معرفی شخصیت Shazam / حقایق جالب از شخصیت شزم / قدرتمندترین جادوگر فانی

در این مقاله از سری آشنایی با قهرمانان و بدذات های دنیای DC می خواهیم شما را با یکی از مشهورترین قهرمانان DC یعنی، Shazam و داستان چگونگی خلق این شخصیت و حقایق مربوط به او آشنا کنیم، پس با مجله اینترنتی ساعت هفت  با “معرفی شخصیت Shazam” همراه باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد شخصیت های DC به لیست شخصیت‌های DC مراجعه کنید.

معرفی شخصیت شزم

معرفی شخصیت Shazam / بلند فریاد بزن شزم!

 در سال 1939 طراحی به نام سی سی بک (C. C. Beck) و بیل پارکر (Bill Parker) نویسنده، که در انتشارات Fawcett Comics مشغول به کار بودند شخصیتی به نام Captain Marvel را خلق کردند که در سال 1940 در سری کامیک‌های Whiz Comics #2 و شماره دوم آن به طور رسمی معرفی شد. با انتشار کامیک های بیشتر از این شخصیت انتشارات Fawcett Comics توانست رکورد فروش کامیک‌های سوپرمن را بشکند. بدین ترتیب کاپیتان مارول تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کامیکی آن سال‌ها شد. در سال 1941 براساس کاپیتان مارول سریالی تلوزیونی به نام Adventures of Captain Marvel تهیه شد که در آن تام تایلر در نقش کاپیتان مارول و فرانک کوگلان جونیور در نقش بیلی بتسون به ایفای نقش پرداختند. اما در سال 1953 DC از Fawcett به دلیل آنکه شخصیت کاپیتان مارول شبیه سوپرمن بود شکایت کرد و بدین ترتیب این دو شرکت بزرگ کامیک بوکی وارد جنگی 12 ساله بر سر این موضوع شدند که در نهایت دادگاه رای به توقف انتشار کاپیتان مارول داد. در سال 1972 دی سی حق انتشار شخصیت کاپیتان مارول و سپس در سال 1991 تمام امتیاز انتشارات Fawcett را در اختیار گرفت اما انتشارات مارول اسم شخصیت کاپیتان مارول را به نام خود ثبت کرد و بدین ترتیب DC مجبور شد نام شخصیت Captain Marvel را به Shazam تغییر دهد. این نام از حرف اول نام شش شخصیت معروف (Solomon، Hercules، Atlas، Zeus، Achilles، Mercury) گرفته شده است.

معرفی شخصیت Shazam / حقایق جالب از شخصیت شزم

حقایقی درباره شخصیت Shazam

01. شِزَم به دلیل آنکه خرد سلیمان نبی را دارد می‌تواند به هر زبانی که بشر صحبت می‌کند، تکلم کند.

02. شخصیت Mary Marvel خواهر دوقلوی اوست.

03. شخصیت Spectre یکی از قدرتمندترین شخصیت های DC است، او توانسته با گفتن کلمه Shazam این قهرمان را به ماهیت حقیقی اش یعنی بیلی بتسون برگرداند یعنی جادوی کلمه را معکوس یا Undo کند.

04. او و سوپرمن با هم مانند کشتی گیران پنجه در پنجه ی یکدیگر انداخته‌اند. زور هر دو تقریباً برابر بود.

05. شزم توانایی کنترل جادو و صاعقه را دارد. او وِردها و افسون‌های بسیاری می‌داند و می‌تواند جریان الکتریسیته را کنترل کند.

06. بعضی اوقات فقط برای سرگرمی، شزم تا ارتفاع زیادی بالا می‌رود سپس با گفتن Shazam دوباره به حالت بیلی بتسون بر میگردد و به سمت زمین دایو می کند. زمانی که به چند متری سطح زمین می رسد دوباره نام Shazam را فریاد می زند.

معرفی شخصیت Shazam / حقایق جالب از شخصیت شزم

07. در وقایع Pre-New 52 بیلی وقتی کلمه Shazam را گفت، چهره ی پدرش که فوت کرده بود را پیدا کرد.

08. Shazam یکبار با هیولایی روبرو شد که قدرت های سوپرمن، آکوآمن (معرفی شخصیت Aquaman / حقایق جالب از شخصیت آکوامن) ، Martian Manhunter، Elongated Man را صاحب شده بود.

09. Shazam قادر به دیدن آینده است.

10. Shazam و Wonder Woman (معرفی شخصیت Wonder Woman / حقایق جالب از شخصیت زن شگفت انگیز) در حالی که با یکدیگر مبارزه می کردند یک Universe را به طور کامل نابود کردند.

11. لقب Shazam در دهه 60 این بود: تنها مردی که قدرتش با سوپرمن برابری می کند.

12. اولین بار که Shazam به توانایی هایش پی برد ، یک زن را که نزدیک بود کامیون زیرش بگیرد را نجات داد و از او بابت این کار طلب پول کرد!

13. او توانایی ها و قدرت هایش را به کنستانتین (معرفی شخصیت John Constantine / حقایق جالب از شخصیت جان کنستانتین) نیز منتقل کرده است.

14. بیلی همواره سعی کرده مانند سوپرمن رفتار کند و قهرمانی به مانند او باشد.

15. بیلی وقتی بچه بود در مترو می خوابید زیرا سرپناهی نداشت.

معرفی شخصیت Shazam / حقایق جالب از شخصیت شزم

16. دهه شصت کمپانی مارول حق نام Captain Marvel را خریداری کرد بنابراین وقتی در سال 1972 DC شخصیت Captain Marvel را از Fawcett گرفت مجبور شد نام او را به Shazam تغییر دهد.

17. Danica Williams با Shazam قرار می گذارد.

18. Shazam یکبار به قدری محکم به صورت یک هیولا مشت زد که سیاهچاله بوجود آمد.

19. Shazam آنقدر هم آسیب ناپذیر نیست، در واقع در برابر جادوها و ولتاژ بسیار بالای الکتریسیته آسیب پذیر است.

20. در سال 2011 و با Reboot کاراکترهای DC در شخصیت Shazam هم تغییراتی داده شد. بیلی دیگر با گفتن Shazam به کاپیتان مارول تبدیل نمی‌شود اگر خودش نخواهد!

21. شزم میتواند قدرت‌هایش را میان اعضای خانواده اش به اشتراک بگذارد.

22. او با قدرت هایش بر اشیاء نیز کنترل دارد یعنی با جادو می تواند اشیاء را کنترل کند.

امیدوارم از مطلب معرفی شخصیت Shazam لذت برده باشید…

آخرین مطالب به روز شده

آخرین مقالات اختصاصی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها