hoslow’s Whip+25: می‌توانید از دوتا شلاق Hoslow به طور همزمان استفاده کنید و هر مهارت ویژه‌ای که خواستید بر روی آن قرار دهید ولی حتماً Affinity مهارت ویژه را بر روی Bleed قرار دهید تا Bloodloss بیشتری گیرتان بیاید و آسیب ناشی از آتش هم افزایش یابد.

2. Whip +25: اگر دوتا شلاق Hoslow ندارید در دست راست از شلاق معمولی بهره ببرید و مهارت ویژه‌ی آن را Bloodhound’s Step قرار دهید و Affinity آن را Keen انتخاب کنید تا آسیب فیزیکی‌اش افزایش یابد.

3. Dragon Communion Seal +10: از این مهر برای اجرای Incantationهای مختلف بهره خواهیم برد.

زره‌های پیشنهادی برای این Build: 

هر Setای که خیال می‌کنید برایتان مفیدتر است انتخاب کنید ولی می‌توانید برای سرپوش از White Mask استفاده کنید که ۱۰٪ Attack Power شما را اگر در مجاورت Bloodloss باشید، می‌افزاید.

طلسم‌های پیشنهادی برای این Build: 

طلسم Dragoncrest Greatshield آسیب مفیدِ فیزیکی شما را افزایش می‌دهد که برای ضربات فیزیکی شما مفید است. Lord of Blood Exultation که اگر در مجاورت Bloodloss باشید Attack Power شما را افزایش می‌دهد. Old Lord که مدت زمان تاثیر جادوها را افزایش می‌دهد این طلسم برای Spellها و Incantationهای Buff کننده مفید است. Flock’s Canvas Talisman پتانسیل Incantationها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. می‌توانید به جایِ Flock’s Canvas از Claw Talisman استفاده کنید که Jump Attack شما را بهبود می‌دهد.

Tearهای پیشنهادی برای این Build: 

1. Flame-Shrouding Cracked Tear: آسیب ناشی از آتش را تقویت می‌کند.
2. Opaline Bubbletear: آسیب مفید قابل توجهی فراهم می‌کند.

Attributeهای مهم برای این Build:

Vigor 40/Minde 20/ Endurance 30/ Strength 14/ Dexterity 35/ Intelligrnce 14/ Faith 40/ Arcane 39

جادوهای پیشنهادی برای این Build:

از Bloodflame Blade استفاده کنید که سلاح دست راست شما را به Blood آغشته می‌کند و آسیب خوبی به شما می‌دهد. Fire’s Deadly Sin که هم خودتان و هم محیط اطراف را به آتش می‌کشد. Bloodflame Talons و Agheel’s Flame و Rotten Breath می‌توانند برایتان مفید واقع شوند.

Build‌ مربوط به سلاح Maliketh’s Black Blade

سلاح Maliketh’s Black Blade از Colossal Weaponهای بسیار جذاب بازی است با اینکه Damage آنچنانی‌ای مانند Rivers of Blood ندارد و یا مانند Moonveil بُرد زیادی را پوشش نمی‌دهد، اما از AoWای با Effect جذاب، برخوردار می‌باشد. در این بیلد قصد داریم این سلاح را در بهترین فرم‌اش و ایده‌آل برای گیم پلی PVE معرفی کنیم.

داستان منطقه Crumbling Farum Azula / داستان الدن رینگ قسمت یازدهم

کلاس‌های مورد نیاز:

دو کلاس Hero (چون Strength بالایی دارد) و Vegabond (چون Dexterity و Faith بیشتری دارد) برای استفاده از سلاح Maliketh’s Black Blade مناسب هستند. اختلاف این دو کلاس دو واحد Levelup است که اگر کلاس Hero هستید می‌توانید آن دو واحد را برای هر مشخصه‌ای که خواستید خرج کنید.

مشخصه‌های مورد نیاز (در سطح ۲۷۶)

کاراکتر خودم در سطح ۲۷۶ قرار دارد، البته که بسیاری از Playerها ارتقاء کاراکتر را در سطح ۱۵۰ (حداکثر) متوقف می‌کنند زیرا از این سطح بالاتر کمترین میزانِ تغییرِ متغیرها را به خود می‌بینیم. در هر صورت، به نزد Rennala بروید و از او بخواهید شما را دوباره متولد کند.

(هر سطحی هستید به همان میزان مشخصه‌ها را طبق سطح خود بالانس کنید)

برای اولین مشخصه یعنی Vigor مقدار آن را ۸۹ تا ۹۸ قرار دهید که در این صورت ۲۰۶۰ تا ۲۰۹۷ واحد HP خواهید داشت که برای این بیلد مخصوصاً در مراحل پایانی بازی واجب است.

برای Mind مقدار ۳۴ کافی است در اینصورت نوار FP شما ۱۹۴ واحد خواهد شد.

برای Endurance مقدار ۴۶ را در نظر بگیرید زیرا قرار است لباس‌های سنگین به تن کنید که مقاومت شما را افزایش می‌دهند.

برای Strength مقدار ۷۰ تا ۷۸ کافی است.

برای Dexterity چنانچه کلاستان Vegabond است همان پیش‌فرض (۱۳) کافی است ولی اگر Hero هستید آن را ۱۲ کنید تا سلاح Maliketh’s Black Blade را بتوانید بدست بگیرید.

مشخصه‌ی Intelligence را همان پیش‌فرض در نظر بگیرید.

مشخصه‌ی Faith را هم روی ۷۰ قرار دهید. سلاح Maliketh’s Black Blade بیشتر به Strength و Faith وابسته است، هرچه‌قدر این دو متغیر بالاتر، میزانِ Attack Power نیز بیشتر خواهد بود.

در آخر مشخصه‌ی Arcane را چنانچه می‌خواهید از Incantationهای اژدهایان بهره ببرید بر روی ۱۵ قرار دهید (تنها دو عدد از Incantationهای اژدهایان مقدار بیشتری Arcane طلب می‌کنند). در غیر اینصورت مقدار اختصاص یافته به Arcane را به Vigor بدهید تا مقدار بیشتری Hp هرچند اندک بدست آورید.

سلاح‌های مورد نیاز:

برای سلاح اصلی و Armament اول از Maliketh’s Black Blade+10 استفاده کنید. این سلاح دارای حرکت ویژه‌ی Destined Death است و مانند اسمش، Effect جذابی دارد. آسیب AP این سلاح ۹۶۱ خواهد بود، چنانچه Str 78 و Fai 70 داشته باشید. آسیب حرکت ویژه آنچنان زیاد نیست (کم هم نیست) اما تا ۵ ثانیه از Maximum HP دشمن کم می‌کند و شاهد سوختن آتشی سرخ و سیاه بر روی دشمن خواهید بود. اما اگر ۱۰۰درصد مطمئن نیستید که این حرکت ویژه حریف را مورد اصابت قرار می‌دهد نباید از آن استفاده کنید، زیرا در مرحله‌ی اول که شمشیر را به دور خود می‌چرخانید اگر حریف مورد اصابت قرار نگیرد می‌تواند شما را متوقف کند (مناسب برای PvE). اما Malekith’s Black Blade دارای Jump Attack بسیار خوبی است و از ۹۶۰ تا ۱۴۰۰ (بستگی به نوع دشمن دارد) واحد می‌تواند به دشمن آسیب وارد کند.

در دست چپ از Erdtree Seal+10 استفاده کنید، این Seal می‌تواند Incantationهای Erdtree را Boost کند.

برای Armament دوم در دست راست از سلاح Greatsword+25 استفاده کنید و روی آن AoWی Bloodhound’s Step قرار دهید. برای Affinity آن حتماً از Sacred استفاده کنید تا این سلاح آسیب Holy به میزان ۱۹۸+۳۱۰ بگیرد که از Malekith’s Black Blade آسیب Holy بیشتری خواهد داشت! (بعد از ورژن 1.06 حرکت ویژه‌ی greatswordها سریع‌تر اجرا میشود)

طلسم‌های مورد نیاز:

برای آنکه بتوانیم هم دو سلاح Colossal داشته باشیم و Set سنگین بپوشیم نیاز است که Equip Load خود را تقویت کنیم. برای اولین طلسم به سراغ Erdtree Favor+2 بروید.

برای طلسم دوم هم از Great-Jar’s Arsenal استفاده کنید، بدین ترتیب در صورتی که Endurance شما ۴۶ باشد، Equip Load شما ۱۲۸.۲ خواهد بود.

برای طلسم سوم می‌توانید Shard of Alexander را استفاده کنید، زیرا Attack Power شما را تقویت می‌کند.

مورد چهارم اختیاری است و از بین این سه مورد که معرفی می‌کنم یکی را برگزینید، Haligdrake Talisman+2 نفی آسیب (Damage Negation) ناشی از Holy شما را به مقدار زیادی افزایش می‌دهد. از طرفی اگر می‌خواهید Jump Attackهای خود را تقویت کنید می‌توانید از Claw Talisman استفاده کنید. چنانچه حس می‌کنید نوار Staminaی شما در مبارزات حساس کم می‌آورد و نمی‌توانید به سرعت واکنش نشان دهید از Green Turtle Talisman استفاده کنید تا نوار Stamina شما را به سرعت ریکاوری کند.

زره مورد نیاز:

برای این بیلد Set لباس Malekith بسیار خوب است. اما اگر می‌خواهید Jump Attackهای خود را تقویت کنید می‌توانید از Raptor’s Black Feathers استفاده کنید که Jump Attack شما را ۵٪ تقویت می‌کند.

جادوهای مورد نیاز:

مهمترین مورد در این بخش Black Blade است که یکی دیگر از حرکات ویژه‌ی Malekith را به شما می‌دهد. این جادو از حرکت ویژه‌ی Malekith’s Black Blade سریع‌تر اجرا می‌شود ولی بازهم دشمن می‌تواند حین انجام آن شما را زمین بزند (مناسب برای PvE).

جادوی بعدی Erdtree Stars است که مشابه همان حرکت Erdtree Avatar است. این جادو برای PvP کارآیی دارد.

مورد تهاجمی بعدی، Wrath of Gold است، چنانچه در محاصره بودید این جادو دشمنان را به عقب پرت می‌کند (مشابه حرکت Crucible Knightها و شوالیه‌های Leyndell).

جادوی تهاجمی بعدی، Aspect of the Crucible Tail است که دُم بزرگی از شما خارج شده و دور شما می‌چرخد و آسیب خوبی می‌دهد (چنانچه آن را شارژ کنید، دُم بزرگتر شده و محیط بیشتری را پوشش می‌دهد).

همچنین Aspect of the Crucible Horne نیز که از بدنتان شاخ بزرگی در می‌آید نیز می‌تواند مفید باشد.

جادوی Protection of Erdtree که تمامی آسیب‌های شما غیر از فیزیکی را تقویت می‌کند، می‌تواند برای این Build خوب باشد.

چنانچه تصمیم دارید از جادوهای اژدهایان بهره ببرید از Agheel’s Flame، Ekzykes’s Decay و یا Dragonice استفاده کنید.

Royal Frost Knight

بهترین Buildهای بازی Elden Ring {راهنمای ساخت بهترین کاراکترها در الدن رینگ}

این Build بیشتر به مشخصه‌ی Frost می‌پردازد که برای Stun کردن دشمنان بازی کاربرد بالایی دارد، حتی در منطقه‌ی Consecrated Snowfield نیز دشمنان امکان ندارد بتوانند در برابر قدرت Frost شما مقاومت کنند. این Build برای بخش‌های انتهای بازی نیز مناسب است. در PvP اما باید بین Skillهای سلاح‌هایتان و جادوها به موقع Switch کنید، در مجموع در PvE مشکل بزرگی نخواهید داشا ولی در PvP باید بالانس خوبی داشته باشید.

سلاح‌های مورد نیاز :

در این بیلد شما از Colossal Swordئه کاراکتر Blaidd استفاده می‌کنید که دارای AoWیِ Wolf’s Assault می‌باشد. در کنار این سلاح به عنوان سلاح دوم از Clayman’s Harpoon استفاده کنید.

سلاح Royal Greatsword را کامل ارتقاء دهید و به عنوان سلاح اصلی خود از آن استفاده کنید. حرکت ویژه‌ی این سلاح علاوه‌بر جذابیت، دارای آسیب خوبی است و Attack Power آن در سطح ۱۵۰ کاراکترتان بیش از 930 واحد خواهد بود که بسیار بالاست. (بعد از ورژن 1.06 حرکت ویژه‌ی greatswordها سریع‌تر اجرا میشود پس این Build میتواند برایتان مفید باشد.)

در دست راست و به عنوان سلاح دوم Clayman’s Harpoon را داریم که نیزه‌ای Intelligence است، برای گرفتن پارامتر Frost باید Affinity این سلاح را به Cold آغشته کرده و تا +25 آن را ارتقاء دهید. AP این نیزه آنچنان بالا نیست ولی با گذاشتن AoWیِ Ice Spear هیچ جنبنده‌ای نمی‌تواند از دست شما در امان باشد و اگر این Skill را ندارید می‌توانید از Night Cavalryیِ منطقه‌ی Liurnia of The Lake بدست آورید.

در دست چپ بهتر است از سپری بزرگ بهره ببرید ولی نه آنقدر سنگین که Fat Roll کنید، در حدی که Equip Load شما اجازه می‌دهد.

زره‌های مورد نیاز :

لباس شما به خودتان بستگی دارد هرچه دوست دارید بپوشید. برای Head می‌توانید از Haima Glintstone Crown استفاده کنید که از FP شما می‌کاهد ولی دو واحد به Intelligence و Strength می‌افزاید.

Talisman:

در این بخش از Shard of Alexander، Great-Jar’s Arsenal، Carian Filigreed Crest و Radagon’s Sorseal استفاده کنید. البته به جای Carian می‌توانید از Ritual Sword نیز استفاده کنید.

Spells:

از Spellهای Frost استفاده کنید ولی Scholar’s Shield می‌تواند برایتان مفید باشد، زیرا سپر شما را Buff می‌کند و مطلقاً هیچ آسیبی حین Block کردن دریافت نمی‌کنید. در این بیلد هیچ Staffای معرفی نکردم هر Staffای که خواستید بردارید ولی یادتان باشد Equip Load شما محدود است و ممکن است نتوانید کاراکترتان را بالانس کنید. این در حالی است که نمی‌توانید یکی از سلاح‌های Royal Greatsword و یا Clayman’s Harpoon را کنار بگذارید برای Gameplay به هر دو نیاز دارید. (بعد از ورژن 1.06 حرکت ویژه‌ی greatswordها سریع‌تر اجرا میشود)

Wandrous Mix:

از Magic Shrouding Cracked Tear و Greenburst Crystal استفاده کنید.

مشخصه‌های مورد نیاز

در سطح ۱۵۰:

Vig 50 – Mind 26 – End 32 – Str 50 – Dex 18 – Int 50 – Fai 14 – Arc 9

درباره‌ی Arcane باید گفت همان پیش‌فرض کلاستان کافی است. برای Faith می‌توانید آن را خرج Vigor کنید اگر جادوهای بیشتری نمی‌خواهید.

در سطح ۲۸۲:

Vig 77 – Mind 35 – End 35 – Str 67 – Dex 27 – Int 99 – Fai 14 – Arc پیش‌فرض

در این سطح که خودم در آن قرار دارم Attack Power سلاح Royal Greatsword به 1000 می‌رسد! که بسیار بالاست. بالاتر از این هم می رود ولی توصیه نمی‌شود زیرا باید از مشخصه‌های دیگر بزنید و به Dex اضافه کنید.

بیلد Soul Samurai

سلاح‌های کاتانای بازی Elden Ring نسبت به عناوین Dark Souls بسیار بهتر و کاربردی‌تر هستند، از آنجا که ترکیب Dexterity با مشخصه‌های Intelligence و Faith و Arcane بعلاوه‌ی AoWهای بسیار متنوع بازی، این سلاح‌ها را قدرتمند‌تر از قبل کرده است، اکثر بازیکنان در بازی از کاتاناها استفاده می‌کنند. در این Build می‌خواهیم کاتانای Nagakiba را با Intelligence و Magic Damage مخلوط کنیم.

بهترین Buildهای بازی Elden Ring {راهنمای ساخت بهترین کاراکترها در الدن رینگ}

نام این بیلد Soul Samurai است و در PvE و PvP می‌تواند کارایی خوبی داشته باشد، در این Build از Sorceryها نیز بهره می‌بریم، بنابراین در کنار کاتانای Nagakiba یک Staff هم باید داشته باشیم. AoWیِ Double Slash که مشابه Skill کاتانای Rivers of Blood است (بدون Effect مخصوص خون) را بروی Nagakiba قرار می‌دهیم و با استفاده از Staffامان کاتانا را به Scholar’s Armament آغشته می‌کنیم. این Sorcery آسیب Magic کاتانای ما را بالا برده و Attack Power آن را به 807واحد می‌رساند، که برای یک کاتانای رده‌ی B بسیار عالی است. از طرفی فرار از AoWیِ Double Slash نیز برای حریفتان اگر گرفتارش شود، مشکل است. در صورت عقب‌نشینی از دست Bossها و دشمنان سرسخت بازی، باز هم با وجود Staff و Sorceryهای مختلف می‌توانید به آنها آسیب وارد کنید که از این نظر این Build هم در PvE و هم در PvP کارایی بالایی دارد.

سلاح‌های مورد نیاز

سلاح اول، دست راست: کاتانای Nagakiba را تا 25+ ارتقاء دهید و برای AoWیِ آن از Double Slash استفاده کنید. Affinity آن را Keen بگذارید تا آسیب فیزیکی کاتانای خود را بالا ببرید. از آنجا که طول تیغه‌ی این کاتانا بلندتر از بقیه‌ی کاتاناهای بازی است AoWیِ Double Slash دشمنان را خیلی خوب گرفتار ضربات مکرر خود می‌کند.

سلاح اول، دست چپ: برای استفاده از Sorceryهای متفاوت می‌توانید از Academy Glintstone Staff استفاده کنید و آن را تا سطح 25+ ارتقاء دهید. یا چنانچه کاراکترتان مانند من در سطح 300 قرار دارد از Carian Regal Scepter استفاده کنید که آسیب Magic بالایی دارد. دیگر Staffها مانند Lusat بسیار عالی هستند اما یادتان باشد Lusat قدرت همه‌ی مدل‌های Sorcery را افزایش می‌دهد ولی FP بیشتری از شما کسر می‌کند. همینطور Azur سرعت اجرای همه‌ی Sorceryها را افزایش می‌دهد ولی FP بیشتری از شما کسر می‌کند، پس Regal Scepter گزینه‌ی بهتری در میان Staffهای بازی برای این Build است زیرا ما FP کمی داریم و بیشتر به استفاده از AoWیِ Double Slash وابسته هستیم و نباید FP کم بیاوریم.

زره‌های مورد نیاز

در این مورد زیاد جای سخت‌گیری نیست ولی Black Knife Set می‌تواند برایتان کارآمد باشد زیرا این Set تمام صداهای ناشی از قدم برداشتن، دویدن، پریدن، افتادن و غلت‌‌زدن شما را Mute می‌کند. اما در بخش Chest می‌توانید از Blue Silver Mail استفاده کنید و ظاهری Cool به کاراکترتان بدهید (برای Mute کردن صداهای تولیدی از کاراکترتان باید Black Knife Set را کامل بپوشید). این نکته را در نظر داشته باشید چنانچه از طلسم Magic Scorpion Charm برای این Build استفاده می‌کنید، ۱۰٪ بیشتر آسیب فیزیکی دریافت خواهید کرد، پس بهتر است از Setهای با Poise بالا در حدی که Equip Loadاتان اجازه می‌دهد، استفاده کنید.

Talismans:

-طلسم Shard of Alexander پای ثابت Buildهای دارای سلاح‌های سرد با دارا بودن Skill هستند. ۱۵٪ به Attack Power مهارت سلاحتان اضافه می‌کند. این طلسم برای این Build ضروری است.

-طلسم Magic Scorpion Charm برای بالا بردن آسیب Magic سلاحتان و همینطور Sorceryهایتان (۱۲٪) مفید است ولی از نفی آسیب فیزیکی شما می‌کاهد و آسیب فیزیکی بیشتری هم (۱۰٪) دریافت خواهید کرد. بدین منظور می‌توانید از Ritual Sword Talisman بهره ببرید، در صورتی که نوار HP شما Full باشد، Attack Power سلاحتان، ۱۰٪ افزایش خواهد یافت.
-طلسم Millicent Prothesis تا ۵ واحد به مشخصه‌ی Dex اضافه می‌کند و در سه مرحله (اولین ضربه‌ی موفق سلاحتان ۳٪، دومین ضربه موفق سلاحتان ۶٪ و سومین ضربه‌ی موفق سلاحتان ۱۱٪) به Attack Power سلاحتان می‌افزاید و بعلاوه بر روی Spellهای خاصی نیز تاثیرگذار است. اگر کاراکترتان در سطح ۳۰۰ قرار دارد از Rotten Winged Sword Insignia استفاده کنید که از طلسم قبلی بهتر است و در سه مرحله ۶٪، ۸٪ و ۱۳٪ به Attak Power سلاحتان می‌افزاید. این درصدها بر روی Spellهای بخصوصی نیز تاثیرگذار هستند.
-طلسم Dragoncrest Greatshield نفی آسیب فیزیکی شما را افزایش می‌دهد و ۲۰٪از آسیب فیزیکی دریافتی شما را می‌کاهد که این مقدار در PvP تا ۵٪ افت می‌کند. این طلسم برای این Build ضروری است.

Spells:

استفاده از جادوهای مختلف در این Build ضروری است اما یادتان باشد که باید زمان درست استفاده از این جادوها را بدانید تا بتوانید خود را از مهلکه‌های مختلف بازی نجات دهید. بعضی جادوها در PvE کاربرد زیادی ندارند و آسیب زیادی به دشمن نمی‌زنند ولی برعکس در PvP بسیار عالی عمل می‌کنند.

جادوی Greatblade Phalanx می‌تواند دشمنان را Stun کند ولی فرار از آن نیز راحت است، کاربرد این جادو در PvE بیشتر از PvP است.
جادوی Scholar’s Armament برای این Build ضروری است، زیرا آسیب Magic سلاحتان را افزایش می‌دهد و آن را Buff می‌کند. این جادو ۹۰ثانیه دوام می‌آورد و در مبارزه با Bossهای تک فازی همین ۹۰ثانیه کافی است. این جادو تیغه‌ی سلاحتان را به آتشی آبی رنگ آغشته می‌کند که ظاهری جذابی به Nagakiba می‌دهد.

جادوی Freezing Mist برای دشمنانی که تحرک بالایی ندارند، مناسب است.

جادوی Terra Magica نشانی بر روی زمین قرار می‌دهد که چنانچه بر روی این نشان بایستید تا ۳۰٪ هر نوع آسیب جادویی را تقویت می‌کند. این جادو برای دشمنان و Bossهای پرتحرک مانند Malenia و Malekith اصلاً کاربردی ندارد زیرا آنها اجازه‌ی ایستادن بر روی نشان را به شما نمی‌دهند، اما باز هم در زمان‌بندی درست می‌توانید در برابر این Bossها از این جادو استفاده کنید.

جادوی Founding Rain of Stars برای دشمنان و Bossهای کم‌تحرک بسیار مناسب است و آسیب خیلی خوبی هم به آنها وارد می‌کند.
جادوی loretta’s Greatbow نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.

جادوی Carian Reteliation برای دشمنانی که از جادو استفاده می‌کنند مفید است و با Staffاتان می‌توانید جادوی‌های آنها را با استفاده از Carian Reteliation به راحتی Parry کنید. این جادو برای PvP کاربرد بالایی دارد زیرا حریفتان اصلاً انتظار ندارد که شما با Staff، جادوهای او را Parry کنید!
در نهایت جادوی Unseen Form را استفاده می‌کنیم زیرا باید تبدیل به Soul Samurai شویم! البته که برعکس نام این جادو شما همچنان قابل شناسایی توسط دشمنان بازی هستید اما خیلی بیشتر طول می‌کشد که آنها متوجه حضورتان شوند و می‌توانید آنها را از پشت Backstab کنید.

مشخصه‌های مورد نیاز

چنانچه در سطح ۱۵۷ هستید این مقادیر برای مشخصه‌هایتان قرار دهید:
Vig 50 – Mind 30- End 20- Str 18- Dex 47- Int 60 – Fai 7- Arc 9
دو مشخصه‌ی Faith و Arcane بنابر پیش‌فرض کلاس انتخابی شما، متفاوت خواهند بود.

چنانچه در سطح ۳۰۰ و بالاتر قرار دارید این مقادیر را استفاده کنید:
Vig 90- Mind 55- End 23- Str 20- Dex 99- Int 80 – Fai 9- Arc 7
کلاس من در بازی Vegabond بود، بنابراین پیش‌فرض Faith و Arcane من با قبلی متفاوت است.

Wondrous Mix:

Magic Shrouding Cracked Tear
Greenburst Crystal Tear

بیلد Godslayer Greatsword

در این Build به سراغ سلاح Godslayer Greatsword رفته‌ایم، این سلاح برعکس نامش یک شمشیر Colossal است و با دارا بودن وزنی معادل ۱۷.۵واحد یکی از سنگین‌ترین سلاح‌های بازی است. بیشتر تاکید ما در این Build استفاده از مهارت ویژه‌ی The Queen’s Black Flame است که علاوه‌بر آسیب فیزیکی به دشمن، آسیب Fire نیز وارد می‌کند.

بیلد Godslayer Greatsword

در این Build پارامتر Equip Load شما Overloaded خواهد شد و Fat Roll خواهید کرد. اما اگر مانند من در سطح ۳۰۰ قرار دارید من Attributeهای این Build را برای کلاس Vegabond تغییر می‌دهم تا بتوانید Medium Roll انجام دهید. تاکید این Build نه بر Equip Load که بر پارامتر Poise است، بدین صورت که هر چه قدر Poise بالاتری داشته باشید، حین انجام Skill سلاحتان، دشمن نمی‌تواند شما متوقف کند و یا Stun کند. از طرفی آسیب دریافتیِ ناشی از ضربات فیزیکی به شدت کاهش خواهد یافت.

سلاح‌های مورد نیاز:

سلاح اصلی شما در دست راست Godslayer Greatsword خواهد بود، آن را تا 10+ ارتقاء داده و استفاده کنید. یادتان باشد تاکید این سلاح بر Scale مشخصه‌ی Dexterity است نه Faith یا Strength که بدین معناست که هرچه‌ قدر Dex خود را بالاتر ببرید، Attack Power سلاحتان نیز افزایش می‌یابد.

برای دست چپ، هر Sealای که خواستید بردارید ولی به شما Godslayer’s Seal را پیشنهاد می‌کنم. آن را تا 25+ ارتقاء داده و از Incantationهای Godskin بر روی آن استفاده کنید. در ادامه دوتا از بهترین Incantationهای Godskinها را به شما معرفی می‌کنم.

Talismans:

برای طلسم‌ها در ابتدا به سراغ کلیشه‌ی همه‌ی Buildها Shard of Alexander می‌رویم که Attack Power سلاح ما را ۱۵٪ بهبود می‌دهد.

از آنجا که به مهارت ویژه‌ی سلاحمان وابسته هستیم و FP زیادی از دست خواهیم داد باید از Carian Filigreed Crest استفاده کنیم تا میزان FP مصرفی خود را کاهش دهیم.

همانطور که در ابتدا گفتم، در این Build باید Poise بالایی داشته باشیم، به دو دلیل، اول آنکه هرچه قدر Poise بالاتر باشد دشمنان به سختی می‌توانند شما را Stun کنند و دلیل دوم آسیب فیزیکی دریافتی از دشمنان به شدت کاهش می‌یابد. بنابراین از Bull-Goat’s Talisman استفاده می‌کنیم که تا ۱.۳ مقدار Poise ما را افزایش می‌دهد.

برای بالا‌ بردن آسیب فیزیکی و کاهش دادن آسیب فیزیکی دریافتی، از Dragoncrest Greatshield استفاده می‌کنیم.

زره‌های مورد نیاز

برای این Build به Armorهای سنگین نیاز داریم، هر کدام که به نظرتان ظاهری جذاب‌تر دارد را استفاده کنید. Bull-Goat Set برای این Build مناسب است پس می‌توانید از آن استفاده کنید

Spells:

برای این بخش Golden Vow مناسب است که دفاع و Damage شما را بالا می‌برد.

برای بالا بردن آسیب مهارت ویژه‌ی Godslayer Greatsword و آسیب ناشی از Fire آن، Flame, Grant Me Strength استفاده کنید که تاثیر بسزایی روی Godslayer دارد.

برای بخش تهاجمیِ Incantationها می‌توانید از Scouring Black Flame و Black Flame و Ritual Black Flame استفاده کنید.

Attributes:

چنانچه در سطح 160 قرار دارید مقادیر زیر را به Stateهای خود اختصاص دهید.
Vig 50- Mind 25- End 30- Str 25- Dex 57- Int 17- Fai 25- Arc9

این Build برای کلاس‌های Astrologer، Warrior، Prisoner، Confessor گزینه‌ی خوبی است. علت دادن مقدار ۱۷ به Intelligence بخاطر آن است که منبع این مقاله برای استفاده از Golden Order Seal احتیاج به Intelligence 17 داشت.

چنانچه مانند من در سطح ۳۰۶ قرار دارید و کلاس Vegabond هستید، مقادیر Stateهای خود را اینگونه تنظیم کنید.

Vig 90- Mind 47- End 62- Str 29- Dex 99- Int 9- Fai 42- Arc 7

بدین ترتیب به ۹۰۰ واحد Attack Power برای سلاح Godslayer Greatsword خواهید رسید که بسیار عالی است. در ضمن از آنجا که 62واحد Endurance دارید Equip Load شما Medium خواهد بود و Fat Roll نمی‌کنید و Bull-Goat’s Set را کامل به تن خواهید کرد. در نهایت تبدیل به تانکی متحرکت در میادین مبارزه‌ی Elden Ring خواهید شد!

معرفی بیلد Slumbering Swordstress

تا به این لحظه درباره‌ی Straight Swordها بیلدی معرفی نکرده‌ بودم. در این بیلد جدید به سراغ Sword of St. Trina می‌رویم که دارای پارامتر منحصر به فرد Sleep یا خواب است. این پارامتر به شما این امکان را می‌دهد که دشمنان را بخواب فرو ببرید و ضربه‌ای Critical به او وارد کنید. این پارامتر Sleep بروی تمام دشمنان کاربرد ندارد و بسیاری از دشمنان به آن ایمن هستند ولی تعداد بی‌شماری هم کاملاً آسیب‌پذیر هستند، از جمله Godskinها که از سرسخت‌ترین دشمنان بازی هستند.

معرفی بیلد Slumbering Swordstress

سلاح مورد نیاز:

در این بیلد باید دو عدد سلاح Sword of St. Trina را با خود حمل کنید و آنها را تا +10 آپگرید کنید. آسیب ناشی از Magic این سلاح 32 واحد است که اصلاً قابل توجه نیست و اگر آن را تا +10 هم آپگرید کنید در نهایت به شما آسیب 78 واحد خواهد داد که کارایی چندانی ندارد. این سلاح دارای Scaleهای Str D و Dex D و Int E می‌باشد پس وابستگی‌اش به Strength و Dexterity است نه Intelligence، بدین ترتیب باید مشخصه‌های Decterity و Strength را در اولویت قرار دهید. تنها مزیت این سلاح همان حرکت ویژه‌اش Mists of Slumber است که دشمنان را بخواب فرو می‌برد. در دست داشتن دو سلاح Sword of St. Trina به شما امکان می‌دهد که از حرکات L1 خود استفاده کنید و Comboای در خور توجه به دشمن وارد کنید. از حملات پرشی هم باید استفاده کنید زیرا با Claw Talisman هم آسیب خوبی به دشمنان وارد می‌کنید.

زره مورد نیاز:

برای این بخش Set لباس‌های Nox Swordstress مناسب است ولی اگر می‌خواهید بازهم درصد آسیب حملات پرشی (Jump Attack) را بالا ببرید می‌توانید از Raptor’s Black Feather استفاده کنید. در کل یادتان باشد که برای این Build باید Equip Load خود را در وضعیت سبک یا Light. Load نگه‌دارید تا بیشتر ضربات دشمنان را به موقع جاخالی دهید. (این نکته برای این بیلد بسیار مهم است).

طلسم‌های مورد نیاز:

از آنجایی که دشمنان بعد از حرکت ویژه‌ی Mists of Slumber گیج می‌شوند (Stun) و به خواب می‌روند، به راحتی می‌توانید از پشت به آنها Critical بزنید. حال انتخاب با شماست که از بین طلسم‌های Assassin Cerulean Dagger و Assassin Crimson Dagger یکی را برگزینید. Cerulean بعد از وارد کردن Critical پانزده واحد از FP مصرفی را برمی‌گرداند و Crimson نیز 85 واحد HP را می‌گرداند.

چنانچه سطح شما دوروبر ۱۰۰ تا ۱۶۰ است برای بالا بردن ظرفیت Equip Load خود و گرفتن Light. Load می‌توانید از Great-Jar Arsenal استفاده کنید. چنانچه مانند من سطحتان ۳۲۸ است به جای آن از Claw Talisman استفاده کنید.

دو طلسم Millicent’s Prothesis و Rotten Winged Sword Insignia نیز برای بالا بردن Attack Power صلاح‌هایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که سلاح Sword of St. Trina به Dex و Str وابسته است، طلسم Dragoncrest Greatshield می‌تواند مفید باشد زیرا نفی آسیب فیزیکی شما را به شدت افزایش می‌دهد و از طرفی آسیب فیزیکی کمتری هم از سوی دشمنان دریافت می‌کنید. می‌توانید این طلسم را جایگزین Assassin Cerulean Dagger و یا Assassin Crimson Dagger کنید.

میزان مشخصه‌ها:

چنانچه در سطح ۱۵۰ یا بالاتر هستید:
Vig 50 – Min 20 – End 40 – Str 45 – Dex 55 – Int 16 – Fai 7 – Arc 9

۵ واحد از Dex شما ناشی از مورد استفاده قرار دادن طلسم Millicent’s Prothesis می‌باشد.
مشخصه‌ی Intelligence از آن جهت مقدار ۱۶ دارد زیرا این Build برای کلاس Astrologer تهیه شده است.

چنانچه در سطح ۳۲۸ هستید:
Vig 99 – Min 40 – End 46 – Str 88 – Dex 94 – Int 23 – Fai 9 – Arc 7

چنانچه می‌خواهید از Bow نیز استفاده کنید باید Endurance خود را تا 56 ارتقاء دهید و یا از Intelligence خود کاسته به Endurance اضافه کنید. در این مقادیر Dex 94 است و از آنجا که Millicent’s Prothesis پنج واحد به Dex اضافه می‌کند، مقدار Dex ما در نهایت 99 خواهد شد.

معرفی بیلد Bandit’s Curved Sword (جدید)

معرفی بیلد Bandit's Curved Sword

در این Build داشتن دو سلاح Bandit’s Curved Sword الزامی است. برای بدست آوردن این سلاح کافی است به Church of Pilgrimage بروید و از Bandit Skeletonای که این سلاح را در هر دو دست دارد، آن را بدست بیاورید. برای راحت‌تر کردن این Farm هم بهتر است از Sacred Blade Ash of War استفاده کنید تا اسکلت‌ها برای بار دوم بلند نشوند و در جا بمیرند.

در این بیلد به چند مدل Buff احتیاج دارید و همه را هم باید پشت‌بند هم انجام دهید. همچنین می‌توانید از Rivers of Blood و Mohgwyn’s Spear نیز استفاده کنید. چون خود را Buff می‌کنید، حتی نیزه‌ی Mohgwyn نیز با آن حرکت ویژه‌اش به شدت مرگبار خواهد شد، RoB که جای خود دارد.

سلاح‌ها:

دو عدد Bandit’s Curved Sword+۲۵ را با Blood Affinity ترکیب کنید. از Seppuko برای حرکت ویژه استفاده کنید.

چرا Scavenger’s Curved Sword را انتخاب نکردم؟

به چند دلیل:

۱- Attack Power سلاح BCS بیشتر از SCS است، با دارا بودن ۹۹تا Dex و 62تا Str و 99تا Arc با سلاح BCS مقدار ۶۵۰AP گرفتم ولی SCS به من 606تا AP می‌دهد.

۲- برای بدست آوردن دو عدد Scavenger باید به +NG بروید. ولی BCS به راحتی Farm می‌شود (مخصوصاً که Arc بالایی هم داشته باشید).

شاید بگویید چطور دو عدد Seppuku بدست آورم بازی در هر +NG فقط یک عدد Seppuku می‌دهد؟ خیلی ساده، به نزد آهنگر Hewg بروید و با آیتم Lost Ashes of War از Seppuku یک‌بار یا هر چه‌قدر که خواستید Duplicate تهیه کنید.

در Left Hand Armament 2 از Dragon Communion Seal+10 استفاده کنید (البته هر Seal دیگری هم تفاوتی ایجاد نمی‌کند). نیازی به آپگرید کردن این Seal ندارید زیرا قرار است تنها با آن خود را Buff کنید. ولی تقویت این Seal جادوهای اژدهایان را قدرت می‌بخشد (چنانچه دوست دارید از جادوی اژدهایان بهره ببرید، در غیر اینصورت این مورد اختیاری است).

بخش Armor: برای کلاه‌خود از White Mask بهره ببرید، در صورتی که نزدیکی فردی که Bloodloss شده، قرار داشته باشید (در این Build کاراکتر ما مدنظر است) تا ۱۰٪ به Attack Power شما می‌افزاید.

برای زره از Raptor’s Black Feathers استفاده کنید زیرا ۵٪ Jump Attack را تقویت می‌کند و در این Build قرار است زیاد بپریم.

موارد دیگر اختیاری است (توصیه می‌کنم بقیه موارد را سنگین بردارید تا Poise بالاتری بگیرید اما این مورد اختیاری است).

طلسم‌ها: برای اولین طلسم به سراغ Claw Talisman می‌رویم که ۱۵٪ الی ۲۰٪ قدرتِ Jump Attack ما را تقویت می‌کند.

طلسم Dragoncerst Greatshield برای بالا بردن میزان ضربات فیزیکی و دفاع در برابر ضربات فیزیکی لازم است.

طلسم Rotten Winged Sword Insignia نیز Attack Power شما را به مقدار زیادی بالا می‌برد.

و در نهایت Lord of Blood’s Exultation که چنانچه در نزدیکی فردی که Bloodloss شده باشد قرار بگیرید Attack Power شما را تقویت می‌کند.

چنانچه در این بیلد می‌خواهید از Mohgwyn’s Spear و یا Rivers of Blood استفاده کنید: به جای Claw Talisman از Shard of Alexander و به جای Dragoncrest Greatshield از Fire Scorpion Charm استفاده کنید.

Flask of Wondrous Physick:

برای این بخش حتماً از Thorny Cracked Tear استفاده کنید، زیرا Attack Power شما را تقویت می‌کند (در کنار طلسم‌های Rotten و Lord of Blood). برای مورد دوم هر Tearای که خواستید انتخاب کنید ولی توصیه من Stonebarb Cracked Tear است زیرا شانس شکستن Stance حریف را به طور موقت بالا می‌برد (یعنی حریف راحت‌تر Stun یا گیج می‌شود).

توضیح Buffها و ترتیب انجام دادن آنها:

۱- با Sealای که در دست دارید از Golden Vow استفاده کنید تا به میزان ۲۰٪ ضربات فیزیکی و دفاع خود در برابر ضربات فیزیکی را، بالا ببرید. سپس Flame, Grant Me Strength را اجرا کنید تا ۲۵٪ آسیب Fire خود را بالا ببرید (از آنجا که Bloodloss آسیب Fire نیز وارد می‌کند این مورد در تقویت عمل Sepukku و بالا رفت Attack Power، تاثیر بالایی دارد).

۲- بلافاصله Seal را تغییر داده و به BCS (که در دست چپتان است) سوییچ کنید (حتی یک ثانیه هم نباید از دست بدهید). ابتدا Left Hand Armament 1 را با هر دو دست گرفته و عمل Seppuku را انجام دهید، سپس آن را با یک دست گرفته و Right Hand Armament 1 را تنها با فشردن دکمه‌ی Skill عملِ Seppuku را روی آن انجام دهید. (دقت کنید: چنانچه این عمل را جابه‌جا انجام دهید Seppukuای که بر روی سلاح دست چپ قرار می‌دهید، خنثی می‌شود. همچنین اگر سلاح دست راست را با دو دست بگیرید Seppukuیِ دست چپ باز هم خنثی می‌شود).

۳- در نهایت Flask of Wondrous را بنوشید و وارد Boss Arena یا محیط باس شوید. در اینجا تنها از Jump Attack (حملات پرشی) برای ضربه زدن به باس استفاده کنید و مشاهده خواهید کرد که در عرض چند ثانیه باس هلاک می‌شود!

در برابر Malenia و Godfrey (نسخه‌ی آخر بازی) و Radagon و Elden Beast کار کمی سخت است، آن هم بخاطر جنب‌وجوش زیاد آنها در محیط است ولی شدنی است. البته برای Radahn و یا Astel یک Buff را از دست خواهید داد و آن Flame, GMS است، زیرا برای رسیدن به Radahn و Astel مسافت زیادی را باید طی کنید.

توضیح اضافی ۱:

بعد از انجام ۳ مرحله Buffای که در بالا ذکر کردم Attack Power هر یک از سلاح‌ها به عدد خارق‌العاده‌ی 1239 می‌رسد و در مجموع ۲۴۷۸ واحد Attack Power خواهید داشت. این عدد بدون فعال شدن White Mask و Rotten winged Sword Insignia و Lord of Blood’s Exultation و Flame, Grant Me Strength (چون هنوز ضربه‌ای به دشمن وارد نکردیم) بدست می‌آید.

مشخصه‌ها:

برای این Build دو مشخصه‌ی Arcan و Dexterity واجب هستند و سپس در اولویت بعدی Vigor را قرار دهید و در نهایت Strength را بالا ببرید.

من در 9+NG قرار دارم و سطح کاراکترم ۳۷۴ است و مشخصه‌هایم بدین شرح است:

Vigor 99 – Mind 35 – Endurance 25 – Strength 62 – Dexterity 99 – Intelligence 9 – Faith 25 – Arcane 99

خُب از Vigor شروع می‌کنم چون باید در مبارزات دوام بیاوریم پس Vigor واجب است. Mind را ۳۵ کرده‌ام چون می‌خواهم از چند Incantation بهره ببریم.

مقدار ۲۵ واحد Endurance به شما 72.0 Equip Load خواهد داد که برای این بیلد کافی است.

Poise من ۵۱ است زیرا برای دست و پا از تجهیزات سنگین استفاده کرده‌ام. مقدار ۶۲ را به Strength داده‌ام و اکنون با هر بار لول آپ هم این مشخصه را بالا می‌برم. تاثیر کمی بر روی سلاح دارد ولی بهترین گزینه‌ است. نیازی به ۹۹ کردن Dex نیست و می‌توانید بالا بردن آن را دور و بر ۸۰ یا ۷۵ متوقف کنید زیرا بعد از ۸۰ مقدار کمی Attack Power می‌دهد. به مشخصه‌ی Intelligence نیازی ندارید و آن ۹ واحد نیز مقدار پیش‌فرض کلاس Vagabond است. مقدار Faith در سطح ۲۵ قرار دارد زیرا Golden Vow مقدار ۲۵ واحد Faith طلب می‌کند. حال می‌توانید مانند من از Swarm of Flies و Lightning Spear و Dragonclaw و Ekzykes’s Decay استفاده کنید. جادوی Swarm of Flies برای PvP بسیار مناسب است و البته به راحتی Bloodloss ایجاد می‌کند و Attack Power شما را به لطف طلسم‌ها و سرپوشتان بالا می‌برد. جادوی Lightning Spear نیز مانند Sniper است و هدف گیری خوبی دارد. جادوی Dragonclaw در PvP تاثیر زیادی دارد، زیرا از جمله جادوهای اژدهایان است که حریف را تعقیب می‌کند و Roll Spammerها را به شدت مجازات می‌کند و قابل شارژ کردن نیز می‌باشد. جادوی Ekzykes’s Decay نیز در مواقع ضروری می‌تواند Scarlet Rot را در محیط Arenaای مبارزه پخش کند و آسیب خوبی به دشمنی که گرفتارش می‌شود وارد کند.

توضیح اضافی ۲:

با پوشیدن Mushroom Crown و طلسم Kindred Rot Exultation و در کنار آن مصرف آیتم Raw Meat Dumpling که شما را مسموم می‌کند، Attack Power خود را بالا می‌برید‌ و تا زمانی که مسموم باقی بمانید این حالت هم پا برجاست. زیرا Mushroom Crown همان کار White Mask را منتها برای Poison شدن خود یا حریفان در نزدیکی شما انجام می‌دهد و طلسم Kindred نیز همان کار مشابه Lord of Blood را می‌کند. سپس باید بلافاصله طلسم Kindred را با Claw Talisman و Mushroom Crown را با White Mask تعویض کنید و اعمال Buff کردن را که در بالا ذکر کردم انجام دهید تا Attack Powerای دور و بر ۳۰۰۰ بدست آورید که در جا Boss را می‌کشد! اما جابه‌جایی سریع و تعویض سریع سرپوش و طلسم مشکل است و ممکن است اشتباه کنید.

امیدواریم از مطلب “بهترین Buildهای بازی Elden Ring ” لذت برده باشید تا بعد…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
35 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abbas
Abbas

من مهارت ویژه کاتانا moonveil رو نمیتونم استفاده کنم قبلا میشد ولی بعدش یه سری تغیرات تو مشخصه های کاراکترم ایجاد کردم ولی بعد دوباره همشونو آپگرید کردم ولی نمیشه بازم چیکار کنم

گامر
گامر

سلام اقای بهرامی چطور می تونم katana river of blood یا هر katana دیگر تا +25 ارتقا بدم؟

گامر
گامر

سلام اقاي بهرامي katana هاي من تا لول +10 بيشتر اپگريد نميشن چطوري مي تونم تا level +25 بالا ببرم؟

مجید
مجید

لطفاکمک کنیدممنون

مجید
مجید

سلام من دنبال هرشمشیری میرم دربازی الدن رینگ سرجاش نیست چیکارکنم

Amir
Amir
پاسخ به  مجید

سلام داداش
تو بازیت آپدیت نسخه ۱ است مال من هم همینطوری بود باید بری آپدیت کنی

اوهوم
اوهوم

بیلد با فایر چی

Sam
Sam

لطفا بیلد بلاد با اسکونجر کرو سورد و بندید کرو سورد رو هم بزارید قوی ترین بیلد بلاد و جامپ اتک تو کل بازیه

آرتین
آرتین

من چطوری متونم کاتانای rivers of blood رو عمودی بگیریم

احسان
احسان

سلام ولی من این سلاح رو از اطراف Fort Gael North پیدا کردم عکسش هم گذاشتم.واینکه int 26 هست.در ضمن به منطقه Altus Plateau رسیدم.
راستی من سلاح سنگین متناسب باSTR دارم:Grafted Blade Great sword
Great Axe
Flame Crozier (البته ۴۵:Str)
Golden Halberd
البته یه چیزی هم هست: جلوی شمشیر Sword of Night And ،یه +2 نوشته و برای Equipاش Fai:12 و int:12 و حرکات ویژه اش هم کاملا کار می‌کنه.
راستی یه چیزی هم درباره Rennala گفت بودی.
ببخشید اگه طولانی شد.

احسان
احسان

خیلی ممنون از راهنمایی های شما
متوجه شدم که این تفاوت ها از جمله اسم شمشیر و Attribute ها به خاطر تفاوت در ورژن بازی هست.
راستی گفتی چطور میشه مشخصه هامو عوض کنم.

احسان
احسان

سلام.من لول 62 هستم.اگه کلاس شخصیتمو عوض کنم لولvigor,intو… هم عوض میشه آیا
و اینکه من اوایل بازی هیچی بلد نبودم و الکی لول آپ میکردم،الان هم موندم سمت کدوم Build برم.

احسان
احسان

خیلی ممنونم که جواب من رو دادید.
Vigor:27_Mind13_End:14_str:35_ Dex:16_int:26_Fai:14_Arc:9
از Sword of Night و Academy Glintstone Staff و Falling Star Blade بیشتر استفاده میکنم.

احسان
احسان

Confessor

احسان
احسان

عالی

مهران
مهران

مرسی از مقاله پر محتواتون با قدرت ادامه بدین

امین علیرضائی
پاسخ به  مهران

ممنون از نظر پرانرژیت مهران جان

فرزاد
فرزاد

سلام .با تشکر از سایت عالیتون.ممنون میشم به سوال من جواب بدین.من شمشیر ریورز آف بلاد رو پیدا کردم.ولی وقتی با این شمشیر دکمه L2رو میزنم.اون اتک مخصوص ۶تایی رو نمیزنه.به جاش یه دونه اتک کشیده رو میزنه.ممنون میشم راهنماییم کنین

تبنر

نه دیگه وقتی میگه دکمه l2 یعنی تو پلتفرمش کنسول هست

sekiro
sekiro

خیلی عالی. یکی از بهترین مقالات از بازی الدن رینگ بوده که دیدم
واقعا کاربردی هستش
دمت گرم
کارت درسته

امین علیرضائی
پاسخ به  sekiro

سلام ممنون از نظرتون ایشاا… مقالات و مطالب بیستری از این بازی تهیه می‌کنیم موفق باشید